Autor Wątek: wzrost obrotów przy zmianie biegu  (Przeczytany 8684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jajor

  • Gość
wzrost obrotów przy zmianie biegu
« dnia: 29-06-2004, 10:33:12 »
Czy chwilowy niewielki wzrost obrotów przy zmianie biegu na wyższy jest zjawiskiem normalnym? Zauważalne jest to przy nieco większych obrotach - tzn zmiana z 3-ki na 4-ką przy około 3.000 obr. Obroty podnoszą się o ok. 100-200 (jest to słyszalne). Podkreślam, że nie cierpię na jakąś patologię typu tik nerwowy z wciskaniem gazu przy zmianie biegu. Samochód jest nowiutki - przejechane 800 km (Nowy Ave 1.6).
Czy nie jest to przypadkiem źle wyregulowne sprzęgło? Słyszałem też (na razie nie w serwisie), że silniki vvt-i tak mają
« Ostatnia zmiana: 04-03-2006, 17:00:40 wysłana przez janmor »

Darus

  • Gość
Re: wzrost obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #1 dnia: 01-07-2004, 08:35:12 »
Cytat: jajor
Czy chwilowy niewielki wzrost obrotów przy zmianie biegu na wyższy jest zjawiskiem normalnym? Zauważalne jest to przy nieco większych obrotach - tzn zmiana z 3-ki na 4-ką przy około 3.000 obr. Obroty podnoszą się o ok. 100-200 (jest to słyszalne). Podkreślam, że nie cierpię na jakąś patologię typu tik nerwowy z wciskaniem gazu przy zmianie biegu. Samochód jest nowiutki - przejechane 800 km (Nowy Ave 1.6).
Czy nie jest to przypadkiem źle wyregulowne sprzęgło? Słyszałem też (na razie nie w serwisie), że silniki vvt-i tak mają

Hmmm ja nasyzm nowym Ave 2.0 przejechalismy 1-tys juz ale takiego czegos to ja nie zauwazylem :/
« Ostatnia zmiana: 04-03-2006, 17:01:13 wysłana przez janmor »

avanger

  • Gość
wzrost obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #2 dnia: 18-07-2004, 21:44:17 »
witam.

Mam to samo i z tego co wiem, jest to naturalne. Ja na to juz nie zwracam uwagi...

U mnie jest to widoczne przy kazdej zmianie biegu...

serwisSJ

  • Gość
wzrost obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #3 dnia: 31-07-2004, 14:57:25 »
To normalne zjawisko i wystepuje na kazdym biegu. Najwiekszy skok obrotów jest wtedy gdy wysprzeglasz na duzym obciazeniu silnika- wtedy gdy masz pedał gazu np do podłogi i silnik mocno sie rozpędza. Jest to spowodowane nagłym "odciazeniem" silnika a po części doładowaniem dynamicznym, po prostu rozpędzony słup powietrza jeszcze pedzi w kolektorze pomimo zamkniecia przepustnicy. ;)
« Ostatnia zmiana: 04-03-2006, 17:03:33 wysłana przez janmor »

Offline Red_Point

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3468
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.RedPoint.ilto.pl > ZAPRASZAM > Yaris, Yaris FL, Avensis ...
wzrost obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #4 dnia: 31-07-2004, 21:16:05 »
w ave to jest i tak maly wzrost!!! proponuje przejacheac sie rav4!!! tam to dopiero sie silnik 'podkreca'!!:)
« Ostatnia zmiana: 04-03-2006, 17:04:12 wysłana przez janmor »
Niech prąd bedzie z Wami !!!

" ... objazd miasta na 18"stkach. Nie przestać! Wrócić na 20"stkach ... " Tede

andnn

  • Gość
wzrost obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #5 dnia: 02-08-2004, 07:53:24 »
U mnie (Avensis '01 1.6 VVTI) jest tak samo. Sprawdziłem to po przeczytaniu tych postów i wydaje mie sie że jest to normalne. W zasadzie podczas jazdy cały czas słucham radia, więc chwilowe zwiększenie obrotów było nikesłyszalne, co najwyżej zauważalne na obrotomierzu  :D
Pozdr
And
« Ostatnia zmiana: 04-03-2006, 17:05:02 wysłana przez janmor »

szad

  • Gość
wzrost obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #6 dnia: 03-08-2004, 18:22:05 »
ten model tak ma: VVTI i D4 wiec spox.. bez stresu... to samo w corollkach.
albo sie przyzwyczaic albo inaczej zmieniac biegi :D

Ernet

  • Gość
wzrost obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #7 dnia: 05-08-2004, 10:29:15 »
Cytat: szad
ten model tak ma: VVTI i D4 wiec spox.. bez stresu... to samo w corollkach.

Właśnie. Nie zwrłciłem uwagi czy obroty wzrastają, ale na pewno nie opadają !
« Ostatnia zmiana: 04-03-2006, 17:06:07 wysłana przez janmor »

Zolty

  • Gość
Odp: wzrost obrotów przy zmianie biegu
« Odpowiedź #8 dnia: 15-01-2007, 20:02:58 »
Miałem takie objawy raz - skończyło się wymianą sprzęgła.
Mam natomiast inny problem też związany ze sprzęgłem:
(Avensis T22 1.6 VVTi 2001 r.)
   Pierwsze (fabryczne) zaczęło dzwonić po dwudziestu kilku tys km. - wymiana na gwarancji(nie wiem tylko czy wymieniono samą tarcze, czy komplet).
Drugie padło przy przebiegu 52 tys km (czyli znowu żywotność na poziomie dwudziestu kilku tys km.)
Teraz mam na liczniku 80 tys km i kolejne sprzegło bierze bardzo wysoko (1-1.5 cm od górnego położenia pedału)
Uprzedzając pytania - mialem przed Toyotą dwa samochody, jednym nakręciłem 200 tys bez dotykania sprzęgła
(Opel A(ż)scona), drugim trochę mniej bo 180 tys km zanim wymieniłem sprzęgło. Oba samochody to były diesle.

Jestem totalnym Lajkonikiem/laikiem jeśli chodzi o technikę - jak może być przyczyna (oprocz może mojej techniki jazdy)?
Nie chce mi się wierzyć w tak podłą jakość sprzęgieł Toyotowskich (wszystkie wymiany były robione w ASO) - choć nic mnie nie zdziwi po ilości napraw gwarancyjnych które przeszła moja Toyka (TTTM: kolektor, SLX, kolumna/przekładnia kierownicza itp itd)
Pozdrawiam wiernych miłośników Toyot.


 

Beesafe.pl