Autor Wątek: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?  (Przeczytany 38235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline djpitt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 107
Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« dnia: 02-04-2013, 20:41:14 »
Witam, stałem się właśnie posiadaczem aurisa 1.4 D4D 90KM :)

Chcę wymienić olej, ale jako iż jestem dociekliwy technicznie zastanawiam się czy nie wlać innego.  Lane ma niby od nowości Castrol 5W30.

Ponoć są różne opinie o tym oleju, ciężko mi coś powiedzieć bo nie siedzę w temacie. 
Ja myślałem o wlaniu Shella bo miałem go w innych autach i nie było nigdy problemów, ew. Lotos ?....

Tak wiec, zmieniać czy szkoda fatygi i te silniki lubią ten olejek :)

- ile wchodzi oleju do silniczka?
« Ostatnia zmiana: 02-04-2013, 21:08:52 wysłana przez djpitt »

Offline pancio11

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #1 dnia: 02-04-2013, 21:00:02 »
Spokojnie możesz wymienić, możesz też zmienić klocki na tej samej firmy które miałeś wcześniej, wycieraczki i wszystkie inne płyny....
Where Wishes Fly......

Offline djpitt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 107
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #2 dnia: 02-04-2013, 21:02:31 »
no tyle to wiem :)

A czy wymiana oleju i filtra w tym modelu jest do zrobienia w domowym garażu ? czy Konieczny serwis?

Offline paba

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #3 dnia: 02-04-2013, 21:18:51 »
no tyle to wiem :)
A czy wymiana oleju i filtra w tym modelu jest do zrobienia w domowym garażu ? czy Konieczny serwis?
w domowym
filtr dobrej jakości kup, dobrze byłoby kupić w ASO

olej 5W30 ACEA C2 (jeśli auto z DPF), ACEA A1/B1 lub A5/B5 (jeśli bez) 4,3 litra
możesz spokojnie zalać ACEA C2 nawet gdy nie masz DPF, ale w drugą stronę lepiej nie (olej A5/B5 lub A1/B1 do auta z DPF)
może niekoniecznie Castrol, miał w przypadku Toyoty dużą wpadkę z SLX
« Ostatnia zmiana: 02-04-2013, 21:24:32 wysłana przez paba »
TIIDA '09

Offline djpitt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 107
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #4 dnia: 02-04-2013, 21:53:00 »
to co mam powiedzieć gościowi w sklepie moto? Proszę najlepszy filtr?:)

No właśnie już nie wiem, niby na Castrolu jeżdżą Hyundaie/kie, VW, Audi, Porshe, i chyba inne coś jeszcze, wiec może nie jest taki zły

Offline paba

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #5 dnia: 02-04-2013, 22:15:39 »
to co mam powiedzieć gościowi w sklepie moto? Proszę najlepszy filtr?:)
No właśnie już nie wiem, niby na Castrolu jeżdżą Hyundaie/kie, VW, Audi, Porshe, i chyba inne coś jeszcze, wiec może nie jest taki zły
ma dobry marketing :) lej co chcesz, tematów jest mnóstwo
ja bym Castrola nie nalał

pojedź do ASO i kup filtr po numerze nadwozia
jak żałujesz tych 20zł w stali roku to Mann/Knecht/Purflux
TIIDA '09

Offline michalck81

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 227
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #6 dnia: 03-04-2013, 08:17:02 »
Ja od 60kkm leję Castrola Edge 5W30, tylko do silnika benzynowego, i nie widzę powodów do narzekań. Auto ma aktualnie 180kkm i wcześniej też jeździło na Castrolu, więc nie wiem skąd te ciągłe antypatie.

