Klika moich pytań:
- czy Toyota z tym silnikiem powinna odpalać od pierwszego strzału czy silnik powinien kilka razy przekręcić zanim odpali? Rozmawiałem z kilkoma użytkownikami Toyoty i mówili że silnik musi wykonać kilka obrotów aby nabić ciśnienie w układzie CR. Nie znalazłem jednak potwierdzenia tej informacji.
- czy wydostając się odma po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy silnika świadczy o zużyciu silnika czy to norma? W każdej z oglądanych Toyot wydostawała się w dużych ilościach i nie wiem czy to powód do niepokoju czy też norma. Dodam tyko że w przypadku silników VW nie zauważyłem tak dużej ilości odmy po odkręceniu korka.
- czy do silników D4D trzeba dolewać olej między wymianami i czy to jest norma? Każdy z właścicieli potwierdził że dolewa oleju pomiędzy wymianami.
1. Nie, to już nie jest 2C, czy 1N. Masz czujnik położenia wału, wałka, ciśnienia na listwie, temperatury paliwa i kilka innych - ECU musi zebrać sygnały z tego wszystkiego, przetworzyć, stwierdzić, że są takie, jak mu pasuje i dopiero wtedy poda sygnał na wtrysk. Kilka obrotów to norma, przy niesprawnym czymkolwiek (SCV, czujniki, wtryski) schodzi nawet kilkanaście, czy kilkadziesiąt, i wtedy należy się zacząć martwić.
2. Jeśli nie wydmuchuje korka, ani nie zdmuchuje węży odmy, to daj sobie spokój. Po to właśnie jest odma, żeby te fale powietrza powyciszać i powyrównywać ciśnienia.
3. To tak jakbyś pytał, czy do opon trzeba pompować powietrze między wymianami. Jednemu zjada, innemu nie. Nie ma reguły, a nawet ten sam silnik/samochód pod dwoma różnymi butami spożywa różne ilości paliwa/oleju. Jeśli nie dolewasz litra na tysiąc, to zapomnij o sprawie. Stan sprawdzaj, trzymaj zawsze max, bo dla kilku geniuszy, których znam "stan" to minimum na bagnecie, a potem były lamenty, że się silnik na zakręcie, czy pod górkę zatarł