Toyota Klub

.: GARAŻ :. => Terenowe => RAV-4 => Wątek zaczęty przez: kaliope w 23-01-2018, 20:57:21

Tytuł: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 23-01-2018, 20:57:21
Witajcie, czas powoli myśleć i zmianie auta. Teraz jeżdżę Zafirą 1.9 cdti, auto totalnie bezawaryjne mimo, że ma już 12 lat. Rozglądam się za Rav 4 z 2013-14, i nie wiem czy brac 2.0, 2.2 diesla czy 2.0 benzynę. Jeżdzę dieslem wiec mam świadomość ryzyka, ale ten fiatowski diesel to naprawdę solidna konstrukcja.   Chodzi mi o jakieś typowe awarie w 2.0 /2.2 ON lub 2.0 PB w toyocie. Są jakieś? Jakieś strzelające rozrządy? Pękające bloki? Obracające się panewki? Można określić któryś z tych silników za bezawaryjny?


Spodobała mi się ta sztuka w benzynie, choć boje się spalania w mieście.  https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-rav4-wersja-prestige-ID6zwLNy.html?utm_source=ToyotaOwnersClub&utm_medium=ForumLinks

 
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: Darek Toyota w 23-01-2018, 21:19:34
W ON może się się przytrafić przedmuchana uszczelka pod głowicą, ew. zapchany DPF, jeżeli chodzi o benzynę 2,0 to tylko tankujesz i jeździsz.
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 23-01-2018, 21:25:04
przy jakich przebiegach może strzelić ta uszczelka pod głowicą? Silnik 2.0 a 2.2 w dieslu to dokładnie to samo? Ten drugi jest tylko rozwiercony? 
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: Darek Toyota w 23-01-2018, 21:46:53
Nie ma reguły po jakim przebiegu. Te silniki zawsze były problematyczne jeżeli chodzi o uszczelkę. 2,2 ma większy skok tłoka. W 10/2015 wprowadzono nowy silnik diesla 2WW z BMW.
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 23-01-2018, 22:23:26
a układ kierowniczy oraz napęd 4x4 ma jakieś słabe strony?
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: Darek Toyota w 23-01-2018, 22:33:55
Czasami może stukać wałek pośredni kolumny kierowniczej, wystarczy uzupełnić w nim smar i będzie OK. Napędy bezproblemowe. Benzyna jest idealna do zagazowania.
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 23-01-2018, 22:52:02
Czyli tam jest hydrauliczna regulacja zaworów?  Gniazda zaworów się nie wypalają?  A jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym? Jest ocynk?
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: Darek Toyota w 23-01-2018, 23:03:52
Jest hydraulika, nic się nie wypala. Ocynku nie ma. Piszą że jest stosowana " blacha o zwiększonej odporności na korozję".
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 24-01-2018, 12:44:09
Czyli rozumiem, że pod względem zabezpieczenie antykorozyjnego, Honda CR-V lepiej wypada?  Bo awaryjność pewnie tu i tu jest znikoma?
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: darek60 w 24-01-2018, 20:03:05
przeczytaj to;

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3592-silnik-2-0-16v-valvematic-3zr-fae.html

Ile z tego prawdy to wiedzą tylko użytkownicy tych aut.
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: bober0 w 25-01-2018, 08:50:25
Mam taką benzynę w automacie i spalanie w mieście 0,5 mln mieszkańców na trasach średnich 5-10 km mam teraz 9,6.
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: darek60 w 25-01-2018, 11:13:28
ile już kilometrów n tym automacie przejechałeś +
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 28-01-2018, 15:50:30
Oglądnąłem kilka filmików na YT o Rav4 kontra CRV.....i wszędzie bardziej wychwalają CRV. :(  Obszerniejsza, mniej paliwożerna (w 2.0 benzyna), duże lepiej prowadząca się, dużo ładniejsza i nowocześniejsza deska  .... i to tego ma chyba ocynk 
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: darek60 w 28-01-2018, 18:27:07
2.0 i-VTEC[16]   1997   R4   155/6500   192/4300   10,2 (automat: 12,3)

O której generacji Hondy piszesz , honda 2011 - 2017, z silnikiem 2.0 ma osiągi jak wyżej . Powiem szczerze ponad 12 sekund do setki z automatem ,z silnikiem benzynowym to dla mnie porażka .
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 28-01-2018, 20:02:01
Pisze o CRV od 2012.  O przyspieszeniu akurat nie pisałem, nie jest to dla mnie priorytet, a tak w ogóle 10 sekund do 100 w SUVie to dobry wynik. W rav4 podoba mi się to, że silnik pod gaz jest super, bo w crv chyba nie ma hydrauliki.
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: darek60 w 28-01-2018, 21:45:24
crv-które ci się podoba to taka

