Autor Wątek: Kontrolka awarii układu hamulcowego przy odpalaniu.  (Przeczytany 22314 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zbych

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 150
Odp: Kontrolka awarii układu hamulcowego przy odpalaniu.
« Odpowiedź #60 dnia: 09-12-2020, 12:37:32 »
Zgadzam się z kolegom Krisman. Kupiłem miernik napięcia do zapalniczki, sprawdziłem go multimetrem i obserwuję. Napięcie ładowania jest różne od 12v do 14,3v. Z moich obserwacji wynika że po trasie napięcie ładowania spada a jazda po mieście podnosi napięcie ładowania,  komp. chyba odczytuje że aku. jest niedoładowany. Wpływ ma także temp. otoczenia. Krótka jazda po mieście miernik pokazuje 12,8v naładowania aku. po postoju nocnym aku naładowany 12,0v-12,2v. W serwisie zajmującym się akumulatorami stwierdzili że jest to inteligentne ładowanie. Poradzili mi żeby raz na pół roku doładować akumulator. W jakimś artykule o współczesnej motoryzacji wyczytałem że ma to na celu oszczędzanie paliwa.
« Ostatnia zmiana: 09-12-2020, 12:45:22 wysłana przez zbych »

Offline dibo75

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kontrolka awarii układu hamulcowego przy odpalaniu.
« Odpowiedź #61 dnia: 09-12-2020, 18:58:47 »


Czy to oznaka zasiarczenia akumulatora i już mogę zgłaszać problem do serwisu ? Resety spalania to po krótkim postoju standard  :thumbdown:
U mnie czysto ani grama kurzu czy siary więc zasiarczenie oznacza już kompletnie zdezolowany Aku,znajomemu ostro napaskudzil taki Aku więc szybko bym go wymienił,kolego jesteś w podwójnej dobrej sytuacji,masz gwarancję na Aku i masz jeszcze gwarancje na auto także reklamacja na piśmie i liczy się od.dnia złożenia inna sprawa że potem mogą robić problemy po gwarancji typu pamiętasz tego to ten co się przypier... cały czas, ludzie są różni ale to tylko taka moja drobna uwaga nic nie znaczącą,ja miesiąc temu doładowałem w pracy prostownikiem 30letnim prądem 6a i codziennie pali na strzała a u mnie ostatnio 0 ale się nie jaram że ożył i tak szykuje się do zakupu nowego,prostownik inteligentny za 50zl w Lidlu już kupiłem i leży w garażu na polce,identyczne parametry ma innej firmy w obi za 149,a sprawdziłem opinie i jest podobno.dobry, się okaże,jak już kupię Aku to raz na 3miesiace będę go podłączał ale  już będę odłączał jedną kleme bo poczytałem że w nowych autach może narobić się bigosu

Offline ZiE_MiA

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 296
Odp: Kontrolka awarii układu hamulcowego przy odpalaniu.
« Odpowiedź #62 dnia: 09-12-2020, 19:37:20 »


Czy to oznaka zasiarczenia akumulatora i już mogę zgłaszać problem do serwisu ? Resety spalania to po krótkim postoju standard 
U mnie czysto ani grama kurzu czy siary więc zasiarczenie oznacza już kompletnie zdezolowany Aku,znajomemu ostro napaskudzil taki Aku więc szybko bym go wymienił,kolego jesteś w podwójnej dobrej sytuacji,masz gwarancję na Aku i masz jeszcze gwarancje na auto także reklamacja na piśmie i liczy się od.dnia złożenia inna sprawa że potem mogą robić problemy po gwarancji typu pamiętasz tego to ten co się przypier... cały czas, ludzie są różni ale to tylko taka moja drobna uwaga nic nie znaczącą,ja miesiąc temu doładowałem w pracy prostownikiem 30letnim prądem 6a i codziennie pali na strzała a u mnie ostatnio 0 ale się nie jaram że ożył i tak szykuje się do zakupu nowego,prostownik inteligentny za 50zl w Lidlu już kupiłem i leży w garażu na polce,identyczne parametry ma innej firmy w obi za 149,a sprawdziłem opinie i jest podobno.dobry, się okaże,jak już kupię Aku to raz na 3miesiace będę go podłączał ale  już będę odłączał jedną kleme bo poczytałem że w nowych autach może narobić się bigosu
A czy odpięcie klemy nie powoduje innych dolegliwości w hybrydach? Pytam bo sam czekam na autko i na przyszłość chcę się upewnić co prawda podpięcie pod kompa techstrema będę miał swojego więc resetowanie błędów się nie obawiam

