Autor Wątek: CHECK HYBRID SYSTEM  (Przeczytany 26027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline camila

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
CHECK HYBRID SYSTEM
« dnia: 20-07-2014, 18:41:06 »
Witam wszystkich i pytam:

Prius 2010 z niedawno ściągnięty z Włoch, przebieg (obecnie) 187000 km od 2 tygodni co jakiś czas pozornie bez powodu włącza się komunikat z tytułu wątku. Trzykrotnie robiona diagnostyka komputerowa w serwisie autoryzowanym pokazuje błąd POA80-123 "wymień baterię hybrydową". Kompleksowe testy baterii pokazują doskonałą kondycję każdej z 14 cel baterii a więc nie potwierdzają wykazywanego błędu jednak mniej więcej co trzy dni podczas wolnej jazdy na baterii samochód wyświetla powyższy błąd oraz przechodzi w stan pracy tylko na silniku spalinowym. Ostatnio zostało zaktualizowane oprogramowanie w serwisie w nadziei na wyeliminowanie problemu jednak następnego dnia po aktualizacji komunikat występuje ponownie. Serwis już nie ma pomysłów co zrobić z tym fantem. Niezależny serwis przy diagnozie przez telefon wpadł na pomysł, że przyczyną może być uszkodzony moduł IPM w zespole falownika. Elektryk w serwisie potwierdził, że może tak być choć podobno nie może tego zweryfikować diagnostyką komputerową. Moje przypuszczenie jest takie, że może moduł IPM zdążył się uszkodzić zanim Toyota wezwała na akcję serwisową związaną z tą właśnie usterką. Ale to tylko moje domysły bo serwis już prawie opuścił ręce. Czy zna ktoś specjalistów - detektywów którzy zechcą dojąć do sedna tej usterki zamiast wymieniać dobre akumulatory jak zasugerował mi inny serwis autoryzowany niż ten który usiłuje dojść do przyczyny mojego zmartwienia? A może ktoś słyszał, że ktoś inny miał podobny problem?

fdemaire

  • Gość
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #1 dnia: 20-07-2014, 19:11:24 »
witam, jestem tak samo jak ty w tym polozeniu, moj prius zostal zabrany przez lawete 26/06 i do tej pory nie mam jeszcze wiadomosci, jest jeszcze na gwarancji...
jak wsiadlem do samochodu , pojawil mi sie komunikat ze " zwerifikowac system hybrydowy", zostal odholowany do garazu Toyoty w Charenton, Paris 12, i od juz 3 tygodni bija sie o to czy samochod przejdzie na gwaracje , czy tez nie...przezywam teraz istny horror...

powiedzialem sobie ze nigdy wiecej nie kupie juz TOYOTA w wersji HYBRIDE

wedug Toyoty trzeba wymienic zepol : inverter hybride, z tego co czytalem w internecie to ten modul kosztuje okolo 6000 euros  w Toyocie....(pol samochodu jego mac...)
taki sam zepol w hybrydzie Nexus

Juz wiem ze nie chce juz miec zadnych wynalazkow typu " HYBRYDA"

Zmieniam samochod na :
---Mazda 3, 165KM, manual, version selection, silnik atmosferyczny
---Merc A200, 156KM, automatic, version fascination, chyba kupie w Niemczech z garazu Merc

Zastanow sie nad tym co napisalem...Prius jak dziala to jest OK ale jak pojdzie do garazu to jest zupelnie inna historia, a cena przewyzsza wszysko co mozliwe...w moim przypadku to bedzie wymiana invertera hybrydowego ( z internetu przeczytalem ze to ma byc na kwote okolo 6700 EUROS)

Ja mojego Priusa sprzedaje za 10000 euros jak bedzie naprawiony

Napisze jak to bedzie wszystko naprawione i OK



Offline camila

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #2 dnia: 20-07-2014, 19:21:23 »
Ok ale moje auto jeździ. Po skasowaniu błędu wraca do stanu idealnego. Nikt mi nie każe go zostawiać w serwisie. Ja go nie sprzedam tylko zrobię ale na pewno nie w serwisie. Mamy już niezależne warsztaty z uprawnieniami, które są tańsze od autoryzowanych. Samochód miał robione kompleksowe testy wszystkiego i jest ok. Będę szukać aż znajdę i zrobię. Poprzednio jeździłam również Toyotą tylko Verso 2.2 D4D ma przebieg ponad 500 tys km i nawet nie ruszałam dwumasy ani wtryskiwaczy. Szukam i będę robić. Na świecie istnieją nie tylko autoryzowane warsztaty, które umieją tylko proponować wymianę części ale tacy co potrafią to samo zreperować za 10% ceny proponowanej za wymianę przez autoryzowanego.
Pozdrawiam

Offline camila

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #3 dnia: 20-07-2014, 19:44:57 »
wrzucę zdjęcie
[img width= height= alt=Darmowy hosting zdjęć fotoo.pl]http://fotoo.pl//out.php?i=845144_toy.jpg[/img]
« Ostatnia zmiana: 20-07-2014, 19:48:49 wysłana przez camila »

Offline Darek Toyota

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1698
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #4 dnia: 20-07-2014, 20:11:31 »
Usterka jest związana z wykryciem różnicy napięć na poszczególnych modułach baterii HV. Jeżeli nie jest to wewnętrzna usterka sterownika baterii HV to niestety uszkodzona bateria.

