Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: silnik 1KZ-T -3.0 TD  (Przeczytany 12424 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

LJ70

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« dnia: 28-10-2004, 21:46:40 »
Witam, mam LC LJ70 z silnikiem 2.4TD, ktory mnie doprowadza do szalu z powodu braku dynamiki z racji posiadancyh fabrycznie 86km przy 1.7 tony..a z pewnych zrodel wiem, ze pasuje motor 3,0td-intersuje mnie silnik tylko w b. dobrym stanie-bez elektorniki bo ta w terenie sie nie sprawdza.
montowaly byly w toyotach-4runner,LC KJ7
Interesuje mnie silnik do 3-4 tys pln, gdzie moge go szukac? gdzie nabyc?

banan

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #1 dnia: 01-11-2004, 00:40:57 »
staryyy sam bym chetnie cos takiego zanabyl ale to strasznie rzadka rzecz....
cierzko chyba cos takiego znalezc u nas a jak juz jest to zaraz gdzies znika  :|

ale fakt faktem motor jest bardzo hmmmm ciekawy :) wkoncu co 125 to nie 90KM
toyota robila fabrycznie takie LC70 jak ty masz tylko walsnie z tym 3.0TD
ale niewiem jak tam ze skrzynia bylo? taka sama jak w 2.4? a moze inna?
trzeba by spytac kogos kto sie lepiej zna...  :cwhat

PiotrekB

Darus

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #2 dnia: 01-11-2004, 10:26:53 »
a nie podpasuje ten 3.0TD z LAncduisera 90?? Jezdzielm kiedys takim i fajnie chodzil ten silniczek.

LJ70

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #3 dnia: 02-11-2004, 15:08:33 »
ja mam LJ70 i nigdy w tyvh LC nie bylo takiego silnika, te co mialy 3.0td to byly KJ-z zewnatrz bardzo podobne do LJ70 po faceliftingu, ale od srodka zupelnie inne.  3.0td pasuje znakomicie pod ksrzynie z LJ, tylko trzeba zdzwon miec z KJ :)
a silnik z serii J9 jak dal mnie ma zbyt duzo elektroniki, ja potrzebuje KZ-t z pompa mechaniczna.
mniej wiecej jzu wszystko wiem....ale nie wiem gdzie mozna taki silnik dostac za rozsadne pieniadze, widzialem juz takie motory ale od 6 do 8 tys pln...cena zaporowa, stan nieznany.

MaciekB

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #4 dnia: 14-11-2004, 17:42:33 »
z tego co sięorientujęto 1KZ-T o mocy 125 koni byl oferowany z 4Runnerem II gen. jak i z Landcruiserem 90 przed face-liftem.
 Po face -lifcie zmieniono chyba głowicęplus osprzęt i jest około 163 koni, ale blok jest ten sam! - łatwiej Ci będzie dostać ten silnik niż poprzedni.

Poprzedni miał jeszcze jedną dużą wadę- przy przebiegu około 150.000 km pękały głowice - i niezależnie od tego jak był jeżdżony. W moim poprzednim 4Runnerze pękła mi przy 145.000 km...

schlopecki

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #5 dnia: 17-03-2005, 18:22:45 »
Ja tam mysle nad 1KZ-TE - to ten nowszy TD.
Zdaje sie, ze silniczek przyzwoity pod wzgledem parametrow. Ciekawe tylko jak z trwaloscia.
Zdaje sie, ze byl montowany w LC90 i teraz w LC120 i z tego, co wiem bede go mogl transplantowac bezposrednio do mojej szkrzyni biegow.
Wlasnie rozmawiam na ten temat z gosciem z australijskiego zakladu specjalizujacego sie w automatycznych skrzyniach biegow.
Dla mnie to jednak projekt na za 2-3 lata.
Powoli jednak zaczynam juz teraz, bo przechodzenie z benzyny na diesla ma kilka dodatkowych "niuansow".

