Witam
Co się tyczy wtryskiwacza rozruchowego (podaje na przykładzie silnika 1.3 2EE) to steruje nim osobny czujnik temperatury z brązową kostką elektryczną i uruchamia go tylko jak uzna że temperatura silnika jest jak dla niego za niska. Na zdjęciu zaznaczyłem ten czujnik na zielono może on padł. Jeszcze coś komputer benzyny tego czujnika nie uwzględnia w swoich kodach usterek więc nie zaświeci się kontrolka silnika jak jest zepsuty.
Może sprawdź jakie parametry ma ten czujnik jak jest zimny silnik i jak jest rozgrzany. Poprostu zdejmnij wtyczkę i zmierz opór na stykach czujnika.
Opór: poniżej 30 °C: 20 - 40 omów, powyżej 40 °C: 40 - 60 omów.
Wtrysk rozruchowy znajduje się pod kolektorem ssącym (zaznaczyłem na fotce niżej).
Żeby sprawdzić czy podaje paliwo podczas rozruchu (a podaje tylko podczas kręcenia rozrusznikiem) musiałbyś zdjąć przepustnicę.
Spróbuj najpierw czy da się ją zdjąć bez rozłączania węży gumowych, wodnych od ssania (tylko żeby odchylić i zobaczyć wtrysk rozruchowy) ale jak się nie da i jak odłączysz węże wodne, gumowe od ssania to zaślep je albo połącz czymś ze sobą, żeby płyn chłodniczy podczas rozruchu nie leciał z węży, bo szkoda płynu i po co zapowietrzyć sobie dodatkowo układ chłodzenia.
Jak odchylisz lub zdejmiesz ją to zobaczysz w środku kolektora ssącego wystający wtryskiwacz - taki powiedzmy pręcik 2-3 cm. Zdejmnij kable zapłonowe ze świec (żeby silnik nie zapalił) i jak masz zimny silnik
(najlepiej po nocy) niech ktoś zakręci rozrusznikiem i zobaczysz czy podaje paliwo.
Tylko na wszelki wypadek uważaj żebyś nie dostał w oczy benzyną ;D.
Pozdraiwm