Autor Wątek: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22  (Przeczytany 23245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gonia77

  • Gość
Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« dnia: 16-07-2005, 11:51:27 »
Witam i mam prośbę(w imieniu kogoś komu cos forum nie chodzi   8)  )

Właściwie - poniżej to cytat:

"W jaki sposób wymontowac czesc stacyjki gdzie wchodzi kluczyk? Oczywiscie bez zdejmowania korpusu z kolumny kierownicy. Padl mi styk od rozrusznika i chce to naprawic ale nie wiem jak wydostac czesc z gniazdem klucza. Na deklu sa takie wyfrezowane krzywki i pewnie wchodzi tam specklucz ale jak znam domowych mechanikow jest na to sposob. Na razie odpalam ave za pomoca domowego przelacznika wlutowanego w kabelki do rozrusznika... help"

Z góry dzieki uzytkownikom ave za odpowiedz   :modlitwa

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #1 dnia: 18-07-2005, 23:27:17 »
Może to Ci pomoże - opis od Cariny E:
Udało mi sięwyciągnąć kluczyk, bez wyciągania wkładu  - okazało się, że miałem zadzior na kluczyku, który spiłowałem drobnym pilniczkiem i jest teraz jak nowy.
 Mam update na gorąco do Twojej procedury:
1. Należy odkręcić poszycie pod kierownica - 2 śrubki (to gdzie jest dźwignia otwierania komory silnika).
2. Należy przekręcić kluczyk na pozycję"ACC" (tylko w tej pozycji można wyjąć stacyjkę ), wcisnąć zatrzask za pomocą śrubokręta ( będzie widoczny od spodu w korpusie stacyjki) i wyciągnąć stacyjkęciągnąc za kluczyk.
3. Mając stacyjkęw ręku należy wpuścić smaru w spray'u i nacisnąć "ogon" (wystająca podłużna część poza korpus stacyjki) do dołu - w ten sposób podniosą sięzapadki (widać to po podniesionym grzbiecie - przedłużeniu ogona na korpusie stacyjki) i śmiało można wyciągnąć klucz z każdym zadziorem (sprawdzałem to poprzez włożenie z powrotem klucza i bez podniesienia ogona, nie byłem go wstanie wyciągnać, po naciśnięciu wychodził bez żadnych oporów  )
4. Nie ma możliwości wyciągnięcia wkładu stacyjki, ponieważ po zdjęciu półkolistego pierścienia z tyłu, nie można wyciągnąć wkładu przodem, bo blokuje go zanitowana osłonka z oznaczeniami "LOCK","ACC", "ON", "START". Przodem sięnie da wyciągnąć, bo blokuje kluczyk. Można zniszczyć nity, ale chyba nie o to chodzi - później będzie wszystko latać.
5. Zeszlifować zadzior drobnym pilniczkiem i cieszyć siędarmową naprawą.
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

gonia77

  • Gość
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #2 dnia: 19-07-2005, 08:09:47 »
Dzieki w imieniu kolegi  :D juz przekazalam odpowiedz

jaceks

  • Gość
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #3 dnia: 15-04-2006, 16:45:51 »
Witam wszystkich.
Chciałbym zasięgnąć opinii na temat naprawy stacyjki. Problem polega na tym że trzeba użyć wielkiej siły żeby odpalić silnik.To jest moja druga Ave i w poprzedniej miałem podobny problem. W aso powiedzieli mi że stacyjka łapie zapłon przy samym końcu i mogę kiedyś nie odpalić samochodu.Proszę o radę czy da się ją wyjąć i reanimować za wczasu? Jeśli tak to może ktoś podeśle manuala.

ave409

  • Gość
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #4 dnia: 15-04-2006, 16:52:57 »
Moja rada: KUP NOWĄ STACYJKĘ :)

Ale tak na serio to inaczej:
Szfagier ma Lagunę, i raz jechał do Niemczech, zrobił przerwie w jeździe, wysiadł, wrócił za 4 minuty i samochod nie odpalał.
Miał to samo, stacyjka nagle cięzko chodzila, nie mogl odpalic.
Jego mechanik mówi ze to jakies szczotki w silniku czy cuś.

Dokładne info dam w poniedziałek lub wtorek

pozdrawiam

Lord D4

  • Gość
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #5 dnia: 15-04-2006, 20:05:50 »
U mnie w 1.6 '99 też siadłą stacyjka (te modele tak mają) i "naprawili" mi ją w (wtedy jeszcze) ASO w Brzozie - było to tymczasowe, bo wytrzymała chyba 4 miesiące.
Wymieniłem na nową i działała "do końca" - nie warto kupować z rozbitków --> wysiadały w modelach przed 2000r.

rutek

  • Gość
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #6 dnia: 15-04-2006, 21:30:05 »

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #7 dnia: 16-04-2006, 23:50:26 »
Poniżej przedstawiam opis może nie do końca bezpośrednio związany z Twoim problemem, ale powiązany ze stacyjką. Nie wiem czy w Ave jest tak samo, ale w Cari miałem problem z wyciągnięciem kluczyka, bo zrobił mi się zadzior na kluczyku i oto opis jak to naprawić (może się przyda w nowym FAQ'u o Ave):

