--------Niezawodny kompakt do 50000 km
Ten model został uznany za najbardziej niezawodny kompakt w badaniach awaryjności DEKRA 2009. Dodajmy, że chodzi o auto jednej z marek japońskich, które wśród klientów w Europie cieszy się dużym poziomem zadowolenia użytkownika.
Samar, 2009-02-18 14:00
W niemieckich badaniach awaryjności DEKRA 2009 Toyota Prius została uznana za najbardziej niezawodny pojazd w klasie kompaktów (przebieg do 50000 km). Auto w 95,1% przypadków przeszło przeglądy techniczne nie wykazawszy poważnych usterek.
Prius wyprzedził w tej klasyfikacji kolejno pojazdy Ford Focus oraz Mazda3.
Badania DEKRA potwierdzają, że również samochody z napędem hybrydowym (Toyota Prius to najchętniej kupowany pojazd na świecie w tej kategorii) mogą pochwalić się wysoką jakością i niezawodnością.
Wysokie noty w rankingu DEKRA 2009 uzyskały też inne modele marki Toyota takie jak Aygo, Yaris, Avensis oraz RAV4.
Do sporządzenia najnowszego raportu DEKRA wykorzystano dane pochodzące z około 15 mln przeglądów, dokonanych w samochodowych stacjach serwisowych na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
Podobnie jak rok wcześniej, niemieccy specjaliści z DEKRA zdecydowali się przedstawić dane dotyczące awaryjności aut w oparciu o ilość przejechanych kilometrów, a nie w podziale wiekowym. Dzięki temu ranking 2009 ma być jeszcze cenniejszym źródłem informacji dla użytkowników motoryzacji
-----------------------
Żenada w Ameryce!
Piątek, 15 stycznia (08:39)
Nie jest lekko. Zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych kryzys finansowy poczynił straszliwe spustoszenia w branży motoryzacyjnej.
Giganci, liżąc rany, walczą o przetrwanie, a to nie jest wcale łatwe, bowiem lansowane przez ekologów technologie elektryczne są koszmarnie drogie.
Producent, w którego ofercie nie ma auta hybrydowego za oceanem niemal zupełnie się nie liczy. Opracowanie tego rodzaju napędu pochłania gigantyczne pieniądze, co dla firm, które muszą liczyć się z każdym dolarem, stanowi duże wyzwanie. Nie wszyscy producenci borykają się jednak z takimi trudnościami.
Jedną z firm, która przechodzi przez trudne czasy z dużą łatwością jest chociażby Toyota. To właśnie Japończycy zapoczątkowali w USA modę na pojazdy hybrydowe. Prius, który dzisiaj w Stanach jest synonimem "odpowiedzialności za świat" wciąż sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, również hybrydowe lexusy niezbyt długo czekają w salonach na nowych właścicieli.
Wszystko to sprawia, że miłośnicy lokalnej motoryzacji niezbyt przychylnie spoglądają w stronę samochodów z Kraju Kwitnącej Wiśni. W zeszłym roku mnożyły się w Stanach ataki na priusy, kilkanaście hybryd poszło z dymem. Niektórzy chwytają się również innych sposobów, by podważyć zaufanie do japońskich producentów. Zdjęcia, jakie załączamy do tekstu, prezentują ulotki, które ktoś powtykał w drzwi pokojów hotelowych zajmowanych przez dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy tłumnie przybyli na salon samochodowy w Detroit (wśród nich był oczywiście wysłannik INTERIA.PL). Wprawdzie treść może wydawać się zabawna, ale cała sytuacja wydaje się być nieco żenująca.
Cóż, wygląda na to, że już kilka lat temu wykonawca KULT-owej piosenki pt. "Dwanaście groszy" - Kazik - miał rację. "Ameryka też się sypie, to osobny rozdział...".
INTERIA.PL
09:50, 24.08.2010 /Press Association
Prius będzie bardziej hałasował
TOYOTA ODPOWIADA NA PROŚBY NIEDOWIDZĄCYCH
Hybrydowy samochód Prius będzie głośniejszy. Najczęściej kupowane w Japonii auto będzie wyposażone w specjalnie przygotowane elektroniczne urządzenie do wytwarzania hałasu. Wszystko po to, by przechodnie nie byli zaskakiwani przez pojawiający się znienacka pojazd.
Instalacja wartości 12 600 jenów (ok. 120 euro) będzie montowana w trzeciej generacji Priusa - zapowiedział producent auta, koncern Toyota. Wydawany przez nią dźwięk ma przypominać hałas wydzielany przez konwencjonalne samochody. Nie będzie jednak standardowym wyposażeniem - nabywca będzie musiał za nią dodatkowo zapłacić.
Od końca sierpnia urządzenie będzie dostępne w Japonii, Toyota sprawdza lokalne regulacje prawne i zastanawia się, czy zaoferować je także na innych rynkach - powiedziała rzeczniczka firmy Monika Saito.
Prius ro samochód o podwójnym napędzie spalinowo-elektrycznym. Wtedy, kiedy jedzie wyłącznie za silniku elektrycznym, jest wyjątkowo cichy. Piesi, przyzwyczajeni do tego, że z oddali słyszą nadjeżdżający samochód, często są zaskakiwani niespodziewanym pojawieniem się Priusa. Uskarżali się na to szczególnie japońscy niedowidzący. W tym kraju Prius jest najczęściej kupowanym samochodem na rynku.
Także badania amerykańskiej rządowej agencji zajmującej się bezpieczeństwem na drogach wykazały, że w ubiegłym roku samochody o napędzie hybrydowym uczestniczyły dwukrotnie częściej niż zwykłe auta w wypadkach przy małej prędkości z udziałem pieszych.
//sk
http://www.tvn24.pl/-1,1670548,0,1,prius-bedzie-bardziej-halasowal,wiadomosc.html