Autor Wątek: nierowna praca & szarpanko  (Przeczytany 1657 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sirkris55

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: P3 fl / C-HR
nierowna praca & szarpanko
« dnia: 15-09-2020, 21:01:40 »
 :wallbash: fatum priusowe mnie dopadlo w jednym blacha brzeczy a drugi kuleje  :wallbash: :wallbash:

ok do rzeczy :

p3 z lpg jezdzi dziala poprawnie na lpg i ostatnio mowie pojezdze na paliwie (pb) a tu na wolnych obrotach kuleje i przy przyspieszaniu jakos tam bez mocy pelnej jakas minimalna szarpawka i czasem chwilowy brak mocy
 ok pojezdzilem chwile przegonilem go i ok jest w porzatku , przelaczam na gaz jezdze na gazie jest ok na drugi dzien mowie zobacze na benzynie i znowu chwila kulawki i za pare minut wszystko ok .

o i taka zabawa .

wlaczam interfejsem tryb mode i na wolnych obrotach cyka niby rowno ale moze jakby nie do konca .

w ecu i caly aucie zero error.

czy ecu auta wariurie od ecu lpg ?
czy wtryski benzynowe sie przycinaja ?
czy czeka mnie czyszczenie (egr,chlodniczka,kolektor)  wyjalem rurke kolanko bo najszybciej i w srodku czyste.
a moze to zaplon na drugim cylindrze i glowica dead.

oleju ani plynu nie ubywa swiece nowe cewki wizualnie ok .

ogolnie jak sie przegoni albo przegazuje to jest ok i dziala normalnie jezdzi ma moc .

jak zwykle u mnie dziwna sytuacja ???

od roku jezdzi na gazie wszystko bylo i jest ok w tym momencie na gazie nie ma tej kulawki przy przyspieszaniu .

jakies sugestie ???

dziekuje.

gaz ma okolo 40 tys.
swiece 20 tys.
reszta wizualnie wyglada ok nic nie ubywa ani nie cieknie .

...........czy to moze poczatki zła..........

wiem pisze nieskladnie ale tak mam jak wir w glowie priusy mnie dopadly .
« Ostatnia zmiana: 15-09-2020, 21:03:47 wysłana przez sirkris55 »
prosze nie krzyczec,,,dziekuje..

za błędy - literówki z gory przepraszam :-))
to nie skapstwo lubie grzebac przy aucie :-)
techstream & icar

Offline sirkris55

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: P3 fl / C-HR
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #1 dnia: 16-09-2020, 11:45:27 »
 nie wiem jak dodac do poprzedniego.

obserwacja c.d.

dzis odpalanie na benzynie z rana wszystko normalnie zrobione okolo 70 km po miescie (start-stop) power,eco rozne opcje lekko,but .....

wszystko dobrze ani razu nie bylo szarpniecia ani efektu pracy na 3 cylindrach oraz przydlawiania sie lub braku mocy - absolutnie wszystko poprawnie..

(wczoraj dzien zakonczony jazda na benzynie.

ot ciekawostka ?.

egr ?
wtryski pb. ?
prosze nie krzyczec,,,dziekuje..

za błędy - literówki z gory przepraszam :-))
to nie skapstwo lubie grzebac przy aucie :-)
techstream & icar

Offline sirkris55

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: P3 fl / C-HR
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #2 dnia: 17-09-2020, 12:53:01 »
drugi dzien obserwacji .

jazda caly czas na benzynie zadnych problemow rano dzien wieczor wszystko wzorowo.

brak oznakow szarpawki .  386km na pb

????????????

wstepnie zamowilem piekny zestaw (chlodniczka i egr)

nie bardzo chce mi sie to rozbierac wszystko zwlaszcza z lpg ale zobaczymy moze bedzie trzeba .

moze jutro czas na jazde lpg a pozniej na pb .

...........jakies sugestie ktos cos ...........

to ja chetnie :-)))))))))))))))
prosze nie krzyczec,,,dziekuje..

za błędy - literówki z gory przepraszam :-))
to nie skapstwo lubie grzebac przy aucie :-)
techstream & icar

Offline ghost2255

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 368
  • Samochód:: Yaris IV
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #3 dnia: 17-09-2020, 15:33:22 »
Jeśli teraz jeździłeś na benzynie, to zobacz, jakie masz LTFT. Potem przejedź się na LPG i sprawdź LTFT ponownie. Jeśli się różnią znacznie, to znaczy, że instalacja do regulacji i rozjeżdża ci korekty. Czy wskazania spalania na LPG różniły się znacząco od jazdy na benzynie(wiadomo, że się nie pokrywały z ilością zużytego LPG, ale chodzi mi o to ,czy na obu paliwach pokazuje takie samo zużycie)?

Może być też przytkany któryś wtryskiwacz benzynowy, jeśli LPG jest już od wielu kilometrów w aucie.

Kolejną rzeczą może być nieszczelność wtryskiwacza LPG lub reduktora i wyciek LPG do kolektora ssącego, jednak wtedy byłby problem z rozruchem i tylko przez chwilę, do czasu przepalenia nadmiaru LPG.

I pewnie jeszcze kilka rzeczy, jednak na odległość ciężko coś jednoznacznie stwierdzić.

