Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V  (Przeczytany 5873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Markid

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: RAV4 V FWD C+S
  • Skąd: Kielce
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #75 dnia: 13-01-2021, 15:14:50 »
Chyba możemy wygasić ten wątek. Nie zgodzimy się. Z wieloma sprawami o których piszesz się zgadzam ale nie z tym, że 145KM z silnika spalinowego może dlugoterminowo dawać 185KM silnika trakcyjnego.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Offline Gawel89

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Samochód: Camry 2020
  • Skąd: Dolny Śląsk
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #76 dnia: 13-01-2021, 17:37:50 »
Odnoszę wrażenie, że wielu ludzi uległo magii marketingu hybryd. Jeżeli chodzi o jazdę typowo sportową, torową czy na niemieckiej autostradzie to zwykłe hybrydy powinniśmy traktować jak gdyby miały tylko moc silnika spalinowego. Dlaczego? Ponieważ ich baterie są bardzo mizerne.
Przykładowo Honda ma pojemność 1,4 kWh, pojemność użyteczna w klasycznej hybrydzie powinna być tak dobrana aby maksymalnie wydłużyć życie baterii ponieważ jest ona nieustannie ładowana i rozładowywana (Toyota w bateriach NiMH korzysta podobno z 40% ich pojemności), załóżmy teoretycznie iż Honda korzysta z 80% czyli realnie mamy do dyspozycji 1,12 kWh.
Deficyt mocy wynosi 30 kW (dla wariantu 212 KM to 49 kW), ponieważ silnik jest w stanie wytworzyć zaledwie 145 KM czyli 106,6 kW(dla uproszczenia pominiemy sprawność generatora i inwertera).
Teraz gdyby ta bateria była w stanie oddawać tak duży ładunek to rozładowała by się po około 2min i 12s (wariant 212 KM to 1min i 22s), ale w rzeczywistości te baterie są w stanie oddać tak duży ładunek tylko impulsowo (jak powerbank do rozruchu auta). Tesla S P100D posiadając doskonale chłodzone baterie o pojemności 100 kWh ma moc 560 kW co oznacza iż pobiera z 1 kWh baterii 5,6 kW.
Zatem nasze hybrydy poza impulsem mocy (może on trwać kilka sekund) mogą pobierać z akumulatora poniżej 10 kW mocy, a wartości opisywane w broszurach o mocy 185 KM czy 212 KM to czysty marketing. W przypadku turbodoładowanych silników spalinowych niektórzy producenci stosują krótkotrwały boost zwiększający moc o 30 KM i tak bym traktował nasze hybrydy.

Co do hybrydy szeregowej to jest to chyba najstarsze i najprostsze połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Posiada tak wiele wad iż dziwię się, że Honda je stosuje ponieważ przez to przegrywa z konkurencją w spalaniu i osiągach. Po największym producencie silników spalinowych spodziewał bym się czegoś lepszego.     
 

Offline kapelusz

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: RAV4 V C+S AWD
  • Skąd: Wrocław
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #77 dnia: 13-01-2021, 17:46:03 »
mam selection 4x4 i mam czujnik niskiego stanu plynu do szyb ostatnio mi sie zapalil komunikat.
Kurcze w comfort chyba nie ma albo nic takiego nie zauważyłem :(

Offline Krisman

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: RAV4 2.0 4x4 AT
  • Skąd: Szczecin
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #78 dnia: 13-01-2021, 17:56:20 »
Chyba Darek znowu dostał bana, bo spokojnie się zrobiło

Wysłane z mojego j23 przy użyciu Tapatalka

Offline Markid

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: RAV4 V FWD C+S
  • Skąd: Kielce
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #79 dnia: 13-01-2021, 18:02:20 »
Albo znudziliśmy go naszymi pseudonaukowymi wywodami ;)

Offline Baca90

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 174
  • Samochód: Rav4
  • Skąd: Kraków
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #80 dnia: 13-01-2021, 18:06:49 »
comfort

Ktoś tu pisał jak sprawdzić czy się ma po vin. Można też sprawdzić czy na zbiorniczku jest czujnik

Offline Markid

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: RAV4 V FWD C+S
  • Skąd: Kielce
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #81 dnia: 13-01-2021, 18:21:30 »
comfort

Ktoś tu pisał jak sprawdzić czy się ma po vin. Można też sprawdzić czy na zbiorniczku jest czujnik
Sprawdzałem - Comfort - nie ma tego czujnika.
Sprawdza się na https://www.toyota-tech.eu/  w opcji Repair / Vehicle specyfications   po zalogowaniu na swoje konto i podaniu VIN.

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 757
  • Samochód: Yarosław
  • Skąd: Poznań
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #82 dnia: 13-01-2021, 19:28:23 »
Chyba Darek znowu dostał bana, bo spokojnie się zrobiło

Wysłane z mojego j23 przy użyciu Tapatalka

Rozumiem że prowokujesz , tylko po co ??? :bash: :bash:
Mercedes w140
Mercedes SLK
Yaris diesel 90KM
RAV4 Hybrid Style 4x2 + Navi + Safety

Offline ledziu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 245
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #83 dnia: 13-01-2021, 19:47:28 »
Rozumiem że prowokujesz , tylko po co ???
Rozumiesz i nie wiesz o co biega  :good:

Odnoszę wrażenie, że wielu ludzi uległo magii marketingu hybryd.

