Autor Wątek: Corolla/Auris News  (Przeczytany 162979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #105 dnia: 07-12-2006, 10:30:18 »
Środa, 6 grudnia (11:39)

Na salonie w Bolonii Toyota zaprezentowała produkcyjną wersję aurisa, czyli następcy corolli.

Zgodnie z oczekiwaniami samochód niemal nie różni się od prototypu, który pokazany został na salonie paryskim we wrześniu.

Przy pracach nad aurisem Japończycy kierowali się zasadą "od środka na zewnątrz". Samochód przede wszystkim miał być pojemny i funkcjonalny, mniej ważny był za to jego wygląd. I to chyba widać. W porównaniu do innych nowych pojazdów, chociażby prezentowanego również w Bolonii fiata bravo czy obecnej już na drogach hondy civic, auris nie ma wielu atutów, jeśli chodzi o wygląd. Wyraźnie widać za to nawiązania do corolli. Czy to dobry ruch - czas pokaże.



Od razu warto jednak dodać, że linie nowej toyoty zaprojektowano w Europie. Za stylistykę jest bowiem odpowiedzialne centrum projektowe Toyoty ED2 (Toyota Europe Design Development S.A.R.L.) w Nicei.

Auris ma 1.76 m szerokości, 1.52 - wysokości i 4.22 - długości. Wynoszący 2.60 m rozstaw osi oznacza sporo miejsca wewnątrz i jednocześnie krótkie zwisy (89 cm z przodu i 73 cm z tyłu). Pojemność bagażnika wynosi 354 litry. Można go zwiększyć poprzez złożenie tylnych siedzeń do 777 litrów.

Nowa toyota oferowana będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 i 1,6 l (moc 97 i 124 KM) oraz dieslami o pojemności 1,4, 2,0 i 2,2 l. (moc 90, 126 i 177 KM).

Na uwagę zasługuje najmocniejsza jednostka napędowa. Silnik 2.2 D-4D 180 Clean Power stosowany był już w avensis, corolli verso i RAV4. W aurisie dysponuje mocą 177 KM przy 3600 obr/min oraz momentem 400 Nm (w zakresie 2000-2600 obr/min).

Ten silnik jest nie tylko mocny, ale również należy do najczystszych jednostek wysokoprężnych dostępnych na rynku.



Jako topowe źródło napędu, jednostka ta będzie współpracowała z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Ponadto auris z tym silnikiem będzie miał specjalne, wielowahaczowe tylne zawieszenie.

Plany Japończyków zakładają, że samochody z silnikami Diesla będą stanowiły ponad połowę sprzedaży.

Nic dziwnego, bowiem w ofercie będą tylko dwa silniki benzynowe. Zupełna nowość to jednostka 1.6 VVT-i, która dzięki układowi zmiennych faz rozrządu dysponuje mocą 124 KM i momentem 157 Nm. Ponadto dostępny będzie podstawowy silnik 1.4 VVT-i o mocy 97 KM i momencie 130 Nm.

Auris będzie budowany w Europie. W Anglii będzie powstawał obok avensis, natomiast w Turcji - obok corolli verso. Pierwsze samochody trafią do salonów już w pierwszym kwartale przyszłego roku. j

Źródło informacji: INTERIA.PL














Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

ayrsen

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #106 dnia: 07-12-2006, 10:44:24 »
Obrzydliwe okienka trójkątne w stylu Peugeot 307... Ech - kombinuje Toyota, kombinuje... Ciekawe jak to będzie wyglądało na żywo ale póki co -  :|

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #107 dnia: 07-12-2006, 10:50:49 »
eeetam okienka sa fajne....tylko tyl jakis taki nijaki....wszystko zalezy ...ile sobie zazycza za takie autko...

ogolnie nie powala z nog :cry:


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.

ayrsen

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #108 dnia: 07-12-2006, 10:58:10 »
Zażyczą sobie jak za zboże... Czyli jak zawsze...
Generalnie uważam, że auto oparte na produktach Peugeot'a - tył jest z 207-ki... :oops:
A szybki są OK - w Corolli Verso i innych mini-vanach... Ale w rolce ???

