Autor Wątek: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia  (Przeczytany 314121 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 406
  • Płeć: Mężczyzna
C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« dnia: 15-03-2017, 11:06:03 »
Pomyślałem , że można by było podyskutować o cechach tego auta . Użytkownicy wymienią spostrzeżenia , potencjalni kupcy dowiedzą się czegoś od "realnych testerów ) Ja , mimo krótkiego przebiegu mam już sporo spostrzeżeń . Część uwag tego auta będzie też wynikała z różnic wynikających z mojego przyzwyczajenia do włoskich aut którymi z radością i bezproblemowo jeździłem / jeżdżę ( Żona ma 500L ) od 12 lat . Różnicę w filozofiach marek plus przyzwyczajenia są na tyle duże , że część tego co ja uważam za wady wy którzy jeździcie Toyotami od lat uznacie za normalne . I odwrotnie .
postaram się jednak na wysypanie moich uwag po pierwszych 500 km . Na szczęście zalety są duże a wady drobne , choć IMO sporo .
Być może czegoś nie wiem / nie rozumiem / nie umiem znaleźć . Proszę więc o oświecenie mnie

+ jest bardzo komfortowo zestrojona i jednocześnie doskonale jeździ w zakręcie ( tył wielowahacz ) Ciche zawieszenie
+ silnik robi lepsze wrażenie na żywo niż na papierze . Tryb sport działa , jest żywsza . Cicho , płynnie , kulturalnie pracuje .
+ świetny układ kierowniczy
+ dobrze zestopniowana przekładnia , miłe przełączanie biegów , krótki skok krótkiej dźwigni , miły uchwyt
+ zużycie paliwa na trasie akceptowalne , miasta jeszcze nie testowałem .
( delikatna jazda lokalnymi 80 - 90 : 5,7 l , 50/50 lokalne / trasa 120 - 130 : 6,1 w trybie eco , 6,9 w trybie sport ) wg komputera . Pierwszy zbiornik średnio 6,7 )
+ bardzo wygodne fotele z przodu
+ niezła jakość dźwięku , możliwość wrzucania muzy np. z YT . Czyta maile z aplikacji Androida
+ bardzo dobre światła soczewkowe z nieźle działającym automatem krótkie / długie
+ systemy bezpieczeństwa są niesamowite i działają świetnie ( na trasie ekspresowej auto potrafi być praktycznie autonomiczne )
+ świetna stylistyka , materiały i wykonanie wnętrza
+ przyzwoity , foremny bagażnik
+ każdy na ulicy odwraca łeb
+ elegancka blondynka na stacji w Kudze uśmiecha się i mówi : bardzo ładne auto  :grin:

- ekranu multimedialnego nie da się wyłączyć ( żeby słuchać muzy bez świecenia ) albo nie umiem ( w żony 500L się da )
- brak czytania plików z USB po folderze , brak odtwarzania fizycznych płyt CD
- brak głosowego wybierania numerów i kontaktów ( klawisz do tego jest ale nieaktywny ) Sms wyświetla , ale nie czyta głosowo ( Fiat robi to świetnie )
- za nisko kierownica ( ja lubię wysoko , tu max wysokość jest za nisko )
- niezbyt dużo miejsca nad głową i na nogi za mną z tyłu ( ale bez dramatu ) zresztą to auto dla mnie do miasta ( no i mam 196 cm  :-) )
- brak elektrycznego ( przyciskiem ) składania lusterek ( w wersji Premium )
- mało schowków a pomysł wsadzenia gniazdka elektrycznego w schowku w podłokietniku dość idiotyczny
- komputer pokładowy ma możliwość konfiguracji ale lata przyzwyczajenia do fiatowskich swoje robią , więc jakoś nie mogę się przestawić
- brak klawisza MUTE na kierownicy . Żeby wyciszyć dżwięk trzeba wcisnąć na "tablecie" klawisz ...zasilania stand/by ( ???!!) Ileż się naszukałem
- brak automatycznego zamykania drzwi po przekroczeniu 20 km/h co mają Włosi (  :good: ) Drzwi się zamykają automatycznie po przekroczeniu 20km/h jak ...nie zapnie się pasów !! :shock: O co chodzi ???!!
- Wskazania zasięgu do tankowania są idiotyczne . Pisze mi 68 km do tankowania . Jadę na stację , leję ...33 litry  :shock: ( zbiornik ma 50 l )  O co chodzi ???!!
- nieco za mała jak na mój gust siła wspomagania hamulców ( kwestia przyzwyczajenia chyba )

Tyle co mam w głowie na gorąco
Miłośnik "włoszczyzny"
Posiadacz Fiata 500 z 1970 roku

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #1 dnia: 15-03-2017, 12:06:28 »
Niewątpliwie ciekawy pomysł ;)

Ściąganie uwagi na to auto jest zdecydowanie faktem ;) I pozdrawiam miła kierowniczkę srebrnego C-HR-a z która wymieniłem jakiś czas temu uśmiechy mijajać się na drodze w Ursusie ;))).. moze zagląda na to forum? ;)

