Toyota Klub

.: GARAŻ :. => News ze świata Toyoty i nie tylko => Wątek zaczęty przez: Jackal w 19-08-2004, 17:04:52

Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 19-08-2004, 17:04:52
Toyota wprowadza na rynek odnowionego Land Cruisera.

Zmiany dotyczą wszystkich wersji tego modelu.

Przede wszystkim pojazdy otrzymają nowe skrzynie biegów. Jednostki manualne będą od tej pory sześciobiegowe, a automatyczne - pięciobiegowie. Ponadto zmodernizowano silniki wysokoprężne D-4D, z którymi owe przekładnie będą współpracować. Moc 3-litrowego silnika diesla wzrosła minimalnie (ze 161 do 164 KM), jednak aż o 20 procent wzrósł moment obrotowy, który wynosi teraz 410 Nm i jest to wartość dostępna już od 2000 obr/min.

Dzięki temu samochód do setki ma przyspieszać o ponad sekundęszybciej (w 11.4 s), a zużycie paliwa ma być delikatnie mniejsze.

Niewielkie zmiany, które skutkować mają mniejszym spalaniem wprowadzono również w 4-litrowym silniku benzynowym. Ponadto zmodernizowano elektronikępokładową, w tym system nawigacji satelitarnej.

(Toyota)
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: E9 w 31-08-2004, 19:12:23
dorzucędo tego jeszcze 2 nowe skrzynie biegów - 6 reczną i 5 automat

 8)
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Darus w 31-08-2004, 22:15:14
Czyli zmiany silnikowe...

bo przeciez Land 100 przeszedl juz facelifting, a z tego co wiem to drugi faceliftingu sie nie robi...
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 01-09-2004, 10:50:49
Czasem robi, ale tego nie ogłasza :-)

Zmiany dotyczą silnika, info o skrzyniach nie znalazłem, ale jest to możliwe i logiczne.
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: mandes w 02-09-2004, 12:17:46
I jeszcze jedno.... Prędkość maksymalna dzieki nowym silnikom wzrosła o 8km/h!!!!!!! to niewiarygodna róznica, Przyznajcie sami ;). Zresztą nie o tu chodzi w tego typu autkach.
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: E9 w 02-09-2004, 12:19:43
Cytuj
info o skrzyniach nie znalazłem


znalazłeś - na samym początku swojego postu - to ja sie "nie wczytałem"  :oops:


 8)
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 02-09-2004, 12:43:23
Tu nie prędkość jest ważna, tylko moment i kultura pracy jednostki.
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: E9 w 02-09-2004, 13:04:30
no i mozliwości terenowe - przypuszczam że w "6" jedynka jest tak krótka że lepiej odrazu ruszać z "2"


 8)
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 02-09-2004, 13:16:27
A widzieliście Lexusa GX (dostępny tylko w USA), który do złudzenia przypomina Land Cruisera ???

 :arrow:  Lexus GX (2004) (http://www.lexus.com/models/gx/gallery_exterior_photos.html)
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: E9 w 02-09-2004, 13:43:22
różnice stylistyczne to drobiazgi tylko cena pewnie znacznie inna

 8)
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 02-09-2004, 14:20:31
Kolorki we wnętrzu Lexów bardzo mi siępodobają - beże i jasne drewno, wszystko w ciepłych pastelowych kolorach.

Ceny w USA:

Lexus GX od $46.000
Toyota Land Cruiser od ... $55.565 tylko że to setka i odpowiada Lexusowi LX od $65.100 ;-)

 :arrow: TUTAJ (http://www.toyota.com/vehicles/modelselector/index.html) masz całą gamęToyoty w USA. Niestety Lex GX odpowiada znanej w Europie wercji Land Cruiser 90, a takiego nie ma w USA, jest tylko inny model - Sequoia.
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Darus w 04-09-2004, 23:49:11
Tego Lexusa podobnego do setki widzialem w Polsce, a dokladnie we Wrocku jakis koles takim Lexem jezdzi... ale jakos te swiatla z prozdu podchodzace pod okragle nie przypadly mi do gustu.
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 06-01-2005, 13:50:50
Toyota zaleca gaz...

