Autor Wątek: Toyota na Świecie  (Przeczytany 136997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eddie

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 8940
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #120 dnia: 07-10-2009, 20:41:11 »
eeeeee. Takie dołujace info dajesz.... moze cos co na prawde zaineresuje  TK :

http://www.theage.com.au/drive/motor-news/ft86-toyotas-sports-car-revealed-20091007-glsf.html

Toyota i Subaru razem... to może być ciekawe, biorąc pod uwage ktore koła bedą napedzane :)

"The FT-86 will be a much-needed model for Toyota, a brand that has been searching for an image boost after discontinuing its most exciting products in recent years – the Supra, MR2 and Celica."

so true  :)
« Ostatnia zmiana: 07-10-2009, 20:43:52 wysłana przez eddie »
      "Ty się nie wpier****j, bo nie wiesz gdzie barykada jest"

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #121 dnia: 04-11-2009, 07:39:28 »
To już jest koniec Toyoty
JAPOŃCZYCY W ŚRODĘ OGŁOSZĄ OPUSZCZENIE SZEREGÓW F1

Toyota w Formule 1 do środy i ani chwilę dłużej. Japoński koncern właśnie w środę ma ogłosić decyzję o wycofaniu się z F1 ze skutkiem natychmiastowym.

Początkowo decyzję o opuszczeniu struktur Formuły 1 koncern z Japonii miał ogłosić na specjalnie zwołanej konferencji prasowej 8 listopada. Jednak - jak podaje japońska agencja prasowa Kyodo - koncern przyspieszy decyzję i już w środę przedstawi swoje stanowisko.

Decyzja ma być ogłoszona podczas nadzwyczajnego zebrania zarządu. Zaraz potem ma być zwołana konferencja prasowa, na której mają być wyjaśnione przyczyny wycofania się Toyoty z Formuły 1.

Bez sukcesów, z ogromnymi stratami

Team z siedzibą w Kolonii zadebiutował w najbardziej elitarnej serii wyścigowej w 2002 roku. W czasie 8 sezonów i 139 startów w wyścigach Grand Prix Toyocie nie udało się wygrać żadnego. Tegoroczny sezon - w składzie Jarno Trulli i Timo Glock - zakończyła na 5. miejscu w klasyfikacji konstruktorów.

Nie jest tajemnicą, że z powodu drastycznego spadku sprzedaży samochodów osobowych japoński koncern spodziewa się w tym roku olbrzymich strat, które szacowane są na 8 mld dolarów.

Kryzys dopadł Japończyków

Przed kryzysem finansowym budżet Toyoty dosłownie deklasował inne stajnie - Japończycy dawali po 400 mln dolarów za sezon, mniej więcej dwa razy więcej niż np. Ferrari, czy McLaren.

Światowy krach zmniejszył nieco wydatki Toyoty. Wyliczono, że w 2009 roku zespół i tak uplasował się na 3. miejscu (250 mln, przy 270 mln pierwszego Ferrari). Największym problemem okazał się jednak brak sukcesów na torze. Warto zaznaczyć, że japoński team jeszcze nigdy nie stanął na podium klasyfikacji konstruktorów.

Toyota to nie pierwsza japońska firma, która opuszcza Formułę 1. Przed rozpoczęciem poprzedniego sezonu z udziału zrezygnowała Honda. Sprzedała zespół Brawnowi GP, który w ostatnim sezonie zdobył dublet - mistrzostwo Jensona Buttona i zwycięstwo w klasyfikacji konstruktorów.

W poniedziałek decyzję o opuszczeniu Formuły 1 podjął japoński monopolista w dostawie opon. Bridgestone ogłosił, że żegna się z Formułą z końcem 2010 roku.

twis/tr

http://www.tvn24.pl/-1,1627093,0,1,to-juz-jest-koniec-toyoty,wiadomosc.html


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #122 dnia: 05-11-2009, 14:15:02 »
13:13, 05.11.2009 /TVN CNBC Biznes
Toyota się rozpędza
ZASKAKUJĄCY ZYSK KONCERNU

Toyota wraca do gry. Japoński producent aut opublikował zaskakująco dobre wyniki za III kwartał tego roku, a prognoza rocznej straty koncernu została obcięta o ponad połowę.
W III kwartale Toyota wypracowała zysk na poziomie 21,8 mld jenów (ok. 241 milionów dolarów). Wynik ten jest co prawda aż o 84 proc. niższy niż w trzecim kwartale ubiegłego roku, jednak dla japońskiego koncernu to i tak powód do radości, bo poprzednie trzy kwartały Toyota zakończyła dużymi stratami.

