Częœci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Wymiana oslony przegubu  (Przeczytany 704 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RobertM

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 47
Wymiana oslony przegubu
« dnia: 26-04-2009, 22:58:52 »
Witam
Mam pytanie jak wybć półośkę doszedłem do momentu na zdjęciach i nie mogłrm jej wyciągnąć, co mam zrobić dalej
[img=http://img113.imageshack.us/img113/4359/hpim3595.th.jpg]
[img=http://img113.imageshack.us/img113/1750/hpim3597.th.jpg]

Offline marcinm

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 5284
  • Płeć: Mężczyzna
  • W kombi jeżdżą zombie.
    • 3vz.pl
  • Samochód: 3VZ SD/WG/WG/WG, 5S SD/CP
  • Ską…d: Małopolskie
Odp: Wymiana oslony przegubu
« Odpowiedź #1 dnia: 27-04-2009, 01:17:36 »
Z tego, co widzę, to jest to lewa strona.

Spuść olej ze skrzyni, lub rozepnij przegub wewnętrzny.

Teraz masz 2 opcje : albo rozbierasz przegub wewnętrzny, i wymieniasz osłonę na zewnętrznym bez ruszania  zewnętrznego - jest to opcja najmniej inwazyjna, i taka, przy której właściwie nic nie może się stać.

Opcja 2 : zdejmij całą półoś, wsadź w imadło ( porządne ) zdejmij przegub zewnętrzny, wymień osłonę, załóż przegub z powrotem - opcja polecana dla ludzi o mocnych nerwach, i mającym trochę gotówki w zapasie, jakby przegub oddał ducha przy ściąganiu, i trzeba było kupić następny ;)

pzdr
Obróbka głowic. Części nowe, używane (w tym już nieprodukowane), oryginały, zamienniki, poliuretany, sportowe układy hamulcowe, naprawy, poprawki, modyfikacje.

SPRZEDAM

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 942
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana oslony przegubu
« Odpowiedź #2 dnia: 27-04-2009, 12:56:36 »
Boze co Wy wyrabiacie z tym autem. Nieszczesna Toyota w rekach kowala.

Nie trzeba spuszczac oleju z  skrzyni biegow.Jezeli nie posiadasz specjalistycznych narzedzi to zrob tak;
Odkrecasz nakretke zewnetrzna na polosi bodajze klucz 30 nasadowy dosc gleboki.Pamietaj ze zakrecajac tez trzeba oprzylozyc okolo 50KG.
Nastepnie odkrecasz dwie sruby klucz 19 ktore mocuja dol stopy Mc Phersona. Nastepnie zdejmujesz tasme mocujaca oslone gumowa przregubu wewnetrznego.nastepnie starasz sie wepchnac pol os do srodka piasty,jezeli idzie topornie nasmnarowac.Wykonujemy to mlotkiem przez mosiadz uderzajac czop polosi az ona wyjdzie z piasty.Wyciagasz polos z kielich wewnetzrnego i calosc na zewnatrz.Otwierasz obejme na polosi o malej srednicy i zsuwasz oslone wewnetr4zna na zewnatrz.Teraz zdejmujesz tasmy stalowe z przegubu zewnetrznego i je wyrzucasz obie pary wenwetrzne i zewnetrzne.to sa rzeczy jednrozowego uzytku.Musiz sie zaopatrzc w dwa zestawy nowe.Przegub wenetrzny siagasz otwieracjac pierscien siegera ktory jest na czopie wenetrznym ,przegub jest wolny izsuwasz na zewnatrza.gume przegubu zewnetrznego tniesz nozem i wyrzucasz,Przegubu nie ruszasz.Ze starymi autami trzeba byc bardzo ostroznym,tak jak Marcimn nadmienil.Naiagasz od tylu nowa oslone gumowa i nastepnie wypelniasz dokladnie smarem grafitowym i zakladasz obejmy metalowe zaciszkasz cegami na amen nie za mocno.Pozniej nakladasz gume wenetrzzna najpierw mala srednica zaciskasz a duza dopiero jak bedzie na swoim mijescu.Zakladasz przegub    ostroznie nie wysypac igiel i nie zmnieszc z piaskiem,na koncu wsuwasz pierscien siegera lub zawleczke zalezy jaka to konstrukcja.Wkladsz do auta  na swoje miejsce przegub wenetrzny pozniej wciskasz w dzire w piaste przczop polosi zewnetrzna.Zamykasz obejme wenetrzna duza.,dopychasz na swoje miejsce piatse i zakladzs dwie sruby do nogi Mc Phersona,zakreczas dobrze mocno. i nakretka pod klucz 30mm i dokreczasz sila 50KG.Przez dlugi 1m ramie na fest.Nie zapomnij o zawleczce,bardzo wazne.Kolo i jazda probna.Wedlug tej kolejnosci zajmnie to Tobie okolo 2 godzin.Najszybsza  metoda to odkrecasz wszysko powietrzem wysuwasz z paisty czop nozem rzwalasz ssstara gume wkladsz nowa gume specjalny rozpieraczem i musi byc wykonan rowniez z specjalnej gumu i mala srednica przechodzi prze duza bez problemow zamykasz tasmny metalkowe uprzednio kitujac smar grafitowy,wszysko skrecasz i jazda okolo 30min trwa cala operacja.
Pzdr.Camry 2.2

