Autor Wątek: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza  (Przeczytany 154843 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #210 dnia: 19-04-2020, 10:00:55 »

Offline Bogdan z Piaseczna

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Prius 2 z 2009
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #211 dnia: 16-05-2020, 21:52:57 »
Panowie, jestem posiadaczem Priusa 2 2009 od pół roku, spalanie teraz poniżej 4,5, brak błędów. Przeprowadziłem test w HA po przejechaniu 16 km. Bateria naładowana na 62% i rozładowanie na P (klima max, światła, max nawiew). Będę wdzięczny za Wasze uwagi. Niepokoi mnie blok 11 i 9 oraz niska pojemność baterii. Przy rozładowaniu do 50% pokazuje 3,48 Ah, ale już przy 42% tylko 2,31 Ah. Planować regenerację w najbliższym roku?

Blokuje statystyki
Zablokowane    Min    Max    % Czas @ Min. V    Średnie Bias    Max. Bias    Średnia Delta Lokalna
1    14.54    16.73    1.32    0.04    0.23    0.16
2    14.47    16.82    0.00    0.05    0.17    0.09
3    14.47    16.86    0.00    0.08    0.24    0.05
4    14.45    16.86    0.00    0.09    0.23    0.05
5    14.40    16.89    0.00    0.09    0.24    0.08
6    14.31    16.92    0.00    0.13    0.30    0.07
7    14.37    16.89    0.00    0.13    0.30    0.05
8    14.41    16.88    0.00    0.10    0.26    0.09
9    14.16    16.96    3.35    0.15    0.38    0.12
10    14.31    16.90    0.00    0.11    0.27    0.14
11    14.24    16.92    44.72    0.19    0.49    0.21
12    14.46    16.86    0.00    0.07    0.25    0.15
13    14.41    16.87    0.00    0.07    0.19    0.08
14    14.52    16.75    2.02    0.07    0.25    0.13

Globalne statystyki
Minimalne zaobserwowane napięcie akumulatora    202 V
Maksymalne zaobserwowane napięcie akumulatora    236 V
Minimalne zaobserwowane napięcie bloku    14.16 V
Maksymalne zaobserwowane napięcie bloku    16.96 V
Maksymalna Delta    0.49 V
Średnia Delta    0.21 V
Minimalny obserwowany prąd    0.00 A
Maksymalny obserwowany prąd    6.00 A
Minimalne zaobserwowane SOC    40.0%
Maksymalne zaobserwowane SOC    63.1%
Delta SOC    23.1%
Energia    490mAh
Szacowana przepustowość    2.12Ah

Progi Delta
Próg    Kolejne próbki
0.2    482
0.45    1
0.7    0
0.95    0
1.2    0
« Ostatnia zmiana: 16-05-2020, 21:56:17 wysłana przez Bogdan z Piaseczna »

Offline diuk

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 122
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #212 dnia: 22-05-2020, 21:43:35 »
Panowie, jestem posiadaczem Priusa 2 2009 od pół roku, spalanie teraz poniżej 4,5, brak błędów. Przeprowadziłem test w HA po przejechaniu 16 km. Bateria naładowana na 62% i rozładowanie na P (klima max, światła, max nawiew). Będę wdzięczny za Wasze uwagi. Niepokoi mnie blok 11 i 9 oraz niska pojemność baterii. Przy rozładowaniu do 50% pokazuje 3,48 Ah, ale już przy 42% tylko 2,31 Ah. Planować regenerację w najbliższym roku?



Sprawdź wykres napięć na poszczególnych parach ogniw. Jeśli napięcie na parach 9 i 11 znacząco odbiega od reszty - warto się zainteresować ogniwami w tych parach. Jeśli natomiast wszytkie napięcia rozjeżdżają się w miarę równomiernie - można powoli rozglądać się za zakładem "regenerującym" cały zestaw.

pamiętaj że to napięcia na parze ogniw - może być strzelone jedno w parze, albo obydwa. Bez rozkręcenia obudowy i zmierzenia napięcia na poszczególnych ogniwach - nie przekonasz się.

Offline Bogdan z Piaseczna

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Prius 2 z 2009
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #213 dnia: 23-05-2020, 11:16:37 »
Dzięki. Rozumiem. Na 15 screenshots-ach (wykresach) z Hybrid Assistant wykonanych przy różnych poziomach rozładowania baterii widać wyraźnie, że cela 11 ma niższe napięcia i tuż za nią plasuje się cela 9. Wydaję się więc, że powinna na razie pomóc wymiana ogniwa lub ogniw w tych celach. Poważna operacja i na razie mnie trochę przerasta, ale chciałbym zrobić to samodzielnie - kiedyś przecież kończyłem technikum elektroniczne. Myślę, że dobrze byłoby zbalansować wszystkie ogniwa balanserem i oczywiście oczyścić wszystkie styki i blaszki. Zrobię test za ok 2 miesiące, sprawdzę jak trzyma się bateria i podejmę decyzję. Na razie zero błędów, niskie spalania i trochę tylko krócej jedzie na baterii.
« Ostatnia zmiana: 23-05-2020, 11:18:42 wysłana przez Bogdan z Piaseczna »

Offline diuk

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 122
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #214 dnia: 23-05-2020, 12:29:50 »
Z moich obserwacji wynika, że im mniejszy SOC (stan naładowania baterii) tym większe rozjazdy w napięciach, więc jeśli chcesz mieć wyraźne wskazania, które ogniwa mają jaki stan (bez sprawdzania ładowarką/rozładowywarką faktycznej pojemności) to dobrze jest rozkręcić akumulator mając tuż powyżej 40% SOC.
Przy niskim stanie naładowania baterii jest duża szansa, że nowe ogniwa jak przyjdą to będą mieć porównywalne/większe napięcie - ja w ten sposób nie bawiłem się w doładowywanie/balansowanie ogniw, które kupiłem.