Mimo niezłych wyników, Toyocie nie uda się uniknąć straty na koniec roku. Obecna prognoza zakłada, że wyniesie ona 2,2 mld dol., ale to i tak nieźle, bo jeszcze w poprzednim kwartale japoński koncern oczekiwał rocznych strat na poziomie 5 mld dol.

Jedną z przyczyn straty jest silny jen, który pochłania dużą część zysku z eksportu, a Toyota eksportuje ponad połowę swoich samochodów produkowanych w Japonii.

bgr/sk/k

http://www.tvn24.pl/-1,1627326,0,1,toyota-sienbsprozpedza,wiadomosc.html


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

Offline barte.k

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3312
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lotniczo!
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #123 dnia: 05-11-2009, 14:26:40 »
84% straty..
otro otro..

Szerokości Kuba!

today tomorrow TOYOTA

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #124 dnia: 28-01-2010, 12:10:32 »
11:30, 28.01.2010 /yahoo.co.uk
Europejskie Toyoty też do warsztatów
GENERAL MOTORS DAJE TYSIĄC DOLARÓW ZA PRZESIADKĘ Z TOYOTY

Toyota w coraz większych tarapatach. Spółka podała, że w związku z kolejną niebezpieczną usterką będzie musiała naprawić aż 2,3 miliona aut w USA. Podobną akcję zapowiedziano też w Europie, jednak nie określono liczby zni typów wadliwych pojazdów. Kłopoty konkurenta próbuje wykorzystać General Motors, który jest gotów dopłacić równy tysiąc dolarów do kupna nowego samochodu swojej produkcji każdemu właścicielowi Toyoty.
Toyota podała we wtorek, iż poprosiła dilerów w USA o czasowe zawieszenie sprzedaży ośmiu swoich modeli. Zawieszenie sprzedaży to część rozpoczętej w zeszłym tygodniu akcji wycofywania z amerykańskiego rynku aut, w celu usunięcia usterki, która może doprowadzić do zablokowania się pedału gazu.

Jak podała we wtorkowym oświadczeniu Toyota, akcja dotyczy około 2,3 miliona pojazdów.

Producent stwierdził również, że w nadchodzącym tygodniu wstrzyma produkcję samochodów w kilku zakładach w Kanadzie oraz w stanach Indiana, Kentucky i Teksas. Obecnie produkowane samochody nie trafią do sprzedaży, do czasu aż zostaną naprawione.

W Europie też problemy

Z tego samego powodu - pedału gazu zbyt wolno powracającego do stanu początkowego - Toyota wezwie do warsztatów także samochody w Europie - oświadczyła w czwartek w Brukseli Toyota Motor Europe. Których modeli i jak wielu pojazdów to będzie dotyczyć na razie nie podano.

Japońskie media twierdzą, że w Europie będzie to dotyczyć dwóch milionów samochodów.

GM odpowiada

Kłopoty Toyoty to woda na młyn General Motors. Amerykański koncern ogłosił właśnie, że właściciele toyot w USA mogą liczyć na 1000 dolarów rabatu przy zakupie aut produkowanych przez GM. Promocja ma trwać do końca lutego.

- Nasi dealerzy otrzymują wiele zapytań od klientów, którzy niepokoją się swoimi toyotami. Chcemy skorzystać z tego zainteresowania - tłumaczy rzecznik GM w rozmowie z agencją AFP.

bgr/sk

http://www.tvn24.pl/-1,1640402,0,1,europejskie-toyoty-tez-do-warsztatow,wiadomosc.html


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #125 dnia: 09-03-2011, 12:54:24 »
Rewolucja w Toyocie. Japoński koncern motoryzacyjny odchudza zarząd, stawia na rynki wschodzące i ekologię. W 2015 roku na całym świecie ma zostać sprzedanych 10 milionów samochodów. Magiczna kwota tryliona jenów zysku operacyjnego ma zostać osiągnięta "tak szybko, jak to możliwe" (to równowartość 12 miliardów dolarów, 7,4 miliardów euro).

W roku 2010 nabywców znalazło 8,7 mln egzemplarzy aut Toyoty, zaś zysk był o połowę mniejszy. Koncern ma za sobą dwa trudne lata, gdy renoma bezwaryjnych aut mocno ucierpiała w wyniku konieczności wezwania do naprawy ponad 20 milionów pojazdów (od 2009 roku). Media na całym świecie rozpisywały się o przypadkach nieoczekiwanie przyspieszających samochodów, nad którymi kierowcy tracili kontrolę.

