Autor Wątek: Android Auto, Carplay  (Przeczytany 452776 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Vini

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1275 dnia: 16-09-2020, 21:05:31 »
Asystenta uruchamiamy z poziomu kierownicy?

Przez dłuższe przytrzymanie klawisza wybierania głosowego?

Offline PLS

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 332
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1276 dnia: 16-09-2020, 21:11:21 »
Tylko, że akurat wtedy robiłem krótki odcinek po mieście i nie podłączyłem AA, więc głosowi wygrać numeru nie mogłem (głosowe wybudzanie mam też wyłączone w telefonie).
Szkoda, że tak to zrobili, brakuje mi tego i pogorszyło to bezpieczeństwo moim zdaniem.

Wysłane z Galaxy S20 przy użyciu Tapatalka


Offline apek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1004
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1277 dnia: 16-09-2020, 21:13:28 »
Asystent działa dobrze. Mówisz "Ok google" i np. napisz sms do: xxxx. Dyktujesz, potem asystent pyta czy chcesz wysłać, czy zmienić. Działa tak jak na telefonie, bo inaczej się nie da. Jak korzystałeś kiedyś z asystenta w telefonie, to wiesz, jakie komendy działają.
Asystenta uruchamiamy z poziomu kierownicy?
Jak masz podłączony telefon przez usb do samochodu i włączone AA, to uruchamiasz asystenta głosowo bez dotykania czegokolwiek. Tylko ustawiasz w telefonie wcześniej w AA, żeby asystent uruchamiał się na komendę "ok, google".
Toyota Corolla Sedan VII, Toyota Corolla Sedan Hybrid XII - sprzedana, RAV 4 (5th gen) Executive, AWDi, Skyview

Offline Qbek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1278 dnia: 16-09-2020, 21:14:08 »
Asystenta uruchamiamy z poziomu kierownicy?

Przez dłuższe przytrzymanie klawisza wybierania głosowego?
U mnie trzeba przytrzymać guik  słuchawki telefonu na kierownicy ale szybciej i lepiej działa ok Google.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka

Corolla 2.0 TS Executive+VIP+JBL

Offline Qbek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1279 dnia: 16-09-2020, 21:15:32 »
Tylko, że akurat wtedy robiłem krótki odcinek po mieście i nie podłączyłem AA, więc głosowi wygrać numeru nie mogłem (głosowe wybudzanie mam też wyłączone w telefonie).
Szkoda, że tak to zrobili, brakuje mi tego i pogorszyło to bezpieczeństwo moim zdaniem.

Wysłane z Galaxy S20 przy użyciu Tapatalka
Ja mogę wybierać numer telefonu z zegarów jak nie mam podłączonego AA. Działa jak było wcześniej. Oczywiście po podłączeniu AA wybieranie jest z ekranu.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka

Corolla 2.0 TS Executive+VIP+JBL

Offline PLS

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 332
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1280 dnia: 16-09-2020, 21:17:37 »


Ja mogę wybierać numer telefonu z zegarów jak nie mam podłączonego AA. Działa jak było wcześniej. Oczywiście po podłączeniu AA wybieranie jest z ekranu.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka

Niestety u mnie tak to nie działa, jak działało wcześniej. AA masz fabrycznie czy po aktualizacji?

Wysłane z Galaxy S20 przy użyciu Tapatalka


Offline Vini

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1281 dnia: 16-09-2020, 21:20:58 »
Niestety u mnie tak to nie działa, jak działało wcześniej. AA masz fabrycznie czy po aktualizacji?

Mam po aktualizacji, jutro sprawdzę jak działa bez AA/CP.

Offline Qbek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1282 dnia: 16-09-2020, 21:36:20 »


Ja mogę wybierać numer telefonu z zegarów jak nie mam podłączonego AA. Działa jak było wcześniej. Oczywiście po podłączeniu AA wybieranie jest z ekranu.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka

Niestety u mnie tak to nie działa, jak działało wcześniej. AA masz fabrycznie czy po aktualizacji?

Wysłane z Galaxy S20 przy użyciu Tapatalka
Po aktualizacji.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka
Corolla 2.0 TS Executive+VIP+JBL

Offline lukasz1983

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 55
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1283 dnia: 17-09-2020, 00:07:45 »
jak wy to robicie bez hasla do rozpakowania plikow

Offline PLS

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 332
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1284 dnia: 17-09-2020, 07:09:54 »
jak wy to robicie bez hasla do rozpakowania plikow
Aktualizację robiliśmy z poprzedniej paczki.
Jeśli chodzi o podgląd zawartości archiwum bez wpisania hasła to jest to możliwe o ile archiwizujący nie zabronił tej czynności.

----------

A może my (bez navi) też powinniśmy po aktualizacji z USB3 użyć na końcu USB1? Próbował ktoś z was?

Wysłane z Galaxy S20 przy użyciu Tapatalka


Offline Vini

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1285 dnia: 17-09-2020, 09:15:45 »
Niestety u mnie tak to nie działa, jak działało wcześniej. AA masz fabrycznie czy po aktualizacji?

Mam po aktualizacji, jutro sprawdzę jak działa bez AA/CP.

Faktycznie, po aktualizacji, obsługę telefonu przeniesiono na duży ekran.
Wywołanie asystenta przez przytrzymanie klawisza wybierania głosowego.

