Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: [STARLET 1,3 12V '93] Zbyt małe obroty??  (Przeczytany 7155 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Redils

  • Gość
Odp: [STARLET 1,3 12V '93] Zbyt małe obroty??
« Odpowiedź #15 dnia: 26-05-2006, 07:48:58 »
Witam!
Może trochę nie w temacie, ale czy ktoś miał do czynienia z wtryskiwaczem rozruchowym? Właśnie sie dowiedziałem, że coś takiego jest w silniku i zastanawiam się czy mój nie padł. Palić niby pali ale nie od pierwszego obrotu tylko chwilkę trzeba pokręcić przy zimnym silniku i nie wchodzi równo na obroty. Dobrze pali na "dwa razy" tzn. najpierw dwa, trzy obroty i drugi raz juz na dotyk. Odpalała tak bez problemu przy - 30 st.
A ha, jeszcze jedno - czy był już jakiś wątek o sprzęgle?
Pozdrawiam!

MarcinStarletka

  • Gość
Odp: [STARLET 1,3 12V '93] Zbyt małe obroty??
« Odpowiedź #16 dnia: 26-05-2006, 12:24:35 »
Witam

Co się tyczy wtryskiwacza rozruchowego (podaje na przykładzie silnika 1.3 2EE) to steruje nim osobny czujnik temperatury z brązową kostką elektryczną i uruchamia go tylko jak uzna że temperatura silnika jest jak dla niego za niska. Na zdjęciu zaznaczyłem ten czujnik na zielono może on padł. Jeszcze coś komputer benzyny tego czujnika nie uwzględnia w swoich kodach usterek więc nie zaświeci się kontrolka silnika jak jest zepsuty.



Może sprawdź jakie parametry ma ten czujnik jak jest zimny silnik i jak jest rozgrzany. Poprostu zdejmnij wtyczkę i zmierz opór na stykach czujnika.

Opór: poniżej 30 °C: 20 - 40 omów, powyżej 40 °C: 40 - 60 omów.

Wtrysk rozruchowy znajduje się pod kolektorem ssącym (zaznaczyłem na fotce niżej).
Żeby sprawdzić czy podaje paliwo podczas rozruchu (a podaje tylko podczas kręcenia rozrusznikiem) musiałbyś zdjąć przepustnicę.
Spróbuj najpierw czy da się ją zdjąć bez rozłączania węży gumowych, wodnych od ssania (tylko żeby odchylić i zobaczyć wtrysk rozruchowy) ale jak się nie da i jak odłączysz węże wodne, gumowe od ssania to zaślep je albo połącz czymś ze sobą, żeby płyn chłodniczy podczas rozruchu nie leciał z węży, bo szkoda płynu i po co zapowietrzyć sobie dodatkowo układ chłodzenia.

Jak odchylisz lub zdejmiesz ją to zobaczysz w środku kolektora ssącego wystający wtryskiwacz - taki powiedzmy pręcik 2-3 cm. Zdejmnij kable zapłonowe ze świec (żeby silnik nie zapalił) i jak masz zimny silnik
(najlepiej po nocy) niech ktoś zakręci rozrusznikiem i zobaczysz czy podaje paliwo.
Tylko na wszelki wypadek uważaj żebyś nie dostał w oczy benzyną  ;D.



Pozdraiwm

Barman

  • Gość
Odp: [STARLET 1,3 12V '93] Zbyt małe obroty??
« Odpowiedź #17 dnia: 11-04-2008, 11:07:48 »
Witam,

Odświeżę trochę temat ,bo mam taki właśnie problem  <kawusia>

Zapalam silnik chodzi dobrze ,normalne obroty ... po jakimś czasie zaczyna go trzepać jak prawie ,że "traktorem" nie wiem co może być! Wyczytałem w temacie o tej śrubce do obrotów dziś spróbuje i zobaczymy co będzie.

Byłem też u mechanika przy okazji zmieniania amortyzatorów na przód poprosiłem go o popatrzenie pod maskę.Podkręcił trochę obroty ale na lince i nic nie dało ... po 20 min włączania i wyłączania silnika nic nie wykryliśmy.Jedynie to słychać tak jakby dostawał lewe powietrze gdzieś przez rurkę ,nie wiem czy to jest właśnie to czy coś innego ma na to wpływ   tego nie wiem ....

Proszę o pomoc w miarę możliwości ... ,a nie było tak - mniej więcej stało się to po wymianie rozrządu (tak myślę)

Pozdrawiam
Robert     


Imper_PL

  • Gość
Odp: [STARLET 1,3 12V '93] Zbyt małe obroty??
« Odpowiedź #18 dnia: 12-04-2008, 13:53:20 »
Poszukaj dokładnie, czy gdzieś nie bierze powietrza, ja ostatnio miałem to samo i jak się okazało spadła zaślepka z kroćca na prawo od gaźnika. Zaślepiłem i jak ręką odjął. :-)

CORN

  • Gość
Odp: [STARLET 1,3 12V '93] Zbyt małe obroty??
« Odpowiedź #19 dnia: 22-04-2008, 22:45:16 »
u mnie na jałowym jest 700 rpm na ciepłym silniku i jest malina.

tomek79

  • Gość
Odp: [STARLET 1,3 12V '93] Zbyt małe obroty??
« Odpowiedź #20 dnia: 25-04-2008, 21:48:34 »
mialem podobnie kiedy malo jezdzilem na benzynie- 95%jazdy na lpg.
Na benzynie strasznie nierówno pracowała.Przyczyną był brudny wtryskiwacz benzyny