Dobrą wiadomość dla miłośników samochodów Land Cruiser podała Toyota Motor Poland.

Do samochodów z silnikiem benzynowym V6 o mocy 250 KM (najmocniejszy w klasie silników sześciocylindrowych) dodawana jest gratis instalacja gazowa Prins z sekwencyjnym wtryskiem 4 generacji VSI. W praktyce oznacza to, że przy obniżonej promocyjnie cenie samochodu benzynowego jego wartość zrówna sięz Land Cruiserem wyposażonym w silnik wysokoprężny.

Butla, w kształcie koła zapasowego, o pojemności 80l - schowana jest pod bagażnikiem, ale nie ogranicza tzw. kąta zejścia i nie przeszkadza w jeździe terenowej. W istocie jazda tym samochodem na gaz znacznie zmniejsza koszty eksploatacji, a nowoczesna instalacja najwyższej klasy pozwala na indywidualną regulacjępodawanego paliwa. Gaz wtryskiwany jest sekwencyjnie, szybciej i bardzo precyzyjnie zgodnie z sekwencją wtrysku benzynowego. Jazda na gaz nie zmniejsza walorów użytkowych tego auta, a nawet uzyskuje sięwiększą sprawność pracy silnika i świadomość o ekologicznie czystych spalinach.
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: YOTA w 01-02-2005, 06:27:11
W lutowym numerze "Auto Motor i Sport" w dziale fascynacje  wyprawa Land Cruiserami po bezdrożach  KOSTARYKI.
  " Poddaliśmy je też próbie dżungli -oczywiście, nie jeżdżąc po dzikim lesie , ale po z grubsza przetartym szlaku."
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 08-02-2005, 13:24:43
(K)raj na ziemi -  Toyota Land Cruiser

Kostaryka niezbyt często gości na łamach światowej prasy czy w telewizji. Może to zresztą i dobrze, bo dzięki temu pozostaje oazą spokoju. Tylko nieznacznie spokój ów zakłóciła Toyota, organizując tu prezentacjęodnowionej terenówki Land Cruiser.

(http://www.auto.mpp.pl/Panel/fascynacje/862ec5434412d.jpg)

Japończycy dobrze wiedzieli co robią wybierając na miejsce testów AmerykęŚrodkową. Po pierwsze, Land Cruiser uchodzi za auto, które "może wszystko"; po drugie, na kostarykańskim rynku Toyota jest liderem sprzedaży. Pierwsze Land Cruisery pojawiły siętu w latach sześćdziesiątych; część z nich pewnie jeździ do dziś, bowiem na drogach i bezdrożach Kostaryki można spotkać całe spektrum aut terenowych z ostatnich kilkudziesięciu lat. Wynika to jednak nie z dbałości tamtejszych macho o swój wizerunek, ale jest podyktowane "okolicznościami przyrody". Nierzadko asfalt kończy siętuż za rogatkami miasteczka, a to, że na mapie jest droga, nie musi oznaczać, iż ma ona asfaltową czy betonową nawierzchnię. Jeśli dodać do tego górzystość terenu oraz obfitość tropikalnych deszczów, wybór jest jasny: dla większości mieszkańców koń albo terenówka są jedynymi możliwymi środkami lokomocji.  

 (http://www.auto.mpp.pl/Panel/fascynacje/862ec5434422d.jpg)

Koni nam nie użyczono (pewnie i tak by sięnikt nie umiał nimi "posłużyć"), ale terenówki owszem, i to właśnie rzeczone Land Cruisery, podrasowane na sezon 2005. Tym razem inżynierowie Toyoty pogrzebali tylko w środku, a zaczęli od silnika wysokoprężnego 3.0 D-4D./.../ Nowe są także skrzynie biegów - sześciobiegowa mechaniczna oraz pięciostopniowy automat./.../ Podczas trzech dni jazd "zrobiliśmy" Land Cruiserami około 700 kilometrów, z czego połowa to trasy poza utwardzonymi drogami. Jedynie raz zdarzyła nam siępoważniejsza opresja - nie mogliśmy o własnych siłach wyjechać z błota. Gdy podczas przerwy spokojnie raczyliśmy sięspecjałami miejscowej kuchni, nad przygotowanym naprędce parkingiem przeszła potężna ulewa. Z szosowymi oponami szanse ruszenia pod góręw błotnistej mazi spadły do zera - ale w końcu byliśmy tam grupą. /.../  

