Autor Wątek: Toyota na Świecie  (Przeczytany 136950 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #30 dnia: 17-09-2004, 10:23:22 »
Prius produkowany w Chinach

Już pod koniec 2005 roku Toyota ma rozpocząć produkcjęswego szlagierowego hybrydowego modelu Prius w Chinach.

Chińskie Priusy mają byc produkowane w Changchun z części importowanych z Japonii. Sama technologia napędu hybrydowego może być również wykorzystywana w samochodach produkowanych przez chińskiego partnera Toyoty, firmęFAW. Nie byłby to wyjątek, gdyż Toyota użyczyła już swej technologii koncernowi Ford, który dzięki niej zaprezentował hybrydowy model Escape.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #31 dnia: 04-10-2004, 15:32:25 »
Toyota preferuje wskaźniki montowane centralnie

Toyota Motor Corp. przekonuje, że wysoko centralnie umieszczone wskaźniki są łatwiejsze w użyciu dla większości kierowców. Ale już teraz umieszczone obok siebie wskaźniki znajdują siępośrodku tablicy rozdzielczej w połowie samochodów Toyoty sprzedawanych w Japonii.
 
Dostawcy tacy jak Visteon Corp. propagowali centralnie umieszczone wyświetlacze jako środek oszczędnościowy. Takie tablice rozdzielcze nie muszą być przeprojektowywane w zależności od tego czy auto jest przeznaczone na rynek o ruchu lewo- czy prawo-stronnym.
 
Toyota twierdzi, że jej wysiłki w kierunku wprowadzenia uniwersalnego wzornictwa mają na celu spowodowanie, że samochody będą łatwiejsze w obsłudze dla każdego. Wiele  z tych wysiłków jest wyraźnie adresowana do starzejącego sięspołeczeństwa japońskiego.
 
No i kupa, ja wolęwskaźniki przed kierowcą i jak tak dalej pójdzie, nie kupięwięcej ...  :asmiliecry  :asmiliecry  :asmiliecry  :bojjjjjjjjjj

pankuba

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #32 dnia: 05-10-2004, 15:51:29 »
Cytuj (zaznaczone)
Toyota Motor Corp. przekonuje, że wysoko centralnie umieszczone wskaźniki są łatwiejsze w użyciu dla większości kierowców.


tak, przede wszystkim dla tych z siedzenia pasażera i tylnej kanapy  :evil:  :evil:  :evil:

Popieram cięJackal w 200%

Przyjdzie mi jeździć moją obecną Corolką do końca swoich dni, muszęo nią dbać.

janmor

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #33 dnia: 05-10-2004, 15:59:37 »
Taaa mój przyjaciel ma Bączka - czyli Twingo i właśnie to ono ma zegary na srodku - brzydactwo....

No, ale mają Klub - Twingo - Tuning

I mała fotka od nich jak bedzie mogła wyglądać Toyotka!!!  ::szczena::  :roll:   :awallbash


Pozdrawiam...

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #34 dnia: 05-10-2004, 16:43:54 »
Toyka będzie ładniejsza, ale zegary na środku  :awallbash

Wolęjuż wyświetlacz jak w Priusie, elektroniczny pod samą szybą przednią, ale przed kierowcą.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #35 dnia: 06-10-2004, 15:36:13 »
Wspólne konsorcjum Hondy, Nissana i Toyoty

Z końcem października Honda przystąpi do konsorcjum Toyoty i Nissana powołanego, by wspólnie projektować i wdrażać oprogramowanie w samochodach (G-Book).

Jak podało japońskie ministerstwo finansów, w zeszłym roku wydatki na oprogramowanie do samochodów w japońskich koncernach motoryzacyjnych wyniosły blisko 903 miliony dolarów. Nakłady te rosną ciągle w związku z coraz większym udziałem podzespołów elektronicznych instalowanych w samochodach.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #36 dnia: 22-10-2004, 17:16:43 »
Toyota planuje rekordowe inwestycje  

Koncern Toyota Motor chce w bieżącym roku obrachunkowym zwiększyć nakłady inwestycje o ponad 10% do rekordowego poziomu 10,24 mld USD - donosi dziennik "Nihon Keizai". Wcześniej zakładano wydatki w wysokości 9,29 mld USD. Decyzja ma związek z dynamicznym wzrostem sprzedaży na rynku światowym. Ponad połowa środków zostać ma przeznaczona na rozbudowępotencjału produkcyjnego japońskich fabryk Toyoty. W tym roku koncern liczy na sprzedaż 7,2 mln pojazdów.
 
