Autor Wątek: Avensis News  (Przeczytany 100965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Darus

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #15 dnia: 10-03-2005, 22:25:47 »
wooow! fajne wnetrze :D

Meteor

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #16 dnia: 27-04-2005, 22:48:57 »
Cytat: Nikolas
Ciekawe jakięsą osiągi tych ropniaków :roll:

Pewnie to juz widzieliście, ale dla tych którzy tu zajrzeli pierwszy raz "a propos" osiągów:

http://www.toyota.com.pl/u235/navi/100245/xnavi/67470
 :modlitwa  :modlitwa  :modlitwa  :aslyer

Jackal

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #17 dnia: 28-04-2005, 10:32:15 »
Niezłe osiągi, ciekawe jak toto sięzachowuje w praktyce.

Cen jeszcze nie podają, ale obawiam się, że sięzdziwimy ich wyyysokością :?

T.N.

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #18 dnia: 20-05-2005, 18:18:54 »
Dla znających język Szekspira - sporo szczegółów, choć nieco przegadane, ale jest i toyotowska tabelka na końcu:

http://www.japanesecarfans.com/news.cfm/newsid/2050510.003

T.

T.N.

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #19 dnia: 23-05-2005, 11:30:09 »
No i doczekaliśmy się- dzisiejszy AutoŚwiat donosi, że ceny Ave z nowymi dieslami będą wynosić od 100,4 tys. zł za 150KM i od 113,7 tys. zł za 177KM. Zaś na stronie TMP pojawiły siębardziej szczegółowe informacje - napiszętylko, że najdroższa opcja to Wagon Prestige za jedyne 134200.
Gazeta zapowiada, że polskie silniki będą montowane także w RAV4, Leksusach i Corolli Verso. Szkoda, że nie w Ave Verso :(

T.

T.N.

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #20 dnia: 23-05-2005, 15:22:31 »
Przed chwilą uzyskałem informacje od dwóch dealerów, że model Avensis Verso wychodzi z produkcji z końcem czerwca br. Trzeci dealer twierdził, że wciąż będzie go można zamawiać indywidualnie. Jeszcze popytam, może w TMP. Jak na razie, nic nie wiadomo o ewentualnym następcy Ave Verso w Europie - w Japoni może być to Izis, ale u nas stylistyka tego auta nie zyskałaby raczej aplauzu. Teoretycznie wszystko, co potrzeba do stworzenia nowego modelu jest w zasięgu ręki - platforma (od Avensis chociażby), silniki i środki inwestycyjne. Pytanie tylko, czy szefowie Toyoty mają coś takiego w planach - po losach Camry możnaby sądzić, że pewnie nie. Moce produkcyjne firmy w Europie są wykorzystane, a najwyraźniej nie pomyślano w poręo nowym vanie w przedziale cenowym 100-130 tys. zł dla Europy. Praktycznie nie reklamowana Avensis Verso sprzedawała sięw Europie w ilości ok. 20 tys egzemplarzy (2003) rocznie (ale na innych kontynentach, jako Ipsum/Picnic/Avensis znacznie lepiej), rynek vanów rozwija sięchyba nieźle, więc wydaje sięniezrozumiałe zaniedbanie tego segmentu. Dla wielu osób CVerso jest za mała i za skromna, a Previa - za wielka i nieporęczna, a przy tym jednak już bardzo droga - nawet pomijając kontrowersyjną stylistykę.
W efekcie mamy kolejną (po Camry) dziuręw europejskiej ofercie Toyoty - jest względnie nieduża, niezbyt udana, ale za to droga Corolla Verso, a zaraz potem - bardzo duża i wygodna, ale raczej mało piękna, bardzo droga i dość leciwa Previa. Pomiędzy nimi jest miejsce na porządny mid-van o wielkości Avensis Verso, z nowymi silnikami diesla 150 i 177 KM oraz benzyniakami 2,0 i 2,4, który mógłby spokojnie posłużyć jako baza dla minivana dla Leksusa - oczywiście po hojnym doposażeniu i nadaniu odpowiednio atrakcyjnego wizerunku. W ten sposób można by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, ale ja nie jestem menedżerem Toyoty  :roll:
W tej smutnej sytuacji najwyraźniej będęmusiał rozejrzeć sięza innym japończykiem - szwagier w tym tygodniu kupuje HondęFR-V - bardzo fajna, tylko te 3 siedzenia w rzędzie :chmmm - no i ciut przynieduża, ech... człowiek chce wydać kasęi nie ma na co...