(http://www.auto.mpp.pl/Panel/fascynacje/862ec5434421d.jpg)

Costa Rica" to po hiszpańsku "bogate wybrzeże". Taką nazwęnadał tym ziemiom Krzysztof Kolumb, który dotarł tu w 1502 roku i został przez miejscowych wodzów sowicie obdarowany złotymi ozdobami. W rzeczywistości, przez wiele lat Kostaryka była jedną z najbiedniejszych hiszpańskich kolonii w Ameryce. Roślinę, która zapewniła mieszkańcom względny dostatek, czyli kawę, zaczęto eksportować do Europy dopiero 10 lat po uzyskaniu niepodległości (w 1821 roku). Dziś kawa to jedna z podstaw kostarykańskiej gospodarki, a trzeba przyznać, że miejscowi potrafią ją wyśmienicie przyrządzać./.../ Oczywiście, w okolicach stolicy - San Jose - oraz innych większych miast jest sporo całkiem porządnych dróg i tu przeważają samochody osobowe. Ruch bywa spory, szczególnie na międzynarodowej szosie numer jeden, zwanej transamericana. Zwraca uwagęniemała ilość samochodów względnie nowych, i to tych z wyższych półek. Wynika to nie tyle z zamożności Kostarykańczyków (chociaż na tle innych krajów regionu Kostaryka jest dość zasobna), ile z ich przedsiębiorczości. Duża część tych Land Cruiserów, 4Runnerów czy Pajero to auta kupowane w Stanach Zjednoczonych, na aukcjach organizowanych przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Krótko mówiąc, są to wyklepane "rozbitki".  

 (http://www.auto.mpp.pl/Panel/fascynacje/862ec54344nd.jpg)

Pokrewieństwo motoryzacyjnych dusz mieszkańców Kostaryki i Polski zauważamy też w innej dziedzinie. Mianowicie, nadjeżdżający z przeciwka mają zwyczaj mrugać światłami, ostrzegając przed kontrolą radarową. Na głównych drogach tych kontroli jest mnóstwo, przeważnie można sięna nie natknąć tuż za znakami ograniczenia prędkości. I tyle podobieństw. Reszta to już egzotyka i jeszcze raz egzotyka.

(Tekst Tomasz Jaźwiński, zdjęcia autor i Toyota)
 
Pełna treść artykułu ukazała sięw auto motor i sport 02/2005 na str. 72  
Tytuł: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: Jackal w 30-03-2005, 10:44:11
Hybrydowy Highlander

Ciąg dalszy wiadomości o nowościach z przyszłości: Toyota konsekwentnie wdraża kolejne modele napędzane jednostkami hybrydowymi - na razie w USA.

Toyota Prius, Lexusy RX 400h i GS 450h, Ford Escape Hybrid, Porsche Cayenne, Hondy Accord, Civic i Insight Hybrid - w ostatnim czasie na łamach Motogazety Mojeauto.pl mogli Państwo przeczytać wiele informacji o przyszłości samochodów, która już dziś wita nas w salonach. Oto ciąg dalszy.

(http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2005/03-29/highlander_hybrid_klapa_m.jpg)

Po informacjach o możliwości wyposażenia tak zacnego auta jak Porsche Cayenne w pochodzący z Lexusa RX 400h nowatorski zespół napędowy oraz gdybaniach o podobnym napędzie w coraz większej liczbie debiutujących aut na rynku, nie może już dziwić premiera kolejnego takiego auta.