Offline sirkris55

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: P3 fl / C-HR
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #4 dnia: 17-09-2020, 20:53:21 »
instalacja ma okolo 40 tysiecy przelotu

komputer pokazuje okolo 4,8 -5,4 jak  jezdze na benzynie

komputer  na lpg pokazuje okolo chyba 4,4 - 4,8 moze do 5  (tak srednio to pamietam sprawdze)

zapala poprawnie i na lpg i na pb i jezdzi tez poprawnie .

mam wrazenie ze moze na lpg pozniej reaguje na gaz  jakas minimalna zwloka (moze jak rusza ze swiatel  bateria-lpg )

(lpg stag 4 qbox basic , wtryski w01 a reduktor zapomnialem ale standart do tego zestawu)

sam w mapie gazu nie czuje sie dobrze wiec tam nie grzebie mechanika tak  (kropki od gazu nie umiem ustawiac)

umowilem sie na sobote do gazownika od staga moze cos popatrzy.


dzis cale popoludnie jezdzilem na lpg  zobaczymy jak jutro zachowa sie pb. (jazda normalnie bez zastrzerzen )


no nic jak gaziarz jeszcze raz poustawia i bedzie slabo to wyciagne ten kolektor przepustnice,egr,chlodniczke,rurki i reszte tego badziewia i wyczyszcze to dokladnie moze cos wtedy pomoze .

« Ostatnia zmiana: 17-09-2020, 20:56:37 wysłana przez sirkris55 »
prosze nie krzyczec,,,dziekuje..

za błędy - literówki z gory przepraszam :-))
to nie skapstwo lubie grzebac przy aucie :-)
techstream & icar

Offline arthi

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 158
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #5 dnia: 17-09-2020, 22:37:49 »
Skoro komputer; jeżdżąc na benzynie, pokazuje wyższe spalanie niż gdy jeździsz na lpg, to masz za bogatą mieszankę. Jak masz czytnik obd to sam możesz podejrzeć korektę krótko i długoterminową, pewnie będzie na sporym minusie.
« Ostatnia zmiana: 17-09-2020, 22:39:20 wysłana przez arthi »

Offline sirkris55

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: P3 fl / C-HR
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #6 dnia: 18-09-2020, 11:10:59 »
Skoro komputer; jeżdżąc na benzynie, pokazuje wyższe spalanie niż gdy jeździsz na lpg, to masz za bogatą mieszankę. Jak masz czytnik obd to sam możesz podejrzeć korektę krótko i długoterminową, pewnie będzie na sporym minusie.


mozliwe ?  ale chodzi ci ze za bogata na lpg ??.


ok ostatnie spostrzerzenia wina to gazownia ......

a mianowicie jezdzac na lpg przez jeden dzien pozniej przelaczam na pb  i jest przez pare chwil szarpawka czyli rozjechaly sie czasy wrtyskow pb (chyba)
trzeba troche pojezdzic na pb i wszystko wraca do normy .

takze gazownia do regulacji moim zdaniem (w sobote jestem umowiony zobaczymy co z tego wyjdzie ) .

chyba ze ktos ma jakas  osobe z duzym sercem od regulacji staga z wawy  to chetnie skorzystam (tylko kogos naprawe dokladnego i zacieciem na wygrana :-)))).
ps. tu regulowal czlowiek ktory gazuje glownie hybrydy i tez wyszly kwiatki..................

......... a moze jakies sugestie jak najlepiej wyregulowac lpg w hybrydzie ..........
(wiem ze czasy powinny sie pokrywac najlepiej ja tego sam nie zrobie bo nie czuje sie w tym .....)
na postoju , podczas jazdy  ???????????????

dzieki.
« Ostatnia zmiana: 18-09-2020, 11:14:18 wysłana przez sirkris55 »
prosze nie krzyczec,,,dziekuje..

za błędy - literówki z gory przepraszam :-))
to nie skapstwo lubie grzebac przy aucie :-)
techstream & icar

Offline paionk

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #7 dnia: 24-09-2020, 12:41:09 »
U mnie podobne objawy szarpania pojawiają się po dużym deszczu, jakieś przebicia od jednaj z cewek, mimo, że nie zalana wodą. Jeżdżę dwójką z lpg.

Offline sirkris55

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: P3 fl / C-HR
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #8 dnia: 27-09-2020, 15:50:08 »
U mnie podobne objawy szarpania pojawiają się po dużym deszczu, jakieś przebicia od jednaj z cewek, mimo, że nie zalana wodą. Jeżdżę dwójką z lpg.


tutaj to nie kwestia wody .

niby gaz wyregulowany komputer od spalania pokazuje 3.9l na 100km (cos malo jakos ) oczywiscie realne spalanie okolo 6-7 litrow gazu  (za 73pln przejechane 580km)

ogolnie dziala jezdzi wszystko ale musze poszukac kogos od regulacji gazu zeby zrobic to moze jeszcze dokladniej .  (chyba szkoda ze nie jest podlaczone obd do czytania korekt na biezaco) ale strownik gazu basic. :-(((
prosze nie krzyczec,,,dziekuje..

za błędy - literówki z gory przepraszam :-))
to nie skapstwo lubie grzebac przy aucie :-)
techstream & icar

Offline ghost2255

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 368
  • Samochód:: Yaris IV
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #9 dnia: 27-09-2020, 18:37:13 »
Czyli teraz pokazuje jeszcze niższe spalanie?
Jeśli tak, to korekty są na minusie i regulacja nie jest poprawna.


Offline Colin

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3414
    • KURO.pl
  • Samochód:: Lexus LS600h L
Odp: nierowna praca & szarpanko
« Odpowiedź #10 dnia: 27-09-2020, 19:15:07 »
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa poprzez zapięcie manometru w układ trójnika na przewodach. Korekty krótkoterminowe sporo powiedzą gdy układ pracuje na sprzężeniu zwrotnym z czujnika składu mieszanki.. wszystko będzie jasne czy szarpanie pochodziood układu paliwa. Ale do tego potrzebny testerek po odb.


 

Beesafe.pl