Rzeczywiście jest jakiś problem ze zmianą fabrycznych rozmiarów felg i opon bo każda wersja wyposażenia ma swoją homologację.
W linku homologacja dla Benzyny w wersji Premium.
Jedyne słuszne Felgi na przód i tył to:
5x114
17x6,5
Nie podano ET 45 więc może być chyba inne (to pytanie dla znawców)
Nie podano Otwór centrujący 60,1
Odswieze watek...
Sporo uzytkownikow decyduje sie na nieoryginalne felgi...tak ja tutaj napisano warto trzymac sie rozmiarow podanych w homologacji..ale ....nie ma w niej parametru ET, ktory jest istotny, rowniez w polaczeniu z szerokoscia felgi i co wazne opony..
Mozna kupic np fele w rozmiarze 17x7,5 ET42.... w katalogach firm produkujacych kola taki rozmiar jest wymieniony jako pasujacy do CHR...
I zapewne kolo pomimo tego, ze zwiekszy sie rozstaw kol, bedzie bardziej wysuniete na zewnatrz, zmiesci sie w nadkolu i auto bedzie jezdzic....ale czy zgodne to bedzie z homologacja...? - OK zmienmy szerokosc felgi na firmowe 6.5 ....czy ET 42 i mniejsze jest niedopuszczalne...?
I jeszcze jedna sprawa - szerokosc opony i felgi...zalozmy , ze ktos chce fabrycznie montowane opony 215/60/17 zalozyc na szersza felge - zamiast 6,5 powiedzmy 7,5 cala...wg TUV jest to dopuszczalne...i wspomniana opone mozna bezpiecznie uzytkowac na felgach o szerokosci od 6,5 do 8,5 (!) cala....no ale znow - czy bedzie to zgodne z homologacja..?
ponizej fajny link z artykulem traktujacym rozmiary felg, opon....
http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-felgi-i-odsadzenie-et-offset