Podobnie jak Ty mam sporo porównań z włoszczyzną ( fiatem cromą jtd 150KM skręconą na 180KM, mareą jtd 110KM) i z fordem mondeo tdci 175KM ( tego nadal używam do jazd w dalsze trasy)

W zasadzie podpisuję siępod Twoimi +, dodając jeszcze:

+ całkiem niezły zasięg na prądzie (jak na konwencjonalną - nie plugin - hybrydę) - regularnie na samym prądzie robię ok 3-4 km trasy, a maks to było prawie 6km
+ spalanie w jeździe autostradowej - u mnie przy 140km/h (wg gps) wychodzi 8.6l/100, co jest wynikiem sporo lepszym niż uzyskany w teście przez dziennikarzy ( 10.2). W  mieście rano mi spala ok 6 l  ( auto nocuje na dworze) , po południu - często poniżej 5 ( stoi na ciepłym parkingu podziemnym)
+ świetny adaptatywny tempomat, działąjący w całym zakresie prędkości, nieźle radzący sobie nawet w mieście ( choć tu ostrożnie z racji naszej specyfiki ruchu - wp...anie się przed nos przez innych może to auto zaskoczyć )
+ zaskakujaco dobra dynamika - po opisach testerów spodziewałem się problemów z wyprzedzeniem tira, a tymczasem nic takiego nie ma miejsca ( i to nawet bez trybu sport - o ile ktoś się nie boi wciśnięcia gazu i wejścia obrotów no power), a start spod świateł wygra z nim jedynie duużo mocniejsze auto ( a mam porównanie ze stuningowanym fiatem cromą 180KM i fordem mondeo 178KM )



- bezsensowne rozpoznawanie znaków drogowych - tylko kilka rodzajów znaków ( głównie ograniczenia prędkości), nie potrafi rozpoznać tablicy obszaru zabudowanego ( spora wada tego systemu), do tego potrafi nie widomo skąd zobaczyć znak autostradym, albo.. rozpoznać ograniczenie prędkości wymalowane na tyle mijanego TIR-a :DD. Oprogramowanie do głębokiej przeróbki
- nie ma gdzie umiescic okularów przeciwsłonecznych ( dla mnie to spory minus bo wszystkie poprzednie auta miały stosowny schowek)
- nie ma jak powiesić z tyłu kurtki - nie ma haczyka nad tylnymi drzwiami !! Ma ktoś jakiśpatent na to, bo kurtka regularnie mi spada z kanapy
- dziwnie późne przełączanie długich (AHB) - choć nikt nie migał by go oślepiało więc może jest jakoś sterowana sama wiązka...
- czujnik deszczu - czasem  potrafi wahlować wycieraczkami choć szyba sucha i chyba czysta - nie wiadomo o co mu chodzi. Podobnie działa mi to w mondeo ale tam znacznie rzadziej się zdarza to niepotrzebnie
- tryb ev często nie daje się włączyć twierdząc że za mało prądu choć aku ma go tak z połowę ...





Offline maciejp

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 85
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #2 dnia: 15-03-2017, 14:50:32 »
Moje spostrzezenia

wady:

- brak mozliwosci ustawienia automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu
- wymagajaca przyzwyczajenia
- przy recznym zaryglowaniu drzwi przyciskiem od strony kierowcy, nie da sie wyjscie tylnymi drzwiami. W Skodach moge moge wybrac czy blokuje sie tylko wejscie od zewnatrz czy rowniez wyjscie.
- przeliczanie dostepnego dystansu (z paliwa) to chyba loteria. Komputer pokazuje ze wlasnie skonczyl sie zasieg "-- kilometrow", do baku ktory ma 43litry w hybrydzie, wlalem 34litry. 9litrow ktore pozostaly to jeszcze 180km. Raz zrobilem test, przejachelem na baku 800km, wlalem 40litrow - czyli 3zostaly.
- obsluga systemu multimedialnego i nawigacji to jakis dramat (brak mozliwosci wybrania folderu, gdy gra ostatni kawalek z folderu system nie przejdzie do nastepnego tylko zagra pierwszy)
- brak dyskretnego podswietlenia wnetrza z przodu (w skodzie mam w podsufitce 2male ledy ktore swieca w dol przez caly czas)
- potwierdzam ze rozpoznawanie znakow to porazka. Potrafi znak droga jednokierunkowa odczytac jako autostrada. Potrafi odczytac ogramiczenie predkosci nie ze znaku a z naklejki innego pojazdu.
- maly zakres regulacji kolumny kierowniczej (mam 186cm wzrostu)
- duzo za mocne wspomaganie kierownicy, rozumiem ze to auto miejskie, ale wspomaganie powinno byc progresywne. Nie czuje zeby bylo.
- tylko jedno gniazdo zapalniczki i to w slabym miejscu (w skodzie mam 3szt)
- brak doswietlania zakretow przy malych predkosciach
- wygodny pelnozakresowy tempomat
- jeden maly, trudno dostepny schowek
- brak regulacji audio pokretlami
- mam oswietlenie Pure LED, czemu nie zastosowano LEDow wewnatrz i na tablicy rejestracyjnej?
- elektryczny reczny jest dla mnie malo praktyczny, no ale w/g Toyoty raczka zepsula by wyglad