T.

Jackal

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #21 dnia: 23-05-2005, 15:40:31 »
Czyli potwierdziły sięinformacje sprzed ... roku lub więcej, kiedy to Toyota zapowiedziała, że Corolla Verso ma być jedynym minivanem/venem w Europie.

A co do dziur rynkowych, nie sadzężeby firma, która jest na drugim miejscu pod względem ilości sprzedanych nowych aut na świecie, cierpiała z powodu "niepokrycia" kilku mało intratnych segmentów rynku.

Ze względu na koszty i asortyment części, sprzedaż 20.000 sztuk rocznie (wobec ponad 6.000.000 aut w ogóle) jest raczej mało opłacalna.

T.N.

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #22 dnia: 23-05-2005, 17:37:40 »
Cytat: Jackal
Czyli potwierdziły sięinformacje sprzed ... roku lub więcej, kiedy to Toyota zapowiedziała, że Corolla Verso ma być jedynym minivanem/venem w Europie.


Chyba mi ta informacja umknęła. W sumie to szkoda - mam wrażenie, że dla Toyoty nie stanowiłoby problemu zrobienie atrakcyjnego vana - następcy AVerso, który dobrze sprzedawałby sięna rynkach azjatyckich, w Australii i NZ oraz w Europie. Wówczas skala produkcji byłaby opłacalna. Ale pewnie sięmylę, skoro Toyota uznała, że nie opłaca im sięsprzedawać w Europie:

- vanów większych niż CVerso
- limuzyn większych niż Avensis
- samochodów "sportowych" (no, tu może coś siępokaże)
- aut klasy "rodzinny SUV"

to widocznie zbadała temat i tyle.

Cytat: Jackal
A co do dziur rynkowych, nie sadzężeby firma, która jest na drugim miejscu pod względem ilości sprzedanych nowych aut na świecie, cierpiała z powodu "niepokrycia" kilku mało intratnych segmentów rynku.


Byłyby intratne, gdyby istniała jakaś reklama i wyposażenie bardziej odpowiadające nabywcom. W końcu coś sprawia, że awaryjny Scenik sprzedaje siębez problemów. Ciekawe, że w Japonii AVerso (Ipsum) nie narzeka na brak zainteresowania - w ogóle Azjaci, podobnie jak Europejczycy, oceniają ją jako auto dobre i niezawodne, choć niezbyt ciekawe. Ja osobiście cenięjednak bezawaryjność i ergonomię, widziałem bowiem wiele pięknych aut, którymi nie dało sięjeździć. To trochętak, jak z dziewczynami - te śliczniusie ładnie wyglądają na okładkach, ale w domu okazuje się, że inne parametry są najważniejsze  :lol:
No, widocznie Toyota jako gigant postanowiła "dać żyć" producentom niszowym, którym opłaca sięskierować do Europy te nędzne 20 tys. sztuk z kilkuset tysięcy produkowanych "na świat" :).

T.

jackk7

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #23 dnia: 23-05-2005, 20:41:56 »
a w dzisiejszym motorze jest artykuł "Brakujące ogniwo-Toyota Avensis 2.2 D-4D" i opisano wrazenia z jazdy nowymi dislami:
"...pozytywnym zaskoczeniem okazała sięsłabsza, 150-konna wersja. Silnik zaskakuje elastycznością i osiągami. Moc rozwija płynnie i trudno doszukać siętutaj charakterystycznego dla TDI nagłego, wciskającego w fotel przyrostu mocy w średnim zakresie obrotów. Jednostka doskonale pasuje do statecznego, komfortowego charakteru Avensisa...."

