Autor Wątek: Unijne wentylki na baterie w kołach Toyoty po 2014.11  (Przeczytany 13434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SNCF

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 119
  • Samochód:: RAV4 Plug-In
Witam

Odbieram w tym tygodniu Toyotę Yaris Hybrid Dynamic

standardowo Jarki mają opony rozmiaru 185/60R15 lub 175/65R15

Dynamic ma dodatkowo większą alufelgę kosztem profilu opony bo 195/50R16 i z takimi letnimi przychodzi standardowo

W czym problem? problem dopiero sie zaczyna bo zgodnie z kolejnym wymysłem Unii od listopada muszą być wentylki mierzące ciśnienie w oponach

Chciałem na zimę kupić stalowki z zimowkami 185/60R15 lub 175/65R15  bezpieczniej i więcej gumy na krawężniki i dziury

Jednak kłody pod nogi są dwie Toyota ostrzega mnie ze ich homologacja pozwala na 16tki tylko pomimo ze w instrukcji napisali hipokryci:

strona 318
"Opony niskoprofilowe (wersje wyposazone w opony 195/50R16)
W porównaniu ze standardowymi oponami opony niskoprofilowe zuzywają się
szybciej i mają mniejszà przyczepnosc na oblodzonej lub pokrytej śniegiem
nawierzchni. Na tego typu nawierzchni nalezy uzywac opon zimowych lub
lancuchów przeciwposlizgowych i jechaç ostroznie, dostosowujac predkosc
do warunków drogowych i pogodowych."


dalej strona 327:
Opony niskoprofilowe (wersje wyposazone w opony 195/50R16)
Niskoprofilowe opony zwiekszaja prawdopodobienstwo odksztalcenia obreczy
kola na skutek uderzen pochodzacych od nawierzchni drogi.


Więc, nie mogę dla bezpieczeństwa na zimę kiedy nie widac tak dobrze drogi założyć 15tek pomimo identycznego rozmiaru całego koła,
a dodatkowo wprowadzili durnowate wentylki i nawet jak sie ma komplet drugi kół to komputer będzie pokazywał błąd bo trzeba jechac do ASO przepisywać czujniki

Czy ktoś już to obszedł czy minie kilka miesięcy i zacznie być o tym głośno bo każda firma motoryzacyjna jest teraz do tego zmuszona?

Wentylki te oprócz tego że kosztują dodatkowe 690zł będą sprawiały same kłopoty o czym wiedzą doskonale właściciele np Lagun II

powstają już firmy zajmujące się tym, czyli każdy kto miał drugi komplet i przekładał sobie sam koła nagle nie będzie mógł.

np: www.auteks.pl/portfolio-view/czujniki-cisnienia-tpms/

gdzie wymieniają:
Przyczyny wymiany czujników TPMS i adaptacji w samochodzie:

    Wyczerpanie baterii (5-7 lat lub po ok.160 tys.km)
    Nieszczelność spowodowana korozją aluminium
    Uszkodzenia w wyniku uderzenia w dziurę lub krawężnik
    Uszkodzenie mechaniczne przy montażu opon (niekompetencja wulkanizatora)
    Zmiana pozycji koła na samochodzie
    Nowy komplet kół zimowych



Korozja czujników ciśnienia TPMS jest przyczyną nieszczelnośi koła


Dzwoniłem do 3 salonow we Wro. Toy i kazdy serwis potwierdza ze będą tylko kłopoty
i na razie nie mają sposobu na wyłączenie tego pseudo pomiaru

Problem jest poważny bo nawet rotacji kół nie można samemu zrobić dla równego zużycia
Pamięć pozwala na wpisanie tylko 4ch czujników na raz.
99% wulkanizatorów nie ma sprzętu do kodowania, nawet jak będą mieli = dodatkowe pieniądze w błoto 2x każdego roku na niepotrzebny cel
dla normalnych ludzi potrafiących używać manometru raz na miesiąc, co o ironio i tak każą czynić:

Użyteczność tego systemu opisuje sama Toyota, strona 319:

Regularna kontrola cisnienia w ogumieniu (wersje z ukladem monitorowania
cisnienia w ogumieniu)
Uklad monitorowania cisnienia w ogumieniu nie zwalnia z koniecznosci regularnego
sprawdzania cisnienia w ogumieniu za pomoca manometru.
Kontrola
taka powinna byc elementem rutynowych czynnosci sprawdzajàcych stan
techniczny samochodu.



Pozdrawiam


Podsumowanie:

1. Masz jarka na 16tkach nie pozawala Toyota założyć 15tek pomimo ze obok stoją fabrycznie na takich i niczym samochody się nie różnią, zmienisz sam = nie wypłaca odszkodowania.
2. od 2014.11 Unijne wentylki mierzące ciśnienie = każda zmiana opon/kół w ASO i przeprogramowywanie, zmienisz sam = będzie mrugać kontrolka i nie wypłacą odszkodowania.

