Autor Wątek: Land Cruiser News  (Przeczytany 35328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jackal

  • Gość
Land Cruiser News
« Odpowiedź #15 dnia: 30-03-2005, 10:44:11 »
Hybrydowy Highlander

Ciąg dalszy wiadomości o nowościach z przyszłości: Toyota konsekwentnie wdraża kolejne modele napędzane jednostkami hybrydowymi - na razie w USA.

Toyota Prius, Lexusy RX 400h i GS 450h, Ford Escape Hybrid, Porsche Cayenne, Hondy Accord, Civic i Insight Hybrid - w ostatnim czasie na łamach Motogazety Mojeauto.pl mogli Państwo przeczytać wiele informacji o przyszłości samochodów, która już dziś wita nas w salonach. Oto ciąg dalszy.



Po informacjach o możliwości wyposażenia tak zacnego auta jak Porsche Cayenne w pochodzący z Lexusa RX 400h nowatorski zespół napędowy oraz gdybaniach o podobnym napędzie w coraz większej liczbie debiutujących aut na rynku, nie może już dziwić premiera kolejnego takiego auta.

Tym razem Toyota (ponownie) prezentuje Highlander Hybrid, który jako model 2006 będzie dostępny na rynku amerykańskim już od czerwca tego roku! Tym samym japoński koncern, jako jedyny do tej pory, będzie dysponował autem kompaktowym oraz SUV-em o napędzie mieszanym.


Terenowy Highlander w nowej wersji będzie dysponował 3,3-litrowym, tradycyjnym silnikiem V6 połączonym z efektywnym silnikiem elektrycznym - czyli podobnie jak w Lexusie GS 450h.



Takie zestawienie ma prowadzić przede wszystkim do obniżenia zużycia paliwa do poziomu czterocylindrowego auta kompaktowego. Cel jest ambitny, zwłaszcza że przy okazji dramatycznie ma obniżyć siępoziom wydychanych przez silnik spalin.

Znany już system Hybrid Synergy Drive został specjalnie przeprojektowny na potrzeby samochodu, do zadań którego będzie należało ciągnięcie przyczep i wożenie ładunku całej rodziny na wakacje.

W przeciwieństwie do miejskiego Priusa, Highlander będzie dysponował łączną mocą 268 koni. Efekt ten osiągnięto poprzez połączenie mocnego benzynowca z silnikiem elektrycznym o dwukrotnie zwiększonej prędkości pracy, dostarczającego przeszło dwukrotnie więcej mocy.

Bezpośrednio na drodze oznaczać to będzie możliwość osiągnięcia setki w 7,3 sekundy i najlepsze wyniki spalania w tzw. segmencie "mid-SUV". Takie wyniki okupione zostały znacznymi zmianami w konstrukcji auta w porównaniu do tradycyjnego Highlandera.

Przede wszystkim alternator, pompa wspomagania, chłodzenia silnika i klimatyzacji nie są już napędzane przez pasek podłączony do silnika, który przecież wyłącza sięw czasem postoju lub gdy po prostu nie jest potrzebna jego moc.

Osprzęty te i inne urządzenia elektryczne zasilane są w energięz 650-watowej baterii umieszczonej pod przednimi siedzeniami (centralne ulokowanie wpływa korzystnie na rozkład masy). Niklowa bateria zaopatruje również 167-konny silnik elektryczny mogący kręcić nawet do 12,5 tysiące obrotów. Jednocześnie porusza on samochód gdy do komputer zdecyduje, że do jazdy wystarczy jego moc.



Auto pojawi sięjako model przednio- lub cztero-napędowy. W drugiej wersji - dla sprostania potrzebom napędu cięższego auta - instalowany będzie dodatkowy, 68-konny silnik elektryczny poruszający tylną oś. Wszystko sterowane przez system AWD-i, który inteligentnie, w zależności od potrzeb dzieli aktywność napędów obu osi.

Co ciekawe, do standardowej, 36-miesięcznej (lub na 60.000 kilometrów) gwarancji na całe auto i 60-miesięcznej gwarancji na silnik, Toyota dodaje gwarancjęna 160.000 kilometrów na wszystkie podzespoły wchodzące w skład hybrydowego napędu.

ayrsen

  • Gość
Odp: Land Cruiser News
« Odpowiedź #16 dnia: 03-01-2007, 11:16:15 »
Polska: Nowe wersje silnikowe Toyoty Land Cruiser

W salonach dealerskich jest już dostępna Toyota Land Cruiser ze zmodernizowanymi silnikami.
Teraz nowoczesny diesel D-4D jest o 5 KM mocniejszy, spełniając zarazem restrykcyjne normy czystości spalin Euro 4. Te same normy ekologiczne spełnia obecnie także benzynowy V6. Zmianom w silnikach towarzyszy lepsze wyciszenie kabiny pasażerskiej. Wszystkie te modernizacje nie spowodowały wzrostu cen. Podstawowy Land Cruiser 120 3.0 D-4D z ręczną skrzynią biegów w nadwoziu 3-drzwiowym kosztuje nadal 168 000 PLN (wersja V6 z automatyczną skrzynią biegów - 185 000 PLN).

