W końcu jakaś dłuższa jazdę C-HR hybryda na polonijnej trasie 1400 km w tym miasta, przebudowy, autostrady i dłuuuugie korki. Więc był czas trochę się zaprzyjaźnić z Toyką.
O pozytywach nie będę pisał za dużo bo po co. Toyota to jednak Toyota. Jest piękna.
Najwięcej uwag mam do nawigacji i nie chodzi prawdopodobnie o zwykłe „przyzwyczajenie” się do niej ale o totalny brak niezbędnych funkcji. A wpadłem w pułapkę sprzedawcy i zapłaciłem za to, to 2500 zł. Więc zaczynamy:
1. Brak możliwości ustawienia głośności dźwięku fotoradaru i rodzaju tego dźwięku
2. Częsty i nagminny brak informacji (obrazu i dźwięku) o fotoradarach stacjonarnych, pomimo realnego istnienia radaru i komunikatu np: w systemie Janosik.
3. Ogólny brak informacji o fotoradarach przenośnych, pomimo istnienia przycisku zgłaszania fotoradaru przenośnego (podejrzewam, że to błąd tłumaczenia)
4. Ustawienia mapy do
automatycznego przybliżania/oddalania są ubogie i niepraktyczne
Blisko -podziałka 200m (brak własnych ustawień)
Normalnie - podziałka 500 m (brak własnych ustawień)
Daleko - podziałka 2 km (brak własnych ustawień)
A gdzie jest możliwość własnych ustawień
automatycznej podziałki np. 10 km, 20km, 50km, 200km (i północ na górze)– szczególnie przydatne przy długich trasach?
Wydaje się, że doskonały wzór zachowania automatycznego przybliżania/oddalania nawigacji Tomtom powinien być powielony w nawigacji Toyota
5. Nieaktualna (aktualna 2016v2) mapa prowadzi po drogach z zakazem ruchu !!!
6. Niedopracowana nawigacja nie omija miejsc zamkniętych w komunikatach TMC a wyznaczana trasa objazdu prowadzi nadal przez zamknięty odcinek drogi !!!
7. Błędna informacja i wyświetlanie miejsc o fotoradarach odcinkowych. Np. byłem już w środku odcinka a nawigacja pokazywała i informowała o rozpoczęciu pomiaru. To samo z końcem odcinka.
8. Brak rozpoznawania tablic początku i końca miejscowości a tym samym ograniczenia ruchu do 50 km/h.
9. Czytanie znaków dotyczących sąsiednich pasów ruchu
10. Brak odwołania znaku ograniczenia prędkości i dźwięku ostrzegania po przejechaniu skrzyżowania
11. Informacja o godzinie dojazdu/dystans/ a przełączanie na pozostały czas jazdy – po dotknięciu tabletu. Po co jak można to umieścić na jednym ekranie. Kierowca na nawigacji powinien np. widzieć jednocześnie godzinę dojazdu (np. 23,25), Pozostały dystans (np. 135 km), pozostały czas jazdy (148 minut)
12. Niepraktyczna regulacja głośności nawigacji w trakcie słuchania radia. Brak szybkiego pokrętła do regulacji głośności radia !!!!
13. Brak możliwości zmiany kolorów nawigacji
14. Niebieska linia prowadząca ma taki sam kolor jak rzeki, więc czasami nie wiadomo czy już płyniemy czy jeszcze jedziemy i w którą rzekę będziemy skręcać.
15. Brak możliwości
zmiany damskiego
głosu na inny (gdzie Hołowczyc?). A gdzie równouprawnienie płci?
16. Nieaktualne i/lub
abstrakcyjne ceny paliw !!! i to bardzo w aplikacji PALIWA (zapłaciłem za tą opcję i aktualizację na 3 lata 2500 zł)
17. Problematyczna w Polsce aplikacja Coyote. W to miejsce w Polsce oczywiście powinien być tylko Yanosik. Toyoto zacznij negocjacje.