zalety:
- cisza,komfort i niskie spalanie napedu HSD (nie liczac chwili gdy oczekujemy pelnej mocy)
- doslownie natychmiastowa reakcja na pedal przyspieszenia (tego osiagnie zaden Turbo)
- bardzo dobre prowadzenie jak na ciezki samochod (1450Kg)
- wygodne fotele
- jasnosc ekranu w nocy nie przeszkadza
- wystarczajaca ilosc miejsca dla 2 osob z tylu (jak na miejskie auto)
- wyglad to kwestia gustu, dla mnie jest OK


MAciej

Offline yasiek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #3 dnia: 15-03-2017, 15:47:49 »
przycisk "mute" jest, nalezy wcisąć i przytrzymac środkowy klawisz po prawej stronie na kierownicy, ten którym zmieniamy źródło dźwięku.:)

Offline bazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1623
  • Samochód:: Corolla E16 1.6
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #4 dnia: 15-03-2017, 17:55:25 »
przeliczanie dostepnego dystansu (z paliwa) to chyba loteria. Komputer pokazuje ze wlasnie skonczyl sie zasieg "-- kilometrow", do baku ktory ma 43litry w hybrydzie, wlalem 34litry.
zasięg jest pewnie tak jak w innych Toyotach do rezerwy, rezerwa to ok. 8 litrów: 43l - 8l = ok. 35l powinieneś wlać
obsluga systemu multimedialnego i nawigacji to jakis dramat (brak mozliwosci wybrania folderu,
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,35170.msg504036/topicseen.html#msg504036
nie ma jak powiesić z tyłu kurtki - nie ma haczyka nad tylnymi drzwiami !! Ma ktoś jakiśpatent na to, bo kurtka regularnie mi spada z kanapy
wieszak samochodowy z allegro

Offline ianna

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #5 dnia: 15-03-2017, 21:48:58 »
Kobiecym okiem - po przejechaniu 3 tys km.

 C HR -hybryda Prestige



- auto nie jest dla wysokich osób ale....idealne dla niskich ( ja do nich należę) i drobnych. (Osobie o słusznych gabarytach może być trudno)
- nareszcie mogę odśnieżać dach :-)
- spalanie na poziomie 4,8 lt - jazda głównie po mieście choć nie zawsze w korkach
- uwielbiam aktywny tempomat - załączam i jazda w płynnym korku - miodzio <taniec>
- system wczesnego reagowania przed kolizją - rewelacja - parę razy mnie ostrzegł i raz sam rozpoczął hamowanie- nie sposób go nie usłyszeć i zobaczyć
- niezłe hamulce
- auto ciche w jeździe i komfortowe zawieszenie - choć uwaga przy silniku elektrycznym - niesłyszalne dla innych ( rowerzysta jadący na bocznej drodze przede mną - nie usłyszał mnie więc jechał przez jakiś czas środkiem dopiero jak się odwrócił to zjechał na bok)
-  podgrzewana kierownica i fotele - niesamowicie użyteczne zimą
- system automatycznego parkowania - bardziej zabawka i nie dla blondynek  :cry: - no chyba że szybko ktoś chce się spotkać z blacharzem - w tym systemie nie ma czegoś takiego że on sam automatycznie zatrzyma auto kiedy napotka przeszkodę w czasie manewru (czyli wtedy kiedy auto jest tak ustawione, że nie zaparkuje równolegle za jednym manewrem )
- nawigacja - jest ok W-wie i okolicach choć kwestia zoom in/out i sprawdzenia jak wygląda dalsza część drogi, w momencie jazdy - ciężko
- światła ledowe - bardzo dobrze oświetlają
- mile mnie zaskoczył silnik - spodziewałam się że to będzie muł nad muły- ale po wdepnięciu daje radę wyprzedzić i ruszyć ze świateł - choć samochodem sportowym C HR nie będzie
- kamera cofania daje bardzo dobry obraz (również w nocy) - choć należy pamiętać żeby ją czasami czyścić
- czujniki informujące o ruchu poprzecznym - czułe i wyłapujące pojazdy z dość daleka

Co mnie irytuje (bardziej lub mniej):
- brak schowka na okulary- choć półka w chwili obecnej spełnia tę funkcję (telefon i tak trzymam w torebce)
- brak ryglowania zamka w trakcie jazdy
- ciężka klapa bagażnika (mogliby chociaż zrobić dotykowe otwieranie)
- fatalne umieszczenie gniazd ładowania
-brak podłokietnika za tyłu (da się bez tego żyć)
- kiepskie oświetlenie wnętrza
- z racji mojego wzrostu fotel mam blisko przysunięty za to podłokietnik z przodu zostaje w tyle.
- brak nakładek progowych - choć można dokupić na Allegro

To tyle na tę chwilę

Offline yasiek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #6 dnia: 16-03-2017, 09:08:46 »
co do oświetlenia wnętrza to sie zgadzam ale kosztem około 30 zł i czasem około 10 min można to rozwiązać. ja u siebie wymieniłem nie tylko oświetlenie kabiny ale także podświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych i  bagażnika. największy problem jest z żarówką z tyłu w podsufitce, bardzo krótka i jest problem z dobraniem takiej w led ale możba znaleźć na alleg...