Wysłane z mojego MI 9 Transparent Edition przy użyciu Tapatalka


Offline dibo75

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kontrolka awarii układu hamulcowego przy odpalaniu.
« Odpowiedź #63 dnia: 10-12-2020, 11:11:41 »
W hybrydach odpięcie klemy nie wskazane,to jest wątek o Aku w benzynkach,u nas nic się nie dzieje po odpięciu zasilania

Offline madro

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 52
Odp: Kontrolka awarii układu hamulcowego przy odpalaniu.
« Odpowiedź #64 dnia: 10-12-2020, 12:15:52 »
U mnie czysto ani grama kurzu czy siary więc zasiarczenie oznacza już kompletnie zdezolowany Aku,znajomemu ostro napaskudzil taki Aku więc szybko bym go wymienił
Dzięki dibo75 za odpowiedź, problem zgłoszony do serwisu i umówiona wizyta. Ja niestety mam samochód pod "chmurką" i nie mam za bardzo jak Aku cyklicznie podładowywać. Choć i tak nie wiem co by to dało w moim przypadku bo na początku października podładowywali go w serwisie (stał u nich na blacharce) i pomogło na ok. dwa tygodnie. Ciekaw jestem czy te tureckie akumulatory z logo Toyoty w standardzie montują we wszystkich modelach. Miałem wtedy na zastępczym z salonu Corolle (chyba z 2018 r.) i miała aku Varty (standard czy może zapobiegliwość  :o )
« Ostatnia zmiana: 10-12-2020, 12:57:37 wysłana przez madro »

Offline dibo75

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kontrolka awarii układu hamulcowego przy odpalaniu.
« Odpowiedź #65 dnia: 11-12-2020, 17:26:55 »
Chyba najwięcej wcina prądu kiedy auto jest zamknięte i mruga dioda na tablecie a druga w okolicach włącznika IMT i 4lata mam auto i nie wiem do czego to jest skoro nie mam alarmu a pewnikiem żre prąd,ja nie zamykam auta w garażu,w pracy na parkingu firmowym też zostawiam otwarte,mam miejsce naprzeciwko portierni i pewnie dlatego Aku zyje tak długo,kierownik serwisu mówił też że źle odpalam benzynę i niepotrzebnie tracę prąd,należy odrazu przekręcić i odpalać a nie czekać na kontrolki,dawać pozycję ready itd. komputer i tak sprawdza po rozruchu wszystkie systemy więc bez sensu to robić na pozycji ready,to nie dizel ze podgrzewamy  kilka sekund

zorian

  • Gość
Odp: Kontrolka awarii układu hamulcowego przy odpalaniu.
« Odpowiedź #66 dnia: 14-01-2022, 18:39:42 »
Ładowarkę z Lidla mam już parę lat, moc ładowania to max 4 ampery ale najważniejsze że mikroprocesor "nadzoruje" ładowanie i przerywa jak aku jest ful  :good:
Klem nie odłączam podczas ładowania.

Masz prąd 4 ampery. A napięcie mierzyłeś? Jakbyś zobaczył zwykłym miernikiem prądu stałego. Taka ładowarka może podawać różne napięcia. Chcę kupić coś ale nie wiem czy mogę np. CTEK, który daje nawet 15.8. Doradca z CTEK'a twierdzi, że elektronika każdego samochodu musi wytrzymać min 16.00V. Ciekawe czy prawdę mówi.

Offline zdenek2007

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kontrolka awarii układu hamulcowego przy odpalaniu.
« Odpowiedź #67 dnia: 14-01-2022, 22:50:10 »
Masz prąd 4 ampery. A napięcie mierzyłeś? Jakbyś zobaczył zwykłym miernikiem prądu stałego. Taka ładowarka może podawać różne napięcia. Chcę kupić coś ale nie wiem czy mogę np. CTEK, który daje nawet 15.8.

Ładowarka z Lidla pokazuje na wyświetlaczu stan naładowania aku (wykres słupkowy jak na zegarach w C-HR) i cyfrowo volty.
kiedyś, po zakupie podczas ładowania sprawdzałem miernikiem ampery i volty, prostownik podawał natężenie wzrostowo od małego 0,5A do 4A a potem spadkowo aż do naładowania. A jeśli chodzi o volty to max. 15 volt i prostownik przeszedł w stan podtrzymania.

Ale urwał :shock: Sorry że w błąd wprowadziłem  :-( Ta ładowarka nie jest z Lidla a z Aldi  :-) Jeszcze raz sorry.
« Ostatnia zmiana: 14-01-2022, 22:53:55 wysłana przez zdenek2007 »


 

Beesafe.pl