T.N.

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #109 dnia: 07-12-2006, 15:19:47 »
Koledzy - szybki to konieczność wynikająca z nowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa przechodnia wpadającego na maskę* - wymuszają one uniesienie krawędzi maski przy szybie i "wypłaszczenie" przejścia szyby w maskę - w efekcie przesuwa to słupki A i zmusza do dodania trójkątnych okienek.
No cóż - stylistyka Aurisa rzeczywiście nie powala na kolana, ale to samo mówiło się o Rolce i za jakiś czas wygląd spowszedniał, a zalety pozostały :)

*chodzi o to, że trup musi po wszystkim porządniej wyglądać i nie powodować takiego bałaganu na ulicy, jak dotychczas  :wink:

ayrsen

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #110 dnia: 07-12-2006, 15:34:18 »
Ech - już kiedyś o tym pisałem...
Te wszystkie dyrektywy mające na celu nasze bezpieczeństwo - czemu one mają służyć bo na pewno nikomu... ???
Tak jak napisałeś T.N. - być może pieszy potrącony przez Aurisa będzie "ładniej wyglądał" niż potrącony przez Corollę - ale co z tego ??? Zasadniczo będzie tak samo nieżywy... :cry: :cry: :cry:

P.S. Generalnie zgadzam się z opinią Clarksona - w jednym ze swoich felietonów napisał tak: "Cała idea BHP nas kiedyś zabije"... Amen.

T.N.

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #111 dnia: 07-12-2006, 20:15:20 »
Wszystko fajnie - mimo to jednak osobiście wolałbym, gdyby już do tego doszło, przeżyć dzięki zabezpieczeniom, niż nie przeżyć bez nich :). Co by nie mówić - jeszcze 15 lat temu kolizja przy prędkości 60km/h to był pewny zgon lub co najmniej długotrwałe leczenie - cierpienie, ruina życia. Teraz przy tej prędkości wychodzisz bez szwanku lub z niewielkimi urazami. Jeśli do tego dodać zdecydowanie lepsze hamulce z bajerami typu ABS czy VSC, poduszki, napinacze - szansa na przeżycie rośnie. Gdyby nie było odgórnie narzuconych przepisów, to producenci jak dawniej kładliby lachę na bezpieczeństwo.
Podobna sytuacja jest z w innych dziedzinach - gdyby nie przepisy ekologiczne, to samochód o mocy 177 koni ważący 1,5 tony nie spalałby 6-7 litrów ropy, ale 8-10, o benzynie nawet nie wspomnę. Może i dawniej przyjemność z jazdy była większa - ale dokładnie tak samo większa była przyjemność z dymania panienek - bo człowiek był młody!  :wink:
Obiektywnie patrząc współczesny samochód klasy średniej, np. Ave jest o bardziej komfortowa niż dawniejsze luksusowe limuzyny - brakuje jej może tych skór i drewna, tego blichtru - ale obiektywny komfort jest podobny albo lepszy. Tak samo dynamika, prowadzenie, cała obsługa. Może się ktoś zdziwi - ale samochodem, którego prowadzenie sprawiało mi w życiu największą radochę byłą Wołga teścia - obiektywnie muszę jednak przyznać, że w porównaniu z dzisiejszymi maluchami nawet był to po prostu złom. Dlatego jeśli miałbym wybierać, to do codziennej jazdy wolę jednak współczesne plastikowe toczydła, skrępowane balastem kategorycznych przepisów i wizualnie często mało ciekawe - ale wygodne, szybkie i bezpieczne, a do tego - ekonomiczne. Coś za coś...