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #7 dnia: 16-03-2017, 15:26:43 »
co do oświetlenia wnętrza to sie zgadzam ale kosztem około 30 zł i czasem około 10 min można to rozwiązać. ja u siebie wymieniłem nie tylko oświetlenie kabiny ale także podświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych i  bagażnika. największy problem jest z żarówką z tyłu w podsufitce, bardzo krótka i jest problem z dobraniem takiej w led ale możba znaleźć na alleg...



Hmm szczerze mówiąc to pomijając fakt ze mogli już zamiast żarówek dać LEDy, to jakość oświetlenia wnętrza nie przeszkadza mi i gdybyście nie napisali, zupełnie bym na nie nie zwrócił uwagi.. To co jest w zupełności wystarcza, a jupiterów w środku naprawdę nie potrzeba. 
No ale zależy co kto lubi - bo jak spojrzałem na wnętrze wypełnione intensywnym niebieskim to .. sorki ale kompletnie nie mój styl i moje potrzeby :/
Ale jak wspomniałem, gusta są różne..

Offline Kierepowski

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 75
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #8 dnia: 20-03-2017, 00:46:52 »
W końcu jakaś dłuższa jazdę C-HR hybryda na polonijnej trasie 1400 km w tym miasta, przebudowy, autostrady i dłuuuugie korki. Więc był czas trochę się zaprzyjaźnić z Toyką.
O pozytywach nie będę pisał za dużo bo po co. Toyota to jednak Toyota. Jest piękna.
Najwięcej uwag mam do nawigacji i nie chodzi prawdopodobnie o zwykłe „przyzwyczajenie” się do niej ale o totalny brak niezbędnych funkcji. A wpadłem w pułapkę sprzedawcy i zapłaciłem za to, to 2500 zł. Więc zaczynamy:

