Jeśli zaś chodzi o Castrol Magnatec GTD Diesel 5w40 (chyba o ten właśnie pytałeś!?), to gorąco go polecam.
Obecnie mam już go zalanego 4x -- ostatnia zmiana oleju wykonana była przy 229 tys. km. I jestem niezmiernie zadowolony, bo w ciągu 15 tys. km pomiędzy wymianami nie dolewam więcej niż 0,5 litra. Wcześniej trzykrotnie miałem Mobil 1 5W50 i musiałem dolewać nawet dwa litry.
No to ciekawostka, że aż takie różnice w braniu oleju były.
Napisałem maila do dealera Toyoty w Niemczech, gdzie serwisowana była cały czas moja AVE, z zapytaniem jaki olej lali. Napisali mi, że lali zawsze 5W30 i że do wszystkich T22 zalewają 5W30, nie sugerowali mi żadnej marki tylko zalecili 5W30.
Zmotywowany tą informacją kupiłem w końcu olej GM dexos2 5W30, w cenie 83zł za bańkę 5 litrów w hurtowni w Warszawie. Kupiłem polecany na forach filtr Knechta OP275. Olej zalany, silnik bardziej "miękko" mlaska. Zobaczymy czy będzie wciągał ten olej.
Wlałem polecane przez kolegów jako optymalne 5,7 litra. Mechanik (doświadczony, z którego od lat jestem zadowolony) powiedział mi, że ważny jest poziom oleju w czasie pracy silnika (czy też zaraz po zgaszeniu), a nie po X godzinach od zgaszenia silnika, gdy silnik nie pracuje. Mówił też, że niektóre silniki "nie lubią" lania do MAX bo wciągają trochę tego oleju.