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cr-v-honda-cr-v-elegance-2-0-benz-155km-2012r-salon-polska-serwis-aso-ID6z27iM.html

 porównujesz do ravki III czy IV ?
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 29-01-2018, 20:50:58
do rav4 od 2012, to chyba IV
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: darek60 w 29-01-2018, 22:56:04
Rav4 IV jest od 2013 i ceny powyżej 70tys. CRV którą chcesz kupić ile ma max kosztować?
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 30-01-2018, 15:39:23
chce wydać max 80 tys

ta mi się podoba: https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cr-v-salon-polska-100-oryginalny-lakier-4x4-lifestyle-ID6zqRML.html


także ceny podobne, choć mam wrażenie, że CRV droższe o jakieś 5 tys na danym roczniku
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: lepo w 30-01-2018, 22:09:18
Toyot'owskie 2.0 d4d nie jedzie w avensisie, więc przy Rav'ce to już totalne nieporozumienie. Nie spotkałem dotychczas bardziej dychawicznego silnika diesla w tej pojemności.
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: darek60 w 30-01-2018, 23:10:35
 w poprzednim CrV z racji że napęd 4x4 dołącza się automatycznie właśnie ten napęd był problemem. bo jak się czegoś nie używa to wiadomo co się dzieje.
Nie wiem jak jest w rav4 IV generacji ,ale ravka  III generacji miała napęd dołączany ręcznie który po przekroczeniu 40 kilometrów sam się rozłączał. Można sobie taki napęd włączyć jadąc po mieście , i używając go na co dzień nic się z nim nie będzie działo.

Podoba mi się zarówno CRV i Rav4 , chyba bym wybrał po jeździe testowej ,zarówno po asfalcie jaki po lekkim terenie.

Trudna decyzja , napisz jak wybierzesz
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 31-01-2018, 17:48:38
Ale działanie napędu 4x4 w CRV z np 2014 i RAV4 z 2014 nie jest identycznie rozwiazane? Że jest załączany elektornicznie kiedy jakiś tam sterownik wyczuje, że przednie koła tracą przyczepność?
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: artur818 w 05-03-2018, 21:18:57
W rav 4 IV mozesz tylko zablokowac mosty i to dziala do 40 km/h pozniej sie samo rozlacza a napedami na osie steruje komputer
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: rezystor22 w 07-03-2018, 23:43:16
Ale działanie napędu 4x4 w CRV z np 2014 i RAV4 z 2014 nie jest identycznie rozwiazane? Że jest załączany elektornicznie kiedy jakiś tam sterownik wyczuje, że przednie koła tracą przyczepność?
W rav 4 IV mozesz tylko zablokowac mosty i to dziala do 40 km/h pozniej sie samo rozlacza a napedami na osie steruje komputer
w poprzednim CrV z racji że napęd 4x4 dołącza się automatycznie właśnie ten napęd był problemem. bo jak się czegoś nie używa to wiadomo co się dzieje.
Nie wiem jak jest w rav4 IV generacji ,ale ravka  III generacji miała napęd dołączany ręcznie który po przekroczeniu 40 kilometrów sam się rozłączał. Można sobie taki napęd włączyć jadąc po mieście , i używając go na co dzień nic się z nim nie będzie działo.

Podoba mi się zarówno CRV i Rav4 , chyba bym wybrał po jeździe testowej ,zarówno po asfalcie jaki po lekkim terenie.

Trudna decyzja , napisz jak wybierzesz


Panowie czytam wasze wypowiedzi o napędzie 4x4 w RAVce i nikt z was nie ma pełnej racji. Coś dzwoni, ale nie w tym kościele co trzeba <zolta> <kawusia>

Wypowiem się na temat RAV4 III - w IV podejrzewam że jest takie samo rozwiązanie, ew. + większa kontrola komputera.