A ja odnoszę wrażenie że ten temat spokojnie może sobie wydrukować jakiś marketingowiec z hondy albo tojki pójść do szefa i poprosić o premię mówiąc " no proszę mówił szef że nie uwierzą a uwierzyli ".
Te piękne tabelki, wyliczenia ile do 100km/h, ile kuni w sumie i bez sumy ... ten jest szybszy ba ma szybszą tabelkę a ten jest wolniejszy bo ma tabelkę nie taką ....  :laugh: :laugh: :laugh:

A życie i tak wszystko zweryfikuje...  :-)


Offline anyone

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 255
  • Samochód: RAV4
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #84 dnia: 13-01-2021, 20:18:07 »
Chyba możemy wygasić ten wątek. Nie zgodzimy się. Z wieloma sprawami o których piszesz się zgadzam ale nie z tym, że 145KM z silnika spalinowego może dlugoterminowo dawać 185KM silnika trakcyjnego.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

zauważ, że nawet w testach pojawia się określenie, że honda to bardziej samochód elektryczny z range extenderem jak bmw i3 - czy tutaj chcemy powiedzieć, że samochód elektryczny jest napędzany silnikiem benzynowym? bo tak naprawdę jedyna różnica to to, że honda ma mniejszą baterię, ale mocniejszy silnik spalinowy...

Przykładowo Honda ma pojemność 1,4 kWh, pojemność użyteczna w klasycznej hybrydzie powinna być tak dobrana aby maksymalnie wydłużyć życie baterii ponieważ jest ona nieustannie ładowana i rozładowywana (Toyota w bateriach NiMH korzysta podobno z 40% ich pojemności), załóżmy teoretycznie iż Honda korzysta z 80% czyli realnie mamy do dyspozycji 1,12 kWh.
Deficyt mocy wynosi 30 kW (dla wariantu 212 KM to 49 kW), ponieważ silnik jest w stanie wytworzyć zaledwie 145 KM czyli 106,6 kW(dla uproszczenia pominiemy sprawność generatora i inwertera).
Teraz gdyby ta bateria była w stanie oddawać tak duży ładunek to rozładowała by się po około 2min i 12s (wariant 212 KM to 1min i 22s), ale w rzeczywistości te baterie są w stanie oddać tak duży ładunek tylko impulsowo (jak powerbank do rozruchu auta). Tesla S P100D posiadając doskonale chłodzone baterie o pojemności 100 kWh ma moc 560 kW co oznacza iż pobiera z 1 kWh baterii 5,6 kW.

a teraz zróbmy podobne wyliczenia dla BMW i3 z range extenderem, który ma niedużo większy akumulator (18,8 kWh netto) i ma 170KM silnik elektryczny i spalinowy range extender 34KM - zaraz wyjdzie, że ten range extender nic nie daje (no bo jaki deficyt mocy i ile on naładuje tej baterii) i będziemy musieli powiedzieć, że elektryczny samochód jeździ na silniku spalinowym 34KM. chyba troszkę tu się zapędziliśmy
mam toyotę, ale nie widzę powodu, żeby deprecjonować napęd Hondy
zwłaszcza takimi komentarzami:

Co do hybrydy szeregowej to jest to chyba najstarsze i najprostsze połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Posiada tak wiele wad iż dziwię się, że Honda je stosuje ponieważ przez to przegrywa z konkurencją w spalaniu i osiągach. Po największym producencie silników spalinowych spodziewał bym się czegoś lepszego.     

nissan stosuje identyczne rozwiązanie zwane e-power i myślę, że mogli nad tym móżdzyć dłużej niż my tu na forum i dojść do tego, że takie rozwiązanie ma jakieś zalety (jak np dostępna natychmiast pełna moc wbijająca w fotel), więc nie oceniałbym negatywnie Hondy czy Nissana; no chyba, że ktoś ma doktorat w tej dziedzinie i uczył inżynierów hondy i nissana jak robić hybrydy...

