Autor Wątek: Uszkodzony alternator - regulator napięcia  (Przeczytany 32682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dziadek_tadeusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3996
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #15 dnia: 03-02-2011, 23:21:26 »
Rozumiem, że opis "typ Nippondenso" oznacza podróbkę?

Nie, oryginał   :-)

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #16 dnia: 04-02-2011, 07:41:51 »

Pakować się w to? 70 zł a 770 zł robi różnicę..............


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #17 dnia: 04-02-2011, 08:04:11 »

Pakować się w to? 70 zł a 770 zł robi różnicę..............
jeśli robi to bierz za 70

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #18 dnia: 04-02-2011, 08:27:03 »
Dobra, dobra zobaczymy czy ma do mojego modelu.....
Swoją drogą pierwszy raz spotykam się z nazwą "Nippondenso".
Na innych aukcja koleś pisze "oryginał" tutaj "typ Nippondenso" oby się nie rozsypał po paru kilometrach.


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

Offline adii

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1704
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #19 dnia: 04-02-2011, 16:13:09 »
Ale to chyba do Yarisa do 2005r
Nie lepiej kupić używany alternator

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #20 dnia: 04-02-2011, 17:08:37 »
Ale to chyba do Yarisa do 2005r
Nie lepiej kupić używany alternator
chyba do YII

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #21 dnia: 04-02-2011, 18:58:13 »
Już wszystko jasne.

Ten sprzedawca ma części chyba do wszystkich alternatorów.
Zapytałem o szczegóły i tak:
- zamiennik 100 zł.
- oryginał BOSCHA 190 zł.
Wybór oczywisty.

Namiary do Pana Grześka:
bendiks-shop@2com.pl
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1105051

Trochę nie fajnie zachowało się ASO Białystok odmawiając na wstępie udzielenia informacji n/t nr alternatora - ostatecznie podali na hasło TMP.


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

Offline ToYaris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 222
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #22 dnia: 02-01-2013, 18:37:08 »
Witam.
Zaświeciła mi się kontrolka ładowania i.......nie chce zgasnąć! Odłączyłem na godzinę akumulator i ........jest to samo! Pomiar prądu na aku przy zgaszonym silniku - ponad 12,5V, przy pracującym - ponad 14,5V. Czyli alternator ładuje. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Miał ktoś podobną sytuację? Wszelkie sugestie mile widziane.

Scalam wątek.
« Ostatnia zmiana: 02-01-2013, 18:44:11 wysłana przez SZYMON14 »

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3752
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #23 dnia: 03-01-2013, 00:19:58 »
To, że alternator ładuje ponad 14,5 niczego dobrego nie mówi, nie wiemy ile ponad? Kontrolka zaświeca się jeśli ładowanie jest zbyt niskie jak i zbyt wysokie. Sprawdź to dokładnie!!

Offline Perzan

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2637
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.perzan.com
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #24 dnia: 03-01-2013, 21:23:10 »
[...] Kontrolka zaświeca się jeśli ładowanie jest zbyt niskie jak i zbyt wysokie.[...]

Nie.
Przy zbyt wysokim ładowaniu nie zaświeci się.
Pozdro.
*
*** Czytając forum często odnoszę wrażenie, że ludzie nie chcą aby im pomóc, choć wydaje się że pomocy potrzebują. ***
*
*
*** Try not. Do or do not. There is no try. ***
*

Robsajson

  • Gość
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #25 dnia: 03-01-2013, 21:38:03 »
Miałem tak w BMW. Przewód idący z alternatora się przełamał i kontrolka się świeciła pomimo dobrego ładowania.

Offline ToYaris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 222
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #26 dnia: 04-01-2013, 14:59:51 »
No, to dzisiaj zgłupiałem. Przeczyściłem dokładnie klemy i zaciski. Zapaliłem motorek i.........NIE ŁADUJE!!!

Offline freesbee

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #27 dnia: 12-02-2014, 22:33:36 »
Odświeżam wątek.
Jak duże "falowanie" może mieć wartość napięcia przy włączonym silniku i czy to falowanie może wynikać z tego, że aku jest słaby?
Multimetr przykładałem do obu klem podłączonych do aku.
Test zrobiłem właśnie na aku który raczej warto wymienić. Nie chcę jednak kupować nowego zanim nie upewnię się, że alternator jest w porządku.
Przy rozruchu falowanie wyniosło między 13,4 - 14,1 V.
Przy obrotach 2000 trzymało się w granicach 13,8 V.
Po zgaśnięciu lampki "zimnego silnika" chodziło między 13,7-14,0 V.
Czy taka zmienność jest w ogóle normalna czy powinna się utrzymać na jednej wartości?
Przy okazji coś zaczęło pyrkać po jakimś czasie przy obudowie silnika, czy to może być silnik krokowy?
Z góry dzięki za pomoc.

Offline Rafels

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszkodzony alternator - regulator napięcia
« Odpowiedź #28 dnia: 14-02-2014, 21:45:49 »
Pomiary czegokolwiek (a już szczególnie miernikiem cyfrowym) podczas rozruchu są bezsensowne. Prąd rozruchu powoduje, że napięcie akku spadnie znacząco. Przy słabym akku nawet do 10V.
Napięcie ładowania 13,8V przy 2000obr/min - prawidłowe.
Zmienia się pod wpływem znaczącego obciążenia (lampy, ogrzewanie szyby, wycieraczki, wentylator) - normalka.
"I love the smell of flames early in the morning..."


 

Beesafe.pl