(Toyota)

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #37 dnia: 25-10-2004, 16:56:43 »
Porsche może wykorzystać rozwiązania Toyoty w hybrydowym Cayenne


Niemiecka firma Porsche rozważa możliwość opracowania hybrydowej wersji modelu Cayenne, wykorzystując system napędowy opracowany przez specjalistów Toyoty - podał serwis branżowy "Automobilwoche". Przedstawiciel Porsche potwierdził w wywiadzie dla agencji Reuters, że firma prowadzi prace na hybrydową odmianą popularnego auta terenowego, jednak bliższych informacji nie ujawniono.

O ile prace badawcze zakończą sięsukcesem, Porsche może zdecydować sięna benzynowo-elektryczny układ silników o mocy 270 KM, opracowany dla Lexusa RX 400h. Ten ostatni model, który powstał na bazie Lexusa RX 330, wchodzi do sprzedaży w USA w grudniu.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #38 dnia: 02-11-2004, 16:33:50 »
Sprzedaż Toyoty ma dorównać GM w 2006  
 
Toyota, najbardziej zyskowny producent samochodów, jest zdeterminowana doścignąć General Motors, największy koncern motoryzacyjny na świecie jeśli chodzi o sprzedaż.

Prezydent Hiroshi Okuda powiedział wczoraj, że grupa Toyoty, która obejmuje również Daihatsu i Hino, zamierza zwiększyć światową sprzedaż do około 8,5 miliona sztuk w 2006 roku.

W takim wypadku Toyota zrównałaby poziom sprzedaży z GM, który sprzedał około 8,5 miliona pojazdów w zeszłym roku, ale zmniejsza produkcjęsamochodów w Stanach Zjednoczonych i w Europie.

Toyota wysuwa sięna czoło przed swoimi rywalami dzięki zaawansowanej technologii, redukcji kosztów i stałemu wzbogacaniu gamy modeli, czemu sprzuja rozbudowa sieci fabryk na całym świecie.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #39 dnia: 05-11-2004, 12:45:45 »
Siedem z dziesięciu to Toyoty

Wsród najlepiej sprzedających sięnowych samochodów w w październiku w Japonii, auta Toyoty zajmują aż 7 miejsc. Na prowadzenie powróciła Corolla ze sprzedażą 11.992 szt.
To mniej więcej tyle ile w Polsce od poczatku roku  :adiabelek

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #40 dnia: 09-11-2004, 11:00:13 »
Wpadka(?) Toyoty

Toyota poinformowała japońskie ministerstwo przemysłu, że planuje wezwać do serwisów 651.366 pojazdów, głównie z rynków poza-japońskich, żeby wymienić wadliwe obudowy tylnych reflektorów.

Problem polega na blaknięciu, pod wpływem słońca, czerwonego koloru kloszy i dotyczy 10 modeli Toyoty wyprodukowanych pomiędzy listopadem 1989, a kwietniem 2000.

Wezwania dotyczące między innymi modelu Hiace, obejmą ok 500.000 aut wyeksportowanych głównie do Wielkiej Brytanii, Australii i Chin.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #41 dnia: 10-11-2004, 17:49:29 »
Japońscy producenci na czele rankingu niezawodności aut w USA

W najnowszym rankingu niezawodności czytelnicy amerykańskiego magazynu "Consumer Reports" nisko ocenili auta firm z Europy, natomiast wysokie noty zdobyli producenci z Japonii, przede wszystkim Toyota.
 