Tym razem Toyota (ponownie) prezentuje Highlander Hybrid, który jako model 2006 będzie dostępny na rynku amerykańskim już od czerwca tego roku! Tym samym japoński koncern, jako jedyny do tej pory, będzie dysponował autem kompaktowym oraz SUV-em o napędzie mieszanym.


Terenowy Highlander w nowej wersji będzie dysponował 3,3-litrowym, tradycyjnym silnikiem V6 połączonym z efektywnym silnikiem elektrycznym - czyli podobnie jak w Lexusie GS 450h.

(http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2005/03-29/highlander_hybrid_silnik_d.jpg)

Takie zestawienie ma prowadzić przede wszystkim do obniżenia zużycia paliwa do poziomu czterocylindrowego auta kompaktowego. Cel jest ambitny, zwłaszcza że przy okazji dramatycznie ma obniżyć siępoziom wydychanych przez silnik spalin.

Znany już system Hybrid Synergy Drive został specjalnie przeprojektowny na potrzeby samochodu, do zadań którego będzie należało ciągnięcie przyczep i wożenie ładunku całej rodziny na wakacje.

W przeciwieństwie do miejskiego Priusa, Highlander będzie dysponował łączną mocą 268 koni. Efekt ten osiągnięto poprzez połączenie mocnego benzynowca z silnikiem elektrycznym o dwukrotnie zwiększonej prędkości pracy, dostarczającego przeszło dwukrotnie więcej mocy.

Bezpośrednio na drodze oznaczać to będzie możliwość osiągnięcia setki w 7,3 sekundy i najlepsze wyniki spalania w tzw. segmencie "mid-SUV". Takie wyniki okupione zostały znacznymi zmianami w konstrukcji auta w porównaniu do tradycyjnego Highlandera.

Przede wszystkim alternator, pompa wspomagania, chłodzenia silnika i klimatyzacji nie są już napędzane przez pasek podłączony do silnika, który przecież wyłącza sięw czasem postoju lub gdy po prostu nie jest potrzebna jego moc.

Osprzęty te i inne urządzenia elektryczne zasilane są w energięz 650-watowej baterii umieszczonej pod przednimi siedzeniami (centralne ulokowanie wpływa korzystnie na rozkład masy). Niklowa bateria zaopatruje również 167-konny silnik elektryczny mogący kręcić nawet do 12,5 tysiące obrotów. Jednocześnie porusza on samochód gdy do komputer zdecyduje, że do jazdy wystarczy jego moc.

(http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2005/03-29/highlander_hybrid_in_d.jpg)

Auto pojawi sięjako model przednio- lub cztero-napędowy. W drugiej wersji - dla sprostania potrzebom napędu cięższego auta - instalowany będzie dodatkowy, 68-konny silnik elektryczny poruszający tylną oś. Wszystko sterowane przez system AWD-i, który inteligentnie, w zależności od potrzeb dzieli aktywność napędów obu osi.

Co ciekawe, do standardowej, 36-miesięcznej (lub na 60.000 kilometrów) gwarancji na całe auto i 60-miesięcznej gwarancji na silnik, Toyota dodaje gwarancjęna 160.000 kilometrów na wszystkie podzespoły wchodzące w skład hybrydowego napędu.
Tytuł: Odp: Land Cruiser News
Wiadomość wysłana przez: ayrsen w 03-01-2007, 11:16:15
Polska: Nowe wersje silnikowe Toyoty Land Cruiser

W salonach dealerskich jest już dostępna Toyota Land Cruiser ze zmodernizowanymi silnikami.
Teraz nowoczesny diesel D-4D jest o 5 KM mocniejszy, spełniając zarazem restrykcyjne normy czystości spalin Euro 4. Te same normy ekologiczne spełnia obecnie także benzynowy V6. Zmianom w silnikach towarzyszy lepsze wyciszenie kabiny pasażerskiej. Wszystkie te modernizacje nie spowodowały wzrostu cen. Podstawowy Land Cruiser 120 3.0 D-4D z ręczną skrzynią biegów w nadwoziu 3-drzwiowym kosztuje nadal 168 000 PLN (wersja V6 z automatyczną skrzynią biegów - 185 000 PLN).