Koncern cięcie kosztów rozpocznie od samego zarządu, który ma zmniejszyć się z 27 członków obecnie do 11. Strategia zaprezentowana przez prezydenta firmy Akio Toyodę zakłada także wprowadzenie na rynek do 2015 r. ok. 10 nowych modeli hybrydowych. Dokument przewiduje, że do 2015 r. połowa sprzedaży będzie pochodzić z rynków rozwijających się w porównaniu z 40 proc. obecnie.

Rynki wschodzące ma podbić nowy kompaktowy model Etios, który pod koniec roku trafi do salonów w Indiach. Toyota stawia też na nową wersję Priusa, licząc, że z powodu rekordowych cen paliwa kierowcy chętniej będą wybierali samochody z silnikami hybrydowymi. Nowa wersja popularnego modelu ma trafić do japońskich salonów w kwietniu.

Toyocie nie udawało się w ostatnim czasie poprawić swojej rentowności, która jest niższa niż w przypadku największych japońskich konkurentów – koncernu Nissan motor Co Ltd oraz Honda Motor Co Ltd. W zeszłym roku Toyota utrzymała pozycję największego producenta samochodów na świecie, ale z mniejszą niż rok wcześniej przewagą nad drugim w rankingu General Motors.

Ogłoszenie nowej strategii zbiegło się z informacją, że Prius - pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód hybrydowy - od chwili debiutu w 1997 roku sprzedał się już w ilości trzech milionów egzemplarzy. Na całym świecie Toyota sprzedaje łącznie 16 modeli samochodów z napędem hybrydowym, w Polsce - dwa.

//sk

http://www.tvn24.pl/0,1695314,0,1,toyota-znow-rusza-na-podboj-swiata,wiadomosc.html


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

Offline prezes113

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #126 dnia: 11-03-2011, 20:01:38 »
http://moto.onet.pl/1639593,1,40-letnie-nowe-toyoty-w-opuszczonym-salonie,artykul.html?node=2 ciekawe czy dałoby rade to kupić... byłaby ozdoba garażu i klubu :)

Offline wolff

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #127 dnia: 12-03-2011, 10:17:08 »
a jakie to modele na zdjęciu?
wydaje Mi się że to CARINA?
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą.

Offline barte.k

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3312
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lotniczo!
Szerokości Kuba!

today tomorrow TOYOTA

Offline J.Graph

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2336
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #129 dnia: 30-06-2011, 11:13:18 »
I tak w kółko :P

Ja nie rozumiem, tak ciężko zrobić porządne testy aut przed wypuszczeniem na rynek?

Swoją drogą lepsza taka awaria niz blokujący sie pedał gazu  <diabel>

Offline dziadek_tadeusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3996
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #130 dnia: 30-06-2011, 14:08:16 »
Swoją drogą lepsza taka awaria niz blokujący sie pedał gazu  <diabel>

Przecież jakiś tam urząd w USA po badaniach stwierdził, że padał się nie zacinał tylko amerykanie jeszcze nie dawno jeździli konno i koni mechanicznych nie nauczyli się obsługiwać.

Offline adpre

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 918
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #131 dnia: 30-06-2011, 21:37:31 »
oceniajac tak to wszystko z boku... (wsrod grona zwolennikow tdi)

jak toyota robi akcje naprawcza, to juz od razu sa gadki ze shit sie psuje i wogole taki siaki ten japoniec...
a jak w 2.0tdi po 150tys.km pekaly glowice, to nic sie slyszalo poza tym, ze ten typ tak ma  :cheesy:

dziadek_tadeusz
a w miedzyczasie jeszcze zadzwonia po szeryfa, ze sie fura rozpedza;]
w mojej Cari jak sie dywanik zawinie to tez da rade zablokowac pedal gazu <diabel>
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec.
(George Carlin)



Piłeś -  nie jedź!
Nie jedziesz - wypij.

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #132 dnia: 01-03-2012, 18:47:03 »
To był jeden z największych skandali w historii motoryzacji. Toyotę, kosztował on 8 milionów samochodów wezwanych do serwisów lub wycofanych z rynku, rekordowo wysoką karę (ponad 16 mln USD), spadek sprzedaży, a przede wszystkim zaufania do marki.
Specjalny zespół naukowców z National Academy of Sciences potwierdził werdykt NHTSA (amerykańskiej rządowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego), że samochody Toyoty nie mają problemów z elektroniką. "Decyzja NHTSA, by zamknąć postępowanie była uprawniona, gdyż NHTSA nie znalazła dowodów świadczących o tym, by systemy te były przyczyną samoczynnego przyspieszania aut" – ocenili naukowcy z NAS.

