Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).  (Przeczytany 1714 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 310
  • Samochód: Carina E GLi, Camry LE
  • Skąd: lubelskie
Dzisiaj przy kończącym się paliwie nie dojechałem do stacji paliw (zabrakło ok. 800m) i samochód zgasł. Zepchnąłem go z drogi na parking i po ok. pół godziny wlałem 5l benzyny. Nie odpalił już. Potem dolałem jeszcze 20 litrów ale też nie odpalił. Jutro będę go oglądał bliżej.

Czy oprócz ewentualnie spalonych bezpieczników lub ewentualnie spalonej pompy paliwa, coś może być jeszcze uszkodzone i powodować brak uruchamiania?

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 310
  • Samochód: Carina E GLi, Camry LE
  • Skąd: lubelskie
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #1 dnia: 08-11-2020, 14:00:06 »
Dzisiaj wyjąłem i obejrzałem bezpieczniki z 2 skrzynek i żaden nie wygląda na spalony.
Wymontowałem również pompę paliwa ze zbiornika i podłączeniu do akumulatora pompa działa.

Jakieś pomysły co to może być innego uszkodzone? bo tak szczerze to obstawiałem spaloną pompę paliwa.

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 310
  • Samochód: Carina E GLi, Camry LE
  • Skąd: lubelskie
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #2 dnia: 08-11-2020, 16:12:27 »
Prąd dochodzi do pompy, bo po zdjęciu wężyków i po przekręceniu kluczyka pompa sika paliwem.

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 310
  • Samochód: Carina E GLi, Camry LE
  • Skąd: lubelskie
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #3 dnia: 09-11-2020, 06:41:23 »
Obecnie wydaje się, że kończące się paliwo nie miało nic wspólnego z awarią i do stacji paliw jednak bym dojechał. Brak iskry na świecach podpowiada, że to może być: cewka, igniter, przeskok rozrządu lub czujnik położenia wału korbowego. Czy brak iskry może oznaczać, że jeszcze coś innego jest uszkodzone?
Niestety samochód wyłączył się ok. 10 km od domu i tam już pozostał, więc mam nieco utrudnioną diagnostykę i naprawę.

Offline zuoo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 992
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: Ave T25 2.0 D4D 126KM
  • Skąd: Wrocław
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #4 dnia: 09-11-2020, 12:11:45 »
Sprawdź czy jest napięcie na zasilaniu cewki. Samą cewkę obejrz czy nie ma uszkodzenia mechanicznego, nie widać pęknięć świadczących o przebiciu.
Czujnik położenia wału nie powinien mieć wpływu na iskrę. Jak nie będzie napięcia na złączu cewki to szukaj bezpieczników / przekaźnika. Spróbuj podmienić na inny o tej samej budowie.
cZŁOwiek  .. zło jest w każdym z Nas ..

Offline lecho48

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 145
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #5 dnia: 09-11-2020, 14:45:45 »
Co podpowiada komputer ?
Robiłeś test diagnostyczny.

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 310
  • Samochód: Carina E GLi, Camry LE
  • Skąd: lubelskie
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #6 dnia: 10-11-2020, 22:14:06 »
Testu diagnostycznego jeszcze nie robiłem (rozumiem, że chodzi o złącze diagnostyczne) i napięcia na zasilaniu cewki też jeszcze nie sprawdzałem (nie wiem jak).

Na razie wymontowałem aparat zapłonowy i zamówiłem cewkę zapłonową - dzisiaj ją sprowadzili (Magneti Marelli za 90zł). Wyjęta cewka (EPS) ma pęknięcia na tym wosku, może to świadczy o jej uszkodzeniu?:
https://photos.app.goo.gl/93Qxq2v1ZQQZjs9C9

Nie wiem czy to ma znaczenie ale zauważyłem, że kondensator aparatu zapłonowego ma jakby częściowo wylaną zawartość. Jutro elektryk ma go obejrzeć i coś mi powie. Niestety na kondensatorze nie widać żadnych oznaczeń żeby dokupić nowy, a na allegro są różne modele kondensatorów i nie wiadomo jaki ewentualnie kupić:
https://photos.app.goo.gl/dVyU4q2UTw7kQFhZ6
https://photos.app.goo.gl/hMkECSSj9Fzn7m958
https://photos.app.goo.gl/54Zsrb4xypsNZnuD6