Czy ktoś wie jak wyłączyć zbieranie danych z czujników ciśnienia w kołach?
Czy ktoś wie jakie pismo i do kogo skierować w sprawie rozszerzenia homologacji o inny rozmiar kół?
« Ostatnia zmiana: 20-01-2015, 19:04:03 wysłana przez SNCF »

Offline bazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1623
  • Samochód:: Corolla E16 1.6
Odp: Unijne wentylki w kołach
« Odpowiedź #1 dnia: 20-01-2015, 18:18:55 »
Komplet czujnikow do corollki 670 zl. Dzialaja jak na razie bezproblemowo.
« Ostatnia zmiana: 20-01-2015, 18:25:29 wysłana przez bazi »

Offline bazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1623
  • Samochód:: Corolla E16 1.6
Odp: Unijne wentylki w kołach
« Odpowiedź #2 dnia: 20-01-2015, 18:37:23 »
Zmiana pozycji koła na samochodzie
koła nie są przypisane do pozycji. Można przekładać koła dowolnie. Przynajmniej u mnie. W yarisie wątpię ze jest inaczej.
Nowy komplet kół zimowych
Corolla model 2014 z tego co czytałem na forum można przypisać do 8 kodów czujników , wiec problem rozwiązany. w yarku trzeba sie zorientować czy nie jest tak samo.
będą sprawiały same kłopoty o czym wiedzą doskonale właściciele np Lagun II
Nie porównoj renault do Toyoty  :cheesy:
Uszkodzenie mechaniczne przy montażu opon (niekompetencja wulkanizatora)
ostatnio rozmawiałem z lokalnym oponiarzem i nie ma problemu ze zmiana opon z takimi czujnikami (jedynie nie kodują czujników, bo nie maja kompa do tego)
W ASO za to życzą sobie 40 zł:
http://www.toyota-stalowawola.pl/serwis.php
« Ostatnia zmiana: 20-01-2015, 19:16:57 wysłana przez bazi »

Offline adamo64

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 141
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Unijne wentylki na baterie w kołach Toyoty po 2014.11
« Odpowiedź #3 dnia: 21-01-2015, 00:22:19 »
Z tego co wiem to kontrolki ciśnienia nie da się wyłączyć  ale chyba można żaróweczkę wyjąć  :)
Pozdrawiam Adam

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Odp: Unijne wentylki na baterie w kołach Toyoty po 2014.11
« Odpowiedź #4 dnia: 21-01-2015, 15:31:58 »
Masz jarka na 16tkach nie pozawala Toyota założyć 15tek pomimo ze obok stoją fabrycznie na takich i niczym samochody się nie różnią, zmienisz sam = nie wypłaca odszkodowania.



Smierdzi mi tu nadinterpretacja.
Wydaje mi się ze homologacja jest na model samochodu a nie konkretny egzemplarz takze mamy zbiór dopuszczalnych opon i felg..

Offline Nika

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1838
  • Płeć: Kobieta
Odp: Unijne wentylki na baterie w kołach Toyoty po 2014.11
« Odpowiedź #5 dnia: 21-01-2015, 15:43:49 »
Smierdzi mi tu nadinterpretacja. Wydaje mi się ze homologacja jest na model samochodu a nie konkretny egzemplarz takze mamy zbiór dopuszczalnych opon i felg..

Jest na model w konkretnej specyfikacji wyposażenia. Gdyby było jak, jak mówisz to miałbyś w świadectwie zgodności podane wszystkie rozmiary opon, na jakich produkowany jest dany model. Nie słyszałam, żeby ktoś w Aurisie miał wpisany jakis zamiennik, a pytałam forumowiczów, czy ktoś ma więcej niz 1 rozmiar. Ja mam tylko 225/45/r17 i mam ten sam problem z łańcuchami na zimę, co autor wątku. Ani zmienić rozmiaru, ani ubrać łańcucha na to koło, które mam.
Żyj i daj żyć innym.

Offline Pasikonik

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Unijne wentylki na baterie w kołach Toyoty po 2014.11
« Odpowiedź #6 dnia: 21-01-2015, 19:48:42 »
zgodnie z kolejnym wymysłem Unii od listopada muszą być wentylki mierzące ciśnienie w oponach

Unia nakłada obowiązek stosowania systemu kontroli ciśnienia w oponach (TPMS), ale nie narzuca sposobu jego realizacji.
A sposoby realizacji TPMS są bardzo różne:
http://pl.wikipedia.org/wiki/TPMS

Przy okazji warto wspomnieć że wersja Y3 z felgami 16 calowymi (czyli Dynamic) ma dużo większą średnicę zawracania (niż pozostałe wersje Y3), dlatego w tej wersji Yaris przestaje być zwrotny (11,2m vs 9,4m).
(Podejrzewam że z uwagi na szersze/większe opony zmniejszony został maksymalny kąt skrętu kół)

