Z chromowanymi rurkami o których mówicie główny problem nie jest taki, że dużo ważą (w porównaniu do masy całkowitej samochodu terenowego to niewiele) w brodzeniu akurat tez przeszkadzają najmniej. Czy sie podobają czy nie to indywidualna sprawa, zgadzam sie że zalezy od kształtu orurowania i modelu samochodu.
Problem w tym jednak że one zwyczajnie nie chronią, a wręcz przeciwnie - w wypadku stłuczki czołowej gdzie normalnie mielibyśmy uszkodzony tylko zderzak, takie rurki ze względu na to żęnie mogą byc solidnie zamocowane masakrują nam najczęściej atrapęchłodnicy,maskęświatła itd. A w terenie zwyczajnie przeszkadzają bo po prsotu dalej wystają i bardzo łatwo je wgiąć czy urwać.
Więc jeśli macie samochód prawdziwy terenowy (czyli na ramie) i zależy wam na naprawde mocnym i terenowo przydatnym zestawie polecam wymiane zderzaka na stalowy zintegrowany od razu z orurowaniem. Tu jest link do fotek realizacji jednej firmy która między innymi zajmuje sie takimi rzeczami
http://www.wyprawa4x4.pl/index.php?cms=8&kat=14 - niektóre samochody tak jak pierwszy na zdjęciach 4Runner mają własnie taki zderzak - potocznie mówi sie na takie zderzaki 'arb' od nazwy firmy ARB która pierwsza w australli wprowadziła takie zderzaki.