Offline drzonca

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #7 dnia: 03-04-2013, 14:28:28 »
Z czasów Castrola SLX lanego do Corolli E11FL. W opinii wielu osób ten właśnie olej przyczyniał się do ujawnienia wady fabrycznej silników polegającej na sporym zużyciu oleju. Niektórzy mieli na gwarancji wymieniane całe shortblocki, niektórzy nie, gdyż Toyota w instrukcji zapisała absurdalną normę zużycia 1 litr na 1000 km (swoją drogą nadal jest taki zapis np. w instrukcji do Aurisa!) i próbowała zbyć nieszczęśników mówiąc, że wszystko jest ok. Sam mam Corolkę żłopiącą 0,7 litra na tysiąc. Smród po sprawie pozostał, Corolla straciła nimb niezawodności a Castrol dobrą opinię.
Auris 1,33
Corolla E11FL
Suzuki Alto mk5

Offline djpitt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 107
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #8 dnia: 03-04-2013, 18:33:40 »
No więc tak, wybieram prawdopodobnie ze wzgl. na ceną i polecenie jednego gościa z salonu Toyoty - TOTAL QUARTZ INEO Ecs 5W30

Niestety nie widzę nigdzie jego specyfikacji, więc nie jestem pewien czy na 100% będzie spełniał wymagania z instrukcji  :/

Słyszałem że Lotos to syf :)

niven

  • Gość
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #9 dnia: 03-04-2013, 18:51:43 »
Jeżeli nie masz filtra DPF, DPNR - to kup z pewnego źródła olej dowolnego producenta (przykłady niżej) spełniający normy SAE 5W-30, oraz ACEA A1/B1 lub A5/B5.

Jeżeli masz silnik z filtrem DPF, DPNR - to kup z pewnego źródła olej dowolnego producenta (przykłady niżej) spełniający normy SAE 5W-30, oraz ACEA C2 (może być również C1 jeżeli ma przyzwoity TBN).

Jeżeli masz auto z silnikiem benzynowym Valvematic - to kup z pewnego źródła olej SAE 0W-20. Przy braku 0W-20 możesz awaryjnie zalać 5W-30 ACEA A1/B1 lub A5/B5, lecz przy następnej wymianie powróć do oleju 0W-20.

Wymiana oleju (razem z filtrem) co 15 tysięcy kilometrów, nie rzadziej niż raz na rok.

niven

  • Gość
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #10 dnia: 03-04-2013, 18:52:34 »
Przykładowe oleje 5W-30 A1/B1 lub A5/B5
BP Visco 5000 FE 5W-30 (A5/B5, FORD 913-C, ILSAC GF-4)
Castrol MAGNATEC A1 FORD 5W-30
Castrol MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W-30
Castrol EDGE PROFESSIONAL A5 FORD 5W-30
Elf Evolution SXR 5W-30
Ford Formula F 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-1 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30 1164
Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL F 5W-30 3853
Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30 3741
Lotos QUAZAR F 5W-30 (ACEA A1/B1, TBN 10.0, Pourpoint -42C)
Mazda Dexelia ULTRA 5W-30 (ACEA A5/B5)
Meguin Surface Protection SAE 5W-30 (A5/B5-2008, FORD 913-C, TBN 8.0, Pourpoint -33C)
Meguin Leichtlauf Engine SAE 5W-30 (A1/B1-2004, FORD 913-B, TBN 10.3, Pourpoint -39C)
Meguin Fuel Economy 5W-30 (ACEA A1-04/A5-04/B1-04/B5-04/C2-04, TBN 7.9, Pourpoint -40C)
Millers EE LONGLIFE ECO 5W-30 (A5/B5-2010, FORD 913-C)
Millers XF LONGLIFE ECO 5W-30 (A5/B5-2008, FORD 913-C)
Millers XF LONGLIFE C2 5W-30 (A5/B5, C2)
Millers XSS 5W-30 (A1/B1, FORD 913-B)
Mobil Super 3000 5W-30 FE
Mobil Super FE Special 5W-30
Motul 8100 Eco-nergy 5W30
Orlen PLATINUM MaxExpert F 5W-30
Ravenol FO 5W-30 (A5/B5-2010, FORD 913-C, TBN 9.2, Pourpoint -39C)
Shell Helix HX7 AF 5W-30 (dawniej Helix Plus F 5W-30)
Statoil LazerWay F 5W-30 (A1/B1, FORD 913-C, Pourpoint -45C)
Texaco Havoline Energy 5W-30
Texaco Havoline Energy EF 5W-30
Toyota Fuel Economy 5W-30
Toyota Premium Fuel Economy 5W-30
Total Quartz FUTURE 9000 5W-30
Total Quartz INEO ECS 5W-30 (A5/B5/C2-2007, Pourpoint -36C)
Valvoline SynPower FE 5W-30 (A1/B1-2010, A5/B5-2010, FORD 913-C, Renault RN0700, TBN 10.1, Pourpoint -45C)
Valvoline MaxLife FE 5W-30
Valvoline DuraBlend FE 5W-30
... i każdy inny olej posiadający na opakowaniu informację, że spełnia normy SAE 5W-30 i ACEA A1/B1 lub A5/B5

