i tu potwierdza się prawda o baranach z aso co umieją tylko wymieniać a nie zdiagnozować problem. bardzo dobrze zrobiłeś że pojechałeś do "normalnego" mechanika. błąd p1251 i p1250 świadczy o błędnym sterowaniu łopatkami turbiny co barany diagnozują jako uszkodzenie turbiny. przeważnie przyczyną jest:
- zacinanie się/niewłaściwa praca elektrozaworu sterującego podciśnieniem do siłownika łopatek turbiny
- zacinanie się/ uszkodzenie w/w siłownika łopatek
- zacięcie pierścienia łopatek
miałem ten sam problem
na autostradzie w austrii w trakcie wyprzedzania odcięło mi moc
i zostały tylko wolne obroty
a pasa awaryjnego nie było
. przyczyna tkwiła w zaworze sterującym. oczywiście mechaniory stwierdziły padaczkę turbiny tylko, że jak zdiagnozowałem pracę turbiny to okazało się jak u ciebie że pracuje jakby było prosto z fabryki
co do używanych aut, to nie wszystkich stać na nowe auto i dlatego kupują używane. niestety nawet nowe auta się psują i często stoją w serwisie, reguły nie ma, a w obecnej dobie, gdzie w fabryce rządzi księgowy jakość nowych aut jest niestety niska