Przy pierwszym rozkręceniu baterii faktycznie dobrze jest zrobić przy okazji czyszczenie wentylatora baterii, wymianę śmierdzących węży oraz porządne czyszczenie blaszek baterii i nakrętek na stykach ogniw - ja czyściłem papierem ściernym, więc trochę roboty i zabawy jest.

Warto też zaopatrzyć się w dynamometr na małe momenty dokręceń, aby porządnie, ale bez przekręceń skręcić styki ogniw - im lepiej skręcone tym lepsza sprawność baterii HV - mniejsze opory.

Offline Bogdan z Piaseczna

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Prius 2 z 2009
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #215 dnia: 25-05-2020, 22:05:52 »
Dzięki. Cenne uwagi. Zapisałem.

Offline bimki

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 Plugin
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #216 dnia: 20-06-2020, 22:11:58 »
hej,

czy ktoś się orientuje czy w okolicy Częstochowa - Opole jest ktoś kto potrafiłby profesjonalnie przejrzeć baterie i wymienić wadliwe moduły?

mam pip'a i zasięg EV tylko około 13km, chętnie bym coś z tym zrobił.

robiłem test w ASO i napisali, ze jest ok - ale na pewno nie jest... nie znam sie na tym, nie chce nic popsuć.

pozdrawiam
Toyota PRIUS PlugIn 2013
Toyota RAV4 PlugIn 2022

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 452
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #217 dnia: 21-06-2020, 11:05:34 »
@bimki 
Jest firma chyba z Torunia która przyjeżdża do klienta i regeneruje baterie. Kiedyś rozmawiałem z gościem z tej firmy, tylko nie wiem jacy z nich fachowcy.

Offline bimki

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 Plugin
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #218 dnia: 21-06-2020, 13:05:40 »
dzięki za informacje - poszukam. Chociaż Toruń do dość daleko ode mnie, ale może znajde coś podobnego bliżej.
Nie ma na forum jakiegoś specjalisty ? :)

pozdr
Toyota PRIUS PlugIn 2013
Toyota RAV4 PlugIn 2022

Offline falsto1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 473
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #219 dnia: 25-07-2020, 12:38:27 »
Witam. Czy temat jeszcze żyje?

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Offline falsto1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 473
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #220 dnia: 25-07-2020, 12:39:57 »
Moment kiedy odcina układ hybrydowy

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Offline Ptasiek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #221 dnia: 15-10-2020, 22:17:06 »
Normalnie elegancko widac gdzie jest złe ongiwo :) ale ja sie nie znam.
10 para (licząc od przekaźników)
Pewnie wystarczy podmienić jedno w parze.
Ale nawet po podmianie właściwego trzeba połączyć wszystkie równolegle.
Choć są tacy, którzy uważają by podładować do takiego samego napięcia i można montować.
 
Jestem świeżo po regeneracji swojej w zaciszu garażowego ogniska.
Choć jeszcze sobie dobrze radziła.
Kupiłem drugi zestaw ogniw i przepuściłem każde indywidualnie przez kilka cykli by wyłonić te "lepsze"po mAh
Dodatkowo sprawdziłem każde pod obciążeniem ok 160W (8,8A) i zmierzyłem czas rozładowania do określonych wartosci napiecia.
Te ogniwa sa niesamowite!! Taki power nawet p 11 latach i 230kkm. Szok.
Żmudna robota i czasochłonna ale się opłaci.
Jest parę metod testowania ogniw. Fajna zabawa.
Powodzenia. Efekt jest widoczny.
https://drive.google.com/drive/folders/1tILRSxAREZRDr8uGLXcTDPP0KTzTZt1P?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: 15-10-2020, 22:24:23 wysłana przez Ptasiek »

Offline Bogdan z Piaseczna

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Prius 2 z 2009
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #222 dnia: 16-10-2020, 22:48:03 »
Stary, zrobiłeś kawał dobrej roboty. Ja też przygotowuję się do podobnej akcji mentalnie, ale jak na razie bateria jeszcze daje radę. Napisz, czy regeneracja faktycznie dała wyraźną poprawę? Jak bardzo była zła, że się już zdecydowałeś? Ile cel wymieniłeś?

Offline Przemko221

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #223 dnia: 20-10-2020, 17:28:19 »
Zrobilem test baterii hybrydowej. Nie wiem czy dobrze. Rozgrzałem do S4 a potem klima na min, światła, tryb ev i jazda do przodu, próbowałem też ręczny i wsteczny ale dużo mniejszy pobór energii był wtedy. Wrzucam wyniki jeśli możecie to wypowiedzcie się. Pacjent Prius III z 2010r, przebieg 194500.
https://www.szybkiplik.pl/RT4D7D9bsh

Offline Przemko221

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #224 dnia: 20-10-2020, 17:28:58 »
Dodatkowo test na postoju zgodnie z zaleceniami twórców hybrid assistance. Co możecie powiedzieć o tej baterii?
Link do raportu https://www.szybkiplik.pl/NzBFGaYH66


 

Beesafe.pl