Offline Krisman

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: RAV4 2.0 4x4 AT
  • Skąd: Szczecin
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #85 dnia: 13-01-2021, 20:22:24 »

Cytat:  link=topic=50352.msg699793#msg699793 date=1610556980


Rozumiem że prowokujesz , tylko po co ??? :bash: :bash:
Ależ skąd, broń Boże.  <zalamka>  Ja się szczerze zmartwiłem  :cry:

Offline wściekła mysz

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 381
  • Samochód: T27
  • Skąd: Polska
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #86 dnia: 13-01-2021, 20:59:03 »
Range extender służy jedynie do powiększenia zasięgu samochodu elektrycznego jakim jest i3, zbiorniczek 5l na paliwo pozwoli dojechać do następnego słupka z prądem, w razie koniecznosci.
Honda ma bardziej pełnoprawny silnik spalinowy i normalny zbiornik i większości wypadków zapewne te 145 KM pozwoli wykorzystywać maksymalną moc elektrycznego silnika. Jednak tak, jak kolega zauważył nie jest to perpetuum mobile i w jakichś skrajnych przypadkach może tej mocy z generatora (silnik spalinowy) nie wystarczyć do pokrycia zapotrzebowania silnika elektrycznego, kiedy już braknie zakumulowanego ładunku w bateryjce. Nie ma szansy ze 145KM zrobić 187 czy 212 tym bardziej. Dokładanie kolejnych przekładni to tylko marnowanie energii a nie jej uzyskiwanie.

Offline anyone

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 255
  • Samochód: RAV4
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #87 dnia: 13-01-2021, 21:17:43 »
zgadzam się, zakładałem, że jest tam jakiś ogranicznik software'owy, aby samochód nie padł jadąc autostradą z prędkością 160km/h kilkaset km (niestety w salonie nie byli w stanie wyjaśnić mi co dokładnie się stanie i na jazdach próbnych nie udało się doprowadzić samochodu do stanu, gdzie słabiej reagował na gaz bądź wyświetlał jakiś komunikat), ale raczej będą to właśnie skrajne przypadki i w większości sytuacji samochód będzie miał te 184KM a nie odwrotnie

Offline Gawel89

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Samochód: Camry 2020
  • Skąd: Dolny Śląsk
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #88 dnia: 13-01-2021, 21:45:15 »
Co do BMW i3 to podałeś doskonały przykład, że aby mieć ciągłe 170 KM potrzebna jest bateria o pojemności kilkunastu kWh, a na tym silniczku spalinowym to auto ledwo jedzie (jako dowód film 3:00).
https://www.youtube.com/watch?v=fWo6uZzbAlk

https://batteryuniversity.com/learn/article/discharge_characteristics_li
Na tej stronie można przeczytać ciekawe informację na temat ogniw Li-ion, szczególnie polecam rysunek 5, który obrazuje skrócenie żywotności baterii w funkcji jej intensywności obciążenia oraz informację o możliwości oddania prądu 10C.
I kończąc moje złośliwości do hybrydy Hondy to patrzę na ten napęd jako inżynier i nie potrafię zrozumieć dlaczego w dzisiejszych czasach powstają tak zacofane konstrukcję, 10-15 lat temu budowano takie hybrydy z konieczności ponieważ nie było innej możliwości jednak przy dzisiejszych dobrodziejstwach techniki?
Szybkie porównanie przepływu energii.
Toyota
Przy ruszaniu z miejsca: układ taki jak w Hondzie (poniżej).
Jazda ze stałą prędkością i przyśpieszanie: silnik spalinowy (sprawność do 41%)->koła (dodatkowo przy małych obciążeniach pomaga generator, który dociążając silnik pozwala pracować mu w zakresie maksymalnej sprawności).

Honda
Ruszanie z miejsca i przyśpieszanie: Silnik spalinowy (sprawność nieznana, lecz mniejsza od jednostek Toyoty)->generator (sprawność 70-95% zależnie od obciążenia i prędkości)-> inwerter (90-98%)->silnik elektryczny (sprawność 70-95% zależnie od obciążenia i prędkości), nadmiar energii tak jak w Toyocie trafia do baterii.
Tak więc w najgorszym przypadku sprawność silnika mnożymy przez 0,441 ,a w najlepszym 0,89.

Jazda ze stałą prędkością okolice 100km/h: przy połączeniu na stałe silnika spalinowego z kołami przy 2 tys. obr. Honda porusza się z prędkością 100km/h (dane wyliczone z przełożenia mogą się delikatnie różnić z rzeczywistością).

Żeby nie było dla poparcia tego wywodu podam spalanie według normy WLTP dla cyklu mieszanego:
2WD, (4WD)
Toyota
5,5-5,8,(5,6-5,9)
Honda
6,9(7,3-7,4)

Tak więc różnica spora, a spalania katalogowego można nie lubić lecz pozwala w obiektywny sposób porównać sprawność układów napędowych w specyficznych warunkach. Układ Hondy będzie porównywalny z układem Toyoty przy prędkościach w okolicach 100km/h ale tylko przy stałej prędkości. W mieście i na obrzeżach czyli tam gdzie najczęściej używa się hybryd wygrywa Toyota (i Ford Mondeo  :grin:).

Offline Baca90

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 174
  • Samochód: Rav4
  • Skąd: Kraków
Odp: Który napęd hybrydowy ,lepszy -wydajniejszy Rav4 vs CR-V
« Odpowiedź #89 dnia: 13-01-2021, 21:57:19 »
cyklu mieszanego

Na YT jest taki fajny test gdzie ojciec z synem robią jednocześnie trasę crv i rav. Spalanie na dystrybutorze 35mpg honda i 41mpg rav