Autor Wątek: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.  (Przeczytany 33489 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MPisar

  • Gość
Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« dnia: 31-03-2005, 23:42:14 »
Witajcie,
Czy spotkaliście  sie z problemem wolnych obrotow w Avensis.

Mam problem w Avensis  2.0 z silnikiem D4  V.V.T-i.

Silnik  stracił stabilne obroty biegu jałowego.
Obroty pływają w zakresie od 400 do 600 .
Oczywiście pływają bardzo wolno. Czasami jest 500 za poł godziny 450  itd.
ASO odpowiedziała że nie ma regulacji obrotow silnika.
Auto zostało prześwietlone komputerem i nie ma żadnych  błedow.
Podobno czasami pomaga wymiana oprogramowania?
Czy spotkaliście sie z takim problemem ?
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:35:55 wysłana przez ayrsen »

Bubu

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #1 dnia: 01-04-2005, 08:21:17 »
posluchaj dobrze bo wg mnie moze brac gdzies lewe powietrze moj znajomy mial podobny efekt w ave 1,8 VVTi

serwisSJ

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #2 dnia: 01-04-2005, 08:47:19 »
Jeżeli nie da sie ich ustawic (a sa na to sposoby) to problem tkwi w przepustnicy - a są one w tych silnikach awaryjne i ratuje Cie tylko wymiana.
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:36:34 wysłana przez ayrsen »

MPisar

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #3 dnia: 01-04-2005, 09:16:02 »
Cytat: Bubu
posluchaj dobrze bo wg mnie moze brac gdzies lewe powietrze moj znajomy mial podobny efekt w ave 1,8 VVTi

Bubu
Jak go rozwiązał nie wiesz przypadkiem?

Jeżeli nie da sie ich ustawic (a sa na to sposoby) to problem tkwi w przepustnicy - a są one w tych silnikach awaryjne i ratuje Cie tylko wymiana.

Nie wiesz ile może kosztowac i gdzie można kupic?
Może jakiś numerek katalogowy?
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:38:49 wysłana przez ayrsen »

Bubu

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #4 dnia: 01-04-2005, 09:25:26 »
wymienil uszczelke, zauwazylem ze jestes z okolic Radomia wiec jedz do slepowronu (z Radomia na przysuche) do Radka Siraka on jest kumaty chlopak i poradzi sobie z tym na 100%

MPisar

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #5 dnia: 01-04-2005, 09:37:24 »
Tak jestem z okolic Radomia.
On ma jakiś sklep. Może masz tel do niego jakiś?
Jaka to jest dokładnie miejscowosc?
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:40:37 wysłana przez ayrsen »

Adrian

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #6 dnia: 01-04-2005, 13:38:40 »
Cytat: MPisar
Obroty plywają w zakresie od 400 do 600 .
A nie masz przypadkiem instalacji gazowej? Znam ten problem z jazdy na gazie.
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:40:59 wysłana przez ayrsen »

serwisSJ

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #7 dnia: 02-04-2005, 08:20:20 »
Cytat: MPisar
Nie wiesz ile może kosztowac i gdzie można kupic?

Tylko ASO, ze 2 tys to kosztuje.
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:41:28 wysłana przez ayrsen »

MPisar

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #8 dnia: 08-04-2005, 22:06:29 »
Oczywiście  problem był w przepustnicy powietrza.

Przepustnica powinna lużno chodzic i pomiedzy ściankami powinna byc szpara na powietrze. Przy zabrudzonych ściankach ( przy zamknietej przepustnicy ) nie było prześwitu dla powietrza i to była przyczyna tego.

Przy  zamknietej i czystej przepustnicy prześwit dookoła niej powinien wynosic około 1 mm.

Po tym czyszczeniu obroty przez 1 dzien skakałay od 1300 do 1000 obrotow/min. Jest to podobno adaptowanie sie komputera. Po 60 km obroty ustawiły sie na 900 obrotow i są bardzo stałe i stabilne. Autko chodzi bardzo cicho i stabilnie.