Jednak znalazłem kondensator (numer katalogowy: 19133-16240), na 2407.pl, tyle, że wysyłka będzie za 1 miesiąc. Chyba z Australii go sprowadzają.
« Ostatnia zmiana: 10-11-2020, 22:47:08 wysłana przez carinae20gli »

Offline dziadek_tadeusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3980
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód: Toyota Camry 2.2 x2
  • Skąd: Wojnów/Siedlce
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #7 dnia: 10-11-2020, 22:52:24 »
Kup kondensator w ASO i będzie za max 3 dni.
Uwielbiam swoją Toyotę :)

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 310
  • Samochód: Carina E GLi, Camry LE
  • Skąd: lubelskie
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #8 dnia: 11-11-2020, 14:47:53 »
Dzisiaj elektryk sprawdził kondensator jakimś miernikiem i powiedział, że jest sprawny i można go montować.
Zamontowałem więc nową cewkę, niestety dalej samochód nie odpala (brak iskry na świecach).

Do aparatu zapłonowego idą dwie wtyczki (jedna z boku na 2 piny, a druga u góry na 4 piny). Czy można jakoś sprawdzić, czy prąd w nich jest i dociera do aparatu zapłonowego?

Drugie pytanie - jak sprawdzić, czy igniter jest sprawny lub nie?

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 310
  • Samochód: Carina E GLi, Camry LE
  • Skąd: lubelskie
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #9 dnia: 11-11-2020, 16:35:45 »
Na wtyczce bocznej od aparatu zapłonowego dwu-pinowej, jeżeli kluczyk w pozycji ON, to pokazuje 11.2V.
Nadto odłączyłem akumulator, a potem w złączu Diagnosis zwarłem styki TE1 i E1 (wg czerwonej książki WKiŁ str.64) i pokazało kod 12.

Wg książki WKiŁ kod 12 oznacza:
- Wiązka przewodów od rozdzielacza zapłonu.
- Rozdzielacz zapłonu.
- Czujnik położenia wału korbowego
- Elektroniczne urządzenie sterujące.

Wg książki Hayesa kod 12 oznacza:
- RPM signal.

Offline lecho48

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 145
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #10 dnia: 11-11-2020, 22:50:29 »
Od razu trzeba było zacząć od z czytania kodu błędu.
W modelu od 1994 r
Stawiam na czujnik położenia wału korbowego. Jego uszkodzenie , brak sygnału o położeniu kontowym wału korbowego do elektronicznego urządzenia sterującego, może zablokować wydzielanie wysokiego napięcia . W bardziej zaawansowanych konstrukcjach, dla bezpieczeństwa sterownik odcina również pompę paliwa. Nie wiem jak to się ma do cariny, ale warto sprawdzić w pierwszej kolejności.
Lecho48
pozdrawiam

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 310
  • Samochód: Carina E GLi, Camry LE
  • Skąd: lubelskie
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #11 dnia: 12-11-2020, 19:12:26 »
No cóż, Carina to jednak super bezawaryjne auto, tylko właściciel bezmyślny gamoń.
Zajrzałem dzisiaj pod plastikowe osłony z prawej strony silnika i brakuje sporej części paska rozrządu. Od 13 lat mam to auto i jeszcze rozrząd nie zmieniany, a nie wiadomo kiedy poprzedni właściciel zmieniał. W tym roku miałem zmieniać, tylko na razie robiłem wymianę przednich łożysk, regenerację zwrotnic, osłony, drążki, malowanie auta pod spodem, itp. i rozrząd odsuwałem na później. Jutro auto na lawetę i zabieram je do domu.

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 310
  • Samochód: Carina E GLi, Camry LE
  • Skąd: lubelskie
Odp: Brak paliwa, zgasł i nie odpala (3S-FE, 2.0, bez gazu).
« Odpowiedź #12 dnia: 19-12-2020, 20:34:41 »
Na szczęście po wymianie rozrządu samochód dzisiaj odpalił.