1.   Brak możliwości ustawienia głośności dźwięku fotoradaru i rodzaju tego dźwięku
2.   Częsty i nagminny brak informacji (obrazu i dźwięku) o fotoradarach stacjonarnych, pomimo realnego istnienia radaru i komunikatu np: w systemie Janosik.
3.   Ogólny brak informacji o fotoradarach przenośnych, pomimo istnienia przycisku zgłaszania fotoradaru przenośnego (podejrzewam, że to błąd tłumaczenia)
4.   Ustawienia mapy do automatycznego przybliżania/oddalania są ubogie i niepraktyczne
Blisko -podziałka 200m (brak własnych ustawień)
Normalnie - podziałka 500 m  (brak własnych ustawień)
Daleko - podziałka 2 km (brak własnych ustawień)
A gdzie jest możliwość własnych ustawień automatycznej podziałki np. 10 km, 20km, 50km, 200km (i północ na górze)– szczególnie przydatne przy długich trasach?
Wydaje się, że doskonały wzór zachowania automatycznego przybliżania/oddalania nawigacji Tomtom powinien być powielony w nawigacji Toyota
5.   Nieaktualna (aktualna 2016v2) mapa prowadzi po drogach z zakazem ruchu !!!
6.   Niedopracowana nawigacja nie omija miejsc zamkniętych w komunikatach TMC a wyznaczana trasa objazdu prowadzi nadal przez zamknięty odcinek drogi !!!
7.   Błędna informacja i wyświetlanie miejsc o fotoradarach odcinkowych. Np. byłem już w środku odcinka a nawigacja pokazywała i informowała o rozpoczęciu pomiaru. To samo z końcem odcinka.
8.   Brak rozpoznawania tablic początku i końca miejscowości a tym samym ograniczenia ruchu do 50 km/h.
9.   Czytanie znaków dotyczących sąsiednich pasów ruchu
10.   Brak odwołania znaku ograniczenia prędkości i dźwięku ostrzegania po przejechaniu skrzyżowania
11.   Informacja o godzinie dojazdu/dystans/    a przełączanie na pozostały czas jazdy – po dotknięciu tabletu. Po co jak można to umieścić na jednym ekranie. Kierowca na nawigacji powinien np. widzieć jednocześnie godzinę dojazdu (np. 23,25), Pozostały dystans (np. 135 km), pozostały czas jazdy (148 minut)
12.   Niepraktyczna regulacja głośności nawigacji w trakcie słuchania radia. Brak szybkiego pokrętła do regulacji głośności radia !!!!
13.   Brak możliwości zmiany kolorów nawigacji
14.   Niebieska linia prowadząca ma  taki sam kolor jak rzeki, więc czasami nie wiadomo czy już płyniemy czy jeszcze jedziemy i w którą rzekę będziemy skręcać.
15.   Brak możliwości zmiany damskiego głosu na inny (gdzie Hołowczyc?). A gdzie równouprawnienie płci?
16.   Nieaktualne i/lub abstrakcyjne ceny paliw !!! i to bardzo w aplikacji PALIWA (zapłaciłem za tą opcję i aktualizację na 3 lata 2500 zł)
17.   Problematyczna w Polsce aplikacja Coyote. W to miejsce w Polsce oczywiście powinien być tylko Yanosik. Toyoto zacznij negocjacje.
18.   Brak możliwości ustawienia włączania się tylnej wycieraczki przy biegu wstecznym
19.   Pojedyncze gniazdo USB pomimo przygotowania do odczytu dwóch urządzeń USB. Stosowanie własnego rozdzielacza powoduje gąszcz kabli.
20.   Brak gniazda 12V lub USB dla Pasażerów i w bagażniku.
21.   Brak funkcji zamykania centralnego zamka po osiągnięciu prędkości startowej
22.   Niekonsekwencja 24 godzinnego zegara nawigacji i topowego „zielonego” 12 godzinnego zegara toyoty. Zegar nawigacji nie można ustawić w tryb 12 godzinny a zielonego zegara Toyoty nie można  ustawić w tryb 24 godzinny.  W związku z tym mały mętlik sposobu wyświetlania informacji o godzinie.
23.   Kształt wewnętrznych boków środkowej konsoli powoduje, że cokolwiek położone przed dźwignią zmiany biegów wypada pod nogi na najmniejszym zakręcie. A gdzie położyć okulary przeciwsłoneczne? Skoro miejsca na kubki są zajęte przez rozdzielacze ładowania telefonów, tabletów, dodatkowej nawigacji, Janosika i rejestratory jazdy do przodu i do tyłu?
24.   Tempomat aktywny działa zadziwiająco sprawnie ale przydałaby się informacja o przygotowaniu do hamowania przed poprzedzającym pojazdem (np. zmiana koloru poprzedzającego pojazdu). Szczególnie przydatne przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania.
25.   Do punktu wyżej musze dodać, że problematyczne jest ciągłe zatrzymywanie się np. na autostradzie i przecieranie znaczka Toyoty za którym znajduje się radar aktywnego tempomatu (bo zapaliła się kontrolka PCS). Zdarzyło mi się w deszczu, że kontrolka paliła się dopóki poprzedzający samochód nie „umył” mi znaczka wodą spod kół.  A bez tego cały układ wczesnego reagowania PCS nie zadziała !!!
26.   Przy wyprzedzaniu na tempomacie aktywnym po jeździe za wolniejszym pojazdem od razu maks na obrotach (aby tylko dogonić ustawioną prędkość) zamiast ekonomiczne rozpędzanie.
27.   Prawdopodobne różnice średniego zużycia paliwa po tankowaniu w porównaniu do rzeczywistego ale to wymaga jeszcze dalszych badań.
28.   Brak możliwości ustawienia na jednym wskazaniu średniego zużycia paliwa od skasowania i przejechanego dystansu od skasowania.
29.   Nielogiczny brak możliwości włączenia trybu elektrycznego (komunikat o słabo naładowanym akumulatorze) pomimo automatycznym kontynuowaniu jazdy z akumulatora.
30.   Skomplikowany i nieotwieralny sposób otwierania schowka pasażera. Każdorazowo trzeba szkolić każdą kolejną pasażerkę. (chyba, że o to chodziło). Przydałoby się więc chłodzenie schowka
31.   Brak możliwości powtórnego wyświetlenia ekranu zakończonej trasy po wyłączeniu stacyjki.
32.   Brak konsekwencji tłumaczenia instrukcji obsługi samochodu, instrukcji obsługi systemu nawigacyjnego/systemu multimedialnego i menu systemu multimedialnego w samochodzie. Różnice w nazewnictwie i wyjaśnieniu zastosowaniu. czasami trudno się połapać o co autorowi chodziło.
33. I jeszcze to: Prawdopodobnie brak możliwości wycofania dużego graficznego obrazu rozjazdu (z autostrady?), który pojawia się na ekranie powodując dezorientację i chwilowy brak mapy.

Powyższe informacje i uwagi mogą być błędne.

P.S. Na trasie 1400 km rzeczywiste zużycie paliwa 5,48 l/100km.  :good:Prędkości przepisowe.  :laugh:Średnia prędkość z uwagi na dłuuuugie korki bezsensowna.  :wallbash:

Offline sorbifer

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 444
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #9 dnia: 20-03-2017, 08:53:01 »
No cóż, nawigacja i apki Toyoty są jednak sporo zabagnione. Sam robię w sofcie na urządzenia embedded, i oni chyba za dużo nie testują tego swojego (i cudzego) softu. Zresztą myślę, że ostatnia wersja softu jest bardziej zabugowana niż poprzednie, za to interfejs lepszy, no i mapa nowsza. Zresztą nie ma opcji downgrade, nie da się cofnąć. Te fotoradary - ja też nie widzę ikonek fotoradarów, niestety. Może ich w moich okolicach nie ma, ale z uporem maniaka u siebie niedaleko domu 2 razy dziennie raportuję radar, na razie się nie pokazał na mapce. ;)  Co do punktu 33 - zobacz ustawienia mapy, tam powinna być opcja do tego, odznacz "ptaszka" i po sprawie. Co do automatycznego przybliżania - tą opcję wyłączyłem, zresztą zwyczajowo zawsze ją wyłączam wszędzie np. w AutoMapie.