- RAV4 III:

Podstawowa informacja: Nie ma czegoś takiego jak blokada mostów w tej generacji. :good:

Zanim wał napędowy trafi do tylnego dyferencjału, jest połączony z nim, poprzez sprzęgło wiskotyczne (z cewką elektromagnetyczną wewnątrz). Sprzęgło wiskotyczne zawiera płyn wiskotyczny oraz blisko siebie ustawione 'talerze', zamocowane naprzemiennie do 2 stron wału (WE-WY). Jeżeli jedziemy bez poślizgu kół - wały WE/WY mają taką samą prędkość a więc sprzęgło nie działa. W momencie poślizgu jedna strona (WE) ma większą prędkość niż (WY) - płyn wiskotyczny staje się twardy i spaja 'talerze' --> moment obrotowy zaczyna być przenoszony na stonę WY.

Jest to układ czysto mechaniczny.  :cool:

Przyciskiem obok radia jedynie załączamy ową cewkę która 'wymusza' stałe połączenie wałów jeżeli nawet prędkości WE/WY są takie same na sprzęgle.

Oraz oczywiście podczas jazdy po mieście NIE JEST zalecane włączanie przycisku napędu stałego na 4 koła!  :czerwona:
Włączamy go jedynie zimą na śniegu, na leśnych/polnych drogach. Ale to też bez przesady. Pamiętajcie że napęd jest mechaniczny a więc jak przednie koła stracą przyczepność to tył po chwili im pomoże.  :good:. Komputer na podstawie pewnych/innych zachowań auta też może załączyć sprzęgło - ale to są ekstremalne przypadki.

RAV4 to nie jest auto terenowe i nie zostało pod tym względem zaprojektowane - również w kwestii sposobu przeniesienia napędu.

Mam nadzieje że rozwiałem wątpliwości 'jak to działa', w razie pytań chętnie pomogę coś wyjaśnić. :beer:
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: agatka12 w 13-03-2018, 13:56:17
Witam ja mam Rav 4 z 2012 roku i jak byś nie wybrał jest za słaby do tego samochodu. Powinien przy takiej masie być min 2,5 benzyna. Samochód nie ma zrywu bark mu lekkości.
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: darek60 w 14-03-2018, 00:40:28
teraz takie nie normalne czasy ,że każdy nowy model samochodu również Toyoty ma mniejszą pojemność silnika i mniej koni. Europejczycy martwią sie o ocieplenie klimatu , dokręcają śrubę producentom  z normami spalin, a ci zmuszeni są te normy ,,wycisnąć,, z produkowanych silników. VW do skody octavi pakuje litrowy silnik :wallbash: , seat do swojego nowego modelu Arona to samo. :wallbash:

Jakoś nie wyobrażam sobie żeby do najbardziej popularnego pick-up w Stanach , forda F producenci włożyli mniejszy silnik niż 6 cylindrowy.

Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: Hiker w 15-03-2018, 08:55:39
Tez mialem dylemat: rav4 czy crv. Byc moze crv jest troche lepsza pod katem bezawaryjnosci ale rav4 ma skuteczniejszy naped AWD zima w gorach i dlatego wybralem toyote. Po pierwszym sezonie zimowym jestem zadowolony :-)
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: wojtek77l w 19-03-2018, 15:18:47
Zgadzam się ,ze silnik za mały do samochodu niestety, a szkoda, ze teraz nowa wersja wyszła a o silniku ani mowy. Wiem, ze u nas są wysokie podatki od większych pojemności, ale jak ktoś chce i ma na to to czemu nie może kupić
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: kaliope w 19-03-2018, 22:02:53
Dziękuję serdeczne za rady. Zdecydowałem się jednak na Hondę CR-V....i udało się kupić mega perełkę. 30tys przebiegu, 2013, absolutny bezwypadek, jedne drzwi malowane po rysie. Chyba pierwszy uczciwy handlarz. Dostałem pełne papiery z ASO z  Niemiec, łącznie z mailem do właściela. Już się z nim skontaktowałem, potwierdził stan auta. Jestem bardzo zadowolony, choć swoje kosztowała. Ale wolę dodać nawet 10 tys do rocznika i spać spokojnie. 

https://www.youtube.com/watch?v=gaarXL3DlHs
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: darek60 w 19-03-2018, 22:08:02
Dobrze ją zabezpiecz ,albo ubezpiecz od kradzieży , bo Hondy cieszą sie powodzeniem u złodziei.
CRV masz super tez miałbym dylemat  brać  ravkę czy Crv.
Tytuł: Odp: Rav 4 2014 - który silinik?
Wiadomość wysłana przez: Bodex w 25-03-2018, 20:44:16
Odpada kokpit i zegary nie w moim guście , przód ładny tył z garbem .
Wole Ravkę

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka