Koledzy,
Czy ktoś może mi klarownie wyjaśnić czym skrzynia CVT różni się od E-CVT, bo wbrew podobnej nazwie są to chyba zupełnie inne urządzenia. Jeśli dobrze rozumiem CVT miało łańcuch pomiędzy kołami stożkowymi. Koła zaciskały się, bądź oddalały od siebie, zmieniając przełożenie. Czy E-CVT też ma taki łańcuch, czy całą sprawę załatwia przekładnia planetarna?
Swoją drogą jestem bardzo zadowolony z tego jak pracuje ta przekładnia w mojej Corolli. Mam wersję TS 2.0, 184 km. Nie wiem skąd się biorą informacje o wyciu itp. Owszem silnik jest głośny przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu, ale dla mnie jest to dźwięk wręcz rasowy. Owszem czasami jest słuchowe wrażenie ślizgającego się sprzęgła, ale tylko przy małej prędkości kiedy silnik musi doładować baterię. Podczas normalnej codziennej jazdy nie jest to żaden problem. Przekładnia pracuje płynnie, miękko, bardzo przyjemnie. Jakie są Wasze odczucia i przemyślenia na ten temat?