Toyota Klub
.: GARAŻ :. => Starlet => Wątek zaczęty przez: tomwasz w 26-07-2010, 19:13:10
-
Witam!
Mam taki problem, Gwiazdka jedzie sobie jak należy i nagle dławi się i gaśnie, zdarz się to raz na jakieś 30-50 km. Objawy jakby pompa nie podawała paliwa. Po chwili parę razy zakręcę i zaczyna palić i jadę dalej. Mieliście już taki problem? Jakieś pomysły/sugestie? Startować raczej do mechanika czy elektryka? Pozdrawiam!
-
diagnostyka samemu robiona ?? wywala jakies błedy ??
-
Gdzie złącze i które piny zwieramy? Szukałem na forum ale nie mogę znaleźć opisu. Dzięki za pomoc.
-
jak podniesiesz maske to po prawej stronie (od kierowcy) złacze jest przy kielichu mcphersona... taka czarna mala kostka z napisaem "diagnostic", zwiera sie e1+te1 :) potem do autka i przekrecamy stacyjke zeby zapalily sie wszystkie kontrolki... jak kontrolka check engine miga caly czas w jednakowym odstepie czasu to znaczy ze bledu nie ma :) jak miga inaczej to znaczy ze jest ;)
kod bledu sklada sie z dwoch liczb... "X-mrygniec" przerwa "Y-mrygniec" to kod XY :-P
przykladowo 2 migniecia przerwa 5 migniec to kod 25 :)
-
CE mruga równiutko więc nie tu leży problem. To musi być coś z układem zasilania silnika. Czy pompa paliwa jest skonstruowana tak, że może się "wieszać"? Może problem leży w przewodach elektrycznych? Bo wygląda na to, że ona nagle przestaje pracować, nie że się muli czy coś takiego. Pozdro, liczę na Waszą pomoc.
-
Sprawdź sobie filtr paliwa. Maiłem podobną przypadłość. Że czasem gasła.
-
Filtr wymieniony (220 za filtr oryginalny). Ale chodzi prawdopodobnie i kopułkę i przewody. Dzisiaj je wymieniam. Ledwo do pracy dojechałem...
-
Wymienione: kopułka i przewody wysokiego napięcia - 250 PLN. Napiszę czy to pomogło jak trochę pojeżdżę.
-
Odkopuję swój własny temat, poczyniłem kilka obserwacji gdyż problem nie ustaje, czasami tylko zanika.
Jak silnik jest w stanie "nie chcę pracować" to po przekręceniu kluczyka na pozycję ON nie zapala się Check Engine. Tak jakby komp nie działał... I teraz mam pytania:
1) Gdzie w Starlecie (1,3 XLi '92) znajduje się ECU?
2) Czy ma ktoś wie co może mieć wpływ na złe działanie (nie działanie) ECU?
-
ecu jest za deska.
Sprawdz czy ze stacyjki wychada ci oba plusy w polozeniu ON + jeden ACC
-
Tylko że problem pojawia się i sam zanika. Postaram się to sprawdzić jak akurat usterka "się pojawi", będę jeździł z miernikiem i rozkręconą obudową kolumny kierownicy :)
-
W Toyocie raczej nie zadziała - ale spróbować warto.
Jak stanie to odkręć korek od zbiornika paliwa i odpalaj (silnik).
-
Podepnę się pod temat,
Problem dotyczy starlety 98 rok, silnik 4efe, odpalam auto i po sekundzie gaśnie, jak przy odpaleniu mam wciśnięty gaz to uda się jakoś podratować żeby nie zgasła, ale nie chciałbym tak jej męczyć gazem przy odpalaniu, problem pojawia się nie regularnie, nie zależy od wilgotności, świece i kable mam nowe, dzieje się tak nie ważne czy wyłączam samochód na gazie czy na benie, emulacja lambdy ustawiona na otwartą, ecu nie wywala błędów
z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi
Pozdrawiam !
-
ISCV wyczyszczony, czy zaklejony gazową mazią ?
-
powiedz mi gdzie jest i co to jest ;)
-
Przy przepustnicy.Taki kwadracik mocowany dwoma śrubkami ;-)
-
dobra, na którymś z tych moich zdjęć to namierzyłeś ? :) weź w kółko i będę olśniony i jeszcze instrukcję czyszczenia :p z góry wielkie dzięki za pomoc !
(http://img210.imageshack.us/img210/8963/20110504231.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/210/20110504231.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img163.imageshack.us/img163/3672/20111209322.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/163/20111209322.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
(http://img84.imageshack.us/img84/8002/20100716015v.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/84/20100716015v.jpg/)
(http://img571.imageshack.us/img571/9081/1267070101.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/571/1267070101.jpg/)
Jak go odkręcisz to pod nim masz sprężynkę z bolcem.
Instrukcja jest na forum,musisz poszukać ;-)
-
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_TOYOTA_STARLET_EP91R-AHMNKW_2211.html
-
właśnie takiej strikte relacji z czyszczenia nie mogę znaleźć :/
-
Proszę:
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=6662.0
W prawdzie do 2,0 i 3s-fe ale zasada czyszczenia jest ta sama.
-
dzięki !
-
Problem, który był przyczyną rozpoczęcia tego wątku został przeze mnie rozwiązany. Problemem był przekaźnik "EFI". Wymieniony i po problemie. Pozdrawiam.