Toyota Klub

.: GARAŻ :. => News ze świata Toyoty i nie tylko => Wątek zaczęty przez: Jackal w 30-06-2004, 10:50:26

Tytuł: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 30-06-2004, 10:50:26
Prius w wersji GT

Toyota Prius GT bierze udział w Goodwood Festival of Speed.

W podstawowym modelu zastąpiono jednostkębenzynową silnikiem 1.5 z Yarisa TS o mocy 145 KM. Prius GT osiąga setkęw 8,7 sekundy.

* * * * * * *

Ponadto Toyota Prius została uhonorowana złotą nagrodą (Gold Award) w konkursie Industrial Design Excellence Awards ogłoszonym przez Industrial Designers Society of America.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Gosiek w 14-07-2004, 11:51:41
W motoryzacyjnym krajobrazie świata zmienia sięwiele, często radykalnie. O tym, że niegdyś trzeba było wiedzieć jak czyści sięgaźnik i jak reguluje siękąt wyprzedzenia zapłonu nie pamiętają już nawet najstarsi górale. Krok po kroku, korzystanie z samochodów stawało sięcoraz bardziej przyjazne dla użytkowników i dziś ogranicza siędo pamiętania o przeglądach w autoryzowanych serwisach. Wraz z rozwojem motoryzacji pojawił sięjednak inny problem groźba rychłego wyczerpania sięzapasów ropy naftowej. Producenci samochodów udoskonalali więc silniki szczególnie wysokoprężne tak aby zużywały mniej paliwa, mniej szkodziły środowisku i oferowały komfort akustyczny porównywalny z tym, jaki dają silniki benzynowe.  
 
Niestety, już dziś wiadomo, że to wszystko za mało. Prędzej czy później do napędu samochodów będą potrzebne inne źródła energii niż te, które można otrzymać z przeróbki ropy naftowej. Auta nie mogą też produkować tyle spalin. Co z tego, że spełniają coraz bardziej rygorystyczne normy emisji szkodliwych substancji, skoro samochodów stale przybywa. Najbardziej dopracowanym i zaawansowanym, produkowanym seryjnie i, co ważne, cieszącym sięna świecie olbrzymim powodzeniem samochodem który już teraz odpowiada na potrzeby i wymagania przyszłości jest hybrydowa Toyota Prius. Samochód Roku 2004 w USA i świeżo upieczony zdobywca tytułu International Engine of the Year 2004 oraz triumfator w tymże konkursie w kategoriach najlepszy nowy silnik, najbardziej ekonomiczny silnik i najlepszy silnik o pojemności od 1,4 l do 1,8 l. Od kilku tygodni auto jest oferowane również w Polsce.
 
W zasadzie było, bo niewielki, liczący zaledwie kilkadziesiąt egzemplarzy, tegoroczny przydział Priusa na Polskęjuż sięrozszedł. Jak ciepłe bułki Prius sprzedaje sięod kilku miesięcy w Japonii i w USA. Na popyt w Europie Toyota też nie może narzekać w ciągu pierwszego kwartału obecności Priusa na rynku, dealerzy zebrali tyle zamówień, ile planowano zebrać w ciągu półrocza. Dlatego pierwszy wolny samochód do testów znaleźliśmy dopiero w europejskiej centrali Toyoty w Brukseli. O podzespołach napędu hybrydowego Toyoty Prius oraz o tym, jak to wszystko działa pisaliśmy szczegółowo już w auto motor i sport nr 12/03, teraz sprawdzimy jak to wszystko spisuje siępodczas eksploatacji jak auto jeździ, czy jego obsługa nie jest nazbyt skomplikowana i czy jest tak oszczędne, jak mówią.  
 
Jeden szczegół techniczny, a w zasadzie praktyczny warto jednak podkreślać przy każdej okazji. Hybrydowy zespół napędowy Priusa Toyota dopracowała do tego stopnia, że w codziennym użytkowaniu jest on całkowicie bezobsługowy i bezproblemowy. Nie tylko dlatego, że Toyota udziela na niego 8-letniej gwarancji, ale przede wszystkim dlatego, że tak jak każdym innym autem także Priusem paliwo jeździ siętankować na zwyczajne stacje benzynowe a nie, np. do elektrowni. Na parkingu gniazdka z prądem też szukać nie trzeba. Akumulator Priusa ładuje sięzarówno w czasie jazdy (z silnika spalinowego), jak i podczas hamowania (odzyskiwanie energii). Może być ładowany wielokrotnie, a jego żywotność jest porównywalna z żywotnością auta. Gdy przed budynkiem Toyoty Motor Europe zostałem sam na sam z Priusem, sparaliżowała mnie myśl, że oto stoi przede mną cud techniki, a ja nie bardzo wiem jak siędo niego zabrać. Krok po kroku, poznawałem Priusa coraz lepiej i coraz bardziej mi siępodobał. Trzymałem w rękach coś na kształt kluczyka, a raczej pilota do alarmu. Podszedłem do auta, złapałem za klamkę, zamki odryglowały sięautomatycznie. Żadna nowość, ale w wypadku Priusa w szczególny sposób współgra to z jego ogólnym, wysokim poziomem techniczno-technologicznym. Już niedługo będzie siętak zapewne otwierało wszystkie auta. Przez trzy tygodnie, do końca testu, kluczyków do Priusa w ogóle nie miałem w ręce. Zawsze znajdowały sięw jednej z kieszeni mojego ubrania, ale nawet nie musiałem wiedzieć, w której. Prawda, że wygodne?  

Do samochodu wsiada siękomfortowo, fotele usytuowane są wysoko. Niestety, pozycja za kierownicą pozostawia sporo do życzenia. Mimo regulacji wysokości kolumny, kierownica nawet w najwyższym położeniu znajduje sięnieco za nisko. Przednie fotele do wygodnych nie należą. Kierowcom najbardziej będzie brakowało regulacji oparcia w lędźwiowej części kręgosłupa, natomiast pasażerowi bocznych wyprofilowań fotela, które przytrzymywałyby go w czasie jazdy po zakrętach. Wygodniej siedzi sięna tylnej kanapie. Miejsca na nogi nie zabraknie tam nikomu, ale wysocy pasażerowie mogą narzekać na ograniczoną przestrzeń nad głową. Usadowiłem się, na ile było to możliwe, wygodnie, rozejrzałem dookoła, by stwierdzić, że w przeciwieństwie do poprzedniczki nowa Toyota Prius dysponuje wnętrzem, przynajmniej tak przestronnym jak wnętrze Avensisa. Rzut oka na wymiary wszystko wyjaśnił. Obydwa auta mają identyczny rozstaw osi, wynoszący 2700 mm, przy czym na zewnątrz Prius jest krótszy od Avensisa o 18,5 cm, węższy o 3,5 cm, a wyższy zaledwie o 1 cm.  
 
Niemal wszystkim sprzętem audio, klimatyzacją, nawigacją, telefonem, a nawet ogrzewaniem przedniej i tylnej szyby steruje sięprzyciskami, umieszczonymi na kierownicy. Dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji odbywa sięza pośrednictwem 7-calowego ekranu dotykowego. Trudno wręcz wyobrazić sobie funkcjonalność w lepszym wydaniu. Ustawiłem wszystko według własnych preferencji. Łącznie z nawigacją, która miała mnie szybko i bezbłędnie wyprowadzić nie tylko z miasta, ale również przeprowadzić przez Niemcy do granicy z Polską, w okolicach Zgorzelca. Dalej, niestety, na mapach DVD Europy wciąż widnieje tylko czarna dziura. W końcu, przy pomocy przycisku Power włączyłem zasilanie, czego nie należy utożsamić z uruchomieniem silnika. W przeciwieństwie do nielicznych aut, których spalinowe jednostki napędowe rozpoczynają lub kończą pracępo naciśnięciu przycisku, opisanego start/stop, w Priusie przyciskiem uruchamia siętylko silnik elektryczny. Power, a nie start/ stop jest zatem jak najbardziej na miejscu. Ponieważ wyglądało na to, że auto jest gotowe do jazdy, coś co przypominało szczątkową formędźwigni zmiany trybów pracy automatycznej skrzyni biegów przesunąłem w pozycjęR, czyli biegu wstecznego. Auto ruszyło z miejsca bez jakichkolwiek odgłosów ze strony zespołu napędowego, dosłownie bezszelestnie

