Autor Wątek: Skrzynia biegów  (Przeczytany 17457 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hicks

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #15 dnia: 11-10-2005, 11:26:38 »
Raczej bym bronił skrzyni w Yarisie, choć wsteczny to rzeczywiści potrafi robić problemy.
Długie przełożenia ?
Powiedziałbym, że bardzo krótkie sprzęgło i krótkie wachlowanie - w sam raz na sprint 400 m lub wyprzedzanie tira.

adi

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #16 dnia: 11-10-2005, 13:13:57 »
co do dlugiego przelozenia to sie nie zgadzam....

co do pracy skrzyni to niestety ostatnio zauwazylem ze cienko to sie dzieje szczegolnie 2 :(

Neo

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #17 dnia: 08-11-2011, 22:57:31 »
Cześć
Trafiłem na te forum ponieważ mam problem ze skrzynią biegów i chciałbym
się was poradzić co z tym zrobić.
Problem dotyczy Yarisa z silnikiem 1.33 Dual VVTi z roku 2011.
W moim odczuciu skrzynia biegów chodzi w nim strasznie opornie,
jest problem z uruchamianiem pierwszego biegu, często podczas
ruszania nie mogę go uruchomić po prostu dźwignia nie chce iść
do przodu, coś ją blokuje i muszę ponownie wysprzęglić.
Drugi bieg czasami zgrzyta ale mimo to zawsze wchodzi bez oporów.
Problem pojawia się zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.
W serwisie nie widzą problemu, argumentując, że pierwszy bieg oraz
wsteczny nie posiada synchronizatora i, że wszystkie tak mają.

Lekko to ujmując zaczyna mnie to irytować.
Proszę sobie wyobrazić, że chcą państwo włączyć się do ruchu lub
ruszyć z pod świateł ale nie mogą bo akurat samochód ma kaprys i
pierwszy bieg wejdzie za drugim, a może za trzecim razem.

Kolejny problem bądź też ten model samochodu tak ma to niemożność
zredukowania do pierwszego biegu gdy pojazd jest w ruchu.
Można zredukować jedynie gdy samochód już się zatrzymał lub
zredukować z dosyć dużym oporem gdy toczy się 5km/h mimo iż
instrukcja dopuszcza redukcję z biegu 2 na pierwszy już od 43Km/h.

Prosił bym o jakieś porady, jestem świeżym użytkownikiem Yarisa
i mam też swoje przyzwyczajenia z poprzedniej Toyoty w której
takie rzeczy jak opisane wyżej mi nie doskwierały stąd też mogę
użytkować go nie tak jak trzeba  :-)

Robsajson

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #18 dnia: 08-11-2011, 23:03:16 »
Cytuj (zaznaczone)
Kolejny problem bądź też ten model samochodu tak ma to niemożność
zredukowania do pierwszego biegu gdy pojazd jest w ruchu.

Wszystkie samochody ,którymi jeździłem tak miały.Skoro masz nowe auto ,objęte gwarancją proponuję zmienić serwis bo wg mnie gadają bzdury.Biegi mają wchodzić normalnie a nie za 2 czy 3 razem  <zolta>

Offline davidoff

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 873
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #19 dnia: 08-11-2011, 23:33:42 »
1 bieg przy 43 na godzinę? :grin: powodzenia :grin: Nie wiem jak Ciebie ale mnie uczyli na prawku, że 1 bieg jest tylko i wyłącznie do ruszania.
A tak serio to jeśli na prawdę nie możesz rozpędzać się od tych 20 na godzinę na 2ce i chcesz zredukować bieg to musisz dobrać obroty silnika do prędkości i dopiero wrzucać. Czyli jedziesz, masz 1000 obrotów na 2 biegu, wysprzęglasz, wrzucasz luz, puszczasz sprzęgło, przygazowujesz do jakiś ok. 2000 (zależy od skrzyni) obrotów, wysprzęglasz, wrzucasz 1 i próbujesz ładnie puścić sprzęgło dodając gaz, żeby nie wylecieć przez szybę :cool: generalnie dla płynności jazdy i oszczędzania synchronizatorów redukcja z każdego biegu powinna odbywać się w ten sposób. Jeśli opis jest niejasny wpisz w youtuba `rev match`, dużo o tym jest.
ale i tak wrzucanie jedynki podczas jazdy nie jest dobre dla dla skrzyni, bo raczej nie zrobisz tego 100% idealnie za każdym razem.
« Ostatnia zmiana: 08-11-2011, 23:35:42 wysłana przez davidoff »

