Autor Wątek: Rav 4 2014 - który silinik?  (Przeczytany 11773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #15 dnia: 28-01-2018, 21:45:24 »
RAV4 2.5 hybrid

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #16 dnia: 29-01-2018, 20:50:58 »
do rav4 od 2012, to chyba IV

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #17 dnia: 29-01-2018, 22:56:04 »
Rav4 IV jest od 2013 i ceny powyżej 70tys. CRV którą chcesz kupić ile ma max kosztować?
RAV4 2.5 hybrid

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #18 dnia: 30-01-2018, 15:39:23 »
chce wydać max 80 tys

ta mi się podoba: https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cr-v-salon-polska-100-oryginalny-lakier-4x4-lifestyle-ID6zqRML.html


także ceny podobne, choć mam wrażenie, że CRV droższe o jakieś 5 tys na danym roczniku

Offline lepo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #19 dnia: 30-01-2018, 22:09:18 »
Toyot'owskie 2.0 d4d nie jedzie w avensisie, więc przy Rav'ce to już totalne nieporozumienie. Nie spotkałem dotychczas bardziej dychawicznego silnika diesla w tej pojemności.

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #20 dnia: 30-01-2018, 23:10:35 »
 w poprzednim CrV z racji że napęd 4x4 dołącza się automatycznie właśnie ten napęd był problemem. bo jak się czegoś nie używa to wiadomo co się dzieje.
Nie wiem jak jest w rav4 IV generacji ,ale ravka  III generacji miała napęd dołączany ręcznie który po przekroczeniu 40 kilometrów sam się rozłączał. Można sobie taki napęd włączyć jadąc po mieście , i używając go na co dzień nic się z nim nie będzie działo.

Podoba mi się zarówno CRV i Rav4 , chyba bym wybrał po jeździe testowej ,zarówno po asfalcie jaki po lekkim terenie.

Trudna decyzja , napisz jak wybierzesz
RAV4 2.5 hybrid

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #21 dnia: 31-01-2018, 17:48:38 »
Ale działanie napędu 4x4 w CRV z np 2014 i RAV4 z 2014 nie jest identycznie rozwiazane? Że jest załączany elektornicznie kiedy jakiś tam sterownik wyczuje, że przednie koła tracą przyczepność?

Offline artur818

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #22 dnia: 05-03-2018, 21:18:57 »
W rav 4 IV mozesz tylko zablokowac mosty i to dziala do 40 km/h pozniej sie samo rozlacza a napedami na osie steruje komputer

Offline rezystor22

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #23 dnia: 07-03-2018, 23:43:16 »
Ale działanie napędu 4x4 w CRV z np 2014 i RAV4 z 2014 nie jest identycznie rozwiazane? Że jest załączany elektornicznie kiedy jakiś tam sterownik wyczuje, że przednie koła tracą przyczepność?
W rav 4 IV mozesz tylko zablokowac mosty i to dziala do 40 km/h pozniej sie samo rozlacza a napedami na osie steruje komputer
w poprzednim CrV z racji że napęd 4x4 dołącza się automatycznie właśnie ten napęd był problemem. bo jak się czegoś nie używa to wiadomo co się dzieje.
Nie wiem jak jest w rav4 IV generacji ,ale ravka  III generacji miała napęd dołączany ręcznie który po przekroczeniu 40 kilometrów sam się rozłączał. Można sobie taki napęd włączyć jadąc po mieście , i używając go na co dzień nic się z nim nie będzie działo.

Podoba mi się zarówno CRV i Rav4 , chyba bym wybrał po jeździe testowej ,zarówno po asfalcie jaki po lekkim terenie.

Trudna decyzja , napisz jak wybierzesz


Panowie czytam wasze wypowiedzi o napędzie 4x4 w RAVce i nikt z was nie ma pełnej racji. Coś dzwoni, ale nie w tym kościele co trzeba <zolta> <kawusia>

Wypowiem się na temat RAV4 III - w IV podejrzewam że jest takie samo rozwiązanie, ew. + większa kontrola komputera.