Hamulec, maciupeńka dźwigienka w pozycjęD i zaczynam toczyć siędo przodu. Jadępowoli, bez dodawania gazu, obserwując Energy Monitor, a na nim przepływ energii pomiędzy poszczególnymi składnikami hybrydowego zespołu napędowego. Tu są akumulatory, tu silnik elektryczny, tu spalinowy, a tam koła... Z kierunku przepływu energii wynika, że baterie dostarczają teraz energięsilnikowi elektrycznemu, a ten napędza koła. Wciskam lekko, najdelikatniej jak potrafię, pedał gazu i... dzieje sięcoś dziwnego. Ledwie wyczuwalne wibracje delikatnie wstrząsają autem, a idealną dotychczas ciszęzakłóca odgłos pracy silnika spalinowego. Prawie niesłyszalny, ale jednak. Rzut oka na monitor i wszystko jasne. Energia do kół płynie teraz od silnika spalinowego, który pracuje również po to, aby za pośrednictwem generatora elektrycznego ładować akumulator. Ja żem to uczynił? Nie, jednostka sterująca. Przez ponad 1000 km trasy z Brukseli do Wrocławia, gdy tylko siędało, jednym okiem spoglądałem na drogę, drugim na monitor z przepływem energii, która hulała sobie tak, jak w danej chwili nakazywała jej jednostka sterująca. Już samo obserwowanie tego, co wyczynia zespół napędowy Priusa może być fascynującym zajęciem. A jazda?  
 
Jak na auto klasy średniej przystało, Prius oferuje dobry komfort resorowania, świetną izolacjęakustyczną i właściwości jezdne rodzinnej limuzyny, ale sportowego ducha specjalnie tu nie ma. Auto prowadzi siępewnie i bezpiecznie, ale jego układ kierowniczy nie grzeszy precyzją. Krok po kroku, poznawałem zróżnicowany apetyt Priusa na paliwo, bacznie nadzorowany przez komputer pokładowy. Średnie spalanie jest podawane w cyklach pięciominutowych, a za oszczędną jazdę(czyli dużą ilość odzyskanej energii) komputer przyznaje kierowcy symboliczne punkty. Podkreślam, samochód ocenia kierowcę, a nie odwrotnie! Zacząłem mało ekonomicznie 5,5 l/100 km i tylko jeden przyznany punkt (tzn. odzyskałem 50 Wh). Kiepski wynik zrzuciłem na karb jazdy po mieście. Gdy wjechałem na autostradę, było jednak jeszcze gorzej gnałem co sił, nawet 170 km/h, nie oszczędzałem ani paliwa, ani auta. Wynik 7,5 l/100 km i zero punktów. To ubodło moją ambicjęi zacząłem uważniej przyglądać sięprzepływowi energii. Układ odzyskuje ją nie tylko podczas hamowania, ale nawet po każdym zdjęciu nogi z pedału gazu. Ponadto, stałą prędkość można przez pewien czas utrzymywać dzięki silnikowi elektrycznemu, ale gaz trzeba bardzo, bardzo delikatnie odjąć. Po wielu godzinach prób udało mi sięosiągnąć zużycie paliwa przy prędkości 90 km/h na poziomie 2,5 l/100 km, a przy 130 km/h 5 l/100 km. Punktów dalej zero, bo na autostradzie niewiele sięhamuje. Później zapunktowałem za to w mieście, osiągając nawet do czterech punktów (200 Wh odzyskanej energii) w ciągu 5 minut jazdy. Krok po kroku, w ciągu zaledwie trzech tygodni Prius nauczył mnie korzystać z zalet hybrydowego napędu. Opłacało siędosłownie i w przenośni. Z Wrocławia do Brukseli wróciłem już na jednym zbiorniku paliwa.

Tekst Maciej Ziemek

Pełna treść artykułu ukazała sięw auto motor i sport  07/2004 na str. 38
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Gosiek w 14-07-2004, 19:16:32
Toyota zaprezentowała humanoidalnego robota, który nie tylko potrafi chodzić, ale ma też wargi i zręczne palce, dzięki czemu potrafi zagrać prostą melodięna trąbce.

 
Robot ma 120 cm wzrostu. Konstruktorzy wyposażyli go w "płuca", dzięki którym może dmuchać w instrument. xW jednym z tokijskich hoteli nie tylko zagrał na trąbce, ale też kołysał sięw takt granej przez siebie melodii, a kiedy skończył, pomachał jeszcze zachwyconej publiczności ręką. Robot nie ma jeszcze imienia.

Robot jest kolejnym krokiem Toyoty na drodze do Firma chce wykorzystać lata doświadczeń z robotami przemysłowymi do stworzenia "inteligentnych" automatów, pomagających ludziom starszym, bądź pracujących przy taśmach montażowych.
 

Źródło http://www.toyota.pl
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Gosiek w 14-07-2004, 19:23:42
Prius jako trzeci model Toyotyi pierwsze w historii auto hybrydowe, uzyskał pięć gwiazdek w badaniach Euro NCAP.

Jako pierwsze auto z napędem hybrydowym uczestniczące w testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP, Toyota Prius zdobyła 34 punkty, wyrównując tym samym najwyższy w historii wynik uzyskany w tej kategorii pojazdów, co przełożyło sięna maksymalną notępięciu gwiazdek. Prius zdobył również 43 punkty i cztery gwiazdki w niedawno wprowadzonej kategorii bezpieczeństwa dzieci (CPR) – jest to najlepszy wynik w tej kategorii testów.

Prius to trzeci model Toyoty, który uzyskał pięć gwiazdek w badaniach Euro NCAP. Wcześniej podobny sukces zapewniły sobie Toyota Avensis i Corolla Verso.

Źródło http://www.toyota.pl
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 15-07-2004, 10:06:51
Gosiek,
brawo za te wszystkie newsy, jednak ten news o robocie grającym na trąbce ma już przynajmniej kilka miesięcy (podano to w marcu) !!! Czy na pewno warto odgrzewać starocie???
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 15-07-2004, 14:19:22
Toyota RSC

Być może już w 2005 pojawi sięw sprzedaży w USA nowy model Toyoty, bazujący na płycie podłogowej Corolla/Matrix, o nazwie RSC - Rugged Sport Coupe.

A tak wygląda projekt RSC :

(http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/news/concept.car/toyota.rsc/toyota.rsc.f34.500.jpg)

(http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/news/concept.car/toyota.rsc/toyota.rsc.prof.500.jpg)

(http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/news/concept.car/toyota.rsc/toyota.rsc.r34.500.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 13-10-2004, 16:19:02
Nowy supercar Toyoty !!!


Znalazłem szpiegowskie fotki nowego auta sportowego Toyki. Artykuł (po angielsku) nieco spekuluje na temat silnika, ceny i wielkości produkcji, ale ... poczekajmy.

 :arrow: Zdjęcia i artykuł (http://www.thecarconnection.com/index.asp?article=7633)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: pankuba w 19-10-2004, 15:33:33
Ooooo  ::szczena::

Super i tojest auto dla mnie strasznie mi sie podoba, jeszcze ew. orurowanie i  :cfiufiu (patrz TUTAJ (http://www.forum.toyota.org.pl/viewtopic.php?p=26664#26664) )

Serio bardzo mi sie podoba. :D
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 19-10-2004, 15:41:00
Mnie też sięto auto podoba. Ciekawe czy kiedykolwiek będzie w Europie rynek na takie wózki  :chmmm  :chmmm
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 19-10-2004, 15:57:55
autko bomba :)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: pankuba w 22-10-2004, 12:12:04
Jak to będzie  :?:

Już jest: ja, ty, bisua... :lol:  8)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 22-10-2004, 12:36:44
Taaa polizać przez szybkęchyba, albo kupić 10 letniego złoma  :?

Ten segment aut nie jest przez Toyotęspecjalnie wykorzystany, w USA prawie nie mają w nim sprzedaży (mimo że to aż ok. 10.000 rocznie), a to największy rynek na tego typu konstrukcje.


Podajędane sprzedaży w tym segmencie za pierwsze 6 miesięcy 2004 z USA :

18.388 - Chevy Corvette      
16.839 - Nissan 350Z
7.359 - BMW Z4                    
7.636 - Chrysler Crossfire      
7.072 - Ford T'Bird                
7.019 - Mercedes SL              
5.442 - Chevy SSR                
5.266 - Mazda Miata              
4.887 - Lexus SC430              
4.808 - Porsche 911                
4.238 - Honda S2000              
2.954 - Audi TT                      
2.307 - Porsche Boxster          
2.118 - Mercedes SLK            
1.910 - Cadillac XLR              
1.702 - Toyota MR2 (wychodzi z produkcji od 2005)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 22-10-2004, 23:13:20
ale zszokowałem sie ze nissan 350 jest tak wysoko  ::szczena::
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 25-10-2004, 10:31:27
Cytat: Bisua
ale zszokowałem sie ze nissan 350 jest tak wysoko  ::szczena::


W dodatku Nissan 350Z uważany jest już w USA za stary model i jego sprzedaż znacząco spadło w porównaniu z rokiem 2003.

Stary model, ale tylko w tej klasie/grupie pojazdów, bo klienci są bardzo wymagający i co roku oczekują nowinek, liftingów i nowych modeli. NIssan 350Z już przeszedł lekki lifting :-)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: janmor w 25-10-2004, 14:43:03
RSC jest boski = chcęgo mieć.

Serio podoba mi się :bbravo
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: pankuba w 25-10-2004, 14:57:59
No już jest nas 4, ty Jackal nie marudź, tylko kaskęodkładaj, a nie jakieś remonty wycieczki...  :wink:  :adiabelek
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 25-10-2004, 15:55:21
Myśłisz że dlaczego nie byłem na ostatnim spocie, a na przedostatnim nie grałem w kręgle??? No ???  Kasęjuż odkładam od miesiąca  :adiabelek
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 25-10-2004, 18:19:03
ja do Wrocka takiego nie kupie bo bym sie na dziurach pozawieszał poczekam na jakiegos Concept Cara ale terenówkę
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: pankuba w 26-10-2004, 12:09:52
Cytat: Bisua
ja do Wrocka takiego nie kupie bo bym sie na dziurach pozawieszał poczekam na jakiegos Concept Cara ale terenówkę


Tylko, że my mówimy o RSC (a przynajmniej ja  :lol: )
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 26-10-2004, 12:13:10
A ja o najnowszym sportcar'ze, który ma 500 KM :-)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 26-10-2004, 14:30:05
Cytuj
Tylko, że my mówimy o RSC (a przynajmniej ja  )
?? czyli o czym
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: janmor w 26-10-2004, 14:39:42
Bisua zobacz zdjęcia Jackala, które wkleił wcześniej.

jest piękny...... takim to można trąbić  :bojjjjjjjjjj
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 26-10-2004, 14:54:14
a to  :shock:  :shock:  no tak to ja sie na to pisze :)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 26-10-2004, 15:40:30
Cytat: Bisua
Cytuj
Tylko, że my mówimy o RSC (a przynajmniej ja  )
?? czyli o czym


Nie czytasz wątków w których piszesz ??? :shock:

Zamieściłem nawet fotki RSC, a Ty nie wiesz o czym Kuba mówi  :bnono
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 26-10-2004, 17:19:26
Cytuj
Nie czytasz wątków w których piszesz ???  

Zamieściłem nawet fotki RSC, a Ty nie wiesz o czym Kuba mówi
juz wszystko wiem po prostu o tym zapomniałem
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 26-10-2004, 22:04:40
Jackal, bo w stanch bardzo podbny jest Infinity G35..pare rzeczy podobnych, pare innych ale tak naprawde jedna fura.

a to RSC blleee
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 27-10-2004, 12:09:05
Toyota wykonuje dziwne ruchy, wycofuje aktualne modele (Celica, MR2) a jednocześnie opracowuje jakieś inne. Zupełnie jakby było tam kilka działów średnio współpracujących ze sobą.

Koncern sięzanadto rozrósł czy co?  :bciiii
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 27-10-2004, 21:43:34
Cytuj
a to RSC blleee
 :aduh  :aduh  no co ty  :lol:
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 28-10-2004, 08:44:19
Kwestia gustu i ... zapotrzebowania. Toyka ma wiele interesujących modeli, nie tylko RSC.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 12-01-2005, 15:22:44
Koncepcyjna Toyota FT-SX

Na salonie motoryzacyjnym NAIAS w Detroit Toyota zaprezentowała studyjny model FT-SX, który według producenta łączy w sobie główne zalety popularnych aut osobowych Toyoty oraz modeli terenowych, tworząc nową koncepcjępojazdu tej marki. FT-SX jest autem niższym i szerszym niż typowy pojazd z segmentu SUV, natomiast w porównaniu z sedanem jest wyższe, bardziej komfortowe i uniwersalne. Nowy samochód Toyoty wyposażony został w silnik V6 3.5 litra oraz napęd 4x4. Uwagęzwracają m.in. 21-calowe obręcze kół, duży przeszklony dach, a także oryginalne rozwiązanie tylnej klapy bagażnika. Toyota FT-SX ma wymiary 187,4 cali długości (4,76 m), 74,4" szerokości (1,89 m), 61" wysokości (1,55 m), a rozstaw osi to 114,2" (2,90 m).

Fotki (http://www.autoweek.com/files/specials/2005_detroit/toyota/crossover/pages/1.htm)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 20-01-2005, 16:21:25
Toyota FJ Cruiser do produkcji

Toyota poinformowała oficjalnie, że pokazany w styczniu 2003, podczas salonu samochodeowego w Detroit koncept FJ Cruiser zostanie wdrożony do produkcji.

Gotowe do sprzedaży auto, zostanie zaprezentowane 9 lutego br. podczas targów motoryzacyjnych w Chicago.

Fotki  :arrow: TUTAJ (kliknij na nazwie po lewej) (http://www.toyota.com/vehicles/future/index.html) oraz TUTAJ (z opisem) (http://www.rockcrawler.com/features/newsshorts/03january/fj_cruiser.asp)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 26-01-2005, 14:54:17
Troche fotek Lexusa... LF-A
(http://t.wieck.com/PV/2005/01/09/TYT2005010953788_PV.jpg)
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123060515_PV.jpg)
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123060529_PV.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 26-01-2005, 14:56:31
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123060543_PV.jpg)
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123060558_PV.jpg)
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123060571_PV.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 26-01-2005, 14:58:35
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123060585_PV.jpg)
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123060599_PV.jpg)
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123061219_PV.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 26-01-2005, 15:00:20
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123061247_PV.jpg)
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123061317_PV.jpg)
(http://t.wieck.com/PV/2004/12/30/TYT2004123062084_PV.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 26-01-2005, 15:47:03
Toyota FT-SX

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/ftsx/photo_1.jpg)
(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/ftsx/photo_2.jpg)
(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/ftsx/photo_3.jpg)
(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/ftsx/photo_4.jpg)
(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/ftsx/photo_5.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 26-01-2005, 15:54:04
Toyota FJ Cruiser

(http://www.rockcrawler.com/features/newsshorts/03january/fj_cruiser1_550.jpg)
(http://www.rockcrawler.com/features/newsshorts/03january/fj_cruiser2_550.jpg)
(http://www.rockcrawler.com/features/newsshorts/03january/fj_cruiser5_550.jpg)
(http://www.rockcrawler.com/features/newsshorts/03january/fj_cruiser18_550.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 26-01-2005, 16:12:00
Jackal, no widze ze moj spsob wklejanie fotek dal rade!! No to wkoncu bedzie wiecej zdjec hiih  :-DD
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 26-01-2005, 16:16:23
Wreszcie   :aslyer  :aslyer  :aslyer  :modlitwa
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 27-01-2005, 15:17:46
fajne te nowe furki  :modlitwa  :modlitwa
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 27-01-2005, 15:26:07
Ostatni "dżipek" nie podoba mi się, reszta super  :athunbsup
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 27-01-2005, 16:08:56
Kilka innych pomysłów

Toyota FXC

(http://w02.us/pv/WKA/2002/01/07/WKA2002010738063_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2002/01/07/WKA2002010738082_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2002/01/07/WKA2002010737880_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2002/01/07/WKA2002010737843_pv.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 27-01-2005, 16:09:14
Toyota CCX

(http://w02.us/pv/WKA/2002/01/07/WKA2002010737628_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2002/01/07/WKA2002010737570_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2002/01/07/WKA2002010737702_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2002/01/07/WKA2002010737646_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2002/01/07/WKA2002010737346_pv.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 27-01-2005, 16:10:08
Toyota FTX

(http://w02.us/pv/WKA/2004/01/02/WKA2004010233037_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/01/02/WKA2004010232647_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/01/02/WKA2004010231942_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/01/02/WKA2004010232203_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/01/02/WKA2004010231963_pv.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 27-01-2005, 16:10:39
Lexus LF-S

(http://w02.us/pv/WKA/2004/05/11/WKA2004051138779_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/05/11/WKA2004051138852_pv.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 27-01-2005, 16:11:12
Lexus LF-C

(http://w02.us/pv/WKA/2004/04/06/WKA2004040638888_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/04/05/WKA2004040559134_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/04/05/WKA2004040558695_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/04/05/WKA2004040558607_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/04/05/WKA2004040558450_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/04/05/WKA2004040556434_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2004/04/05/WKA2004040556351_pv.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 27-01-2005, 16:11:59
Lexus HPX

(http://w02.us/pv/WKA/2003/12/31/WKA2003123146385_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2003/12/31/WKA2003123146087_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2003/12/31/WKA2003123146225_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2003/12/31/WKA2003123144991_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2003/12/31/WKA2003123145116_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2003/12/31/WKA2003123144950_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2003/04/16/WKA2003041649569_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2003/04/16/WKA2003041649450_pv.jpg)
(http://w02.us/pv/WKA/2003/04/16/WKA2003041649522_pv.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Yaga w 27-01-2005, 16:50:15
Odlot!  :roll
Mnie też nie wszystko siępodoba, ale niektóre pomysły są "całkiem-całkiem".  :-DD
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 27-01-2005, 16:53:41
Czasami aż sięboję, czym będą jeździć nasze dzieci  :adiabelek
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: alan03 w 27-01-2005, 20:42:05
wow :shock:
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 27-01-2005, 21:38:21
Cytat: Jackal
Toyota FXC

Cytat: Jackal
Lexus LF-S

Cytat: Jackal
Lexus HPX

te trzy są super a w wiekszości podoba mi sie układ i kształt zegarów  :athunbsup
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 28-01-2005, 09:33:01
Cytat: Jackal
Czasami aż sięboję, czym będą jeździć nasze dzieci

chyba latac...  :-DD
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 31-01-2005, 11:44:56
(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/crown/hd_crown.gif)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/crown/photo_1.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/crown/photo_2.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/crown/photo_3.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/crown/photo_4.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/crown/photo_5.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/crown/photo_7.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 31-01-2005, 11:47:41
(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/finen/hd_finen.gif)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/finen/photo_1.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/finen/photo_2.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/finen/photo_3.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/finen/photo_4.jpg)

Jakby to powiedziec... Nawigacja 3D... ci to maja pomysly!

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/finen/photo_5.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/finen/photo_6.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/finen/photo_7.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/finen/photo_8.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 31-01-2005, 11:48:32
(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/fines/hd_fines.gif)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/fines/photo_1.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/fines/photo_2.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/fines/photo_3.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/fines/photo_4.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/fines/photo_5.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 31-01-2005, 11:49:52
(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/nlsv/hd_nlsv.gif)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/nlsv/photo_1.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/nlsv/photo_2.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/nlsv/photo_3.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/nlsv/photo_4.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/nlsv/photo_5.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/nlsv/photo_6.jpg)

(http://www.toyota.com/images/vehicles/future/nlsv/photo_7.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 31-01-2005, 11:54:18
Cytat: Jackal
Lexus HPX

... nie wiem czy to samo ale po fotkach sadzac wg. Lexusa jest to model LF-X
a tutaj jeszcze pare fotek

(http://www.lexus.com/assets/about/concept/gallery/lf-x/frontofcar.jpg)

(http://www.lexus.com/assets/about/concept/gallery/lf-x/doorhandle.jpg)

(http://www.lexus.com/assets/about/concept/gallery/lf-x/fullcar.jpg)

(http://www.lexus.com/assets/about/concept/gallery/lf-x/license.jpg)

(http://www.lexus.com/assets/about/concept/gallery/lf-x/backofcar.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 31-01-2005, 11:55:29
a teraz wnętrze...

(http://www.lexus.com/assets/about/concept/gallery/lf-x/console.jpg)

(http://www.lexus.com/assets/about/concept/gallery/lf-x/screen.jpg)

(http://www.lexus.com/assets/about/concept/gallery/lf-x/interior.jpg)

(http://www.lexus.com/assets/about/concept/gallery/lf-x/steering.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 31-01-2005, 14:49:49
ależ mi sie nie podobają te woziki z drażkami zamiast kierownic  :evil:
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 31-01-2005, 14:57:56
Wolanty jak w samolotach, tylko po co?
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 31-01-2005, 16:12:38
Bo w tych autach nie bedziesz musial kierownica krecic pare razy zeby skrecic... lecz lekko skrecic... a pewno komputer i elektronika obroci kola... masakra!!!!!!!  :aduh
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 31-01-2005, 16:22:18
żeby tylko nie zrobili tak jak w BMW (chyba 7), gdzie w zależności od szybkości skrętu kierownicą zależałą siła skrętu kół  :bojjjjjjjjjj

Coś jak dynamiczna obsługa myszki w PC-tach  :adiabelek
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Darus w 31-01-2005, 17:48:29
Cytat: Jackal
Coś jak dynamiczna obsługa myszki w PC-tach

no hehe :)

Ale pomysl w BMW znow z tym ze im wieksza predkosc tym wiekszy opor skretu kierownica jest - mysle ze jest ok. Pomaga zeby nie zrobic glupiego bledu i mocno kierownica skrecic co moze spowodowac poslizg...
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 01-02-2005, 01:26:07
Cytat: Darus
Ale pomysl w BMW znow z tym ze im wieksza predkosc tym wiekszy opor skretu kierownica jest - mysle ze jest ok. Pomaga zeby nie zrobic glupiego bledu i mocno kierownica skrecic co moze spowodowac poslizg...
z tego co wiem to aktywny układ wspomagania ma już wiele samochodów nie tylko BMW  :-DD
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 01-02-2005, 14:13:50
Akurat BMW w nowych modelach wycofało sięw tego wynalazku.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 24-03-2005, 09:35:16
Jednoosobowe autko

W dobie dużego natężenia ruchu w centrach wielkich miast oraz rosnących cen paliwa, zaprezentowany w Nowym Jorku koncepcyjny pojazd i-Unit Toyoty, może okazać sięw niedalekiej przyszłości doskonałym rozwiązaniem.

Właściwie ciężko ten koncept nazwać samochodem. Przede wszystkim jest przeznaczony wyłącznie dla jednej osoby, po drugie, w trybie wolniejszym kierujący znajduje sięw prawie wyprostowanej pozycji i bardziej zbliżony jest wówczas do... zabawki dla dorosłych.

Jednoosobowy i-Unit można zdefiniować jako "pomost" pomiędzy pojazdami samochodowymi a poruszającym siępieszo człowiekiem. Do maksimum zminimalizowano wymiary zewnętrzne oraz przestrzeń wewnątrz pojazdu, wagę(180 kg) oraz zużycie energii potrzebnej do wprawienia go w ruch. Zbudowany został z rozbieralnych elementów, które mogą zostać poddane recyklingowi, co również znacznie zmniejsza ujemny wpływ na środowisko.

Studyjny model Toyoty funkcjonuje w dwóch trybach - pionowym i poziomym. Pierwszy z nich (1,1 m długości, 1,8 m wysokości i 0,54 m rozstawu osi) umożliwia poruszanie sięz nieznacznymi prędkościami pomiędzy ludźmi. Drugi (1,8 m długości, 1,25 m wysokości, 1,3 m rozstawu osi) służy do nieco szybszej jazdy po ulicach.

Do napędu tego pojazdu wykorzystane zostały wydajne akumulatory litowo-jonowe, które przenoszą moc na tylną oś. Technologia "drive-by-wire" oraz intuicyjne kierowanie pozwalają na niezwykle szybkie manewrowanie, nawet przy stosunkowo dużych prędkościach (minimalny promień skrętu wynosi 0,9 m).

Koncepcyjny i-Unit zaprezentowany zostanie także niebawem w pawilonie Toyoty na wystawie EXPO 2005 w japońskim Aichi.
 
(http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2005/03-21/i-unit_1_d.jpg)
(http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2005/03-21/i-unit_2_d.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: janmor w 24-03-2005, 11:07:11
:cfiufiu  :cfiufiu  :cfiufiu  :cfiufiu

Wyczaimy miejsce na podkładki klubowe, nalepęi może być  :anarty
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 25-03-2005, 17:33:37
Scion t2B

Dział amerykańskiej Toyoty, występujący na tamtejszym rynku pod nazwą Scion zaprezentował na nowojorskim salonie prototyp t2B (Tall Two-Box).

Samochód powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej. Napędzany jest 2.4-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, który współpracuje z czterobiegową skrzynią automatyczną.

(http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/Scion_t2B_foto_656599.JPG)

Stylizacja samochodu i zastosowane rozwiązania techniczne są bardzo futurystyczne. Pojazd pozbawiono środkowych słupków, a nadwozie jest asymetryczne. Po stronie kierowcy przednie drzwi otwierają siętradycyjnie, ale pod bardzo szerokim, wynoszącym 180 stopni kątem, natomiast tylne otwierane są "do tyłu", dzięki czemu dostęp do wnętrza jest bardzo łatwy. Natomiast po stronie pasażera drzwi są jedne, ale bardzo szerokie, umożliwiając dostęp do obu rzędów foteli.

(http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/Scion_t2B_foto_656602.JPG)

Wszystkie drzwi pozbawiono klamek, a ich sterowanie odbywa sięzdalnie, za pomocą pilota. Szyby są niewielkie, a dolna lina okien przebiega wysoko, przez co samochód sprawia wrażenie bardzo masywnego. Tylne fotele umieszczone są trochęwyżej niż przednie, co zapewnia pasażerom lepszą widoczność do przodu.

(http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/Scion_t2B_foto_656604.JPG)

Równie futurystyczne co nadwozie jest wnętrze. Kokpit bardziej przypomina centrum sterowania statku kosmicznego niż samochodu. W oczy rzuca siękierownica, który wygląda jak wolant samolotu oraz masa podświetleń.

(http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/Scion_t2B_foto_656609.JPG)

Całkowita długość t2B to 4.16m, szerokość 1.79m, a wysokośc 1.70m. Rozstaw osi wynosi 2.70m. Pojazd porusza sięna 20-calowych, chromowanych kołach, na oponach 225/40.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 31-05-2005, 13:30:43
Samochód dla dzieci: Scion
 
Młodzi ludzie są chyba najbardziej wymagającą grupą klientów. Często ulegają modzie, rozmaitym środowiskowym ekstrawagancjom, oczekują najnowszych zdobyczy techniki... a przy tym najczęściej nie stać ich jeszcze, by sfinansować realizacjęswych motoryzacyjnych ambicji. Koncerny motoryzacyjne zabiegają o względy rozkapryszonych wyrostków z deprawującym wręcz zaangażowaniem. Dlaczego, skoro młodzież nie jest w stanie zapłacić za swe kaprysy odpowiednio dużych pieniędzy? To nie filantropia ani umiłowanie młodości, a chłodna kalkulacja. Sprzedanie pierwszego w życiu kierowcy samochodu może siębowiem okazać doskonałym interesem – oczywiście w wypadku, gdy samochód spełni oczekiwania nabywcy. Zyskując bowiem wiernego klienta, koncern odzyska poniesione nakłady sprzedając mu kolejne auta.

 (http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8483/scion-concept-01.jpeg)

Zwykle producenci tworzą limitowane serie tanich modeli, oznaczają je barwnymi nalepkami i bajeranckimi spojlerami, dodają sprzęt grający w standardzie... i w ten sposób usiłują trafić do serc młodych klientów. Toyota zdecydowała sięna stworzenie nie tyle specjalnego młodzieżowego modelu, ale wręcz odrębnej marki, która realizuje gusta młodych ludzi kompleksowo. Markęnazwano Scion, co nasuwać ma skojarzenia z wiedzą, nowoczesnością. Sciony są jednak ciekawe nie tyle chyba ze względu na rozwiązania techniczne (zbliżone do aut Toyoty znanych i w Polsce) ile na swoją ekstrawagancję. Auta projektuje siękonsekwentnie z myślą o młodzieży, więc ich styl jest czysto młodzieżowy; począwszy od awangardowej stylistyki, a skończywszy na takich detalach, jak standardowo montowany sprzęt grający odtwarzający pliki MP3. Najnowszym studyjnym jeszcze modelem marki Scion jest projekt t2B (Tall Two-Box ) zaprojektowany przez amerykańskie Calty Design Studio.

(http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8483/scion-concept-02.jpeg)

t2B napędzany jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra, który współpracuje z czteroprzekładniową skrzynią automatyczną. Nadwozie, przypominające na pierwszy rzut oka furgonetkę, odznaczać sięma ponadprzeciętną funkcjonalnością. Zasadniczymi przesłankami tego konceptu jest brak słupka środkowego i przeciwsobny kierunek zamykania drzwi przednich i tylnych. Umożliwia to niemal dowolne upakowanie przestrzeni auta, której wielkość powiększa sięjeszcze optycznie dzięki szklanemu dachowi. Trzypoziomowy, asymetryczny panel ma przywodzić skojarzenie z pojazdami ze StarTrecka. Głośniki zestawu grającego mogą być skierowane na zewnątrz auta, by tym łatwiej dało sięzorganizować prywatkęna plaży. Gdyby zaś prywatka miała sięokazać nudna, tylna szyba może służyć jako ekran dla projektora pokładowych urządzeń multimedialnych.

(http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8483/scion-concept-03.jpeg)

Z technicznego punktu widzenia Scion t2B nie budzi zainteresowania. Konwencjonalny silnik o czterech cylindrach to standard, zaś czteroprzekładniowy automat to już zdecydowanie anachronizm. t2B jest jednak pomyślany sprytnie, bo ma wiele ciekawych bajerów nie tak znowu drogich w produkcji. Stanowić więc może przykład kreatywnego podejścia do zaspokajania gustów klientów. Zamiast ekscytować sięfaktem, że większość amerykańskich nastolatków marzy o Corvette, a prawie żaden z nich go jednak nie kupuje, Toyota wymyśla markęoferującą bardzo funkcjonalne, oryginalne i poprawne technicznie auto, które jest w stanie przyciągnąć rzesze młodych ludzi do swych salonów dealerskich.

Czy jednak pozostaną oni wierni koncernowi Toyoty, gdy stać ich juz będzie na Corvette, czy Porsche?
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: T.N. w 31-05-2005, 14:27:45
Cytat: Jackal
Markęnazwano Scion, co nasuwać ma skojarzenia z wiedzą, nowoczesnością


He, he - niezupełnie :). "Scion" to po angielsku potomek zacnego rodu, innymi słowy - "paniczyk", tylko bez negatywnego kontekstu.

T.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Yaga w 31-05-2005, 15:59:52
O mamamija!  :shock: Co za paskuda.  :cno
Projektańci chyba sięnajarali "stafu" i siedli do deski kreślarskiej.  :aduh  :wink:
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 31-05-2005, 16:18:25
Cytat: T.N.
Cytat: Jackal
Markęnazwano Scion, co nasuwać ma skojarzenia z wiedzą, nowoczesnością


He, he - niezupełnie :). "Scion" to po angielsku potomek zacnego rodu, innymi słowy - "paniczyk", tylko bez negatywnego kontekstu.

