Autor Wątek: Tarcze hamulcowe  (Przeczytany 12690 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DarkMind

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 52
Tarcze hamulcowe
« dnia: 15-11-2005, 14:01:48 »
Mam problem z tarczami hamulcowymi w moim Camry. Otóż po pomiarach okazało się, że mają średnicę250 mm, z kolei we wszystkich sklepach, w których pytałem i tych internetowych również wymiar katalogowy dla mojego modelu to 255 mm. Skąd ta różnica i czy jesli kupięte 255 mm będa pasowały? Czy jest możliwe, że po długim okresie użytkowania moje tarcze zgubiły gdzieś te brakujące 5 mm?   Czy może ktoś spotkał sięz czyms takim?

Moje autko to Camry 2.2 rok 95 wersja amerykańska.
Z góry dziękuje za pomoc   :)
Toyota Camry 96 Kanada sedan manual
Toyota Auris I HSD 2011
Toyota CHR 2019

grzechuuu

  • Gość
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #1 dnia: 15-11-2005, 18:09:54 »
dzwine   zgubic mogło tylko na grubosci  ale nie na srednicy...

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #2 dnia: 15-11-2005, 19:50:13 »
mogły zgubić i na średnicy, kup 255mm - na 100% będą pasować, tarcze niestety rdzewieją i jak nie były wymieniane od nowości to całkiem możliwe że zgubiły 5mm na średnicy. w Camrakach po prostu nie było innych tarcz jak 255 albo 275 w V6 i niektórych 2.2

pzdr
3VZ.pl



maniek_camry

  • Gość
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #3 dnia: 15-11-2005, 21:11:41 »
Kolega chyba pisze o tylnych tarczach ?
To niekoniecznie sięzgubiło - w podróbce występują większe niż nominalne tylne. Poszukaj do chyba toyoty celicy lub mr2 - tam w podróbce występuje taki wymiar jak w camry. Chociaż , z tego co pamiętam to roznica miedzy tarczami wynosila kilka cm. 5 mm sięnie przejmuj, ale ponad 1cm już tak bo nie podejdą pod jarzma zacisków (cały czas piszęo tylnych tarczach)

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #4 dnia: 15-11-2005, 21:30:36 »
no właśnie, to nie zostało sprecyzowane... ale wydaje mi sięże o przednich :)
3VZ.pl



Offline DarkMind

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 52
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #5 dnia: 16-11-2005, 08:49:53 »
Chodziło mi o przednie tarcze, bo z tyłu mam bębny (niestety). Przepraszam ze niedoprecyzowanie.

Dziękuje za pomoc - kupie w takim razie 255, zwłaszcza, że innych i tak nie ma.. Szczerze mówiąc nie bardzo jestem w stanie pojąć jak mogło zgubic sięte 5 mm, chociaż te które mam są juz naprawdębaaaardzo stare.
Toyota Camry 96 Kanada sedan manual
Toyota Auris I HSD 2011
Toyota CHR 2019

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #6 dnia: 16-11-2005, 15:34:09 »
stało sięto bardzo prosto - tarcze jak rdzewieją to sięna nich robią coraz grubsze płatki rdzy - 5mm to naprawdęniedużo - wychodzi o 2.5mm na stronę, co przez załóżmy 10 lat sobie tak rośnie, rośnie, a potem siła odśrodkowa i wstrząsy zrzucają to.

bębny z tyłu? no tak... kanada, nie? czy to auto w ogóle hamuje w jakiś przyzwoity sposób? u mnie są tarcze jak w V6, a też mam 2.2 i wydaje mi sięże te hamulce są na granicy tego auta, a te 255 to nie wiem jak to działa:) kumpel ma takie, to go dorwęi sięprzejadę:)
3VZ.pl



Offline DarkMind

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 52
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #7 dnia: 17-11-2005, 12:48:01 »
Cytuj (zaznaczone)
bębny z tyłu? no tak... kanada, nie? czy to auto w ogóle hamuje w jakiś przyzwoity sposób? u mnie są tarcze jak w V6, a też mam 2.2 i wydaje mi sięże te hamulce są na granicy tego auta, a te 255 to nie wiem jak to działaSmile kumpel ma takie, to go dorwęi sięprzejadęSmile



ano niestety - kanada, czyli światełka gorsze niz w Seicento i to znacznie  :(

Nie mam ciężkiej nogi, więc nie katuje tego autka, ale hamulce są na granicy - masz rację.

