Autor Wątek: CVT E-CVT  (Przeczytany 17687 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gregoire

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 31
CVT E-CVT
« dnia: 08-03-2021, 21:23:49 »
Koledzy,

Czy ktoś może mi klarownie wyjaśnić czym skrzynia CVT różni się od E-CVT, bo wbrew podobnej nazwie są to chyba zupełnie inne urządzenia. Jeśli dobrze rozumiem CVT miało łańcuch pomiędzy kołami stożkowymi. Koła zaciskały się, bądź oddalały od siebie, zmieniając przełożenie. Czy E-CVT też ma taki łańcuch, czy całą sprawę załatwia przekładnia planetarna?
Swoją drogą jestem bardzo zadowolony z tego jak pracuje ta przekładnia w mojej Corolli. Mam wersję TS 2.0, 184 km. Nie wiem skąd się biorą informacje o wyciu itp. Owszem silnik jest głośny przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu, ale dla mnie jest to dźwięk wręcz rasowy. Owszem czasami jest słuchowe wrażenie ślizgającego się sprzęgła, ale tylko przy małej prędkości kiedy silnik musi doładować baterię. Podczas normalnej codziennej jazdy nie jest to żaden problem. Przekładnia pracuje płynnie, miękko, bardzo przyjemnie. Jakie są Wasze odczucia i przemyślenia na ten temat? 

Offline Obskurant

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 79
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #1 dnia: 08-03-2021, 21:39:29 »
https://youtu.be/PEJnnZhOaGI


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline scav

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #2 dnia: 08-03-2021, 21:43:23 »
ecvt - przekladnia planetarna, cvt - stozki z pasem transmisyjnym. Czasami naprzemiennie nazywane, chociaz zasada dzialania inna.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: 08-03-2021, 21:47:32 wysłana przez scav »

Offline toranaga

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 729
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #3 dnia: 08-03-2021, 22:33:45 »
Corolla TS 1.8 Hybrid 122KM,2019,Executive,Phantom Brown poprzednio:
Corolla 1,6 132KM,CVT,sedan,2014
Corolla 1,6 125KM,sedan 2006
Corolla 1,4 86KM Liftback 1998
Włącz Kuba Wątły TV, niezależne Medium Obywatelskie.

Offline M.J.L.

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 117
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #4 dnia: 09-03-2021, 08:54:14 »
Corolla TS 2.0 Executive

Offline debki4

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 71
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #5 dnia: 09-03-2021, 10:02:27 »
I jeszcze jeden

https://youtu.be/FrPTMwqZfwE

Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka


Offline bazz

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #6 dnia: 10-03-2021, 20:23:25 »
trzy lata temu (mniej więcej) byłem gotowy kupić Hondę Civic. Długo się zastanawiałem i już, już miałem ją kupić aż tu nagle w 2019r. pojawiły się nowe Toyoty. I też zadawałem sobie to pytanie: Tu CVT, i tu CVT a co to jest to e? I nagle doznałem olśnienia. Obejrzałem parę filmów na YT i zrozumiałem że e-CVT daje mi większą niezawodność. Ten brak paska stalowego robi całą różnicę. I ten brak paska sprawia że układ planetarny Toyoty jest o wiele bardziej niezawodny od CVT i w zasadzie BEZOBSŁUGOWY.
Dzisiaj się cieszę z nowej Corolli TS 2000, która ma jeszcze jeden plus: BRAK TURBOSPRĘŻARKI. Honda miała tylko na rynek amerykański wolnossący silnik 2.0 a w Europie wyłącznie turbo 1.5.
Załączam kolejny film. Co prawda po angielsku i dotyczy RAV 4 ale taka sama jest budowa przekładni planetarnych we wszystkich Toyotach.
Obejrzeć można od środka tą przekładnię w naturze:
https://www.youtube.com/watch?v=O61WihMRdjM

Offline Amper

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 720
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #7 dnia: 10-03-2021, 22:28:23 »
BZDURY BZDURY i jeszcze raz BZDURY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skąd wy czerpiecie takie wiadomości???
Sprzedałem E-16 z klasycznym CVT przy przebiegu 180.000. Bez wymiany płynu w skrzyni od nowości !. Nowy właściciel (Taxi) dobija do 240.000 km skrzynia pracuje jak nowa i jest zadowolony.

Offline bazz

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #8 dnia: 10-03-2021, 23:19:15 »
BZDURY BZDURY i jeszcze raz BZDURY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ......
.....Sprzedałem E-16 z klasycznym CVT przy przebiegu 180.000. Bez wymiany płynu w skrzyni od nowości !. .......

Przykładowo, taka skrzynia Multitronic, klasyczne CVT. Jest w sieci wiele artykułów na temat trwałości tych skrzyń i kosztów napraw. Proszę poczytać.
Jeden pozytywny przykład nie czyni reguły. Generalnie: Planetarna przekładnia e-CVT jest o wiele bezpieczniejsza i pewniejsza niż klasyczna CVT z wariatorem i pasem.