T.


To też, oczywiście ten zacny ród to Toyota.

A ze paskudny? Cóż, za kilka lat (od 2010 r.) mają wejść nowe normy bezpieczeństwa, auta mają mieć mocno pochylone i krótkie przody, wysokie dachy, etc. wszystko w trosce o bezpieczeństwo pieszych. Niestety gusty kierowców zostaną podporządkowane pijanym wyrostkom wbiegającym pod koła aut prosto z drzwi knajp :-( :?
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: T.N. w 31-05-2005, 16:18:59
Cytat: Yaga
O mamamija!  Co za paskuda.

Mnie przypomina samochody sprzed II wojny i to nie jest takie złe :)
Jednak w środku jest niczym bar hiphopowy - kwintesencja amerykańskiego bezguścia

T.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: JaryÂś w 31-05-2005, 16:43:10
lol coto kurde jest hauahuahauhhehehhehahaa :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 06-07-2005, 13:32:42
Gdybyście jeszcze nie widzieli porządnych fotek koncepty Alessandro Volta (super-sportowej hybrydy stylizowanej we Włoszech), to zajrzyjcie do poniższych linków:

 :arrow: http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_001_large.jpg
 :arrow:  http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_002_large.jpg
:arrow:  http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_003_large.jpg
:arrow:  http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_004_large.jpg
:arrow:  http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_005_large.jpg
:arrow:  http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_006_large.jpg
:arrow:  http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_010_large.jpg
:arrow:  http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_011_large.jpg
:arrow:  http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_015_large.jpg
:arrow:  http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_016_large.jpg
:arrow: http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_TECHNICAL-LAY-OUT_large.jpg
 :arrow: http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_X-RAY-SKETCH_large.jpg
 :arrow: http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_X-RAY-SKETCH-1_large.jpg
 :arrow: http://www.planetkaizen.com/dynamic/mediacenter/VOLTA_X-RAY-SKETCH-2_large.jpg
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Bisua w 07-07-2005, 00:51:14
nie ma to ajk graficzne wizualizacje  8)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 07-07-2005, 10:52:11
No ba! Można wszystko wtedy wymyśłić, gorzej jak sięto chce upchnąć w prawdziwym pojeździe :-)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 22-09-2005, 09:27:55
Kilka fotek konceptu ENDO pokazanego niedawno podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

(http://www.conceptcar.ee/toyota/endo/image01.jpg)
(http://www.conceptcar.ee/toyota/endo/image02.jpg)
(http://www.conceptcar.ee/toyota/endo/image03.jpg)
(http://www.conceptcar.ee/toyota/endo/image04.jpg)
(http://www.conceptcar.ee/toyota/endo/image05.jpg)
(http://www.conceptcar.ee/toyota/endo/image06.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Yaga w 22-09-2005, 09:44:42
Nie widać fotek. Linki też nie działają. :(
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 22-09-2005, 11:26:10
What?  :shock:

W takim razie zapraszam na stronę :arrow: www.conceptcar.ee tam wybierz Toyotęi obejrzyj koncept ENDO.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 21-10-2005, 20:11:27
��smy bieg Toyoty

Koncerny motoryzacyjne rywalizuj�¹ mi�ªdzy sob�¹ na przer�³�¿ne sposoby. Niebanalna stylistyka, mocne i oszcz�ªdne silniki to tylko niekt�³re z takich obszar�³w. Czy dojdzie do tego tak�¿e liczba bieg�³w?

Sze�œciobiegowe skrzynie bieg�³w posiadaj�¹ obecnie prawie wszyscy licz�¹cy si�ª producenci motoryzacyjni. Natomiast do tej pory najwi�ªksz�¹ liczb�¹, siedmiu bieg�³w mog�¹ si�ª pochwali�Œ nieliczni. Do najbardziej znanych nale�¿y z pewno�œci�¹ siedmiobiegowa, automatyczna przek�³adnia 7G-Tronic, kt�³ra oferowana jest w licznych modelach Mercedesa (Klasa S, E, C, M, CLK i CLS). Tak�¹ sam�¹ liczb�ª bieg�³w posiada w swojej ofercie m.in. BMW. 7-biegow�¹, automatyczno-sekwencyjn�¹ skrzyni�ª M Drivelogic znajdziemy chocia�¿by w modelu Serii 6 Coupe M6.
 
Cho�Œ skrzynie bieg�³w z siedmioma prze�³o�¿eniami s�¹ wci�¹�¿ rzadko�œci�¹, to okazuje si�ª, i�¿ mo�¿emy spodziewa�Œ si�ª w niedalekiej przysz�³o�œci jednostek z jeszcze wi�ªksz�¹ liczb�¹ prze�³o�¿e�¹. Obecnie zaawansowane prace nad takimi skrzyniami, kt�³re "b�ªd�¹ mie�Œ wi�ªcej ni�¿ siedem bieg�³w", prowadz�¹ niezale�¿nie Toyota oraz jej g�³�³wny dostawca skrzy�¹ bieg�³w, firma Aisin Warner. Informacj�ª tak�¹ potwierdzi�³ Kazuhiko Miyadera, wiceprezes Toyota Motor Engineering and Manufacturing, odpowiedzialny za badania i rozw�³j: "Toyota prowadzi intensywne prace nad tego typu skrzyniami, kt�³re zostan�¹ u�¿yte w modelach klasy premium". Miyadera nie okre�œli�³ jednak, kiedy taka skrzynia mog�³aby trafi�Œ na rynek. I co wa�¿niejsze, nie sprecyzowa�³ tak�¿e, ile dok�³adnie bieg�³w mo�¿e posiada�Œ nowa jednostka. Na pewno "wi�ªcej ni�¿ siedem". Cho�Œ raczej wydaje si�ª ma�³o prawdopodobne, by od razu japo�¹ski koncern zdecydowa�³ si�ª na wi�ªcej ni�¿ osiem bieg�³w.
 
Co w praktyce da�³aby, nam kierowcom, o�œmiobiegowa przek�³adnia? Wi�ªcej bieg�³w w "automacie" sprzyja bardziej ekonomicznej je�Ÿdzie. Wi�ªksza ich rozpi�ªto�œ�Œ powoduje te�¿, i�¿ zmiana bieg�³w nast�ªpuje bardziej p�³ynnie. No, a dla Toyoty z pewno�œci�¹ oznacza�³aby g�³�³wnie du�¿y presti�¿ i by�Œ mo�¿e tak�¿e wi�ªksze zainteresowanie klient�³w.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: bbartek22 w 21-10-2005, 20:42:00
Heh niezłe 8 biegów :twisted: niedługo będzie tak jak w tirach po 12 biegów  :adiabelek  Kurcze ciekawe czy faktycznie 8 biegów coś poprawi  :chmmm
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Spro-ket w 22-10-2005, 00:36:01
Cytat: bbartek22
niedługo będzie tak jak w tirach po 12 biegów


Są 16-ki    http://www.autocentrum.pl/?FF=122&stype=110&f    :wink:
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 26-10-2005, 11:27:35
Bbartek22

Czy poprawi? Owszem będzie płynniej sięjechać, bo silnik ma pracować w najlepszym zakresie obrotó (niezaleznie czy jazda jest sportowa, czy emerycka). Obecnie same zmiany biegów nie są już problemem czasowym (bardzo szybko) przez co pasażerowie nie odczuwają żadnych szarpnięć.

Z drugiej strony jest w tym nieco marketingu. Wiadomo że najwiecej biegów w automacie ma DaimlerChrysler (w właściwie Mercedes) - 7, BMW ma "tylko" 6, więc 8 ma pokazać technologiczną wyższość, ale czy warto?
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 15-11-2005, 09:42:04
Science Fiction na kółkach

Od teraz do oglądania odcinków kultowego serialu "Star Trek" nie będzie potrzebna domowa kanapa i tradycyjny telewizor, a samochód ... najlepiej taki, jaki zaprezentowało studio projektanckie "Five Axis" - Scion xA Speedster.