18. Brak możliwości ustawienia włączania się tylnej wycieraczki przy biegu wstecznym
19.
Pojedyncze gniazdo
USB pomimo przygotowania do odczytu dwóch urządzeń USB. Stosowanie własnego rozdzielacza powoduje gąszcz kabli.
20. Brak gniazda 12V lub USB dla Pasażerów i w bagażniku.
21. Brak funkcji
zamykania centralnego zamka po osiągnięciu prędkości startowej
22. Niekonsekwencja 24 godzinnego zegara nawigacji i topowego „zielonego” 12 godzinnego zegara toyoty. Zegar nawigacji nie można ustawić w tryb
12 godzinny a zielonego zegara Toyoty nie można ustawić w tryb 24 godzinny. W związku z tym mały mętlik sposobu wyświetlania informacji o godzinie.
23. Kształt wewnętrznych boków środkowej konsoli powoduje, że cokolwiek położone przed dźwignią zmiany biegów wypada pod nogi na najmniejszym zakręcie. A gdzie położyć okulary przeciwsłoneczne? Skoro miejsca na kubki są zajęte przez rozdzielacze ładowania telefonów, tabletów, dodatkowej nawigacji, Janosika i rejestratory jazdy do przodu i do tyłu?
24. Tempomat aktywny działa zadziwiająco sprawnie ale przydałaby się informacja o przygotowaniu do hamowania przed poprzedzającym pojazdem (np. zmiana koloru poprzedzającego pojazdu). Szczególnie przydatne przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania.
25. Do punktu wyżej musze dodać, że problematyczne jest ciągłe zatrzymywanie się np. na autostradzie i przecieranie znaczka Toyoty za którym znajduje się radar aktywnego tempomatu (bo zapaliła się kontrolka PCS). Zdarzyło mi się w deszczu, że kontrolka paliła się dopóki poprzedzający samochód nie „umył” mi znaczka wodą spod kół. A bez tego cały układ wczesnego reagowania PCS nie zadziała !!!
26. Przy wyprzedzaniu na tempomacie aktywnym po jeździe za wolniejszym pojazdem od razu maks na obrotach (aby tylko dogonić ustawioną prędkość) zamiast ekonomiczne rozpędzanie.
27. Prawdopodobne różnice średniego zużycia paliwa po tankowaniu w porównaniu do rzeczywistego ale to wymaga jeszcze dalszych badań.
28. Brak możliwości ustawienia na jednym wskazaniu średniego zużycia paliwa od skasowania i przejechanego dystansu od skasowania.
29. Nielogiczny brak możliwości włączenia trybu elektrycznego (komunikat o słabo naładowanym akumulatorze) pomimo automatycznym kontynuowaniu jazdy z akumulatora.
30. Skomplikowany i nieotwieralny sposób otwierania schowka pasażera. Każdorazowo trzeba szkolić każdą kolejną pasażerkę. (chyba, że o to chodziło). Przydałoby się więc chłodzenie schowka
31. Brak możliwości powtórnego wyświetlenia ekranu zakończonej trasy po wyłączeniu stacyjki.
32. Brak konsekwencji tłumaczenia instrukcji obsługi samochodu, instrukcji obsługi systemu nawigacyjnego/systemu multimedialnego i menu systemu multimedialnego w samochodzie. Różnice w nazewnictwie i wyjaśnieniu zastosowaniu. czasami trudno się połapać o co autorowi chodziło.
33. I jeszcze to: Prawdopodobnie brak możliwości wycofania dużego graficznego obrazu rozjazdu (z autostrady?), który pojawia się na ekranie powodując dezorientację i chwilowy brak mapy.
Powyższe informacje i uwagi mogą być błędne.
P.S. Na trasie 1400 km rzeczywiste zużycie paliwa 5,48 l/100km. :good:Prędkości przepisowe.
Średnia prędkość z uwagi na dłuuuugie korki bezsensowna.