Offline Krisman

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 9430
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV-4 V 2.0 AWD
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #9 dnia: 11-03-2021, 06:19:55 »
Panie, w internetach baba czytała, że krowę kosmici porwali.
Są firmy które potrafią je zrobić i są takie, że trzymaj  się panie.
CVT w toyocie przeszedł tal długą drogę, że w ogóle nie można porównywać wcześniejszych cvt do współczesnej Direct Shift CVT, zasada niby zbliżona, a skrzynia o niebo lepsza która ma i "normalny" bieg startowy i biegi przeżycia wirtualnie (10) i jest niesamowicie sprawna.
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/60922/toyota-opracowuje-silnik-z-nowa-skrzynia-direct-shift-cvt

https://youtu.be/162BWwkcy5U
« Ostatnia zmiana: 11-03-2021, 06:23:29 wysłana przez Krisman »

Offline K602

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 431
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #10 dnia: 11-03-2021, 11:51:00 »
Przykładowo Multitronik robiony przez Audi w kodelu C6, był do pupy i awaryjny.
SAP ABAP Certified Developer

Offline jinn

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 87
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #11 dnia: 11-03-2021, 14:13:54 »
Ostatnie trzy lata jeździłem C-HRką 1.2 ze skrzynią CVT, a od trzech miesięcy mam 2.0 HSD. Nigdy się nie zgłębiałem nad budową tych dwóch przekładni, ale według mnie CVT kulturą pracy bije na głowę tę drugą. Mimo, że przypięta jest do dużo słabszego silnika, to świetnie daje radę. Ma 7 symulowanych przełożeń plus tryb manualny "tiptronic" i zachowuje się podobnie do DSG. Po przełączeniu na tryb Sport w komputerze, silnik zauważalnie zmienia charakterystykę pracy i nawet dźwięk przy dynamicznym przyspieszaniu staje się głębszy i niższy. To pewnie przez zmianę faz rozrządu i geometrii łopatek turbiny. Fajniej też jest czuć te "niby" zmiany biegów. Skrzynia ogólnie robi robotę. Teraz mam 2.0 hybrydę i dźwięk silnika oraz poziom obrotów przy ostrym przyspieszaniu od razu podświadomie każą mi zdjąć nogę z gazu. Wydaje się jakby wskazówka nieistniejącego obrotomierza zbliżała się do końca czerwonego pola, a korbowód miał wylecieć bokiem :grin: Najlepiej jest wtedy włączyć radio na maxa, żeby nie słyszeć silnika. Fakt, do setki przyspiesza w te 7,8 sekundy i, aż do zamknięcia licznika czuć wciskanie w fotel, ale te obroty i dźwięk przy kickdownie mnie przerażają. Tryb sportowy nie działa w ogóle. Jakby mi ktoś losowo zmienił tryb jazdy to na pewno nie wiedziałbym na jakim jadę.

Offline bazz

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #12 dnia: 11-03-2021, 14:22:52 »
Panie, w internetach baba czytała, że krowę kosmici porwali.
Są firmy które potrafią je zrobić i są takie, że trzymaj  się panie...
I stosując powyższą logikę, dajesz Pan link do artykułu z początku 2018 roku, o pracach nad nową jednostką napędową Toyoty na platformie TNGA, czyli 2 litrowym silniku wolnossącym... który właśnie jest montowany w nowych Toyotach. Tylko gdzie się zapodziała ta skrzynia Direct-Shift CVT której obrazek widzimy?  No gdzie? Bo ja jej w swoim samochodzie nie mam. Bo Toyota postanowiła wyrzucić tą konstrukcję z paskiem do kubła na śmieci? A dlaczego? Dlaczego zamiast tego ustrojstwa z paskiem stalowym, mamy teraz system przekładni planetarnej? Oj, Panie... te internety.

Offline Krisman

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 9430
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV-4 V 2.0 AWD
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #13 dnia: 11-03-2021, 14:25:50 »
@jinn
Mam podobną do twojej CVT w której wyeliminowano efekt braku przyspieszania dzięki  normalnej "zębatkowej" jedynce, a udawanych biegów jest aż 10. Efekt dużo fajniejszy niż w e cvt, ale fakt, że e cvt jest bardzo mało awaryjna jest bezsporny

Wysłane z mojego J23 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: 11-03-2021, 14:28:30 wysłana przez Krisman »

Offline Krisman

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 9430
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV-4 V 2.0 AWD
Odp: CVT E-CVT
« Odpowiedź #14 dnia: 11-03-2021, 14:31:33 »
Panie, w internetach baba czytała, że krowę kosmici porwali.
Są firmy które potrafią je zrobić i są takie, że trzymaj  się panie...
I stosując powyższą logikę, dajesz Pan link do artykułu z początku 2018 roku, o pracach nad nową jednostką napędową Toyoty na platformie TNGA, czyli 2 litrowym silniku wolnossącym... który właśnie jest montowany w nowych Toyotach. Tylko gdzie się zapodziała ta skrzynia Direct-Shift CVT której obrazek widzimy?  No gdzie? Bo ja jej w swoim samochodzie nie mam. Bo Toyota postanowiła wyrzucić tą konstrukcję z paskiem do kubła na śmieci? A dlaczego? Dlaczego zamiast tego ustrojstwa z paskiem stalowym, mamy teraz system przekładni planetarnej? Oj, Panie... te internety.
Jest w mojej RAV 4, Lexusie I wielu  2 0  w wersji benzynowej  z AT od 2019.
To skrzynia opracowana z myślą o silniku benzyniwym.
Sprawdź zanim coś napiszesz o wyrzuceniu do kosza

Wysłane z mojego j23 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: 11-03-2021, 14:34:50 wysłana przez Krisman »


 

Beesafe.pl