Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Dłuższy postój rozładowuje akumulator 12V w hybrydzie- ku przestrodze  (Przeczytany 18999 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przmor

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 964
  • Samochód: Auris II 2014 HSD
  • Skąd: Łódź
Na szybach bocznych nie ma cyferek?

Offline Robinson

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 319
  • Samochód: Auris II Touring Sports
  • Skąd: podkarpackie
Akumulator 12V jest ładowany z baterii trakcyjnej poprzez przetwornice napięcia. Spalinowy silnik nie musi się kręcić. Auto nie musi jechać, może stać włączone jak do jazdy (Ready).
Czyli teoretycznie nie trzeba dużo jeździć hybrydą, a aku 12V powinien się doładowywać?

Offline przmor

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 964
  • Samochód: Auris II 2014 HSD
  • Skąd: Łódź
Jeździć nie trzeba. Auto może stać byle byłoby włączone (Ready). No i oczywiście nie na biegu N bo wtedy ładowania baterii trakcyjnej nie ma. Na P ładowanie obydwu akumulatorów jest. Oczywiście włączy się spalinowy ze trzy razy na godzinę (o ile nawiew wyłączony) na minutę aby podładować baterie trakcyjna ale akumulator 12V będzie cały czas ładowany.

Offline maciek20038

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Samochód: CHR
  • Skąd: ŁÓDź
I mnie to dopadło auto tydzień stało . Auto po gwarancji, według intercarsów ten akumulator jest dedykowany do CHR
https://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=TecDoc&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3021352219150-SD554400053-O121219-akumulator-osobowy.html
Akumulator VARTA 12V 54Ah/530A SILVER DYNAMIC (P+ biegun standardowy) 207x175x190 B13 - stopka o wysokości 10,5 mm (rozruchowy) .
Ktoś może mi to potwierdzić?

Offline maciek20038

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Samochód: CHR
  • Skąd: ŁÓDź
Zakupiłem owy akumulator po zniżkach na firmę za 240 zł. Na razie 4 dzień i jest ok . Dodatkowo zakupiłem NOCO Genius Boost GB40. Stary aku trzymał jak nie był obciążony wystarczyło go podłączyć w układ i juz padł po 20 minutach. Im nowsze auto tym gorzej to wszystko wygląda ostatnie moje prywatne auto to mondeo mk 4 2.0 tdci aku wytrzymał 10 lat. W tym połowa jazda po mieście. Niestety to żona sie uparła na CHR więc ponosi wszystkie koszta:) Żenująca jest podstawa ASO z Łodzi na Brzeźińskiej , które stwierdziło że to wina użytkownika bo tym autem trzeba codziennie jeździć. Szkoda że tylko panowie tego nie mówią przed zakupem.  Nie tylko ręce mi opadły ..... A dziwne jest to że po 20 minutach wszystko się automatycznie wyłącza prócz alarmu.
Z rozmów z laweciarzami to ponad 90% problemów z toyotami to właśnie akumulatory.

Offline dibo75

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 321
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: Toyota C-HR
  • Skąd: Słupsk
Myślisz że problemem jest akumulator czy zle oprogramowanie?Ja w benzynie auto 4letnie zapowiada mi się kupno 3aku,trochę jestem zszokowany bo do tej pory w innych autach raz na 5-7lat, podłączony w ASO do testera aku wykazuje naładowanie a przy rozruchu daje sygnał dźwiękowy że słabe napięcie,obydwa Aku do tej pory oryginały Toyoty także może coś im nie poszło,czekam jak ten Twój nowy będzie się zachowywał

Offline BliSki

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Samochód: Auris
  • Skąd: DW

Myślisz że problemem jest akumulator czy zle oprogramowanie?  [...] także może coś im nie poszło
@dibo75 masz alarm?

A dziwne jest to że po 20 minutach wszystko się automatycznie wyłącza prócz alarmu.
I to jest właśnie ciekawe..
Czy ktoś badał ile te alarmy montowane w ASO ciągną prądu?

Offline Macallan

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Samochód: Toyota C-HR
  • Skąd: POlska
Miałem ten sam problem z rozładowaniem akumulatora po 4 tygodniach postoju auta. Według mnie to jak i wiele innych problemów to wynik oszczędności, które Toyota robi na każdym kroku. Ta CHR-ka mojej żony to ostatnia Toyota jaką zamierzam mieć. Toyota schodzi psy.

Offline maciek20038

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Samochód: CHR
  • Skąd: ŁÓDź
Jestem po wymianie akumulatora. Po 5 dniach żadnych problemów z odpaleniem auta. To co udało mi się sprawdzić  ładowanie mam 14.4 V . Akumulator jest doładowywany w każdym położeniu skrzyni i na każdym silniku czy to elektrycznym czy spalinowym. Alarmu nie mam jak sprawdzić ile pobiera energi , ale napewno po 3,4 tyg postoju może się przyczynić do jego rozładowania.
W tym przypadku warto zaopatrzyć sie w powerbank z funkcją odpalenia auta i wożić w bagażniku:)



Offline BliSki

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Samochód: Auris
  • Skąd: DW
W tym przypadku warto zaopatrzyć sie w powerbank z funkcją odpalenia auta i wożić w bagażniku:)
Myślę, że akumulator żelowy z UPSa też da radę w razie czego :)

Offline maciek20038

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Samochód: CHR
  • Skąd: ŁÓDź
I z Kingsajza bateria 4.5V również da radę. Jesli ktoś z tego forum pamięta ten film:((((((

Offline BliSki

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Samochód: Auris
  • Skąd: DW
Nie wiem czy to uszczypliwość?  :o
W hybrydach akumulator 12V nie jest akumulatorem rozruchowym.
Zatem do odpalenia auta jak najbardziej nada się awaryjne żelowy 12V...

PS.
Pamiętam doskonale ten film.

Offline zdenek2007

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 385
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: C-HR/Aygo
  • Skąd: Śląsk
Pochwalę się i tu.
Moja C-HRka ma już 4 latka, najbogatsza wersja hybrydy z navi (bez skóry) model z początku produkcji i aku oryginalny też 4-ro letni!
Jest alarm, Cobra montowana w aso, jest hak holowniczy też z aso a sam montowałem kamerką Viofo.
I jedyne rozładowanie akumulatora zdarzyło mi się przez moją nierozwagę gdy 3 lata temu na wczasach, na otwartym parkingu, pozostawiłem włączony w kamerce tryb parkingowy! Przez dwa tygodnie kamerka rejestrowała ruch no i aku padł!
Następnym krokiem był montaż do kamerki chińskiego zabezpieczenia przed rozładowaniem aku.
Profilaktycznie raz na pół roku doładowuję aku mikroprocesorową ładowarką z Lidla  :grin: :grin: :grin:
Oryginalny aku dalej żyje  :good:

Offline maciek20038

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Samochód: CHR
  • Skąd: ŁÓDź
Jedna Uwaga do tych co sami wymieniają sobie akumulator w hybrydzie. Dziś chciałem zrobić przegląd hybrydowy i niestety było tyle błędów że po skasowaniu i przejechaniu 500 km mam ponownie przyjechać. I nie da się tego ominąć

Offline BliSki

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Samochód: Auris
  • Skąd: DW
Jaki to dokładnie były błędy?