Koła blokuje bez problemu (oczywiście przednie), a potem jedzie na tych zablokowanych kołach, że hej... nawet na kapciu 215 (aha, nie mam ABSu - co tez mnie dziwi, bo wydaje się, że w tej klasie auta powinien być)
Toyota Camry 96 Kanada sedan manual
Toyota Auris I HSD 2011
Toyota CHR 2019

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #8 dnia: 17-11-2005, 14:15:11 »
tak, w tej klasie auta był abs, ale nie w kanadyjskiej wersji... nawet 3.0 z 1MZ-FE nie miała ABS  ( nie Maniek?? ). W kanadzie są takie drogi że możesz i 10km hamować i najwyżej nadziejesz sięna łosia czy renifera, ale od tego masz Airbag nie? ;)
3VZ.pl



grzechuuu

  • Gość
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #9 dnia: 17-11-2005, 17:12:58 »
nie wiedziałem ze w camry były hamulce bębnowe...   jak to sie człowiek uczy hehehe
ja widze ze kolega ma jakąs bardzo uboga wersje..  a air bag ma?  :>

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #10 dnia: 17-11-2005, 17:24:04 »
na kanadęszły takie wersje, widziałem kanadyjską wersjębez poduchy,absu i z szybami na korbę, bębny z tyłu oczywiście obowiązkowe:)
3VZ.pl



grzechuuu

  • Gość
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #11 dnia: 17-11-2005, 18:28:47 »
o boze...   to juz nawet nie powinno sie nazywac Camry...    mi sie tak ta Camry podoba  bo mam full wypas...  :P

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #12 dnia: 17-11-2005, 18:44:34 »
a mi bo jeździ:) no i bo jest ładna   :aslyer
3VZ.pl



Lusiek

  • Gość
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #13 dnia: 18-11-2005, 01:24:18 »
Witam,proszęsie nie nabijać z wersji kanadyjskiej bo ja taką mam i jest to bardzo fajna wersja a to że nie ma ABS to moim zdaniem jest plus tego samochodu-a dlaczego? a no dla tego że  ABS znacznie wydłuża drogęhamowania,potrzeba bardzo szerokiej jezdni żeby móc manewrować podczas gwałtownego hamowania (a drogi w polsce mamy the best) a poza tym nawet lepiej jest uwalić komuś w dupęniż manewrować do rowu_mniejsze szkody w pojeżdzie,mało który z kierowców potrafi wyprowadzić samochód z poślizgu ,jeżeli już ktoś sięw takowym znajdzie to w tedy występuje tzw.odruch bezwarunkowy-wciska pedał hamulca w podłogę,zapiera sięo kierownicęi czeka co siębędzie działo bo jest przekonany że ABS załatwi za niego sprawęhamowania co jest błędnym myśleniem.Wersje kanadyjskie to skrzynia automatyczna która w czasie hamowania wspomaga nas poprzez redukowanie biegów czyli hamowanie silnikiem co powoduje że hamowanie jest o wiele bardziej skuteczne.Jak wspomniałem wcześniej żaden z kierowców(nie licząc kierowców rajdowych )którzy jeżdżą samochodami z manualem i ABS nawet przez chwile nie pomyśli że można hamować silnikiem i redukować biegi w trakcie hamowania a automat robi to za nas i między innymi dla tego w tych wersjach nie ma ABS bo podniosło by to znacznie cenętego pojazdu nie powodując przy tym jakiegoś większego bezpieczeństwa,poza tym to są samochody które mają już kilka lat a na tamte czasy to był luksus za który trzeba było by słono zapłacić.
Wiem że tym co napisałem bardzo wkurzęposiadaczy aut z ABS-em,i liczyłem sięz tym pisząc to na forum jednak pragnędodac że opinia wyrażona prze ze mnie jest poparta kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu pojazdów i kilkoma dyplomami ukończenia Kursu Bezpiecznej Jazdy PZM.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszęo łagodny wymiar kary za moje spostrzeżenia co do ABS.Lusiek

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Tarcze hamulcowe
« Odpowiedź #14 dnia: 18-11-2005, 01:59:34 »
hohoooo, witojcie kumie, gdzieście to byli tyle czasu:)???  swoją drogą zgodzić sięz Tobą muszę, że części ludzi ABS na pewno nie pomoże, a wręcz przeciwnie. do niedawna śmigałem na Vectrze bez ABSu i nie narzekałem, dopiero teraz siętaki burżuj zrobiłem:)

z hamowaniem masz racjęna nierównej drodze abs przeszkadza, bo koło jest podbijane i kicha... ale musisz przyznać że w warunkach do których został stworzony, ( czyli jak Ci jakiś matołek wyskoczy pod koła na autostradzie, bo mu sięnagle zachce wyprzedzać ), gdzie jest równo, ale czasem mokro, to już niejednemu życie uratował...

i broń boże nie mam nic do kanadyjskiej wersji - "mniej elektroniki - mniej sięmoże zepsuć" - stare merce robiły po milion km i było spoko, a teraz co? auto ma nasrane za przeproszeniem elektroniki, waży półtorej, czy 2 tony i żeby je ruszyć z miejsca to trzeba ze 200koni, a jak coś Ci padnie w trasie to leżysz i kwiczysz... no ale taki to już urok rozwoju cywilizacji :)
3VZ.pl




 

Beesafe.pl