ayrsen

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #112 dnia: 07-12-2006, 20:48:56 »
T.N. - generalnie oczywiście masz rację i zgadzam się z Tobą ale... :oops:
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym kierowcy i innych uzytkowników dróg to jedno...
A bezpieczeństwo pieszych to co innego...
W rzeczywistości zderzenie samochodu z pieszym prawie za każdym racem musi doprowadzić do bardzo poważnych obrazów pieszego a najczęściej /niestety/ zgodnu. Po prostu nieubłagane prawa fizyki i tyle. Tym, którzy nie mogą tego zrozumieć za każdym razem proponuję wizytę w sali gimnastycznej, rozpędzenie się do największej możliwej prędkości /=bieg/ i przyłożenie prosto w betonową ścianę... :-P A póżniej wyobrażenie sobie, że to było może max 30 km/h... A przepisowo! jadący samochód w mieście jedzie 50 km/h...
Dlatego uważam, że bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów samochodów - TAK! Bezpieczeństwo pieszych - NIE! Bo to nie ma sensu... :oops: Lepiej niech producenci tworzą piękne samochody, przykuwające uwagę - może dzięki temu piesi będą bardziej zwracali na nie uwagę...

P.S.
większa była przyjemność z dymania panienek - bo człowiek był młody!  :wink:
Hmmm - to ja muszę być ciągle strasznie młody... :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

tmtk

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #113 dnia: 08-12-2006, 00:08:46 »

ale wracajac ad rem, interesujacy news.
354l bagaznika to juz jak na hb przyzwoity wynik, bo e12 ma bagaznik taki jak punto.
co do antycypowanego przez ayrsena poziomu cen, tez sie obawiam ze beda spore.
minimum 10% wieksze (w podstawowej wersji) od obecnej e12.

choc mam nadzieje ze nadchodzaca kijanka c'eed troche zmusi toyote do umiaru, bo cena wer. podstawowej skalkulowana na 45kzl wydaje sie atrakcyjna.

T.N.

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #114 dnia: 08-12-2006, 14:27:56 »
Bezpieczeństwo pieszych - NIE! Bo to nie ma sensu...

Bez przesady - już teraz samochody są znacznie bezpieczniejsze dla pieszych niż kiedyś - miękki przód powoduje znacznie mniejsze obrażenia kończyn na przykład. Zamierzeniem ustawodawców - i konstruktorów - jest teraz wprowadzenie takiego kształtu i konstrukcji maski, by zmniejszyć urazy głowy - przeciętny pieszy trafiony przodem ginie na skutek urazu głowy trafiającej w maskę, a dokładniej - w twarde struktury pod maską. Okazuje się, że zmiana kąta nachylenia i odległości maski od urządzeń znajdujących się pod nią wystarczą, by znacznie poprawić wyniki wypadków w miastach - przy miejskich prędkościach. Zauważ, że jesli samochód jedzie 50kph i dochodzi do zderzenia z pieszym, to w momencie uderzenia zazwyczaj prędkość jest już niewielka - 30-40 kph. Jeżeli przekonstruujemy auta tak, by bardziej chronić pechowych pieszych, to wielu z nich uda się przeżyć - a o to warto powalczyć. Zwłaszcza, że tak naprawdę jesteśmy dopiero na początku drogi - o bezpieczeństwie pieszych konstruktorzy samochodów myślą może od pięciu lat. Jestem przekonany, że za lat 20 zobaczymy naprawdę duże efekty - chociaż trudno się spodziewać, by udało się wyeliminować zjawisko jako takie. Na początek trzeba mieć takie podejście, jak w przypadku konstrukcji stref zgniotów, poduszek itp. - grupą docelową nie są piesi uderzani z dużą prędkością, ale ci, którzy znajdują się na linii granicznej - w przypadku których możliwe obecnie do wprowadzenia ulepszenia konstrukcyjne spowodowałyby uratowanie życia lub umożliwienie powrotu do zdrowia. Potem, stopniowo uwaga projektantów będzie obejmować coraz szerszą grupę ofiar i coraz większy zakres prędkości. Można mieć nadzieję, że postępy elektroniki doprowadzą kiedyś do systemów automatycznie rozpoznających zagrażającą kolizję z pieszym i uruchamiających hamulce i cały zespół zabezpieczeń zmniejszających skutki wypadku.