Od lata 2009 do wiosny 2010, środki masowego przekazu na całym świecie pełne były doniesień o samochodach Toyoty, które przyspieszały samoczynnie, bez udziału kierowcy. Problemy tego rodzaju zgłaszało do NHTSA coraz więcej kierowców. Charakter skarg był jednak zróżnicowany. Niektórzy kierowcy twierdzili, że ich pojazd przyspieszył pomimo, iż nie naciskali pedału gazu, inni donosili, że delikatny nacisk na pedał powodował nagłe, szybkie przyspieszenie. Jeszcze inni mówili o pojazdach, które nadal przyspieszają, nawet po zdjęciu nogi z pedału gazu.

Szczególnie spektakularny i nagłośniony przez media był wypadek do którego doszło 28 sierpnia 2009 roku na autostradzie w południowej Kalifornii. Kierowca nie był w stanie zatrzymać rozpędzającego się Lexusa i auto wypadło z trasy z prędkością ponad 160 km/godz. W wypadku zginęły cztery osoby.

W efekcie tych informacji wielu właścicieli Toyot i Lexusów złożyło pozwy sądowe żądając odszkodowania od japońskiego koncernu. Reprezentujący ich prawnicy zacierali ręce. Toyota zmuszona została do wezwania milionów pojazdów do przeglądu. Swoje trzy grosze dołożył Kongres USA, który przeprowadził w tej sprawie liczne przesłuchania, w tym wezwał szefa japońskiego koncernu, Akiro Toyodę. Ray LaHood, sekretarz transportu USA zapewniał, że podlegli mu urzędnicy „przypiekają stopy” menedżerom Toyoty, by wyjawili z jakiego powodu produkowane przez koncern samochody nagle przyspieszają.

Wkrótce jednak NHTSA ustaliła, że za problem odpowiada … dywanik, pod którym może zostać uwięziony pedał gazu. To właśnie niestandardowy dywanik, od całkiem innego modelu przyczynił się do wypadku w Kalifornii. Toyota wymieniła jednak dywaniki w milionach aut.


W styczniu 2010 roku pojawiła się nowa teoria zakładająca, że za nagłe przyśpieszenia odpowiedzialny jest zacinający się pedał gazu. Tym razem Toyota została zmuszona do całkowitego wstrzymania na kilka tygodni sprzedaży popularnego modelu Camry oraz siedmiu innych modeli.

Badania przeprowadzone przez Biuro Śledcze ds. Defektów NHTSA potwierdziły, że układ hamulcowy Toyoty Camry został skonstruowany w sposób  „więcej niż wystarczający do powstrzymania przyspieszenia zainicjowanego na niskich obrotach, w tym  także w przypadkach związanych z szeroko otwartą przepustnicą.” Biuro podkreśliło, iż wyniki te są zgodne z wcześniejszym wnioskiem Agencji, że informacje o całkowitym i natychmiastowym braku możliwości hamowania podczas przyspieszenia są niewiarygodne i wskazują na niewłaściwe użycie pedału (kierowcy omyłkowo naciskali gaz zamiast hamulca).

Testy nie wykazały też problemów z użyciem dźwigni zmiany biegów w automatycznych przekładniach standardowo stosowanych w modelach Camry,  w porównaniu z pomiarami wykonanymi w innych pojazdach. We wszystkich przypadkach przełożenie podczas jazdy dźwigni do pozycji Park lub Reverse (bieg wsteczny) powodowało przejście skrzyni do pozycji neutralnej.

Toyota przeprojektowała jednak pedał gazu tak, aby był mniej podatny na przypadkowe oddziaływanie dywanika podłogowego i zainstalowała oprogramowanie, które wspomaga hamowanie w autach z automatycznym systemem uruchamiania silnika. Ten ostatni krok potraktowano jako dowód, że niektórzy kierowcy nie wiedzą, jak wyłączyć silnik poprzez przytrzymanie przycisku start-stop w sytuacji awaryjnej, gdy pojazd jest w ruchu. 

To wszystko jednak nie wystarczyło, by japoński koncern mógł zostać oczyszczony z zarzutu o zastosowaniu wadliwej technologii. Kolejnym podejrzanym o wywoływanie nieoczekiwanego przyspieszenia w samochodach Toyoty stały się systemy elektronicznego sterowania przepustnicą (ETC). Nowa teoria zakładała wystąpienie efektu tzw. „wąsów cynowych”. Wąsy Cynowe (“Tin Whiskers”) to  igłopodobne struktury krystaliczne powstałe z cyny, rosnące na powierzchniach urządzeń, które jako wykończenia używają prawie czystej cyny. Pojawiają się w postaci włókien cyny i wyglądają jak wąsy (stąd ich nazwa). Są w stanie urosnąć nawet do 10 mm przy średnicy około 10 mikrometrów i mogą doprowadzić do zwarć układów elektronicznych.