PS: Mój ulubiony błąd - ale to w cudzej apce A Glass of Water - jest taki, że gdy chcemy usunąć zapisaną trasę, to wyświetla się messagebox z dwoma opcjami do wyboru: usuń i usuń :)

Zastawa, Polonez, Palio Weekend, Corolla Verso, Auris 2 TS

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 406
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #10 dnia: 20-03-2017, 09:22:06 »
system

Ooo dzięki . Nie wpadłbym na to .

Mute można też uruchomić wciskając na tablecie przycisk ...zasilania  :shock:
Miłośnik "włoszczyzny"
Posiadacz Fiata 500 z 1970 roku

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #11 dnia: 20-03-2017, 09:46:58 »



Z tym "usuń" - to nie tylko w tym miejscu występuje - mam wrażenie że tam angielskie słowo "cancel" ktoś przetłumaczył jako "usuń" - i stąd takie jaja w niektórych miejscach wychodzą ;)

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #12 dnia: 21-03-2017, 07:59:50 »

4.   Ustawienia mapy do automatycznego przybliżania/oddalania są ubogie i niepraktyczne
Blisko -podziałka 200m (brak własnych ustawień)
Normalnie - podziałka 500 m  (brak własnych ustawień)
Daleko - podziałka 2 km (brak własnych ustawień)
A gdzie jest możliwość własnych ustawień automatycznej podziałki np. 10 km, 20km, 50km, 200km (i północ na górze)– szczególnie przydatne przy długich trasach?
Wydaje się, że doskonały wzór zachowania automatycznego przybliżania/oddalania nawigacji Tomtom powinien być powielony w nawigacji Toyota
5.   Nieaktualna (aktualna 2016v2) mapa prowadzi po drogach z zakazem ruchu !!!
6.   Niedopracowana nawigacja nie omija miejsc zamkniętych w komunikatach TMC a wyznaczana trasa objazdu prowadzi nadal przez zamknięty odcinek drogi !!!

Taki nestety urok wbudowanych nawigacji - nie aktualizują się on-line ( jak google), a nawet tomtom swoje mapy off-line wypuszcza ze sporym opóźnieniem.
Jak chcesz miec najbardziej aktualne mapy - jeździsz na on-line nawigacji (np google), a jak nie chcesz marnować transferu to jeździsz na off-line (np tomtom) licząc sięz tym że właduje nie tam gdzie trzeba ( zakaz ruchu to pół biedy, mnie kiedyś tomtom z jak najbardziej aktualnymi mapami wprowadził we Włoszech do .. bazy wojskowej, oraz kazał skręcać w lewo choć droga była ..kilkadziesiąt metrów niżej ( a ja na wiadukcie)
A TMC to słaby systempowiadamiania o sytuacji na drodze - lepiej sprawdza się tomtom traffic ( czy jak się tam on teraz nazywa) z którego korzysta nawigacja toyoty - jeśli pobiera informacje przez internet.



8.   Brak rozpoznawania tablic początku i końca miejscowości a tym samym ograniczenia ruchu do 50 km/h.
9.   Czytanie znaków dotyczących sąsiednich pasów ruchu
10.   Brak odwołania znaku ograniczenia prędkości i dźwięku ostrzegania po przejechaniu skrzyżowania

Też mnie to wkurza, ale - tablice obszaru zabudowanego w róznych krajach są niestety różne więc navi musiałoby być skrojone na każdy rynek odrębnie, a to już spore koszty z przygotowaniem softu ( choć nie jest niewykonalne)

Podobnie ze skrzyżowaniem - nie każde auto rozpoznające znaki ma navi gps, a z analizy obrazu trudno rozpoznać czy coś co się mija to skrzyżowanie czy wyjazd z parkingu ( naprawdę zaawansowany soft by do tego był potrzebny). Poza tym - w PL znaki odwołuje jedynie skrzyżowanie z droga publiczną (co jest durnotą - powinny być obowiązkowe znaki odwołujące ) a np w Austrii musisz mieć znak odwołujący - więc znowu soft musiałby byc na każdy rynek inny.