Offline Autista77

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1286 dnia: 17-09-2020, 10:46:18 »
Cześć, 

sorry za offtopic, ale od kilku miesięcy nie interesowałem się losami aktualizacji systemu multimedialnego do wersji z obsługą AA ( moja Corlla jest z sierpnia 2019), a teraz usiłuję zorientować się w sytuacji , przedzierając się przez kolejne posty w tym wątku, jednak od pewnego miejsca nie mam już pewnosci  , czy dyskusja dotyczy aktualizacji do Corolli z fabrycznym AA, czy również takiej , jak moja , a może RAV4? Dziś dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, że aktualizacja z obsługą AA będzie może pod koniec września, co mnie zupełnie nie zdziwiło.
 Czy mógłbym prosić, któregoś z kompetentnych kolegów  o krótkie zreferowanie sytuacji  i ewentualnie jakiś odnośnik do miejsca, w którym należy zacząć , podejmując próbę samodzielnej aktualizacji ?A może jest gdzieś jakiś tutorial uwzględniający dotychczasowe doświadczenia  i wskazówki , jak to od A do Z przeprowadzić? Z góry dziękuję za pomoc.

Offline apek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1004
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1287 dnia: 17-09-2020, 12:30:22 »
Szukaj od ok. 50 strony wątku.
Toyota Corolla Sedan VII, Toyota Corolla Sedan Hybrid XII - sprzedana, RAV 4 (5th gen) Executive, AWDi, Skyview

Offline styczek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1288 dnia: 17-09-2020, 12:44:31 »
Cześć, 

sorry za offtopic, ale od kilku miesięcy nie interesowałem się losami aktualizacji systemu multimedialnego do wersji z obsługą AA ( moja Corlla jest z sierpnia 2019), a teraz usiłuję zorientować się w sytuacji , przedzierając się przez kolejne posty w tym wątku, jednak od pewnego miejsca nie mam już pewnosci  , czy dyskusja dotyczy aktualizacji do Corolli z fabrycznym AA, czy również takiej , jak moja , a może RAV4? Dziś dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, że aktualizacja z obsługą AA będzie może pod koniec września, co mnie zupełnie nie zdziwiło.
 Czy mógłbym prosić, któregoś z kompetentnych kolegów  o krótkie zreferowanie sytuacji  i ewentualnie jakiś odnośnik do miejsca, w którym należy zacząć , podejmując próbę samodzielnej aktualizacji ?A może jest gdzieś jakiś tutorial uwzględniający dotychczasowe doświadczenia  i wskazówki , jak to od A do Z przeprowadzić? Z góry dziękuję za pomoc.
Byłem w podobnej sytuacji.

Z jakiegoś powodu w wątku RAV4 jakaś życzliwa dusza była skłonna spisać taką instrukcję krok po kroku, natomiast tutaj otrzymałem informację pt. "mi się nie chce".

Masz wersję z navi czy bez? Jeśli bez, jak w moim przypadku, to procedura sprowadza się do pobrania archiwum z poniższego posta, oznaczonego jako USB3.
https://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,46275.msg684315.html#msg684315

Następnie zgrywasz rozpakowane wskazane powyżej archiwum na pendrive sformatowany na system plików FAT32.

Na wyłączonym silniku podłączyłem pendrive'a, uruchomiłem auto i automatycznie rozpoczęła się procedura aktualizacji.

System restartował się kilkakrotnie, a na zakończenie poprosił o wyjęcie pendrive'a, następnie wyłączenie silnika i włączenie ponowne celem zakończenia procesu.

Od tego momentu system jest zaktualizowany. Cała procedura trwała u mnie ok. 50 min.



Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline wobo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 31
Odp: Android Auto, Carplay
« Odpowiedź #1289 dnia: 17-09-2020, 14:51:34 »
Potwierdzam, link podany w poście powyżej oraz załączniki z wspomnianego posta pozwalają na bezproblemowe przeprowadzenie aktualizacji do AA i CP. W moim przypadku trwało to: - około 4 godzin pobieranie plików około 1 godziny rozpakowywanie, formatowanie pendiv-ów i przegrywanie paczek a następnie około 1:15  aktualizacja. Generalnie zero problemów, w moim przypadku przeszedłem przez instalację z  USB 1, 2, 3. W przypadku USB4 - nie było potrzeby instalacji, system zaktualizował się do tej wersji z poprzednich USB-ków.

Po instalacji system wstał w jęz. ang., miałem problemy z uruchomieniem połączenia (próbował się łączyć i za chwilę rozłączał się), potem przerywał w czasie jazdy, prosząc o odłączenie i ponowne podłączenie USB, ale po wymianie kabla na "lepszy" wg zaleceń forum produktu Google jest ok. Źródło: https://support.google.com/androidauto/thread/2464489?hl=en

Czyli reasumując 4 rzeczy są istotne przy aktualizacji:
- dobre łącze do pobrania danych
- 1 pendrive min 2GB i dwa np. 32GB na większe paczki, wszystkie sformatowane pod Windowsem FAT32 z domyślną wartością alokacji
- cierpliwość, czas na aktualizację
- dobry kabel do połączenia auta ze smartfonem.



 

Beesafe.pl