Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3  (Przeczytany 401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariano030

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« dnia: 13-10-2020, 10:40:59 »
Witam posiadam Priusa 3 2010 rok .Problem polega na tym że zniknely mi swiatla cofania i kamera cofania sie nie włącza.Bylo tak ze czasami kamera sie nie wlaczala ale za drugim lub kolejnym razem było ok,teraz nie mam w cale.Myślę ze to nie bezpiecznik bo raz bylo raz nie .Od czego zacząć jakby nie dostawał sygnalu z drążka zmiany biegów.Może  cos innego.?Jaki jest numer bezpiecznika i gdzie on jest pod maska czy w kabinie?Dla pewności sprawdzę.Prosze o każdą poradę.

Offline rom3o

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #1 dnia: 13-10-2020, 14:43:09 »
bardziej bym stawiał na przerwane kable gdzieś musiał się załamać i przerwać. Pewnie wisiał na ostatnich włoskach i dlatego jeszcze łapało.

Offline Mariano030

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #2 dnia: 13-10-2020, 14:54:55 »
Ale gdzie szukac od czego zacząć od lewarka biegów czy tam jest jakis włącznik wstecznego wiem ze gdzies jest przerwa.Nie wiem gdzie jest wlacznik wstecznego przy lewarku biegów  czy przy skrzyni.. ,??.Gdzie takowy sie znajduje.?

Offline rom3o

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #3 dnia: 14-10-2020, 06:05:05 »
ja bym bardziej szukał w wiązce światła cofania bo przecież wsteczny Ci działa tak ?

Offline Mariano030

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #4 dnia: 14-10-2020, 08:30:34 »
Wsteczny ok pika meczaco jak w tym modelu,bezpieczniki ok oprocz swiatel i kamery,,?moze jakis przekaznik moze ktos ma schemat instalacji ?.wstecznego?

Offline rom3o

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #5 dnia: 14-10-2020, 09:02:21 »
https://fuse-box.info/toyota/toyota-prius-xw30-2010-2015-fuses-and-relay  tu masz schemat bezpieczników ( mam nadzieje że wiesz że są dwie skrzynki )
 Podaj emaila do siebie podeślę Ci kilka pdfów. Sprawdź jeszcze samą wtyczkę przy lampie może gdzieś zaśniedziała lub złamał się kabel

Offline Mariano030

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #6 dnia: 14-10-2020, 10:51:42 »
Dzieki za zainteresowanie sprawdzalem wszystkie w dwoch skrzynkach sa ok .Wysle Ci email podeslij mi jestem wdzieczny .Dzisiaj zobacze tak jak mowisz tez sądzę ze jakas jest przerwa martwie aie tylko czy nie w lewarku.Na pewno z tam tad idzie sygnal ale z drugiej strony bieg działa.?

Offline sirkris55

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 143
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #7 dnia: 14-10-2020, 14:19:29 »
lewarek to byl by najmniejszy problem drugi uzywka to 50 pln a wymiana to 10 minut .

........ach wyzucilem taki lewarek z miesiac temu , kupilem dla galki ladnej .

https://allegro.pl/oferta/prius-iii-lewarek-wybierak-zmiany-biegow-8906631505

MAM NADZIEJE ZE PISZEMY O P3  :song:

https://allegro.pl/oferta/wybierak-lewarek-biegow-toyota-prius-iii-9618888873
« Ostatnia zmiana: 14-10-2020, 14:24:44 wysłana przez sirkris55 »
prosze nie krzyczec,,,dziekuje..
(staram sie nie denerwowac innych)
techstream & icar

Offline ghost2255

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 127
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #8 dnia: 14-10-2020, 17:06:37 »
Jak wrzuca wsteczny, ale nie ma światła cofania i kamery, to nie wina lewarka. Wtedy nie jechałby do tyłu.

Offline rom3o

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #9 dnia: 15-10-2020, 06:44:43 »
dokładnie lewarek nie ma nic wspólnego. Mi to wygląda na przerwany kabel pewnie gdzieś w przelotce lub na zgięciu.

Offline Mariano030

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #10 dnia: 16-10-2020, 18:50:22 »
Witam.Jeszcze nie mialem czasu zajrzeć duzo pracy .Na zgieciu ...ale w ktorym miejscu jak przewody nie ida do klapy?Tylko do lamp z tego co widzialem .Myślę ze jak bieg jest to jakis kabel ktory daje impuls na swiatla i kamere jednoczesnie jest gdzies przerwany ale czy od lewarka idzie ten impuls bezposrednio?.Jest jakis kabel ?.Czy moze gdzies z impulsu skrzyni ,?Dzieki Rom3o za schematy rzucilem okiem ale nie znalazlem schematu swiatel cofania.Moze jakies wskazówki jutro sie zabieram za to.Dzieki za zainteresowanie mile widziane jakies pomysły.

Offline Mariano030

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Brak swiatel cofania i kamery Prius 3
« Odpowiedź #11 dnia: 17-10-2020, 19:19:12 »
 Witam.Dzisiaj mam nadzieje wszystko posprawdzalem w miare możliwości.Przewody w wiazce miedzy klapa  a dachem ,sprawdzilem przewody i kostki przy lewarku,bezpieczniki,pod maską i od pasazera w kabinie ,przewody w klapie przy kamerze przewody kostki przy lampie.Wszystko kontaktem spryskalem,juz nie wiem co zrobić moze jakies pomysly?.Bede wdzieczny za podpowiedz juz nie wiem co moge zrobic dalej nie ma wstecznego swiatla ani kamery cofania.Moze jakis przekaznik ?ale który.Prosze może ktoś miał do czynienia z podobnym problemem i podzieli się wiedzą