Toyota Lato 2004
Toyota wzorem lat ubiegłych będzie obecna w kanałach komunikacji, z którymi osoby wyjeżdżające na letnie wakacje mają najczęstszy kontakt. Kampania będzie oparta na kilkunastu rodzajach egzekucji kreatywnych, powstałych na bazie wspólnej platformy komunikacyjnej przedstawiającej najnowsze modele Toyoty: CorollęVerso oraz RAV4, uzupełnionych o hasła reklamowe, które poprzez swoją dwuznaczność mówią nie tylko o samochodzie, ale także o jego najważniejszych cechach.
Kampania została zaplanowana w trzech kanałach komunikacji: outdoor, prasa oraz ambient.
Kampania outdoorowa została podzielona na 5 obszarów komunikacyjnych:
1. Wybrzeże,
2. Mazury,
3. Trasy dojazdowe,
4. Półwysep Helski
5. Zagranica.
Na Półwyspie Helskim w pobliżu kempingów windsurfingowych przedstawiona będzie Toyota RAV4, ambasadorem której jest mistrz świata w windsurfingu Wojtek Brzozowski, który oprócz samochodu będzie pokazywany na layoutach reklamowych. Będą to nośniki stawiane specjalnie na potrzeby kampanii Toyoty – w tym jeden wielkoformatowy airboard. Na obszarze reszty Polski będzie pokazywana Toyota Corolla Verso: nośniki wielkormatowe oraz wielkoformatowe banery winylowe na stacjach benzynowych (trasy przejazdowe nad morze i Mazury), nośniki Holiday Media (miejscowości nadmorskie), nośniki stawiane specjalnie na potrzeby kampanii w największych portach na Mazurach oraz nośniki reklamowe w sześciu portach lotniczych w Polsce.
Dodatkowo, wzorem ubiegłego roku, Toyota będzie obecna z kampanią reklamową na wybranych wakacyjnych lotniskach docelowych w Hiszpanii oraz na Cyprze.
Równolegle prowadzone będą dwie kampanie reklamowe w prasie: Corolli Verso oraz RAV4.
Dobór tytułów bazuje przede wszystkim na magazynach lifestyle’owych, które ze względu na swój charakter często czytane są przez przedstawicieli grupy docelowej podczas letniego wypoczynku – wtedy mają więcej czasu na relaks i dokładniejsze czytanie pism.
Kampania letnia Toyoty będzie ponadto wzbogacona o liczne niestandardowe elementy komunikacji obejmujące:
1. Sponsoring 9 największych ośrodków windsurfingu i kite’a w Polsce – obecność Toyoty na flagach, banerach, koszulkach, vestach dla instruktorów i najbardziej zaawansowanych kursantów kite’a oraz naklejkach na żagle windsurfingowe;
2. Dystrybucja „Wellcome Pack’ów” w 100 najlepszych hotelach i pensjonatach na polskim wybrzeżu. Tęakcjęprzygotowano we współpracy z firmą Dr Irena Eris. Na gości w pokojach czekać będą zestawy zawierające parawan, produkty słoneczne Dr Irena Eris oraz letni katalog Toyoty;
3. Dystrybucja „Travel Kit’ów” – poprzez 4 duże biura podróży (przede wszystkim Neckermann) – zestawy Toyoty (letni katalog Toyoty oraz mini-przewodnik po 5 najpopularniejszych wśród polskich turystów krajach basenu morza śródziemnego) rozdawane będą w 6 portach lotniczych w Polsce w okienkach biur podróży wraz z dokumentami wyjazdowymi;
4. Reklama na okładkach do dokumentów podróży BP Neckermann Polska
5. Naklejki na kortach do squasha w ponad dwudziestu najbardziej popularnych klubach w całej Polsce
Tak kompleksowe i niestandardowe działania reklamowe będą towarzyszyć naszym potencjalnym jak i obecnym klientom przez całe wakacje. W/w działania budują i wzmacniają :
- pozytywne relacje z klientami (obecnymi i potencjalnymi), mające wpływ na decyzje zakupowe
- wizerunek marki Toyota, (brandu jak i poszczególnych modeli)