Nie rozumiem dlaczego uparłeś się tak bardzo na oryginalne parametry akumulatora... Ważne jest to by akumulator pasował wymiarami (wsyztskimi trzema), miał z odpowiedniej strony +, a jeśli chodzi o parametry Ah i prądu rozruchowego to moim zadniem nie muszą być tak sztywne, bo i tak każdy ma jakąś odchyłkę od normy i coraz gorsze parametry z upływem czasu. Ja na Twoim mejscu kupiłbym 74 Ah i prąd rozruchowy duży czyli ok 680 A, bo diesel potrzebuje większego prądu niż benzyna. Mój ojciec w VW T4 1,9TD ma Sznajdera (produkcja ZAP - Polska) i poprzedni akumulator wytrzymał 5 lat, a to bardzo przyzwoity wynik biorąc pod uwagę że jeździ bardzo dużo po mieście i często uruchamia samochód, kolejny akumulator (takze Sznajdera), który ma już dwa lata w tym samym samochodzie, w poprzednią zimę nie zawiódł nawet przy maksymalnych mrozach mimo że siadały już świece ( długie kręcenie rozrusznikiem każdego zimowego ranka).
Dlatego też nie jest najważniejsze czy będzie to akumulator o identycznych paramterach, lecz to czy bedzie pożądnej firmy, ale jak dobrze wiemy dobry towar kosztuje. Więc masz dwie możliwości:
1. Kupujesz akumulator dobry który kosztuje więcej
2. Kupujesz badziewny akumulator z długą gwarancją. Zdażają się 5 letnie. Ale musisz liczyć się z tym że będą cię czekały niemiłe niesodzianki co jakiś czas i będziesz się musiał bawić z wymianą.
Decyzja należy do Ciebie i zapewniam Cię że jeśli kupisz akumulator z paramterami nieco innymi niż oryginał to samochód się na Ciebie nie obrazi.
Myślę że przy ilości linków do stron które tu masz na pewno coś dobierzesz.