Modele sedan, firmowane przez producentów europejskich, stanowiły większość na liście aut, które uznane zostały w ankiecie amerykańskiego pisma za najmniej niezawodne. Znalazły siętu m.in. BMW Serii 7 i 5, Mercedes-Benz klasy S, E i C (z silnikami sześciocylindrowymi), Jaguar S-Type i X-Type, a także Volkswagen Passat w wersji 4x4.
 
Z drugiej strony, połowa sedanów i aut małych, które w klasyfikacji zdobyły najwyższe noty za niezawodność, były to modele produkowane przez koncern Toyota. Jest to m.in. Toyota Corolla i Prius, Lexus IS 300 oraz Scion xB. Wysokie noty zdobył także model Acura RL wcześniejszej generacji.
 
Autorzy zestawienia "Consumer Reports" bazowali na wynikach własnych testów oraz opiniach, nadesłanych przez czytelników pisma i osób korzystających ze strony internetowej. Ankieta została przeprowadzona wiosną. Wydawca "Consumer Reports" - firma Consumers Union - poinformował, że w tym roku udało sięzebrać informacjęna temat poziomu niezawodności ponad 810 tys. aut z lat 1997 do 2004.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #42 dnia: 22-11-2004, 13:32:42 »
Toyota Mark X

Nawet jeden z najbardziej uznanych japońskich producentów samochodów - Toyota – wciąż traktowana jest przez europejskich miłośników motoryzacji nieco protekcjonalnie. Wprawdzie bezapelacyjnie doskonała jakość nie pozwala Toyoty lekceważyć, ale wciąż traktuje sięją na motoryzacyjnych salonach jako nuworysza. Tym bardziej warto pokazać auto może nie oszałamiające, ale ciekawe, bo będące klasykiem Toyoty na rodzimym rynku: model Mark X. Zdumiewające, jak daleko mu do Corolli, która uchodzi wciąż w Europie za sztandarowy produkt swej marki.
 
Począwszy od 1968 roku, kiedy w Japonii zadebiutował Mark II, sprzedano już blisko pięć milionów egzemplarzy kolejnych jego generacji. Był od początku bestsellerem Toyoty w kategorii aut klasy średniej. Toyota Mark ma więc pewne podobieństwa co do roli, jaką zagrał w dziejach swego koncernu do roli, jaką odegrał Golf w dziejach Volkswagena. ...Choć pozycjonowana była oczywiście wyżej. O ile jednak Golf był zawsze przede wszystkim samochodem przede wszystkim praktycznym, o tyle Mark miał zapewnić swym posiadaczom luksus. O ile jedną z ważniejszych innowacji VW Golfa był wprowadzony od początku tego modelu napęd na przednie koła, o tyle Toyota Mark miała i wciąż ma napęd przenoszony na tylna oś. Czy upodabnia ją to do BMW?
 
Toyota Mark X nie epatuje sportową stylizacją, ale sylwetce trudno odmówić lekkości i dynamiki. Zarówno tył jak i przód auta ma wygląd przystający do limuzyny bezpretensjonalnej, eleganckiej, a przy tym „lubiącej prędkość”. W środku jest znacznie bardziej elegancko, a mniej sportowo, niż na zewnątrz. Jeśli chodzi o charakterystykęzespołu napędowego, to zdaje sięona uwzględniać oba postulaty: by było wygodnie i luksusowo, a w miarępotrzeb i ambicji kierowcy, także szybko. Podstawowa jednostka ma pojemność 2,5 litra swych sześciu cylindrów w układzie widlastym Alternatywęstanowi jednostka 3,0 V6. Zmianami przełożeń zawiadywać może kierowca poprzez sześciobiegową skrzynięmanualną, bądź powierzyć to zadanie pięciobiegowemu automatowi. Jeśli dodać do tego, że Mark X wyposażony może być w napęd na wszystkie koła, to obraz luksusowej i dynamicznej limuzyny zdaje siębyć kompletny.
 
Toyota Mark X oferować ma doskonały komfort, a japońskim na to sposobem jest wyposażenie auta masęgadżetów mających umilić jazdę. Począwszy od faktu, że oba przednie siedzenia mają regulowaną (oczywiście elektrycznie) długość siedzisk, a przedni pasażer może indywidualnie modulować charakterystykębrzmienia sprzętu audio, wnętrze zaś podświetlają lampki diodowe (technologia LED) – które dopasowują intensywność emitowanego światła do jasności panującej we wnętrzu... Lista takich detali jest długa, a wchodzić w szczegóły nie ma potrzeby, bo auto sprzedawane będzie wyłącznie w Japonii. Choć więc ciekawość Toyotą Mark X jest w sensie merkantylnym daremna, to wszak warto sięprzekonać, jak wygląda japoński klasyk Toyoty.

Toyota Mark X

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #43 dnia: 01-12-2004, 11:19:10 »
Æwierć miliona priusów

Toyota poinformowała, że na całym świecie sprzedano już ponad 250 tysięcy egzemplarzy hybrydowego modelu prius.

Ten wynik sprzedaży obejmuje obie generacje priusa. Producent przyznaje jednak, że sprzedaż zdecydowanie wzrosła po debiucie nowego modelu, który uhonorowoany został m.in. tytułem Car Of The Year 2005.

Toyota liczy, że w bieżącym roku w Europie zostanie sprzedanych około 8.500 tys. tych samochodów. W samej Wielkiej Brytanii, która podatkami wspiera pojazdy hybrydowe, sprzedano niemal 1400 priusów.

Japoński producent stawia sobie ambitne cele na przyszły rok, kiedy chce ulokować w Europie 15 tysięcy priusów, a na całym świecie - 180 tysięcy.

Prius jest najbardziej masowo produkowanym samochodem spalinowo-elektrycznym. Posiada Hybrydowy System Napędowy Toyoty (THS), który został uhonorowany tytułem International Engine of the Year 2004. System wykorzystuje "czysty" silnik benzynowy o pojemności 1,5 l. i mocy 59 KM wyposażony w technikęVVT-i (zmienne fazy rozrządu) w połączeniu z silnikiem elektrycznym o zerowej emisji spalin. Oba te silniki są sterowane za pomocą wyrafinowanego systemu komputerowego, czyli przetwornika energii, który sam "decyduje" o źródle energii.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #44 dnia: 10-12-2004, 11:13:14 »
Słabsza sprzedaż zagranicznych aut w Japonii

Od początku tego roku do końca listopada sprzedaż nowych, importowanych samochodów w Japonii, wliczając w to auta japońskich firm wyprodukowanych za granicą, spadła o 0,7 proc. do 245.822 egzemplarzy.

Natomiast sprzedaż ta w samym tylko listopadzie wzrosła, w porównaniu z analogicznym miesiącem 2003 r., o 1,1 proc. do 22.752 egzemplarzy. Jest to pierwszy od dwóch miesięcy wzrost - poinformowało tamtejsze stowarzyszenie importerów samochodowych.

Sprzedaż marek zagranicznych w tym miesiącu wzrosła o 8,8 proc. do 20.823 aut, natomiast marek japońskich spadła o 42,7 proc. do 1.929 sztuk, głównie z powodu znacznego spadku sprzedaży zagranicznych aut Toyoty.

Najlepiej z marek produkowanych za granicą sprzedają sięw Japonii auta Volkswagena. W listopadzie sprzedano 5.277 aut tej marki, o 24 proc. więcej niż przed rokiem. Na drugim miejscu jest Mercedes-Benz ze sprzedażą 3.384 samochodów, o 10,6 proc. mniejszą niż w 2003 r. Trzecie miejsce zajmuje BMW, które sprzedało 3.289 pojazdów, o 4,3 proc. mniej. Czwarta jest Toyota, której sprzedaż spadła o 45,2 proc. do 1.346 pojazdów. Stało sięto głównie dzięki gwałtownemu spadkowi sprzedaży modelu Avensis. 90 proc. tego modelu stanowi import Toyoty. Wreszcie piąte Audi sprzedało w listopadzie w Japonii 1321 samochodów, o 38 proc. więcej niż przed rokiem.


 

Beesafe.pl