16.   Nieaktualne i/lub abstrakcyjne ceny paliw !!! i to bardzo w aplikacji PALIWA (zapłaciłem za tą opcję i aktualizację na 3 lata 2500 zł)
17.   Problematyczna w Polsce aplikacja Coyote. W to miejsce w Polsce oczywiście powinien być tylko Yanosik. Toyoto zacznij negocjacje.
A masz podłaczenie do internetu?
Nie wiem gdzie jeździsz ale tak się składa że wczoraj tankowałem i przejechałem sobie z właczoną opcją paliw by popatrzeć jak się rozkładają ceny - szybko zaktualizował ceny przez internet i te co widziałem na ekranie nie odbiegały istotnie od tego co było w realu ( róznice na pojedynczych groszach, ale ponad połowa stacji ceny dokładnie takie same). Ale to było w Warszweie, w innych miastach może te aktualizacje nie są częste.. nie wiem w sumie skąd biorą ceny ( bo raczej nie społecznościowo).
Natomiast brakuje mi tu nałożenia tych stacj na mapę navi - co z tego że mi podaje jakieś abstrakcyjne nazwy ulic i odległość.. jak jestem w obcym mieście to nie mam pojęcia gdzie jest jaka ulica, czy trzeba jechać do przodu czy się wracać itp. .niby może zaprowadzić do stacji ale nie zawsze ta droga jest OK ( nie opłaca się np cofać 2km by zatankowac 1-2 gr taniej, bo zysk skonsumuje spalone ekstra paliwo) .. Gdybym spojrzał na mapę - łatwiej byłoby się zorientować co i jak
A "kojot" to odrębna bajka i potwierdzam zupełną bezużyteczność tego w PL..

Oj brakuje mirrorlinka ( czy podobnego softu) do podpięcia telefonu - choć ja w pewnym sensie sobie radzę: łączę telefon po BT i słucham radia internetowego albo muzyki z tel, mając jednocześnie yanosika - wówczas komunikaty z niego idą po BT do głośników

23.   Kształt wewnętrznych boków środkowej konsoli powoduje, że cokolwiek położone przed dźwignią zmiany biegów wypada pod nogi na najmniejszym zakręcie. A gdzie położyć okulary przeciwsłoneczne? Skoro miejsca na kubki są zajęte przez rozdzielacze ładowania telefonów, tabletów, dodatkowej nawigacji, Janosika i rejestratory jazdy do przodu i do tyłu?

Brak schowków ( zwłaszcza na okulary) to faktycznie spory mankament ( dla mnie jeszcze brak uchwytu/wieszaka na kurtkę z tyłu). Natomiast co do okablowania - też mam zainstalowany rejestrator z dwoma kamerami, ale całe okablowanie mam puszczone pod plastikami osłon i pod podsufitką, a zasilanie doprowadzone bezpośrenio w "rozdzielni" ( przez bezpiecznik) - zrobili mi to gratis w ASO przy zakupie. W ten sposób nic mi się nie plącze, a dodatkowo kamera jest zasilana również w trybie parkingowym

24.   Tempomat aktywny działa zadziwiająco sprawnie ale przydałaby się informacja o przygotowaniu do hamowania przed poprzedzającym pojazdem (np. zmiana koloru poprzedzającego pojazdu). Szczególnie przydatne przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania.
25.   Do punktu wyżej musze dodać, że problematyczne jest ciągłe zatrzymywanie się np. na autostradzie i przecieranie znaczka Toyoty za którym znajduje się radar aktywnego tempomatu (bo zapaliła się kontrolka PCS). Zdarzyło mi się w deszczu, że kontrolka paliła się dopóki poprzedzający samochód nie „umył” mi znaczka wodą spod kół.  A bez tego cały układ wczesnego reagowania PCS nie zadziała !!!
26.   Przy wyprzedzaniu na tempomacie aktywnym po jeździe za wolniejszym pojazdem od razu maks na obrotach (aby tylko dogonić ustawioną prędkość) zamiast ekonomiczne rozpędzanie.


Hmm, na pewno musisz przeczyszczać radar?  Z tego co zauważyłem u siebie ten tempomat wymaga do działania zarówno radaru jak i kamery na szybie - i faktycznie potrafi się wyłączyć ale jeśli szyba jest brudna - albo - o zgrozo - jeśli jest gęsta mgłą ( czyli wtedy gdy przydałby się najbardziej). Syf na drodze ( a jechałem już w brei ) nigdy mi nie wyłączył radaru, porządne umycie szyby załatwia sprawę.

A co do "nieekonomicznego" przyspieszania przez tempomat - nie wiem czy się orientujesz ale ekonomiczne przyspieszanie to nie "dziadkowe" powolne rozpedzanie na małych obrotach tylko szybkie przyspieszenie do prędkości podróżnej przy maksymalnym momencie obrotowym silnika ( wtedy jest on najbardzie jwydajny i ma najmniejsze straty). Tak więc - akurat tempomat w toyocie, dzięki skrzyni e-cvt przyspiesza z obrotami dającymi najwyższy moment - więc robi to optymalnie ;)
Natomiast to co można mu zarzucić to dość późne i mocne hamowanie jeśli pojazdy przed są wyraźnie wolniejsze ( czy nawet stoją) - jest to mało przyjemne dla załogi, a poza tym.. na no mokrej nawierzchni ( nie mówiąc już o jakimś śniegu czy brei na jezdni) nie wiem czy bym mu zaufał i pozwolił tak późno hamować :) - przydałby się przycisk o śliskiej jezdni zmieniający zachowanie i sposób hamowania tempomatu ( ale to zapewne już raczej w leksusach niż toyotach)

27.   Prawdopodobne różnice średniego zużycia paliwa po tankowaniu w porównaniu do rzeczywistego ale to wymaga jeszcze dalszych badań.

