Autor Wątek: Rav 4 2014 - który silinik?  (Przeczytany 11868 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Rav 4 2014 - który silinik?
« dnia: 23-01-2018, 20:57:21 »
Witajcie, czas powoli myśleć i zmianie auta. Teraz jeżdżę Zafirą 1.9 cdti, auto totalnie bezawaryjne mimo, że ma już 12 lat. Rozglądam się za Rav 4 z 2013-14, i nie wiem czy brac 2.0, 2.2 diesla czy 2.0 benzynę. Jeżdzę dieslem wiec mam świadomość ryzyka, ale ten fiatowski diesel to naprawdę solidna konstrukcja.   Chodzi mi o jakieś typowe awarie w 2.0 /2.2 ON lub 2.0 PB w toyocie. Są jakieś? Jakieś strzelające rozrządy? Pękające bloki? Obracające się panewki? Można określić któryś z tych silników za bezawaryjny?


Spodobała mi się ta sztuka w benzynie, choć boje się spalania w mieście.  https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-rav4-wersja-prestige-ID6zwLNy.html?utm_source=ToyotaOwnersClub&utm_medium=ForumLinks

 
« Ostatnia zmiana: 23-01-2018, 21:08:21 wysłana przez kaliope »

Offline Darek Toyota

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1697
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #1 dnia: 23-01-2018, 21:19:34 »
W ON może się się przytrafić przedmuchana uszczelka pod głowicą, ew. zapchany DPF, jeżeli chodzi o benzynę 2,0 to tylko tankujesz i jeździsz.

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #2 dnia: 23-01-2018, 21:25:04 »
przy jakich przebiegach może strzelić ta uszczelka pod głowicą? Silnik 2.0 a 2.2 w dieslu to dokładnie to samo? Ten drugi jest tylko rozwiercony? 

Offline Darek Toyota

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1697
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #3 dnia: 23-01-2018, 21:46:53 »
Nie ma reguły po jakim przebiegu. Te silniki zawsze były problematyczne jeżeli chodzi o uszczelkę. 2,2 ma większy skok tłoka. W 10/2015 wprowadzono nowy silnik diesla 2WW z BMW.

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #4 dnia: 23-01-2018, 22:23:26 »
a układ kierowniczy oraz napęd 4x4 ma jakieś słabe strony?

Offline Darek Toyota

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1697
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #5 dnia: 23-01-2018, 22:33:55 »
Czasami może stukać wałek pośredni kolumny kierowniczej, wystarczy uzupełnić w nim smar i będzie OK. Napędy bezproblemowe. Benzyna jest idealna do zagazowania.

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #6 dnia: 23-01-2018, 22:52:02 »
Czyli tam jest hydrauliczna regulacja zaworów?  Gniazda zaworów się nie wypalają?  A jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym? Jest ocynk?

Offline Darek Toyota

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1697
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #7 dnia: 23-01-2018, 23:03:52 »
Jest hydraulika, nic się nie wypala. Ocynku nie ma. Piszą że jest stosowana " blacha o zwiększonej odporności na korozję".

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #8 dnia: 24-01-2018, 12:44:09 »
Czyli rozumiem, że pod względem zabezpieczenie antykorozyjnego, Honda CR-V lepiej wypada?  Bo awaryjność pewnie tu i tu jest znikoma?

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #9 dnia: 24-01-2018, 20:03:05 »
przeczytaj to;

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3592-silnik-2-0-16v-valvematic-3zr-fae.html

Ile z tego prawdy to wiedzą tylko użytkownicy tych aut.
RAV4 2.5 hybrid

Offline bober0

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #10 dnia: 25-01-2018, 08:50:25 »
Mam taką benzynę w automacie i spalanie w mieście 0,5 mln mieszkańców na trasach średnich 5-10 km mam teraz 9,6.

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #11 dnia: 25-01-2018, 11:13:28 »
ile już kilometrów n tym automacie przejechałeś +
RAV4 2.5 hybrid

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #12 dnia: 28-01-2018, 15:50:30 »
Oglądnąłem kilka filmików na YT o Rav4 kontra CRV.....i wszędzie bardziej wychwalają CRV. :(  Obszerniejsza, mniej paliwożerna (w 2.0 benzyna), duże lepiej prowadząca się, dużo ładniejsza i nowocześniejsza deska  .... i to tego ma chyba ocynk 

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #13 dnia: 28-01-2018, 18:27:07 »
2.0 i-VTEC[16]   1997   R4   155/6500   192/4300   10,2 (automat: 12,3)

O której generacji Hondy piszesz , honda 2011 - 2017, z silnikiem 2.0 ma osiągi jak wyżej . Powiem szczerze ponad 12 sekund do setki z automatem ,z silnikiem benzynowym to dla mnie porażka .
RAV4 2.5 hybrid

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #14 dnia: 28-01-2018, 20:02:01 »
Pisze o CRV od 2012.  O przyspieszeniu akurat nie pisałem, nie jest to dla mnie priorytet, a tak w ogóle 10 sekund do 100 w SUVie to dobry wynik. W rav4 podoba mi się to, że silnik pod gaz jest super, bo w crv chyba nie ma hydrauliki.


 

Beesafe.pl