Jackal

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #24 dnia: 02-06-2005, 16:08:58 »
Pierwsza jazda: Toyota Avensis 2.2 D-4D
   
 
Wszystko zależy od punktu widzenia. Dla jednych to po prostu kolejny silnik. Dla innych - jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie diesli, jakie kiedykolwiek produkowano w Polsce

Niewątpliwie Polska nie jest samochodowym sercem Europy Środkowo-Wschodniej. Kolejne duże inwestycje omijają nasz kraj, trafiając do południowych sąsiadów. To w słowackim Żylinie będą powstawać nowe Hyundaie i Kia, w Trnavie - pojazdy koncernu PSA Peugeot-CitroÍn. Z kolei w czeskim Kolinie od niedawna produkuje siętrojaczki Toyoty, Peugeota i CitroÍna. To nie jedyne nasze porażki. Od 2001 r. ominęło nas co najmniej 3,5 mld dolarów motoinwestycji. Nie wspominając o kilkunastu tysiącach nowych miejsc pracy.

Polska jest jednak dieslowskim sercem tej części Europy. To właśnie u nas produkowane są diesle, które lądują pod maskami różnych modeli Fiata, Lancii, Opla i Suzuki. Zresztą nie tylko diesle - w Wałbrzychu powstają litrowe benzyniaki, które trafią do czeskich trojaczków CitroÍna, Peugeota i Toyoty.

No właśnie, Toyoty. Japończycy niedawno zaczęli u nas produkcjędiesla, który znajdzie sięw luksusowym samochodzie. To jest Lexusowym. Nim jednak 2,2-litrowy motor z Jelcza-Laskowic trafi do nowego Lexusa IS, pojawi sięw Toyocie Avensis. Z obojgiem spotkałem sięw Hamburgu.

Jeśli nie spojrzysz na oznaczenia, nigdy nie odgadniesz, że w tym Avensisie znajduje siępolski diesel - karoseria wygląda na niezmienioną. Samo nadwozie nie należy do rzadkich widoków. Ze 145 tys. sprzedanych w 2004 r. sztuk Avensis jest piątym autem klasy średniej w Europie. Gdyby brać pod uwagęsprzedaż tylko benzynowych wersji, Toyota byłaby numerem jeden. No właśnie, benzynowych...

Jak na dieslowski boom Avensis nie mogła pochwalić sięszeroką gamą tych silników. Jeden dwulitrowy diesel, jakkolwiek byłby udany, nie załatwiał sprawy. Teraz jednak Avensis może podskoczyć w rankingach. Powód? Diesel z Jelcza-Laskowic. Jeden, ale w dwóch wersjach mocy.

Hamburg wita mnie rześkim powietrzem, zachmurzonym niebem i rządkiem nowiutkich Toyot. Jedna z nich - beżowy sedan - na kilka godzin jest tylko dla mnie i dwóch innych dziennikarzy. Z duetu 150 i 177 KM decydujęsięna słabszą wersję.

Słabszą? Pierwsze kilometry wcale na to nie wskazują. Nawet jeśli trzymam sięmiejskich limitów prędkości.

Dźwignia zmiany biegów porusza sięprecyzyjnie i lekko. To jeszcze nie ideał, ale nie jest do niego daleko. 6-biegowa ręczna przekładnia jest zupełnie nową konstrukcją.

Przejeżdżam mostek (w Hamburgu jest ich 2000, pół tysiąca więcej niż w Wenecji czy Amsterdamie), mijam znak ostrzegający o wybojach. Jakich wybojach? Gdyby w Polsce znaki miały przestrzegać przed takim nierównościami, trzeba by je było rozstawiać co paręmetrów. Te i następne niewielkie ubytki w nawierzchni obnażają naturęzawieszenia łączącego komfort i sprężystość, z przewagą tego pierwszego.

Koniec miasta, początek rozpędzania. Ten diesel to nie przelewki. Jest żwawy i cichy. Charakterystyczny klekot pojawia sięrzadko. To jeden z najlepiej wyciszonych diesli w tej klasie. W ogóle to jeden z najprzyjemniejszych silników wysokoprężnych, z jakimi ostatnio miałem do czynienia.