Neo

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #20 dnia: 09-11-2011, 00:33:18 »
Czyli jest tak jak podejrzewałem  :-)
Dawno nie miałem kontaktu z benzyniakiem, a dieslem bez problemu
mogłem redukować na jedynkę bez zatrzymywania się i bez najmniejszych oporów.
Stąd te pytanie i nie żebym zwalał z 2 na 1 przy 40Km/h  :grin: Troszkę się nie zrozumieliśmy.
Pierwszy bieg nie służy tylko do ruszania, jadąc w korku nie będę piłował sprzęgła mając drugi
bieg przy kilku km/h tylko spokojnie jechał na 1 ale wiem co miałeś na myśli  :roll:

A z tym pierwszym biegiem którego często nie można uruchomić ( przy ruszaniu z miejsca ) co poradzicie ?
« Ostatnia zmiana: 09-11-2011, 00:55:59 wysłana przez Neo »

Robsajson

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #21 dnia: 09-11-2011, 00:40:59 »
Obecnie jeżdżę Fiatem Doblo w klekocie i też nie wrzucę pierwszego biegu z dwójki kiedy koła się obracają więc rodzaj paliwa nie ma nic do rzeczy.Zastanawia mnie tylko po co tak robić skoro na dwójce można się spokojnie toczyć?

Neo

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #22 dnia: 09-11-2011, 00:44:21 »
No sorry ale poprzednio jeździłem Toyotą w D4D i bez problemowo mogłem zredukować
ale skoro w twoim fiacie tak jest to raczej w moim Yarisie usterką to nie jest  :-)
« Ostatnia zmiana: 09-11-2011, 00:46:18 wysłana przez Neo »

Robsajson

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #23 dnia: 09-11-2011, 01:04:22 »
To jeden problem został wyjaśniony ;-)
Drugi niestety pozostał bez odpowiedzi.
We wcześniejszymaucie,Toyocie Carinie E miałem ten sam problem tylko przy wrzucaniu pierwszego biegu i wstecznym.Carina miała najechane ponad 300 000 km więc nie było to dla mnie dziwne alenie w nowymaucie.
W Doblo nie da się już wrzucić wstecznego bez zgrzytu,W Renówce jedynka,trójka i czwórka wchodziła z oporem.W Golfie chcąc wrzucić 1 bieg bywało ,że wrzuciłem wsteczny a w VW Caddy 5 znowu nie wchodziła i czasami było źle jak przy 80km/hzamiast 5 wrzuciłem 3 bieg  :|
Winne są przeważnie synchronizatory .

Offline Perzan

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2637
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.perzan.com
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #24 dnia: 09-11-2011, 01:07:51 »
[...]
W serwisie nie widzą problemu, argumentując, że pierwszy bieg oraz
wsteczny nie posiada synchronizatora i, że wszystkie tak mają.
[...]