W pojazdach, które były badane przez NHTSA, niezależnie czy zostały wyposażone w ETC, czy nie Agencja nie znalazła dowodu na to, że system sterowania przepustnicą może doprowadzić do odcięcia systemu hamulców. Nie potrafiła jednak wyjaśnić, jak użycie poprzednio pracujących hamulców (zgodnie z twierdzeniami niektórych kierowców), mogło nieoczekiwanie nie doprowadzić do pokonania momentu obrotowego silnika i powstrzymania procesu przyspieszenie auta, które wcześniej stało nieruchomo lub wolno się poruszało.

W marcu 2010 roku NHTSA zleciła zbadanie tego problemu Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej (NASA). W lutym 2011 roku NASA ogłosiła, że nie znalazła żadnych dowodów na to, by ETC stosowane w autach Toyoty było wiarygodną przyczyną niezamierzonych przyspieszeń. Badacze NASA potwierdzili także wnioski NHTSA, że ETC nie może wyłączyć hamulców i przyczynić się do utraty wydajności hamowania.

Z braku dowodów, które wskazywałyby na  związane z bezpieczeństwem jazdy wady ETC w autach Toyoty, NHTSA zdecydowała się zamknąć śledztwa i pozostać przy wcześniejszych wnioskach, czyli przypisania problemów z nieoczekiwanym przyspieszeniem niewłaściwemu zastosowaniu pedału gazu, jego utknięciu pod dywanikiem oraz zacięciu. Pod koniec stycznia 2012 roku naukowcy z  National Academy of Sciences potwierdzili wcześniejsze rezultaty badań NHTSA i NASA oraz uznali decyzję NHTSA o zakończeniu śledztwa za uzasadnioną.

Z opinią tą zgodził się R. LaHood, który publicznie zapewnił: „To orzeczenie zamyka sprawę. Elektronika nie jest przyczyną niezamierzonych przyspieszeń w samochodach Toyoty. Kropka"

Skandal wokół Toyoty wzbudził poniewczasie niesmak. Część ekspertów mówi o burzy w szklance wody, a wartość oskarżeń japońskiego producenta stawia na równi z teoriami spiskowymi na temat ataków na World Trade Center, czy śmierci prezydenta Kennedy’ego, lub wiarą, że Elvis Presley żyje i ma się dobrze.

Wydaje się, że również klienci przekonani są o niewinności Toyoty. Świadczyć może o tym najnowszy wynik sprzedaży nowego modelu Camry na rynku amerykańskim (+7,5% rok do roku).

Pełna wersja raportu NAS dostępna jest na stronie: http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=13342#toc

źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR

http://moto.onet.pl/1656631,1,toyota-oczyszczona-z-zarzutow,artykul.html?node=2


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

Offline MAREK100

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2057
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #133 dnia: 16-04-2012, 14:32:57 »
"Doprawdy rzadko się zdarza, by w polskim społeczeństwie panowała jednomyślność. Bo to zawsze znajdzie się wystarczająco dobry powód do tego, by nie zgodzić się ze współrozmówcą. Jednak o dziwo ostatnimi czasy udało mi się znaleźć "coś", na temat czego wszyscy zapytani Polacy, bez wyjątku, wypowiadają się jednomyślnie. Co więcej, komentarze te mają zdecydowanie pozytywne nacechowanie. Cóż to takiego?

Otóż, tym czymś okazuje się… Toyota Camry z lat 1991 – 1996, samochód, który jakością wykonania i trwałością prześciga wszystko, co jeździ po drogach Europy, Ameryki Północnej i Australii. Ulubieniec Amerykanów, który w Europie jest nieco mniej znany, ale przez tych, którzy go znają (czyt. posiadają), jest uwielbiany."  :-P Zacytowałem ten fragment ku pokrzepieniu serc!

Offline MAREK100

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2057
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #134 dnia: 11-05-2012, 10:37:53 »
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en%7Cpl&u=http://horsepowercalculators.net/aftermarket-supercharger-performance/head-porting-for-lower-boost-and-higher-power   Na początku artykułu trzeba kliknąć w niebieski napis Toyota. Następnie na wyświetlonej stronie znależć"Jednorazowa Camry pewno nie jest samochód rodzinny"   Tak będzie prościej i po angliczańsku http://horsepowercalculators.net/tuner_report/one-off-camry-definitely-not-a-family-car
« Ostatnia zmiana: 11-05-2012, 11:06:56 wysłana przez MAREK100 »


 

Beesafe.pl