Dzieki BUBU za wskazanie fachowca ktory policzył sobie tylko 50 złotych.
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:43:30 wysłana przez ayrsen »

Bubu

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #9 dnia: 11-04-2005, 21:03:25 »
Mowilem, ze Radzio jest rewelacyjny

MPisar

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #10 dnia: 15-04-2005, 21:53:42 »
Ale panowie instalacja gazowa  dla  silnika vvti 2.0 kosztuje 7000 zł.
SIlnik ten ma wtrysk do głowicy i to jest problem.
Jakaś firma z LPG włoska przewidziała to i wypuściła instalacje ktora radzi sobie z tym. Chodzi o czas wtrysku podobno.
Co wy na to?
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:44:58 wysłana przez ayrsen »

p_flori

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #11 dnia: 17-04-2005, 15:07:22 »
Cytuj (zaznaczone)
SIlnik ten ma wtrysk do głowicy i to jest problem.
Jakaś firma z LPG włoska przewidziała to i wypuściła instalacje ktora radzi sobie z tym Chodzi o czas wtrysku podobno.
czas wtrysku komp gazowy "zbiera" prosto z wtryskiwaczy benzynowych - w momencie ich odciecia - załącza swoje - gazowe (IV generacja) i taka kosztuje od 3,5- 6 tys. Nie ma tu żadnej filozofii - wiekszośc instalek gazowych daje sobie z tym rade). No chyba, że montujesz V generacje (wtrysk fazy ciekłej i tu już jest gorzej i z zamontowaniem i cenowo), ale też da sie zamontowac.
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:46:30 wysłana przez ayrsen »

MPisar

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #12 dnia: 17-04-2005, 15:26:55 »
Cytat: p_flori
Cytuj (zaznaczone)
SIlnik ten ma wtrysk do głowicy i to jest problem.
Jakaś firma z LPG włoska przewidziała to i wypuściła instalacje ktora radzi sobie z tym Chodzi o czas wtrysku podobno.
czas wtrysku komp gazowy "zbiera" prosto z wtryskiwaczy benzynowych - w momencie ich odciecia - załącza swoje - gazowe (IV generacja) i taka kosztuje od 3,5- 6 tys. Nie ma tu żadnej filozofii - wiekszośc instalek gazowych daje sobie z tym rade). No chyba, że montujesz V generacje (wtrysk fazy ciekłej i tu już jest gorzej i z zamontowaniem i cenowo), ale też da sie zamontowaŚ.

Wszystko jasne z Twojej wypowiedzi że kosztuje 6000 zł. Ale żadna IV generacja instalacji LPG nie daje sobie rady.
Są problemy z ustawieniem. Znam osobiście 2 przypadki że firma założyła a nastepnie po 2 tygodniach prob wymontowała i przeprosiła klienta że tego nie są w stanie ustawic (mowa o instalacjach za kwoty 3400 zł)
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:49:30 wysłana przez ayrsen »

p_flori

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #13 dnia: 18-04-2005, 12:48:44 »
Cytuj (zaznaczone)
mowa o instalacjach za kwoty 3400 zł
.... Ale żadna Iv generacja instalacji LPG nie daje sobie rady
po pierwsze mam taką instalacje w silniku VVTI (no tyle, że 1,4) i daje rade, po drugie wiekszośc instalacji da rade, tylko ten silnik jest rzadko gazowany i nie wiedza gostki jakie parametry dobrac do auta (jakiej mocy reduktor, jakie wtryski, jak wkrecic wydatek wtrysku itp) - to jest podstawa - i jak tu sie popełni błedy - komputerem już nic nie zwojują.
Odbiegliśmy od tematu.
Chciałem zapytac , bo mi czasem pływaja broty jak zaleje Pb 98 (zwykle jeżdze na 95), czy to jest normalne, (wynik adaptacji komputera?).
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:51:00 wysłana przez ayrsen »

MPisar

  • Gość
Odp: Obroty silnika - problemy z obrotami wolnymi.
« Odpowiedź #14 dnia: 18-04-2005, 18:01:07 »
Tak jest zawsze - to standard.
« Ostatnia zmiana: 10-09-2006, 08:51:18 wysłana przez ayrsen »


 

Beesafe.pl