Auto, które spokojnie mogłoby grać główne role w filmach z gatunku Science Fiction, to istna multimedialna forteca dość sporych na kółkach (19 cali) jak na ogólne gabaryty tego małego Speedstera.

(http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2005/11-14/scion2_d.jpg)

Sylwetka samochodu również wybiegła miliony lat świetlnych w przyszłość: w miejsce wymontowanych drzwi wstawiono coś na kształt belek, które łączą przód z tylną częścią tego "dziwaka". Naturalnym zabiegiem w tego typu samochodach było poszerzenie nadkoli, które umożliwiły założenie szerokich jak stopa słonia opon o rozmiarach: 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Tuż za nimi znajduje sięusportowiony układ hamulcowy z 328 mm czterotłokowymi tarczami. Sportowy układ kierowniczy i zawieszenie całkowicie wypełniają pod względem technicznym koncepcyjny model Scion xA Speedster.

(http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2005/11-14/scion1_d.jpg)

Po otworzeniu przedniej maski w stylu "na malucha" ukaże sięogromny wyświetlacz, na którym, dzięki projektorowi video, można oglądać filmy lub grać w gry ... najlepiej te związane z tematyką moto. Między innymi dlatego zintegrowano kierownicęoraz pedały samochodu z konsolą Xbox, aby można było w wirtualnym świecie ścigać się, jak najbardziej realnie to tylko możliwe. Za siedzeniami zamontowano dwa 19" calowe monitory LCD, które w razie deszczu można złożyć i schować pod grzbiet Speedstera. Nie zapomniano także o topowym systemie audio.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Spro-ket w 15-11-2005, 21:19:48
Cytat: Jackal
Od teraz do oglądania odcinków kultowego serialu "Star Trek" nie będzie potrzebna domowa kanapa i tradycyjny telewizor, a samochód ...

Ja tam bym go do salonu wstawił   :D

Gdybym miał salon   :roll:
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 16-11-2005, 12:28:31
"Kiejby cuś" to pod tą linką macie więcej fotek  :arrow: http://www.japanesecarfans.com/tuners.cfm/TunerID/7051111.002/toyota/1.html
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: T.N. w 17-03-2006, 12:31:14
Pozwolę sobie tutaj, bo nie znalazłem osobnego wątku (może niech admin to odpowiednio umieści?). Podobnie jak w przypadku Camry - daję link do zipa ze zdjęciami i pdf-ami z tekstem o nowej Estimie. Niech to ściągnie ktoś, kto może powiesić obrazki na serwerze, bo YouSendIt ma limit pobrań i czasu (25 pobrań, 7 dni):

http://download.yousendit.com/46EB1D15C1B7135A

T.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: prusiak w 17-03-2006, 13:37:04
(http://img240.imageshack.us/img240/604/est04ux.th.jpg) (http://img240.imageshack.us/my.php?image=est04ux.jpg)
(http://img224.imageshack.us/img224/3376/est15nv.th.jpg) (http://img224.imageshack.us/my.php?image=est15nv.jpg)
(http://img225.imageshack.us/img225/1376/est24iu.th.jpg) (http://img225.imageshack.us/my.php?image=est24iu.jpg)
(http://img231.imageshack.us/img231/5026/est34yf.th.jpg) (http://img231.imageshack.us/my.php?image=est34yf.jpg)
(http://img64.imageshack.us/img64/5381/est41ju.th.jpg) (http://img64.imageshack.us/my.php?image=est41ju.jpg)
(http://img69.imageshack.us/img69/6369/est52md.th.jpg) (http://img69.imageshack.us/my.php?image=est52md.jpg)
(http://img73.imageshack.us/img73/9218/est68wv.th.jpg) (http://img73.imageshack.us/my.php?image=est68wv.jpg)
(http://img78.imageshack.us/img78/7278/est72yb.th.jpg) (http://img78.imageshack.us/my.php?image=est72yb.jpg)
(http://img80.imageshack.us/img80/2117/est89kr.th.jpg) (http://img80.imageshack.us/my.php?image=est89kr.jpg)
(http://img90.imageshack.us/img90/967/est91ws.th.jpg) (http://img90.imageshack.us/my.php?image=est91ws.jpg)
(http://img155.imageshack.us/img155/8070/est104vq.th.jpg) (http://img155.imageshack.us/my.php?image=est104vq.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: bbartek22 w 17-03-2006, 13:47:25
Ładna ta Previa
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Tasak w 01-05-2006, 19:10:35
miałem chwilkę czasu.. jestem ciekawy jak wam się podoba owoc moje pracy:
(http://insly.webpark.pl/corolla.jpg)

prosze o komentarze..

(post przenisiony do właściwego działu ;) )
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: bbartek22 w 01-05-2006, 21:58:04
już chyba komentowałem, ale powiem jeszcze raz,
to tako Corolla CCcabrio, zawiecha poszła w dół, ciemne szybki, mnie się nawet podoba ;D
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: PITMAR w 01-05-2006, 22:58:29
Nieźle ci to wyszło  :D
Bardzo mi się podoba, niezła robota
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: ravka w 08-06-2006, 09:17:27
Toyota FJ widziana w Polsce! Warszawa - Wola (jakość aparatowo-telefoniczna  :P)
(http://img82.imageshack.us/img82/531/zdjcie24mz.jpg)
(http://img83.imageshack.us/img83/8484/zdjcie30zy.jpg)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: SZYMON14 w 15-03-2007, 21:46:17
(http://img123.imageshack.us/img123/5153/koncepcyjnetoyoty151563vx2.jpg) (http://imageshack.us)


(http://img254.imageshack.us/img254/5765/koncepcyjnetoyoty151563va2.jpg) (http://imageshack.us)



(http://img253.imageshack.us/img253/5804/koncepcyjnetoyoty151564lb8.jpg) (http://imageshack.us)



(http://img253.imageshack.us/img253/4485/koncepcyjnetoyoty151564he6.jpg) (http://imageshack.us)



(http://img253.imageshack.us/img253/4512/koncepcyjnetoyoty151565ri7.jpg) (http://imageshack.us)



(http://img340.imageshack.us/img340/8739/koncepcyjnetoyoty151565kc5.jpg) (http://imageshack.us)




(http://img168.imageshack.us/img168/9605/koncepcyjnetoyoty151565zu6.jpg) (http://imageshack.us)



(http://img340.imageshack.us/img340/365/koncepcyjnetoyoty151566mp9.jpg) (http://imageshack.us)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: ravka w 04-02-2008, 21:08:52
Toyota Celica. Pisaliśmy już wcześniej, że Toyota zamierza przywrócić produkcję modelu Celica. Teraz mamy więcej szczegółów. Toyota i Subaru już od dłuższego czasu pracują razem w celu obopólnej korzyści. Inżynierowie z obu firm pokazują to, w czym są najlepsi (hybrydy – Toyota; napęd na cztery koła – Subaru).

Pierwszym owocem ich współpracy najprawdopodobniej będzie nowa generacja Toyoty Celica, która ma szanse pojawić się już w przyszłym roku. Nowy model wykorzysta silnik oraz napęd z Subaru Imprezy. Już teraz mówi się również o dwóch dostępnych wersjach. Pierwsza z nich -  GT - wyposażona zostanie w 2-litrowy motor oraz przedni napęd. Dopiero wersja GT-Four będzie dysponowała mocniejszym silnikiem (300KM) z wersji STI oraz napęd na cztery koła.

źródło : kmh24news
Fajnie będzie  :cool:
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: davidoff w 13-09-2011, 14:25:47
Ja nie wierzę, że jeszcze nikt się tym nie podnieca!!
To już nie internetowe animacje tylko fotki z wczorajszej wystawy we Frankfurcie
Nie chce mi się kopiować wszystkich fotek i robić miniatur, jeden mały teaser a reszta na tej i innych stronach
(http://www.evo.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_926/car_photo_463318_25.jpg)
http://www.evo.co.uk/news/evonews/272527/toyota_ft86_coupe_at_frankfurt.html (http://www.evo.co.uk/news/evonews/272527/toyota_ft86_coupe_at_frankfurt.html)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Dagon w 13-09-2011, 20:05:49
Nie bardzo wiem czym się tutaj podniecać...