3-litrowy silnik Diesla D-4D (oznaczony jako 1KD) to jedna z najlepszych i najnowocześniejszych jednostek wysokoprężnych na świecie. Dysponując momentem obrotowym 410Nm, w pełni zasługuje on na miano „terenowego”, jest bowiem w stanie pokonać każde bezdroża. Teraz osiągi  Land Cruisera z tym napędem są jeszcze lepsze: moc maksymalna osiąga poziom 127kW (173 KM DIN) przy prędkości 3400 o/m. Wzrosłą także elastyczność - maksymalny moment obrotowy jest teraz dostępny w zakresie od 1600 o/m aż do 2 800 o/m.

Moc silnika 3.0 D-4D wzrosła, obniżeniu natomiast uległ poziom emisji dwutlenku węgla i to w taki sposób, że silnik spełnia teraz europejskie normy czystości Euro 4.

Techniczne ulepszenia i modyfikacje dokonane w silniku obejmują:
- bardziej precyzyjne sterowanie zaworami regulującymi zawirowanie mieszanki w dwóch oddzielnych kanałach kolektora dolotowego,
- zawory mogą przyjmować jedno z 3 położeń w zależności od warunków pracy silnika w taki sposób, aby zwiększyć moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych i obniżyć emisję szkodliwych substancji w spalinach,
- przewód bocznikujący do chłodnicy w układzie recyrkulacji spalin, co obniża emisję szkodliwych substancji w czasie zimnego rozruchu lub pracy w niskich temperaturach zewnętrznych,
- nowy kształt przepustnicy w formie zaworu elektromagnetycznego, co objawia się jej szybką reakcją, a przez to poprawą dynamiki i komfortu jazdy oraz precyzyjnym sterowaniem układem EGR.

Obniżenie zużycia paliwa osiągnięto poprzez zastosowanie elastycznego systemu blokady przełożeń w nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów, która wchodzi w skład wyposażenia standardowego wszystkich modeli Land Cruisera z silnikiem benzynowym V6. Rozwiązanie to zwiększa zakres pracy sprzęgła blokady biegu, ograniczając pracę z poślizgiem.

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla wersji 3-drzwiowej z 3-litrowym silnikiem V6 obniżyło się do 12,3 l/100 km (dla wersji 5-drzwiowej wynosi 12,4 l /100 km), natomiast emisja CO2 obniżyła się odpowiednio do 288 g/km oraz 291 g/km.

Najnowsza, druga generacja bezpośredniego wtrysku typu common-rail, niski stopień sprężania oraz precyzyjna regulacja spalania mieszanki sprawiają, że w rynkowym segmencie samochodów terenowych typu SUV jednostka napędowa 3.0 D-4D to jeden z najbardziej elastycznych silników o wyjątkowo płynnej pracy. Dodatkową zaletą podnoszącą jakość i komfort jazdy nie tylko kierowcy, ale i pasażerów jest doskonałe wyciszenie komory silnika szczególnie od strony deski rozdzielczej i kolumny kierownicy, co znacznie obniżyło poziom hałasu i drgań przenikających do wnętrza.

Wszystkie samochody Toyota Land Cruiser wyposażone są w dźwiękochłonną przednią szybę oraz izolacyjną osłonę z pianki poliuretanowej wokół komory silnikowej. Natomiast duża osłona nad chłodnicą powietrza doładowującego montowana jest nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim w  celu wytłumienia hałasów silnika.

Nowym rozwiązaniem technicznym zastosowanym przez Toyotę w modelu Land Cruiser - niezwykle istotnym dla obniżenia kosztów eksploatacyjnych - jest układ automatycznego monitorowania stanu i jakości oleju. Układ ten, po analizie parametrów oleju, sygnalizuje kierowcy konieczność wymiany oleju, co ma duży wpływ na trwałość silnika i pozwala zwiększyć odstęp między przeglądami.

źródło: www.samar.pl


 

Beesafe.pl