Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: 5vzfe i temperatura  (Przeczytany 4008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline stone7

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
5vzfe i temperatura
« dnia: 16-06-2016, 12:39:06 »
Witam,

Jako, że to mój pierwszy post to Witam Wszystkich. :good:

Sorki, że wątek o Hiace wrzucam tutaj, ale liczę, że w tym dziale szybciej znajdę kogoś z ww. silnikiem.

Od jakiegoś czasu pomykam Grand Hiace z silnikiem 5vzfe i zadziwia mnie obieg płynu chłodzącego.
W ciągu roku, tylko dwa razy, płyn poszedł na duży obieg.
Raz wymusiłem to ostrą jazdą - pedał w podłogę przez 10 min, a drugi raz po staniu w korku przez ok. 30 min.

Na początku myśłałem, że mam walnięty termostat, bo za diabła nie szło zagrzać chłodnicy.
Termostat był wyjęty, trafił do garnka i porównany z nowym - działa. Zaczynał się otwierac powyżej ~82C.

Jako, że chłodnica płynu jest zintegrowana z chłodnicą ASB, więc przynajmniej nie martwię się, że mi się ASB przegrzewa.
Jednak pierwszy raz w zyciu, mam auto (a trochę ich miałem), ktore tak sie zachowuje.
Nawet jazda po autobahnie 160 km/h non stop nie podnosi temp o pół kreski  :embarassed:.

Ma ktoś doświadczenie z 5vzfe i temp  ?

« Ostatnia zmiana: 16-06-2016, 12:41:23 wysłana przez stone7 »

Offline Kasey00

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: 5vzfe i temperatura
« Odpowiedź #1 dnia: 03-02-2020, 16:23:50 »
At first I thought I had a thermostat banged because the hell was not going to heat the radiator.
The thermostat was removed, it went to the pot and compared with the new one - it works. It was starting to open above ~ 82C

In cooler weather a slight restriction of flow won't cause any over heating problem but in hot weather a restiction of flow will cause the engine to run up in the 190 or higher range driving down the road. When at 190 and you get in traffic on a hot day the engine over heats or is on the border line of boiling over and don't forget the engine temperature go's higher when the engine is shut down. The water isn't around the thermostat, it is backed up behind most stats and can take a while before they open. Bob Shewman makes heavy duty all copper and brass stats that don't restrict the flow and allow a full flow of coolant to flow through the system when open.