Drugi z silników ma identyczną pojemność, ale nieco większą moc. W mieście trudno dostrzec korzyści dodatkowych 27 koni. Poza nim już tak. Poprawiono też układ kierowniczy, który wyraźnie zyskał na precyzji.

Nie ma co, udał sięnam ten diesel. Nam, czyli Japończykom i Polakom z Jelcza-Laskowic. Teraz tylko czekać, aż diesel made in Poland zagra w następnych modelach Toyoty. Mówi sięo Corolli, Corolli Verso i RAV4. Nie wspominając o wspomnianym Lexusie.

Technika przede wszystkim

Satysfakcjonujące przyspieszenia i cicha praca nie biorą sięz niczego. Japończycy nie od dziś znani są z zamiłowania do nowoczesnych technologii. Widać to w nowym dieslu.

Silnik ma najniższy stopień sprężania ze wszystkich motorów wysokoprężnych na świecie (15,8:1). Oznacza to obniżoną emisjęszkodliwych tlenków azotu, nie wspominając o cichszym działaniu i mniejszych wibracjach. Z kolei zastosowanie aluminiowego bloku z motorów benzynowych 2.0 i 2.4 zaowocowało niższą masą (o 15 proc. w porównaniu do mniejszego 2-litrowego diesla).

Silnik wyposażono w nową generacjęceramicznych świec żarowych. Dla Toyoty to nic nowego - Japończycy byli pionierami tej wdrożonej w 1982 r. technologii. Efekty? Szybsze zapalanie zimą, wyższa trwałość (ceramiczne tworzywa są bardzo odporne na wysokie temperatury). Nowy silnik ma także piezoelektryczne wtryskiwacze generujące ciśnienie 1800 barów. Takie wtryskiwacze są bardzo szybkie - na jeden cykl mogą wstrzyknąć aż pięć porcji paliwa, co przekłada sięna wyższą sprawność i cichszą pracę.

Ceny:

Avensis 2.2 D-4D 150 KM od 100.400 zł  
Avensis 2.2 D-4D 177 KM od 113.700 zł

Dane techniczne:

Avensis 2.2 D-4D 150 KM przy 3600 obr./min
Moment (Nm przy obr./min) 310/2000-3200
Prędkość maks. (km/h) 210
Przysp. 0-100 km/h (s) 9,3
Średnie spalanie (l/100 km)* 5,9

Avensis 2.2 D-4D 177 KM przy 3600 obr./min
Moment (Nm przy obr./min) 400/2000-2600
Prędkość maks. (km/h) 220
Przysp. 0-100 km/h (s) 8,6
Średnie spalanie (l/100 km)* 6,1

*) dla wersji sedan



(GazWyb,  Krzysztof Wojciechowicz)

YOTA

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #25 dnia: 20-06-2005, 06:23:35 »
W "Auto, Motor i Sport" nr7/2005 test porównawczy Toyoty Avensis2.0 VVT-i Prestige, Ford Mondeo, Opel Vectra, VW Passat.
   " Toyota-bogatemu wyposażeniu ,wysokiej jakości oraz komfortowi towarzyszą przeciętne właściwości jezdne oraz OSPAŁA  jednostka napędowa."

Jackal

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #26 dnia: 20-06-2005, 11:32:58 »
Yota
Należy dodać, że w przytoczonym przez Ciebie teście Toyota Avensis zajęł ostatnie (czwarte) miejsce. Wygrał oczywiście wchodzący na rynek nowy Panzerwagen, ale czego można siębyło spodziewać po niemieckiej gazecie?

YOTA

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #27 dnia: 21-06-2005, 06:16:39 »
Jackal
  Oczywiście ,że wygrał VW bo u niemca nie może być inaczej

Jackal

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #28 dnia: 21-06-2005, 09:03:16 »
No ba !

Taką niestety mamy prasę... we Wrocławiu ;-)

YOTA

  • Gość
Odp: Avensis News
« Odpowiedź #29 dnia: 22-06-2005, 06:27:14 »
Raczej w całym kraju -brak POLSKIEJ prasy motoryzacyjnej o takim nakładzie i popularności.


 

Beesafe.pl