Zaraz bym się takiego klarneta zapytał czy Toyota kupiła jakąś licencję od Fiata na pierwszy bieg.
Jedyne znane mi auto (w miarę współczesne) bez synchronizatora pierwszego biegu to Fiat 126p. Tym faktycznie trzeba było się zatrzymać do wrzucenia jedynki, bo inaczej zębatki wypływały przez korek spustowy przy spuszczaniu oleju ze skrzyni :D
Nawet Trabant miał synchronizator na jedynce !
Może faktycznie zmień serwis, bo jeżeli tam takie ćwierćinteligenty pracują, to strach powierzać im auto :(
Pozdro.
*
*** Czytając forum często odnoszę wrażenie, że ludzie nie chcą aby im pomóc, choć wydaje się że pomocy potrzebują. ***
*
*
*** Try not. Do or do not. There is no try. ***
*

Offline TeRmiT

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 869
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #25 dnia: 09-11-2011, 07:31:23 »
Opisywany problem z wrzucaniem jedynki na toczącym się aucie nie jest normalnym zachowaniem. U mnie kiedyś 1 bieg mogłem szybko wrzucić gdy auto się toczyło a musiałem szybko włączyć się do ruchu, obecnie już nie mogę tak robić bo po prostu już synchronizator swoje przeżył, ale w nowym aucie jest to niedopuszczalne by biegami operowało się jak we wspomnianym fiacie 126p. Zmień serwis, a tamtym przy okazji powiedz swoje!

Offline marcin

  • Junior Administrator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #26 dnia: 09-11-2011, 11:16:05 »
1. http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2011_TOYOTA_YARIS_NSP90L-CGFGKW_3305.html

Część 33037B

Możesz wydrukować i pokazać kretynowi, że pierwszy bieg jest synchronizowany, i wyjaśnić, że skoro jest synchronizowany, to ma działać. Nie wiem, o które ASO chodzi, ale tam pracują bardzo często przypadkowi ludzie.

Kiedyś "specjalista ds sprzedaży samochodów używanych" w jednym z ASO wmawiał mojej byłej, że "nie ma takiego auta jak Camry kombi". Wykonałem najprostszy z możliwych manewrów - dałem jej kluczyki, i poleciłem jechać do tego człowieka. Mina bezcenna  <diabel>


2. Niektóre skrzynie tak mają, jak mają podjechane synchronizatory. Moja też ma problemy z wrzuceniem jedynki, np przy 30km/h, i raz na ruski rok się zdarzy, że muszę dwa razy wkładać jedynkę, czy wsteczny. Niuans jest taki, że moja skrzynia ma jakieś pół miliona nalotu, nie wiadomo kto, i jak nią jeździł,  a do tego jest upośledzona short-shifterem.

3. Jeśli auto nowe, na gwarancji, to do gwaranta, straszyć prawnikami, UOKiK i ruską mafią.

A jeśli masz jakiekolwiek chęci lub pojęcie techniczne, to weź podnieś auto, znajdź korek spustowy w skrzyni i sprawdź, czy w ogóle masz tam olej. ASO zobowiązane jest do "pierwszego przeglądu" przed sprzedażą samochodu, gdzie właśnie mają sprawdzić wszystkie płyny, dociągnięcie śrub, itp. Najczęściej jednak ograniczają się do umycia i wypolerowania auta, żeby klient odebrał ładne.
3VZ.pl



Offline adii

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1704
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #27 dnia: 09-11-2011, 12:38:23 »
Ja bym się tu zabrał za regulacje skoku pedału sprzęgła (regulacja w kabinie)
Może być dużo lepiej

Neo

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #28 dnia: 09-11-2011, 17:09:11 »
Zapomniałem napisać, że gdy trzymam sprzęgło wciśnięte i mam
uruchomiony pierwszy bieg to z silnika wydobywa się taki charakterystyczny
odgłos jakby zębatki w skrzyni o coś ocierały. Tak dzieje się tylko gdy pojazd
jest w ruchu, czym szybciej się toczy tym dźwięk jest głośniejszy.
Na 2,3,4,5,6 jest ok, nic nie słychać. To jest normalne w Yarisach?

Robsajson

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #29 dnia: 09-11-2011, 17:27:13 »
Nie wyrzuca biegu w takim razie do końca.
Bez awantury w ASO się chyba nie obejdzie.


 

Beesafe.pl