Offline Perzan

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2614
  • Płeć: Mężczyzna
  • Carina E 2,0i GLi JPP kombi + LPG
    • http://www.perzan.com
Odp: Wymiana oslony przegubu
« Odpowiedź #3 dnia: 27-04-2009, 13:12:41 »
[...]uprzednio kitujac smar grafitowy,[...]

Raczej molibdenowy.
Pozdro.
*
*** Czytając forum często odnoszę wrażenie, że ludzie nie chcą aby im pomóc, choć wydaje się że pomocy potrzebują. ***
*
*
*** Try not. Do or do not. There is no try. ***
*

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 942
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana oslony przegubu
« Odpowiedź #4 dnia: 27-04-2009, 16:06:01 »
Tak taki jaki zalecaja lub daja wraz z oslona gumowa.Wiesz Robert w ciagu dwudziestu dziewieciu  lat sie tego na zmienialo. Najwazniejsze kompletowac rzeczy do wymiany i sie przygotowac.Najgorszym wrogiem przegubow  homokinetycznych jest pyl z jezdni i krzem w nim zawarety to istna szlifierka a pozniej wszystko co lezy piasek i brudy.Wymieniamy po 200kkm po 400kkm i po 600kkm kto dociagnie to i nawet po 800kkm.
Pzdr.Camry 2.2

Offline marcinm

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 5284
  • Płeć: Mężczyzna
  • W kombi jeżdżą zombie.
    • 3vz.pl
  • Samochód: 3VZ SD/WG/WG/WG, 5S SD/CP
  • Ską…d: Małopolskie
Odp: Wymiana oslony przegubu
« Odpowiedź #5 dnia: 27-04-2009, 20:25:04 »
Wymieniamy po 200kkm po 400kkm i po 600kkm kto dociagnie to i nawet po 800kkm.

Jakoś ominęła mnie wymiana na 200, ale 400 jest dobrym interwałem na, oryginalne, przeguby :)

No chyba, że ktoś ma takie mocne 2.2, że jeszcze z trójki pali, to musi częściej  <diabel>

pzdr
Obróbka głowic. Części nowe, używane (w tym już nieprodukowane), oryginały, zamienniki, poliuretany, sportowe układy hamulcowe, naprawy, poprawki, modyfikacje.

SPRZEDAM

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 942
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana oslony przegubu
« Odpowiedź #6 dnia: 28-04-2009, 07:50:51 »
Moja Camcia,miala wymienione koncowki polosi czyli zewnetrzne przeguby juz po 200kkm.Pierwszy wlasciciel w USA jezdzil tylko 3miesiace i sprzedal do Europy.Drugi wlasciciel nie mogl sie nacieszyc tymi osiagami i jezdzil na codzien z dopalaniem gum.Reszta sie ostala nienaruszona.po wymianie wpadla przy 250kkm w moje rece i ja wymienilem gumy przy 400kkm.Przeguby odpukac sa w swietmnym stanie.Oczywiscie tylko w tamtym czasie wszelakich wymian dokonywano w Toyocie. Obecnie nie naduzywam osiagow silnika gdyz to strasznie bíje po kieszeni,opony,paliwo,no i wszystko co z gumy w aucie jest wykonane szybciej sie zuzywa.Czyli laczniki na stabilizatorach ,tuleje gumowe itp.Teraz po zimie stwierdzilem cykanie z tylu,wczoraj popatrzylem od dolu i przy ruszeniu tyklniego zderzaka i obserwacji dolu stwierdzilem lewy lacznik stabilizatora lata jak"yd po pustym sklepie".Odrazu zamowilem ale w nie Toyocie tylko Matab kolesie wzieli polowe tego co w Toyocie i powiedzieli ze 30kkm to wytrzyma. Orginal w tym miejscu jest pierwszy raz wymieniany po 16 latach. dzisiaj kazda korona sie liczy i trudno nastaly ciezkie czasy.Pzdr.Camry 2.2