Pozdrowienia

MaciekB

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #6 dnia: 20-03-2005, 12:32:02 »
W naszym 4Runnerze (konkretnie - HiluxSurf na Japonię), były silniki 2,7 TD, z intercoolerem - z wlotem na masce (jak higlander i Sport Edition w USA) i miały lepsze parametry niż europejski KZ, z tym że pewnie wymagają lepszej jakości paliwa...

schlopecki

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #7 dnia: 21-03-2005, 18:06:59 »
Cytat: MaciekB
W naszym 4Runnerze (konkretnie - HiluxSurf na Japonię), były silniki 2,7 TD, z intercoolerem - z wlotem na masce (jak higlander i Sport Edition w USA) i miały lepsze parametry niż europejski KZ, z tym że pewnie wymagają lepszej jakości paliwa...

Hmmm... ciekawe.
Wydawalo mi sie ze 2.7L to byl ten mniejszy benzyniak - 3RZ-FE, a diesle w Surfie i Prado zawsze byly 3L TD.
Czlowiek sie uczy kazdego dnia.
Nie wiesz z jakimi skrzyniami wspolpracowaly te silniki?

Sa jeszcze diesle ze zwyklego Hiluxa, ale mniejsze, slabsze i nigdy nie byly oferowane z automatem.

Wlasnie probuje sie dowiedziec ile kosztuje importowany z Japonii, uzywany 3L TD.
Bardzo na reke byloby mi zrobic konwersje do diesla tutaj, ale w PL pewnie byloby taniej to zrobic. :|

MaciekB

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #8 dnia: 09-04-2005, 10:53:33 »
napisałem
Cytuj (zaznaczone)
HiluxSurf na Japonię
czyli tylko w Japonii był taki silnik. Tam za wielką wodą to macie 2.7 benzyniaka, a diesla wogóle nie ma w ofercie.
z jakimi skrzyniami byl to nie mam pojęcia...

schlopecki

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #9 dnia: 25-04-2005, 20:32:58 »
Cytat: MaciekB
napisałem
Cytuj (zaznaczone)
HiluxSurf na Japonię
czyli tylko w Japonii był taki silnik. Tam za wielką wodą to macie 2.7 benzyniaka, a diesla wogóle nie ma w ofercie.
z jakimi skrzyniami byl to nie mam pojęcia...


Alez ja nie napisalem ze Toyota oferowala 3L diesle w USA.
Wrecz przeciwnie, cytuje:
Cytuj (zaznaczone)
Wlasnie probuje sie dowiedziec ile kosztuje importowany z Japonii, uzywany 3L TD.


Co wskazuje ze chce takiego sciagnac z Japonii.

MaciekB

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #10 dnia: 05-05-2005, 13:15:43 »
aaa, sorry, jakoś źle to przeczytałem... :aduh

jak coś więcej siędowiesz w tym temacie to czekam na info - ciekwa jestem jak drogo coś takiego wychodzi

Jose

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #11 dnia: 03-06-2005, 19:36:09 »
Ostatnio widziałem gdzies ogłoszenie że któś sprzedaje taki kompletny silnik ze skrzynią biegów od razu - widziałem albo w gazetce Giełda Samochodowa albo na Allegro ale za chyba coś koło 10 tysiecy.

A co do wszczęsniejszych dyskusji to w 70 i w 90 to był własnie dokładnie ten sam silnik, te same osiągi i parametry - różniły sie wyłącznie sterowaniem - w 90 trochęwięcej elektroniki - ale nie jest jeszcze tak źle.

Na pewno zapomnij o najnowszym D4-D ze 120 - słyszałem o kimś kto sciągnoł taki z niemiec własnie z zamiarem wsadzenia do 70tki i ciągkle płacze - tam juz jest taka nieprawdopodobna ilość elektroniki, że nawet nie może znaleśc warsztatu który by sie podjoł wsadzenia tego silnika.

Ja szukam do mojej 73ki silnika benzynowego 3.4 V.6 180KM (nie pamiętam jego oznaczenia w tej chwili) własnie tez z 90. Ale w Polsce strasznie trudno o coś takiego  :?

MaciekB

  • Gość
silnik 1KZ-T -3.0 TD
« Odpowiedź #12 dnia: 06-06-2005, 01:08:06 »
mówisz o moim 5VZ-FE :tonguepop

rewelacyjny silnik!

dobrze że mi mówisz o tym D4D, bo jeszcze nawet przed chwilą pisałem o takim przeszczepie, właśnie do 73 - taki 200-konny diesel to byłby niezły killer :abadgrin