Niby od strony technicznej powrót do korzeni, ale tylko na pozór bo biorąc pod uwagę linię technologiczną jaka zostanie uruchomiona, nie ma to z Toyotą lat 80 i 90 absolutnie nic wspólnego (in minus).

A ostatnim gwoździem do trumny jest wygląd tego auta. Stylistycznie to totalnie leży.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Carinka1.6 w 13-09-2011, 20:23:40
a mnie się podoba :)
za 20 lat sobie taką kupie :grin:
ciekawe czy będzie się tak samo źle jak hatchi prowadził :-P
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Filu w 13-09-2011, 20:56:48
Troche to dla mnie jest taka nowa supra.
Ciekawe jak to jeździ. Ogóle wizualnie mi się podoba chociaż ten przód dla mnie przekombinowany. Z tyłu jak dla mnie kosmos.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Robsajson w 13-09-2011, 21:01:09
Mi się wszystko podoba oprócz spojlera i dyfuzora z tyłu.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 13-09-2011, 21:03:39
wszystko stylizowane na Carerze  <diabel>
Jedynymsamochodzie podobającym mi się od szkolnych lat...
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: dziadek_tadeusz w 13-09-2011, 21:16:19
Mi się wszystko podoba oprócz spojlera i dyfuzora z tyłu.

Ale tu pewnie to spełnia jakąś funkcje, a nie tylko jest.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Robsajson w 13-09-2011, 21:21:47
Mi się wszystko podoba oprócz spojlera i dyfuzora z tyłu.

Ale tu pewnie to spełnia jakąś funkcje, a nie tylko jest.
Jak by miały mieć walory estetyczne to pewnie ich by tam nie było.Dyfuzor jeszcze ujdzie ale ten spojler jest tragiczny.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Dagon w 13-09-2011, 22:47:46
Ja bardziej odnosiłem się do proporcji i samej bryły, choć po głębszym zastanowieniu się, detale są równie fatalne jeśli nie bardziej.

Na marginesie negatywem "wisienki na torcie" są dla mnie lusterka rodem z konceptu supry zaprezentowanego 5 lat temu. Już wtedy było widać, że one będą wyglądały dobrze wyłącznie na rysunkach i uproszczonych modelach 3D.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Robsajson w 13-09-2011, 22:53:24
Co do bryły ,na pierwszy rzut oka skajarzyła mi się z powiększonym Audi TT lub Nissanem 350Z ale to są takie moje spostrzeżenia.
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Piotr Sas w 14-09-2011, 09:45:56
Ja bardziej odnosiłem się do proporcji i samej bryły, choć po głębszym zastanowieniu się, detale są równie fatalne jeśli nie bardziej.

Na marginesie negatywem "wisienki na torcie" są dla mnie lusterka rodem z konceptu supry zaprezentowanego 5 lat temu. Już wtedy było widać, że one będą wyglądały dobrze wyłącznie na rysunkach i uproszczonych modelach 3D.
Mi się elfie uszy podobają ... Deskę do prasowania sknocili ale jak by przyszło co do czego to skończy się na czarnym plastiku w środku, lusterkach z Yarisa i mostem z dźwignią zmiany biegów z Aurisa itp.......
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: Rabbid w 15-02-2012, 15:07:20
Niedawno na salonie samochodowym w Detroit Toyota ujawniła koncept nowego samochodu hybrydowego – NS4 plug-in concept. Samochód jest wizją kierunku, w którym w przyszłości ma iść Toyota. Nowością jest pojawienie się układu Human-Machine Interface (HMI). Jest to opracowany wspólnie z takimi firmami jak Microsoft, Intel czy Salesforce interfejs do zarządzania samochodem. Oparty o technologię multidotyku ekran ma umożliwić zarządzanie nie tylko parametrami samochodu, ale i nawigacją, multimediami i klimatyzacją. Dodatkowo prezentuje nowe technologie w zakresie bezpieczeństwa – nowe generacje Pre-Collision System (PCS), adaptacyjne reflektory (Adaptive Driving Beam - ADB) i układ monitorowania martwego punktu (Blind Spot Monitorin - BSM). Obniżenie masy hybrydowego napędu ma doprowadzić do mniejszego zużycia paliwa i lepszych osiągów NS4.

(http://mycarpictures.org/download/71017-2/2012_Toyota_NS4_Advanced_Plug-in_Hybrid_Concept_04.jpg)
(http://mycarpictures.org/download/71027-2/2012_Toyota_NS4_Advanced_Plug-in_Hybrid_Concept_06.jpg)
(http://mycarpictures.org/download/71032-2/2012_Toyota_NS4_Advanced_Plug-in_Hybrid_Concept_07.jpg)

D.M. - Rabbid
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: MAREK100 w 13-01-2014, 11:35:09
No to chyba będziemy chłopaki "Lać wodora do baka"
http://www.eko.v10.pl/Toyota,FCV,Concept,ponad,500,km,zasiegu,105715.html (http://www.eko.v10.pl/Toyota,FCV,Concept,ponad,500,km,zasiegu,105715.html)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: AGILESS w 13-01-2014, 11:45:54
Pomysł od kilkunastu lat nie może się przebić choć bardzo dobry. Niestety uwaliłby gospodarkę kilku krajów, w tym USA, a to już nie dopuszczalne  :cheesy:
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: MAREK100 w 13-01-2014, 11:54:30
Taa,amerykanie wiedzą lepiej,co dla świata dobre. <diabel>
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: MAREK100 w 03-07-2014, 11:04:25
No to mamy wersje produkcyjną.(Sie chłopaki z Toyoty, uparły na lanie "kranówy" <diabel>)
http://moto.onet.pl/premiery/toyota-fchv-wersja-produkcyjna-na-ogniwa-paliwowe/pz4bj (http://moto.onet.pl/premiery/toyota-fchv-wersja-produkcyjna-na-ogniwa-paliwowe/pz4bj)
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: dynamical w 18-08-2016, 11:58:10
A propo's hybrydy to 2 wrzesnia będzie mozliwość zobaczenie nowej toyoty c-hr w Zabrze. Z tego co wiem to ma byc jedyna przedpremiera w Polsce, jakby ktoś chcial, podaję link: http://toyota-chr.pl/  (http://toyota-chr.pl/) Są tam wszytki wazne informacje: co, gdzie, kiedy. Warto sie przejechac, bo wiele o tej hybrydzie napisano, a w końcu jest okazja ją zobaczyć...
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: pastorr w 18-02-2020, 07:14:00
Zastanawiam się, czy te nowe modele: np elektryczne czy hybrydowe,  związku z koniecznością zastosowania jednak droższej technologii. Ma to również odzwierciedlenie w kosztach ubezpieczeń takich samochodów? Czy ustawodawca zaplanował lub planuje wprowadzenie jakiś preferencji z tego tytułu?
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: xavi w 18-02-2020, 12:45:56
Jeżeli chodzi o OC, może wzrosnąć, bo jednak naprawa uszkodzonego samochodu elektrycznego jest znacznie droższa, od samochodów wykonanych w tradycyjnej technologii.
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku AC - w związku z tym, że samochody elektryczne są droższe, nie ma co liczyć na jakiś istotny spadek cen.
No chyba, że ceny elektryków trochę spadną i rzeczywiście spadają jak się patrzy na trendy - pytanie tylko jak długo potrwa ten stan rzeczy ?
Zawsze można oszacować wchodząc na takie porównywarki jak np Superpolisa: https://superpolisa.pl/
Tytuł: Odp: Concepty i prototypy Toyoty
Wiadomość wysłana przez: gerardino w 10-07-2020, 12:33:08
Cena jest znacznie droższa, ale jeśli takie podejście będzie cały czas, to ona nigdy nie spadnie... A samochody fajne, chciałoby się mieć... Tylko jak dowalą ubezpieczeniem, to za każdym razem człowiek się będzie zastanawiał nad inwestycją...