Przykładowe oleje 5W-30 C2 i C1
Castrol SLX Profesional Powerflow C1 5W-30
Castrol SLX EDGE PROFESSIONAL 5W-30 C1
Fuchs TITAN GT1 PRO C-1 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30 3741
Liqui Moly TOP TEC 4500 5W-30
Mazda DEXELIA DPF 5W-30
Meguin Motorenoel Ecology 5W-30
Meguin Fuel Economy 5W-30 (ACEA A1-04/A5-04/B1-04/B5-04/C2-04, TBN 7.9, Pourpoint -40C)
Millers XF LONGLIFE C2 5W-30 (A5/B5, C2)
Millers XF LONGLIFE C1 5W-30 (C1, FORD 913-B, Mazda DPF, Mitsubishi DPF, Pourpoint -40C)
Motul 8100 ECO-CLEAN+ C1 5W-30
Motul 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30
Statoil LazerWay C1 5W-30
Statoil LazerWay C2 5W-30
Texaco Havoline Energy EF 5W-30
Total Quartz INEO ECS 5W-30 (A5/B5/C2-2007, Pourpoint -36C)
Toyota Premium Fuel Economy 5W-30
... i każdy inny olej posiadający na opakowaniu informację, że spełnia normy SAE 5W-30 i ACEA C1 lub C2

Przykładowe oleje 0W-20 dla silników Valvematic
Mobil 1 0W-20 (ACEA A1/B1, ILSAC GF-5, Ford WSS-M2C945-A, TBN 8.8, HTHS 2.7, MRV w - 40ºC 9200)
Toyota Motor Oil 0W-20 part nr 00279-0WQTE
MOTUL 8100 Eco-lite 0W-20
MILLERS CFS Motorsport 0W-20
AMSOIL SIGNATURE SERIES 0W-20

Offline paba

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #11 dnia: 04-04-2013, 01:24:55 »
powyższa lista pochodzi z klubu avensisa i została opracowana przez piokli
fajna ściągawka dla toyotowców i fordowców oraz amatorów innych marek, których silniki wymagają oleju lekkiego biegu
TIIDA '09

Offline j0hnny

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #12 dnia: 04-04-2013, 13:31:28 »
Wymiana oleju nie jest trudna, wystarczy mieć chęci i w zasadzie dwa klucze ;). Mam silnik benzynowy ale myślę że dieselek nie będzie się dużo różnić.
Śruba spustowa oleju to 14, odkręcisz to zwykłym kluczem oczkowym. Natomiast do odkręcenie filtru oleju będziesz potrzebował taki specjalny klucz (zdjęcie w załączniku)

Offline djpitt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 107
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #13 dnia: 04-04-2013, 19:39:43 »
dzwoniłem do ASO i powiedział gość że wymiana oleju wraz z filtrem i jakąś tam uszczelką to 90zł ( co do oleju to koszt uwaga 430zł :D:D:D )

Nie wiem ile wymiana u innych mechaników ale przypuszczam że pewnie podobnie, więc chyba nawet opłaca się jechać do ASO ze swoim olejem bo zrobią to tak jak ma być a cenę 90zł jakoś udźwignę...

niven

  • Gość
Odp: Wymiana oleju 1.4 D4D - kombinować czy nie?
« Odpowiedź #14 dnia: 04-04-2013, 20:12:41 »
dobre podejście


 

Beesafe.pl