Autor Wątek: Waga felg a osiagi  (Przeczytany 11179 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz

• Toyot Pełzający
  • **
Waga felg a osiagi
« dnia: 02 Stycznia 2007, 22:18:49 »
Zwazylem dzis alufelge z opona oraz opone wyszlo mi
18kg alufelga 15 z napompowana opona
8 kg sama opona
Wiec mam do specajlistow pytanie montujac felgi ultraleggera
LINK
ktore waza 5,3kg, na jaka poprawe osiagow/zmniejszenia zuzycia paliwa mozna liczyc  :grin:
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2007, 23:06:30 wysłana przez MaŁy_RaDeK »

MaLy_RaDeK

• Gość
Odp: Waga felg a osiagi
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Stycznia 2007, 22:34:43 »
Myslę, że nikt nie odpowie Ci na to pytanie...  :oops:
Tylko tyle, że na pewno zmiana bedize na plus  :grin:

ayrsen

• Gość
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Stycznia 2007, 22:44:42 »
Łukasz - w tą stronę, w którą Ty kombinujesz nie mam doświadczenia ale...
Po pierwsze czekam niecierpliwie na posty w tym watku Red_Point'a... :-P :-P :-P
A po drugie i od siebie - ważyłem kiedyś opony zimowe na felgach stalowych 185/65/14 i porównywałem z letnimi 205/50/16 - różnica wynosi ok 3kg na sztuce - jak ktos chce dokładnie, niech przeszuka dział Carina... Czyli podobna do tej, o której Ty piszesz. A zmiany ???
Auto odczuwalnie traci na dynamice - przyspieszenie spada ale V-max nie koniecznie - może o 5 km/h ale jakoś nie zgrałem wyjazdu na niemieckie autobahn'y na alu, więc nie sprawdziłem a w Polsce mamy ograniczenie do 130 km/h... :-P :-P :-P
Spalanie wzrosło o ok. 1 litr ale to zawiera również letnie korzystanie z klimatyzacji - taka uroda auta, że alu zazwyczaj zakładamy gdy zaczyna być potrzebna klima a zdejmujemy, gdy już jej nie potrzebujemy... Nawet gdy jeździłem autem jak w kapeluszu, nie udało mi się zejść poniżej 8,5l podczas gdy na zimowych kołach takie spalanie to max - i to nie oszczędzając auta /poczytaj sobie komentarze a mojej stopce odnośnie spalania/