Offline bazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1623
  • Samochód:: Corolla E16 1.6
Odp: Unijne wentylki na baterie w kołach Toyoty po 2014.11
« Odpowiedź #7 dnia: 21-01-2015, 20:06:23 »
Unia nakłada obowiązek stosowania systemu kontroli ciśnienia w oponach (TPMS), ale nie narzuca sposobu jego realizacji.
system TPMS musi być w stanie wykryć 20% spadek ciśnienia (albo spadek o 1.5 bar,
zależnie od tego która wartość jest wyższa) w oponie w ciągu 10 minut (dla jednego koła)
lub 60 minut (więcej niż jednego).  Powyższe wymogi, szczególnie określające minimalny
czas reakcji, w praktyce oznaczają wycofanie pasywnych systemów TPMS na rzecz systemów aktywnych.
http://motofocus.pl/technika/11120/systemy-tpms-czym-sa-i-jak-dzialaja

czyli tylko czujniki radiowe spełniają wymagania

Jak kogos interesuje, jak je sie montuje :
https://www.youtube.com/watch?v=GFfl1sg9IDQ
« Ostatnia zmiana: 21-01-2015, 20:10:46 wysłana przez bazi »

Offline SNCF

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 119
  • Samochód:: RAV4 Plug-In
Odp: Unijne wentylki na baterie w kołach Toyoty po 2014.11
« Odpowiedź #8 dnia: 22-01-2015, 11:46:14 »
Ja mam tylko 225/45/r17 i mam ten sam problem z łańcuchami na zimę, co autor wątku. Ani zmienić rozmiaru, ani ubrać łańcucha na to koło, które mam.

dokładnie

Przy okazji warto wspomnieć że wersja Y3 z felgami 16 calowymi (czyli Dynamic) ma dużo większą średnicę zawracania (niż pozostałe wersje Y3), dlatego w tej wersji Yaris przestaje być zwrotny (11,2m vs 9,4m).
(Podejrzewam że z uwagi na szersze/większe opony zmniejszony został maksymalny kąt skrętu kół)

też o tym pomyślałem ale zmiejszając skrętność kół dla szerszej opony nic nie stoi na przeszkodzie dac 1cm węższą oponę

to w drugą stronę pownno byc zabronione


Offline SNCF

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 119
  • Samochód:: RAV4 Plug-In
Odp: Unijne wentylki na baterie w kołach Toyoty po 2014.11
« Odpowiedź #9 dnia: 02-01-2016, 16:29:10 »
Witam ponownie, odświeżam wątek po prawie roku od napisania i zakupu nowego auta Toyota Yaris Hybrid

Czy komuś udało się ominąć durnotę unijną?
Przez to nie mogłem kupić zimówek z osobnymi felgami, musiałem sprzedać fabryczne nowe opony letnie i założyć wielosezonowe żeby felg nie ruszać z zakichanymi czujnikami.

Dziś przyszedł mróz pierwszy raz od kiedy mam Yarisa czyli przy -15'C zaczął pokazywać ze coś jest nie tak z ciśnieniem!  hahaha debilna unia dokładnie tak jak przeczuwałem na nic jest to potrzebne bo ciśnienie kontroluję sobie w garażu regularnie sam, a przyszedł mróz i już niepotrzebny system nawalił. Kontrolka ciśnienia świeci a wszystkie koła sprawdziłem mają 2,1-2,3bar.  Co z tego ze auto ma gwarancje i ze pewnie szlag trafił już jakiś czujnik i mi wymienią ale umawianie sie jeżdżenie strata czasu i co po 3latach jak gwara minie?...unia

idąc tym tokiem dalej za  2lata unia kaze do każdego nowego auta dodać muzułmanina

Czy ktoś ma sposób na te wentylki by komputer ich nie monitorował?


2+2=4
« Ostatnia zmiana: 02-01-2016, 16:38:22 wysłana przez SNCF »

Offline felicjator

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1205

Offline bazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1623
  • Samochód:: Corolla E16 1.6
Odp: Unijne wentylki na baterie w kołach Toyoty po 2014.11
« Odpowiedź #11 dnia: 02-01-2016, 16:49:47 »
Kontrolka ciśnienia świeci a wszystkie koła sprawdziłem mają 2,1-2,3bar.
a jaka wartość jest w systemie skalibrowana ? może masz zapamietaną do jazdy ekonomicznej (ze 2,6bara ) i przy 2,1-2,3 kontrolke zaświeca.

Druga sprawa to ze im nizsza temp. tym nizsze cisnienie w oponach i zaswieca czujnik , bo spada ponizej jakiejs tam wartosci a niekoniecznie te ustrojstwo które masz do pomiaru cisnienia w garażu dobrze wskazuje.
idąc tym tokiem dalej za 2lata unia kaze do każdego nowego auta dodać muzułmanina
właśnie mi sie przypomniało  :cheesy::
https://www.youtube.com/watch?v=fUThDTG8A78
« Ostatnia zmiana: 02-01-2016, 16:53:30 wysłana przez bazi »


 

Beesafe.pl