Udało mi się wyciągnąć kluczyk, bez wyciągania wkładu   - okazało się, że miałem zadzior na kluczyku, który spiłowałem drobnym pilniczkiem i jest teraz jak nowy.
 :idea: Mam update na gorąco do Twojej procedury:
1. Należy odkręcić poszycie pod kierownica - 2 śrubki (to gdzie jest dźwignia otwierania komory silnika).
2. Należy przekręcić kluczyk na pozycję "ACC" (tylko w tej pozycji można wyjęć stacyjkę  :!: ), wcisnąć zatrzask za pomocą śrubokręta ( będzie widoczny od spodu w korpusie stacyjki)  i wyciągnąć stacyjkę ciągnąc za kluczyk.
3. Mając stacyjkę w ręku należy wpuścić smaru w spray'u i nacisnąć "ogon" (wystająca podłużna część poza korpus stacyjki) do dołu - w ten sposób podniosą się zapadki (widać to po podniesionym grzbiecie - przedłużeniu ogona na korpusie stacyjki) i śmiało można wyciągnąć klucz z każdym zadziorem (sprawdzałem to poprzez włożenie z powrotem klucza i bez podniesienia ogona, nie byłem go wstanie wyciągnać, po naciśnięciu wychodził bez żadnych oporów  :lol: )
4. Nie ma możliwości wyciągnięcia wkładu stacyjki, ponieważ po zdjęciu półkolistego pierścienia z tyłu, nie można wyciągnąć wkładu przodem, bo blokuje go zanitowana osłonka z oznaczeniami "LOCK","ACC", "ON", "START". Przodem się nie da wyciągnąć, bo blokuje kluczyk. Można zniszczyć nity, ale chyba nie o to chodzi - później będzie wszystko latać.
5. Zeszlifować zadzior drobnym pilniczkiem i cieszyć się darmową naprawą. :-)
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

jaceks

  • Gość
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #8 dnia: 17-04-2006, 21:41:46 »
Witam ponownie.Dziękuje za podpowiedzi bardzo się przydały.Poświęciłem dzisiaj  30 minut na naprawę stacyjki i wszystko gra. Stacyjka jest jak nowa.Okazuje się, że reanimacja stacyjki jest bardzo prosta i jeśli ktoś miał takie objawy jak ja to absolutnie wymiana na nową jest zbędna.Jakieś pytania -służe pomocą.Pozdrawiam.

Offline Alien_Obcy

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 329
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #9 dnia: 19-04-2006, 21:53:38 »
Jaceks - jak możesz to opisz dokładnie procedurkę naprawy - na pewno przyda się do FAQ'a :-)
DIAGNOZA - testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
ANALIZA

jaceks

  • Gość
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #10 dnia: 19-04-2006, 23:10:47 »
1.Demontaż stacyjki zaczynamy od rozpięcia akumulatora.(dla bezpieczeństwa)
2.Odkręcamy osłonę znajdującą się tuż nad pedałami-dwie śrubki.
3.Następnie ściągamy osłone kierownicy trzy śruby- jedna od dołu dwie po bokach.Mocnym szarpnięciem rozdzielamy dwie częsci osłony.
4.Opuszczamy maksymalnie kolumne kierownicy i rozpinamy trzy kostki z wiązkami zanajdujące się na stacyjce.
5.Odkręcamy i wyciągamy plastikową część stacyjki.Polączona jest z metalową częścią za pomocą dwóch małych śrubeczek.
6.Oczyszczamy ze starego smaru trzpień który wystaje z metalowej części stacyjki oraz resztki smaru z plastikowej częsci.Tą plaskiową można delikatnie odtłuścić.
7.Naszym zadaniem jest zniwelowanie luzu który powstał między metalowym trzpieniem,a plastikiem w który wchodzi.Ja wypełniłem ten luz masą akrylową stosowaną w protetyce (z racji wykonywanego zawodu mam do niej dostęp).Zbliżone właściwosci ma poxilina i z pewnością spełni swoją funkcje.
8.Nałożyć trochę masy do rowka w który wchodzi trzpień.Następnie natłuścić metalowy trzpień (jakim kolwiek smarem lub kremem).Potem delikatnie założyć na swoje miejce plastikową część stacyjki dociskając ją do końca.Masa całkowicie wypełni powstały luz. Poxilina wiąże około 10 minut i w tym czasie proponuje 2,3 razy ściągnąć i założyć plastikową część stacyjki aby idealnie się dopasowała.
9.Po całkowitym związaniu poxiliny nałożyć trochę smaru na trzpień i w rowek. Poskładać wszystko do kupy i w drogę.
Życzę powodzenia pozdrawiam.

doktoreq301a

  • Gość
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #11 dnia: 16-05-2006, 23:11:20 »
witam!
W mojej ave 2.0 D4D '99 czasami mam problem z przekręceniem stacyjki do zapłonu ( do momentu zapalenia się lampek)a potem to już zawsze zapala bez problemu. Faktem jest że nieraz trzeba się trochę posiłować. Czy ktoś miał podobny problem i jakoś mu zaradził.  :-\
pozdrawiam wszystkich

Offline ar16

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 370
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #12 dnia: 22-05-2006, 11:05:44 »
Miałem coś takiego ale w VW. Tyle że czasem było gorzej bo jak zapalił to nie dało się go zgasić hehehe  :D. Pojechałem do speców od zamków i stacyjek samochodowychi wymienili mi wkład stacyjki (z dopasowaniem do oryginalnego kluczyka). A wszystko trwało może z 15 minut.
Avensis D4D Kombi ----> RAV4 ----> ?

doktoreq301a

  • Gość
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #13 dnia: 22-05-2006, 15:03:45 »
dzięki ar16
jak mi się pogorszy to zapewne tak zrobię. Napisz ile cię to kosztowało. ::)
pozdrawiam.

Offline ar16

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 370
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymontowanie i naprawa stacyjki - Ave T22
« Odpowiedź #14 dnia: 27-06-2006, 10:39:16 »
Dokładnie już nie pamiętam ale to był rząd 120 - 150 zł chyba.
Avensis D4D Kombi ----> RAV4 ----> ?


 

Beesafe.pl