większa była przyjemność z dymania panienek - bo człowiek był młody!  :wink:
Hmmm - to ja muszę być ciągle strasznie młody... :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
[/quote]

No cóż, nie napisałem, że nie mam z tego przyjemności - ale że dawniej była ona jednak odczuwalnie większa ;)


STAMP

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #115 dnia: 08-12-2006, 20:29:07 »
No to nazwa corolli nie zniknie całkowicie ze światka motoryzacji. Tak nazywać się będzie corolla nowej generacji w wersji sedan. Trochę fotek można oglądnąć tutaj http://motoryzacja.interia.pl/samochody/premiery/news/pierwsze-zdjecie-nowej-corolli,819230
PS Było już o tym we wcześniejszych postach, ale tu mamy o parę fotek więcej :roll:
« Ostatnia zmiana: 08-12-2006, 20:39:14 wysłana przez STAMP »

Bartek72

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #116 dnia: 11-12-2006, 23:00:22 »
Wszedzie czytam, ze Toyota nie bedzie oferowala nowej Corolli/Aurisa w wersji kombi.
Przyznem, ze troche tego nie rozumiem.  Czyzby liczyli na to, ze wszyscy dotychczasowi uzytkownicy wersji wagon przesiada sie na Ave kombi albo Corolle Verso? Przeciez samochody te sa drozsze o dobre 20.000 PLN! Dziwna to decyzja - zwlaszcza, ze wiekszosc koncernow robi wszystko, aby swoimi samochodami wypelnic kazda nisze, luke w ofercie konkurencyjnych firm. A tu - taki babol!!
Nie wiem o co chodzi...
Ja w kazdym razie potrzebuje (potrzebowac bede) i stac mnie (stac mnie bedzie) na kombi z segmentu C. I co? Mam sobie kupic Focusa??? :embarrassed:
A moze Dacie Logan kombi?????

Offline ravka

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 965
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #117 dnia: 12-12-2006, 14:27:32 »
Temat ciekawy, wg informacji "mojego dilera" 30% światowej (europejskiej)  :huh: produkcji corolli kombi szło do Polski.
Na podstawie tego stwierdzili że tylko polacy kupują corolle kombi, a biorąc pod uwagę ilość sprzedawanych w polsce nowych aut, stwierdzili, że nie ma sensu tego produkować.
1. GT 86 Biała Perła
2. Żonowóz - Ave III 1.8

crab79

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #118 dnia: 14-12-2006, 16:54:52 »
witam

przypominam, że jest to cennik corolli czyli wersji sedan a nie aurisa (moze potrzebny jest nowy dział - auris?)

nowy cennik corolli chyba trzeba napisać e15 ? jest już dostępny, cena:
  • wersja terra 1.4 z metalikiem to 64.000 zł
  • wersja terra 1.6 z metalikiem to 67.800 zł
  • wersja terra 1.4D z metalikiem to 70.600 zł


w standardzie:
  • ABS,
  • EBD,
  • BA,
  • boczne poduszki,
  • spryskiwacze reflektorów,
  • lakierwane zderzaki,
  • dzielona kanapa,
  • kierwonica regulowana w dwóch płaszczyznach,
  • komputer pokładowy,
  • klima,
  • elektryczne szyby przód,
  • elektryczne lusterka,
  • radio z RDS,
  • CD z MP3,
  • 4 głośniki,
  • podgrzewane siedzenia przednie
  • opony 195/65/R15 (w 1.6 205/55 16 cali)

w standardzie w wersji Prestige - ksenony  :-)
« Ostatnia zmiana: 20-12-2006, 07:52:01 wysłana przez crab79 »

Offline SZYMON14

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4796
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #119 dnia: 14-12-2006, 17:23:29 »
Witam!

    A wiadomo cos o liczbie poduszek?


                       Pozdrawiam Szymon14


Yaris 1.3 2005 r., Auris 1.6 2010 r., Auris 1.3 2012 r.


 

Beesafe.pl