Tak, około 0,5l/100km więcej wychodzi w realu. Łatwo zweryfikowac na stacji benzynowej, ale tez i po podbięcu aplikacji hybrid assistance - tam widać dokładne zużycie ( swoją droga ciekawe po co to oszustwo toyoty, bo przeciez są w kompie faktyczne dane skoro hybrid assistance potrafi je odczytać)

« Ostatnia zmiana: 21-03-2017, 08:11:35 wysłana przez RafalWawa »

Offline Kierepowski

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 75
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #13 dnia: 21-03-2017, 08:57:13 »
Cytuj (zaznaczone)
6.   Niedopracowana nawigacja nie omija miejsc zamkniętych w komunikatach TMC a wyznaczana trasa objazdu prowadzi nadal przez zamknięty odcinek drogi !!
!
Miałem na myśli TMC oraz darmowy dostęp do usługi TomTpm Real Time Traffic. Połączenie oczywiście przez internet. *Swoją drogą ikona informująca o połączeniu z internetem "tzw. Globus Prezesa" pozostaje w takim samym kolorze czy internet jest online czy ofline.

Cytuj (zaznaczone)
Poza tym - w PL znaki odwołuje jedynie skrzyżowanie z droga publiczną (co jest durnotą - powinny być obowiązkowe znaki odwołujące ) a np w Austrii musisz mieć znak odwołujący - więc znowu soft musiałby byc na każdy rynek inny.
Samochód kupiłem w Polsce i chcę aby samochód, i systemy elektroniczne były dostosowane do polskich przepisów. Czy homologacja nie sprawdza systemu odczytywania znaków?  <regulamin>

Cytuj (zaznaczone)
17.   Problematyczna w Polsce aplikacja Coyote. W to miejsce w Polsce oczywiście powinien być tylko Yanosik. Toyoto zacznij negocjacje.

Ale to było w Warszweie
Jest to jakieś wyjaśnienie, że Warszawa to Warszawa. Ale samochodem warto wybrać sie poza Warszawę do nas na prowincje i wówczas z Aplikacji nie skorzystasz  :laugh:

Cytuj (zaznaczone)
bezpośrenio w "rozdzielni" ( przez bezpiecznik) - zrobili mi to gratis w ASO przy zakupie.
Słuszna rada- skorzystam z niej przy nastepnym zakupie i przed zakupem doposażę samochód we wszystko co niezbędne.

Cytuj (zaznaczone)
Hmm, na pewno musisz przeczyszczać radar?  Z tego co zauważyłem u siebie ten tempomat wymaga do działania zarówno radaru jak i kamery na szybie - i faktycznie potrafi się wyłączyć ale jeśli szyba jest brudna - albo - o zgrozo - jeśli jest gęsta mgłą ( czyli wtedy gdy przydałby się najbardziej). Syf na drodze ( a jechałem już w brei ) nigdy mi nie wyłączył radaru, porządne umycie szyby załatwia sprawę.
Pisząc o tempomacie aktywnym miałem na myśli radar i kamerę. Są to nierozerwane elementy tego systemu.
Cytuj (zaznaczone)
problematyczne jest ciągłe zatrzymywanie się np. na autostradzie i przecieranie znaczka Toyoty za którym znajduje się radar aktywnego tempomatu (bo zapaliła się kontrolka PCS
Tak, Tak oraz Mycie szyby.
A jak Świeci się kontrolka systemu PCS to nie ma ochrony przed zderzeniami. Więc trzeba się zatrzymać (problematyczne na autostradzie)
W instrukcji obsługi na stronie 269 czytamy:
Cytuj (zaznaczone)
Czujnik i emblemat nalezy utrzymywać w czystości. Jeżeli emblemat jest brudny nalezy go oczyścić miękka ściereczką.
Cytuj (zaznaczone)

Tak, około 0,5l/100km więcej wychodzi w realu. Łatwo zweryfikowac na stacji benzynowej, ale tez i po podbięcu aplikacji hybrid assistance - tam widać dokładne zużycie ( swoją droga ciekawe po co to oszustwo toyoty, bo przeciez są w kompie faktyczne dane skoro hybrid assistance potrafi je odczytać)
Wobec powyższego poprawiamy dane: Nie średnio 3,6-4,0  ale 4,1-4,5 l/100 km  :thumbdown: . Kto się zgadza?



Offline QI3A

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 67
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #14 dnia: 22-03-2017, 18:59:45 »
W jaki sposób mogę ustawić funkcję follow me home? Bo ani razu nie udało mi się jeszcze opuścić samochodu, żeby światła oświetlały mi drogę a potem samoczynnie zgasły.


 

Beesafe.pl