- RAV4 III:

Podstawowa informacja: Nie ma czegoś takiego jak blokada mostów w tej generacji. :good:

Zanim wał napędowy trafi do tylnego dyferencjału, jest połączony z nim, poprzez sprzęgło wiskotyczne (z cewką elektromagnetyczną wewnątrz). Sprzęgło wiskotyczne zawiera płyn wiskotyczny oraz blisko siebie ustawione 'talerze', zamocowane naprzemiennie do 2 stron wału (WE-WY). Jeżeli jedziemy bez poślizgu kół - wały WE/WY mają taką samą prędkość a więc sprzęgło nie działa. W momencie poślizgu jedna strona (WE) ma większą prędkość niż (WY) - płyn wiskotyczny staje się twardy i spaja 'talerze' --> moment obrotowy zaczyna być przenoszony na stonę WY.

Jest to układ czysto mechaniczny.  :cool:

Przyciskiem obok radia jedynie załączamy ową cewkę która 'wymusza' stałe połączenie wałów jeżeli nawet prędkości WE/WY są takie same na sprzęgle.

Oraz oczywiście podczas jazdy po mieście NIE JEST zalecane włączanie przycisku napędu stałego na 4 koła!  :czerwona:
Włączamy go jedynie zimą na śniegu, na leśnych/polnych drogach. Ale to też bez przesady. Pamiętajcie że napęd jest mechaniczny a więc jak przednie koła stracą przyczepność to tył po chwili im pomoże.  :good:. Komputer na podstawie pewnych/innych zachowań auta też może załączyć sprzęgło - ale to są ekstremalne przypadki.

RAV4 to nie jest auto terenowe i nie zostało pod tym względem zaprojektowane - również w kwestii sposobu przeniesienia napędu.

Mam nadzieje że rozwiałem wątpliwości 'jak to działa', w razie pytań chętnie pomogę coś wyjaśnić. :beer:

Offline agatka12

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
    • https://relaxmindandbody.pl/
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #24 dnia: 13-03-2018, 13:56:17 »
Witam ja mam Rav 4 z 2012 roku i jak byś nie wybrał jest za słaby do tego samochodu. Powinien przy takiej masie być min 2,5 benzyna. Samochód nie ma zrywu bark mu lekkości.

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #25 dnia: 14-03-2018, 00:40:28 »
teraz takie nie normalne czasy ,że każdy nowy model samochodu również Toyoty ma mniejszą pojemność silnika i mniej koni. Europejczycy martwią sie o ocieplenie klimatu , dokręcają śrubę producentom  z normami spalin, a ci zmuszeni są te normy ,,wycisnąć,, z produkowanych silników. VW do skody octavi pakuje litrowy silnik :wallbash: , seat do swojego nowego modelu Arona to samo. :wallbash:

Jakoś nie wyobrażam sobie żeby do najbardziej popularnego pick-up w Stanach , forda F producenci włożyli mniejszy silnik niż 6 cylindrowy.

RAV4 2.5 hybrid

Offline Hiker

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #26 dnia: 15-03-2018, 08:55:39 »
Tez mialem dylemat: rav4 czy crv. Byc moze crv jest troche lepsza pod katem bezawaryjnosci ale rav4 ma skuteczniejszy naped AWD zima w gorach i dlatego wybralem toyote. Po pierwszym sezonie zimowym jestem zadowolony :-)

Offline wojtek77l

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
    • Manekin do resuscytacji
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #27 dnia: 19-03-2018, 15:18:47 »
Zgadzam się ,ze silnik za mały do samochodu niestety, a szkoda, ze teraz nowa wersja wyszła a o silniku ani mowy. Wiem, ze u nas są wysokie podatki od większych pojemności, ale jak ktoś chce i ma na to to czemu nie może kupić

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #28 dnia: 19-03-2018, 22:02:53 »
Dziękuję serdeczne za rady. Zdecydowałem się jednak na Hondę CR-V....i udało się kupić mega perełkę. 30tys przebiegu, 2013, absolutny bezwypadek, jedne drzwi malowane po rysie. Chyba pierwszy uczciwy handlarz. Dostałem pełne papiery z ASO z  Niemiec, łącznie z mailem do właściela. Już się z nim skontaktowałem, potwierdził stan auta. Jestem bardzo zadowolony, choć swoje kosztowała. Ale wolę dodać nawet 10 tys do rocznika i spać spokojnie. 

https://www.youtube.com/watch?v=gaarXL3DlHs

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
« Odpowiedź #29 dnia: 19-03-2018, 22:08:02 »
Dobrze ją zabezpiecz ,albo ubezpiecz od kradzieży , bo Hondy cieszą sie powodzeniem u złodziei.
CRV masz super tez miałbym dylemat  brać  ravkę czy Crv.
RAV4 2.5 hybrid


 

Beesafe.pl