Dokładnie myślę to samo Tak naprawdę przeciętny kierowca bez konkretnych testów może tylko stwierdzić w tym aucie jest ładniej a w tym mniej ładniej. Reszta szczególnie dotycząca tabelek vs konkrety w sprintach i odczuciach nijak się mają do rzeczywistości.
Dokładnie o tym też wcześniej pisałem. Dla większości kierowców nie są już potem ważne cyferki tylko jak dany samochód jedzie według ich osobistego odczucia, jak przyspiesza, jak wygląda, na co pozwala.
Wracając jeszcze do głównego wątku i naszych wcześniejszych dywagacji. Znalazłem na jednym z zagranicznych forów dot. CR-V takie pytanie i odpowiedź.
Mówi ona jasno, że stała moc maksymalna, akurat w CR-V, może być różna, w zależności od obciążenia i poziomu naładowania baterii i sterownik różnie steruje obrotami silnika spalinowego w zależności czy musi przekazywać moc tylko na koła czy jeszcze do doładowania baterii.
Pewnie dlatego też jadąc choćby pod górę ma się czasem wrażenie "pływania obrotów" podczas , gdy pedał gazu mamy ciągle w tym samym położeniu.
A tu jeszcze pytanie:
"Podczas długotrwałej jazdy z dużymi prędkościami, podczas przyspieszania mamy do dyspozycji tylko 145 KM? Jak to możliwe, że 181 koni mechanicznych jest stale przenoszonych na koła podczas jazdy po autostradzie z silnikiem spalinowym o mocy 145 KM, nawet gdy stan baterii jest niski?"
i odpowiedź:
"Nie, tak nie jest; ale sytuacja niskiego poziomu naładowania baterii, którą opisujesz, też nie jest bardzo prawdopodobna.
Maksymalna moc, jaką iMMD w Accord lub CR-V może ?wyrzucić na drogę? pochodzi z silnika trakcyjnego o mocy 181 KM. Uważam, że to moc wejściowa, więc moc wyjściowa będzie trochę mniejsza.
Generator napędzany 143-konnym ICE nie może dostarczyć tak dużo; potrzebuje doładowania baterii; ale wtedy może osiągnąć oceniane 212 KM. Nie powinno to być konieczne, ponieważ cały silnik trakcyjny może przyjąć 181 KM.
Jeśli potrzebujesz więcej niż 143 przez dłuższy czas, bateria przestanie dodawać energię, ponieważ jest zbyt niska. A 143 staje się Twoją najlepszą mocą KM. Chociaż jest to możliwe, jest to trudne do osiągnięcia.
Jazda Accordem pod nachyleniem 10% przy utrzymaniu 60 mil na godzinę wymaga około 80 KM. Jeśli akumulator wyczerpie się podczas tej operacji, silnik zwiększy moc i naładuje go."