3-litrowy silnik Diesla D-4D (oznaczony jako 1KD) to jedna z najlepszych i najnowocześniejszych jednostek wysokoprężnych na świecie. Dysponując momentem obrotowym 410Nm, w pełni zasługuje on na miano „terenowego”, jest bowiem w stanie pokonać każde bezdroża. Teraz osiągi  Land Cruisera z tym napędem są jeszcze lepsze: moc maksymalna osiąga poziom 127kW (173 KM DIN) przy prędkości 3400 o/m. Wzrosłą także elastyczność - maksymalny moment obrotowy jest teraz dostępny w zakresie od 1600 o/m aż do 2 800 o/m.

Moc silnika 3.0 D-4D wzrosła, obniżeniu natomiast uległ poziom emisji dwutlenku węgla i to w taki sposób, że silnik spełnia teraz europejskie normy czystości Euro 4.

Techniczne ulepszenia i modyfikacje dokonane w silniku obejmują:
- bardziej precyzyjne sterowanie zaworami regulującymi zawirowanie mieszanki w dwóch oddzielnych kanałach kolektora dolotowego,
- zawory mogą przyjmować jedno z 3 położeń w zależności od warunków pracy silnika w taki sposób, aby zwiększyć moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych i obniżyć emisję szkodliwych substancji w spalinach,
- przewód bocznikujący do chłodnicy w układzie recyrkulacji spalin, co obniża emisję szkodliwych substancji w czasie zimnego rozruchu lub pracy w niskich temperaturach zewnętrznych,
- nowy kształt przepustnicy w formie zaworu elektromagnetycznego, co objawia się jej szybką reakcją, a przez to poprawą dynamiki i komfortu jazdy oraz precyzyjnym sterowaniem układem EGR.

Obniżenie zużycia paliwa osiągnięto poprzez zastosowanie elastycznego systemu blokady przełożeń w nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów, która wchodzi w skład wyposażenia standardowego wszystkich modeli Land Cruisera z silnikiem benzynowym V6. Rozwiązanie to zwiększa zakres pracy sprzęgła blokady biegu, ograniczając pracę z poślizgiem.

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla wersji 3-drzwiowej z 3-litrowym silnikiem V6 obniżyło się do 12,3 l/100 km (dla wersji 5-drzwiowej wynosi 12,4 l /100 km), natomiast emisja CO2 obniżyła się odpowiednio do 288 g/km oraz 291 g/km.

Najnowsza, druga generacja bezpośredniego wtrysku typu common-rail, niski stopień sprężania oraz precyzyjna regulacja spalania mieszanki sprawiają, że w rynkowym segmencie samochodów terenowych typu SUV jednostka napędowa 3.0 D-4D to jeden z najbardziej elastycznych silników o wyjątkowo płynnej pracy. Dodatkową zaletą podnoszącą jakość i komfort jazdy nie tylko kierowcy, ale i pasażerów jest doskonałe wyciszenie komory silnika szczególnie od strony deski rozdzielczej i kolumny kierownicy, co znacznie obniżyło poziom hałasu i drgań przenikających do wnętrza.

Wszystkie samochody Toyota Land Cruiser wyposażone są w dźwiękochłonną przednią szybę oraz izolacyjną osłonę z pianki poliuretanowej wokół komory silnikowej. Natomiast duża osłona nad chłodnicą powietrza doładowującego montowana jest nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim w  celu wytłumienia hałasów silnika.

Nowym rozwiązaniem technicznym zastosowanym przez Toyotę w modelu Land Cruiser - niezwykle istotnym dla obniżenia kosztów eksploatacyjnych - jest układ automatycznego monitorowania stanu i jakości oleju. Układ ten, po analizie parametrów oleju, sygnalizuje kierowcy konieczność wymiany oleju, co ma duży wpływ na trwałość silnika i pozwala zwiększyć odstęp między przeglądami.

źródło: www.samar.pl