Autor Wątek: Toyota i nowe technologie  (Przeczytany 36365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jackal

  • Gość
Toyota i nowe technologie
« dnia: 23-12-2004, 14:53:54 »
Toyota Motor opracowała karoserięsamochodową, która zapewniać ma większe bezpieczeństwo w przypadku zderzenia, a testy przeprowadzono przy prędkości większej niż w ramach podobnych tego typu badań organizowanych na świecie. Według doniesień dziennika "Kyodo News", auta poddane testom jechały z prędkością 55 km/h, czyli o 5 km/h więcej niż normalnie. W ten sposób siła zderzenia jest o 20% większa.

Według wypowiedzi przedstawicieli Toyoty, żaden inny producent na świecie nie przeprowadził testów zderzeniowych przy takiej prędkości. Nowa, bezpieczniejsza karoseria zostanie po raz pierwszy wykorzystana przez Toyotęw zmodyfikowanym gruntownie modelu Vitz (Yaris w Europie), który do sprzedaży w Japonii wejdzie w styczniu.

Toyota produkować będzie samochód również we Francji, a debiut nowego Yarisa na Starym Kontynencie spodziewany jest na wiosnę.
 
(Toyota)

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #1 dnia: 14-06-2005, 14:44:06 »
Toyota rozwija nowe technologie bezpieczeństwa
 
Toyota Motor Corporation (TMC) zamierza jeszcze intensywniej promować rozwój nowych technologii bezpieczeństwa. Będzie instalować do swoich pojazdów nowy system VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) aktywnego kierowania i stworzyła nową dwukomorową poduszkępowietrzną, której konstrukcja ma za zadanie zminimalizowania siły uderzenia podczas napełniania gazem. Technologie te będą oferowane w nowych modelach marki Lexus w Japonii już w lecie tego roku.
 
VDIM pierwszej generacji zintegrowany był z systemami VSC (Vehicle Stability Control), ABS (Anti-lock Brake System), TRC (Traction Control) oraz systemem elektronicznego wspomagania kierowania. Poprzez stałą kontrolędziałań kierowcy, warunków w aucie oraz na drodze wykorzystywał zintegrowane systemy wspomagania auta tak, by można było ustabilizować je zanim przekroczy ono barieręswoich możliwości. VDIM miał swój debiut w lipcu 2004 r. w Toyocie Crown Majesta. Nowy system posiada dodatkowo aktywne systemy kontroli układu kierowniczego, które zapewniają optymalną kontrolęprzednich kół dzięki systemowi VGRS (Variable Gear Ratio Steering). Jego technologia pozwala na elastyczną kontrolęreakcji układu kierowniczego. W wyniku zastosowania tego systemu podczas ruszania i hamowania na śliskiej nawierzchni, gdy lewe i prawe koło mają różną przyczepność, system VDIM zapobiega zmianie toru jazdy auta poprzez zastosowanie optymalnej kontroli poziomu skręcenia przednich kół, hamulca, silnika oraz reakcji układu. Dzięki temu poziom bezpieczeństwa zwiększa się, łatwiej można kontrolować auto w trudnych warunkach, poprawiają sięteż jego osiągi.
 
By zapewnić większy poziom bezpieczeństwa pasażerów w przednim rzędzie siedzeń, TMC rozwinęła technologie dwukomorowej poduszki powietrznej. Dwukomorowa poduszka powietrzna stworzona przez TMC (SRS Twin-chamber Airbag) posiada zaawansowany kształt i jest oparta na koncepcji omni-support. Zaprojektowana z myślą o pasażerach pierwszego rzędu siedzeń dwukomorowa poduszka powietrzna podczas eksplozji imploduje w centralnej części poduszki tak, aby zmniejszyć siłęuderzenia, jaka powstaje pomiędzy pasażerem a poduszką. W wyniku tego w przeciwieństwie do poduszek powietrznych dostępnych na rynku, które zbudowane są z jednej komory, nowa dwukomorowa poduszka powietrzna zmniejsza siłęuderzenia, a co z tym idzie ilość obrażeń, jakie odnoszą pasażerowie podczas wypadków drogowych.

Offline GLADIATOR

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1537
  • Płeć: Mężczyzna
    • Corolla E-9
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #2 dnia: 20-06-2005, 14:30:22 »
Każdy tylko by chciał porównania i inne bzdury a nie zauważyli że TOYOTA w standardzie zaczeła dawać najwięcej poduszek w standardzie i zdobyła/zdobywa największe ilości punktów(gwiazdek) w testach, więc wszystko mówi za siebie.
A jeszcze jedno jak wszyscy wydawali po 1000 złotych na światła ala lexus, to w IS 200/300, były w standardzie że nie wspomne o nowej Corolli VERSO !!!!!!!!!!!!!!!!!  :aslyer    :aclap    :anarty    :athunbsup    :-DD    :twisted:    :aslyer    :athunbsup    :aclap    :-DD    :athunbsup    :tonguepop

Pytania-brak, sugestie-brak, wiec dziekuje i dobranoc tym co lubia jakies pugggiiii czy bmmmxy,...!23$%6&?/
www.corolla.fora.pl
www.lybra.fora.pl
Lancia Lybra SW 1,9 JTD Power

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #3 dnia: 20-06-2005, 14:35:18 »
A do Corolli E12 nigdzie nie ma tych Lexus-looków, a ni oficjalnie, ani u tuningowców  :-)

Pomału pomału Toyota nadrobi te drobne rzeczy, w których konkurencja jest lepsza i potem ... chyba tylko KIA będzie ich gonić ;-)  :lol:  :roll:

Offline GLADIATOR

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1537
  • Płeć: Mężczyzna
    • Corolla E-9
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #4 dnia: 20-06-2005, 15:13:19 »
Do e-12 sąąąąąąą....jakie chcesz pierwsze 179,95 euro a drugie 185,95 euro.+ białe kierunki po 45,50 euro.





www.corolla.fora.pl
www.lybra.fora.pl
Lancia Lybra SW 1,9 JTD Power

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #5 dnia: 20-06-2005, 15:56:43 »
No niech Ci będzie, że teraz są gdzieś tam w Reichu i Szwajcarii.
Kiedy moja Rolla była świeża i młoda to niczego takiego nie było :? A do nowych Peugeotów i panzerwagenów były :-(

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #6 dnia: 28-06-2005, 21:13:20 »
Toyota opracowuje nowej generacji manekiny do badań zderzeniowych

Toyota opracowała nowej generacji komputerowe modele manekinów, które będą wykorzystywane podczas testów zderzeniowych samochodów. THUMS (Total Human Model for Safety) bardzo wiernie odzwierciedla budowęludzkiego ciała i dzięki zastosowaniu nowego rozwiązania specjaliści japońskiego koncernu będą mieli dostęp do bardzo dokładnych informacji na temat rodzaju obrażeń, jakie może odnieść człowiek podczas prawdziwego wypadku w różnych sytuacjach. Złożony model komputerowy manekina uwzględnia takie elementy jak np. siła kości i elastyczność skóry, nie zapominając nawet o układzie wiązadeł i ścięgien.
 
Duża precyzja nowego rozwiązania została potwierdzona po porównaniu zdjęć rentgenowskich z obrażeniami odniesionych w prawdziwym wypadku z wynikami wygenerowanymi przez system THUMS. Badano zarówno miejsca, gdzie powstały obrażenia, jak również skalęobrażeń.
 
Specjaliści Toyoty opracowali wirtualnego manekina, który imituje mężczyznęi kobietęw wieku 30-40 lat, a także pieszego. Niedługo rodzina THUMS "powiększy się" również o dziecko.
 
http://files.samar.pl/new/news/photos/_news7836_photo8214_b.jpg
http://files.samar.pl/new/news/photos/_news7836_photo8217_b.jpg

(Toyota)

Offline GLADIATOR

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1537
  • Płeć: Mężczyzna
    • Corolla E-9
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #7 dnia: 29-06-2005, 11:18:24 »
ach ci japońcy kiedy polska warszawa ruszy i osiagnie taki sukces, a w sumie to te manekiny dobra rzecz. Teraz konkurencja ma zapodanego klina.  :-DD
www.corolla.fora.pl
www.lybra.fora.pl
Lancia Lybra SW 1,9 JTD Power

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #8 dnia: 09-08-2005, 14:40:50 »
Hybrydy Toyoty

Toyota pracuje nad dziesięcioma modelami aut hybrydowych. Na początku przyszłej dekady zamierza sprzedawać rocznie milion pojazdów o tym napędzie, z czego 600 tys. na rynku amerykańskim. Japońska grupa rozpocznie przed końcem roku z lokalnym partnerem China FAW Group produkcjęhybrydowego modelu Prius.

Offline Kryspin

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Klub
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #9 dnia: 16-09-2005, 12:59:21 »
TK Automobile - serwis, naprawa , diagnostyka

Spro-ket

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #10 dnia: 16-09-2005, 23:09:03 »
Clarkson sięz podobnego brzęczyka naśmiewał.
Chodziło chyba o czujnik napięcia pasów.

Trzebaby siedzieć jak trup.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #11 dnia: 21-09-2005, 14:29:12 »
Toyota rozwija system Pre-Crash Safety

Toyota Motor Corp. poinformowała o stworzeniu nowej wersji systemu Pre-crash Safety, którego zadaniem jest wczesne ostrzeganie kierowcy przed zbliżającym sięniebezpieczeństwem. System reaguje, gdy kierujący pojazdem nie patrzy bezpośrednio na drogę. Ten nowy element został stworzony w odpowiedzi na wiele raportów, z których wynika, że większość wypadków samochodowych spowodowanych jest nieuwagą kierowców. Jest to pierwszy tego typu system na rynku i będzie on oferowany w samochodach marki Lexus z od wiosny 2006 r.
 
Do tej pory system Pre-crash Safety koncentrował sięna wykrywaniu innych pojazdów i przeszkód na drodze, nowy system będzie natomiast dodatkowo zwracał uwagęna zachowanie kierowcy. Wykorzystując kameręzamontowaną na kolumnie kierownicy oraz komputer przetwarzający dane i obrazy, system będzie w stanie wykrywać obraz twarzy kierowcy oraz jego zachowanie. Jeżeli system wykryje, że kierowca nie jest zwrócony twarzą w kierunku drogi, a ryzyko wystąpienia kolizji jest większe, system ostrzeże kierowcęzanim ten zdąży zwrócić uwagęna drogę.
 
Toyota stała siępierwszym producentem aut, który rozwinął system bezpieczeństwa bazujący na radarze, gdy wprowadziła na rynek system Pre-crash Safety w lutym 2003 r. System ten wykorzystuje fale radiowe oraz kamerę, tak aby być w stanie wykryć inne auta oraz przeszkody znajdujące sięna drodze przed pojazdem, wraz w możliwością ostrzeżenia kierowcy przez ewentualnym niebezpieczeństwem. Od tamtej pory Toyota stale rozwija ten zaawansowany system. W sierpniu 2003 r. Toyota dodała rozwiązanie Pre-crash Brakes, którego zadaniem jest uruchomienie hamulców, gdy kierowcy nie uda siętego dokonać w odpowiednim czasie. W czerwcu ubiegłego roku zaadaptowano do tego systemu kamerętypu image fusion, z której dane przesyłane są do komputera radaru. Dzięki temu Toyota rozszerzyła system Pre-crash Safety o nowy element i teraz komputer monitoruje nie tylko drogę, ale również i kierowcę.
 
Dzięki rozwijaniu tych technologii Toyota zamierza pomóc w zmniejszeniu wysokiej liczby poszkodowanych w wypadkach drogowych.
 
(Toyota)

Spro-ket

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #12 dnia: 22-09-2005, 00:04:38 »
Cytat: Jackal
Toyota dodała rozwiązanie Pre-crash Brakes, którego zadaniem jest uruchomienie hamulców, gdy kierowcy nie uda siętego dokonać w odpowiednim czasie.

 :roll:
No to za chwilębędzie można bać siętylko przebiegającego czarnego kota przed machą  :wink:

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #13 dnia: 28-11-2005, 13:25:31 »
W 2008 r. nowy system hybrydowy Toyoty

Toyota Motor Corp. zacznie stosować od roku 2008 tańszy i mniejszy system hybrydowy, dzięki czemu produkcja aut tego typu wzrośnie w japońskim koncernie do poziomu około 600 tys. egzemplarzy rocznie - napisał dziennik "Asahi". Nie ujawniając źródła uzyskanych informacji, gazeta podała, że Toyota chce doprowadzić do zmniejszenia o połowęróżnicy w cenach samochodów o napędzie tradycyjnym i mieszanym, która obecnie wynosi tysiące dolarów. Od czasu wprowadzenia pierwszego na świecie pojazdu wyposażonego w napęd benzynowo-elektryczny, co stało sięw roku 1997, Toyota ulepszyła technologiędzięki systemowi drugiej generacji THS II, który oferowany jest m.in. w modelach Prius oraz Lexus RX 400h.
 
W roku bieżącym Toyota zakłada produkcjęi sprzedaż około 250 tys. samochodów z napędem mieszanym, a w roku przyszłym do 350-400 tys. egzemplarzy.
 
Jak twierdzi "Asahi", główne elementy stosowane w hybrydowym układzie napędowym nowej generacji będą wytwarzane w Stanach Zjednoczonych, a więc po raz pierwszy poza Japonią, zgodnie ze strategią produkcji samochodów z jak najmniejszym udziałem komponentów i podzespołów sprowadzanych z innych zakładów Toyoty na świecie.

ayrsen

  • Gość
Odp: Toyota i nowe technologie
« Odpowiedź #14 dnia: 15-07-2006, 10:49:54 »
TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) ogłosiła niedawno, że w celu szybszego wypracowania technologii umożliwiających stosowanie "odtwarzalnych" źródeł energii na szeroką skalę jak również ochrony środowiska, znacznie zwiększa nakłady na rozwój technologii przyjaznych środowisku naturalnemu oraz zamierza położyć większy nacisk na projekty i produkcję samochodów pro-ekologicznych.

W tym celu, TMC podzieliła prace na trzy zasadnicze ścieżki rozwoju:
1) poprawę sprawności silnika i zmniejszenie emisji CO2 /dwutlenek węgla ;)/, co jest uznawane za jedną z przyczyn ocieplenia klimatu,
2) poprawę czystości spalin, celem zmniejszenia zanieczyszczenia atmosfery,
3) dalszy nacisk na zróżnicowanie paliw stosowanych do napędu samochodu, celem ograniczenia zużycia surowców naturalnych, głównie ropy naftowej.

Szczegóły są dostępne tutaj


 

Beesafe.pl