Offline camila

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #5 dnia: 20-07-2014, 20:14:12 »
ok a dlaczego nie wykrywa tego uszkodzenia żaden test? ładowanie, rozładowanie i tak kilkukrotnie było sprawdzane. jak wykryć które cele są uszkodzone? i czy znasz kogoś kto do tego podejdzie? bo ASO niestety nie daje rady :(
« Ostatnia zmiana: 20-07-2014, 20:15:45 wysłana przez camila »

Offline Priusman

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #6 dnia: 21-07-2014, 23:48:01 »
Cytuj (zaznaczone)
jest jeszcze na gwarancji...
jak wsiadlem do samochodu , pojawil mi sie komunikat ze " zwerifikowac system hybrydowy", zostal odholowany do garazu Toyoty w Charenton, Paris 12, i od juz 3 tygodni bija sie o to czy samochod przejdzie na gwaracje , czy tez nie...przezywam teraz istny horror...

powiedzialem sobie ze nigdy wiecej nie kupie juz TOYOTA w wersji HYBRIDE

Fred, chyba sam sobie zaprzeczasz. Jest na gwarancji, czy nie?
« Ostatnia zmiana: 22-07-2014, 00:06:45 wysłana przez Priusman »

Offline lambe

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #7 dnia: 22-07-2014, 07:38:33 »
Podepnę się pod temat.
Czy znacie i możecie polecic jakiś warsztat w Wawie lub okolicach, który ogarnia hybrydy, priusa w szczególności?
Odnosze wrażenie, że ASO słabo się specjalizują w diagnostyce hybrydy i najchętniej pół samochodu by wymieniali...
Pytanie stąd, bo rozważam zakup priusa, i jednak ryzyko awarii układu hybrydowego odstrasza mocno.
Czy rozszerzona gwarancja na napęd rozwiązuje problem?

fdemaire

  • Gość
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #8 dnia: 22-07-2014, 19:55:54 »
Cytuj (zaznaczone)
jest jeszcze na gwarancji... jak wsiadlem do samochodu , pojawil mi sie komunikat ze " zwerifikowac system hybrydowy", zostal odholowany do garazu Toyoty w Charenton, Paris 12, i od juz 3 tygodni bija sie o to czy samochod przejdzie na gwaracje , czy tez nie...przezywam teraz istny horror... powiedzialem sobie ze nigdy wiecej nie kupie juz TOYOTA w wersji HYBRIDE
Fred, chyba sam sobie zaprzeczasz. Jest na gwarancji, czy nie?

Witam, nie zaprzeczam sobie Priusman, denerwuje mnie to ze mam jeszcze gwarancje na samochod...a oni robia wszystko aby zwalic to na klienta i sam serwis daje duzo do zyczenia, samochod odcholowany 26/06 i do tej pory zadnych wiadomosci...nie zrobiony, a co by bylo jakbym nie mial juz gwarancji? Tylko plakac i to wszystko...prawdopodobnie do wymiany konwerter...czytalem na necie ze klient mial takie same problemy ze swoim 450h i musial zaplacic polowe ceny czyli 3300 euros a reszta byla wzieta pod opieke TTY

Mimo wszystko ...panowie zaplacic 6600 euros za wymiane konwertera to chyba troche przesada...w moim przypadku to prawie pol samochodu...
Powiedzialem sobie ze juz daje sobie spokoj z hybrydami, zakupie nowa mazde 3, full opcje, z silnikiem wolnossacym i to wszystko
Dam znac po zakonczeniu tej historii...

POZDRAWIAM WSZYSTKICH

Offline camila

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #9 dnia: 23-07-2014, 10:29:50 »
Ja mam problem rozwiązany. Polecam wszystkim serwis w Radości. Elektryk z tego serwisu nie przyjmował do wiadomości treści komunikatu konieczności wymiany akumulatorów HV. Test wskazują doskonałą kondycję a błąd wyskakiwał średnio co 3 dni. W końcu tenże elektryk (polecam gorąco bo to detektyw od elektroniki) postanowił dobrać się do moich baterii. Po rozbebeszeniu auta na większości śrub i styków zauważył biały osad i nalot w sporej ilości. Poodkręcał WSZYSTKIE, siedział cały dzień i czyścił każdą śrubkę i każdą blaszkę stykową. Po tej operacji pozakładał wszystko spowrotem i złożył auto. Skasował błąd, pojechał na test z laptopem i oddał auto. Od tamtego czasu samochód zachowuje się jak nowy. Skończyły się problemy z dziwnym zachowaniem auta i wyskakiwaniem błędu. Dodatkowo blisko 1litr spadło spalanie. Polecam ASO w Radości dla właściecieli hybryd - to nie jest serwis od wymiany samochodu - oni naprawdę chcą pomagać. Proszę pytać o pana Leszka, to on właśnie doszedł do przyczyny mojego problemu. Za to szerokim łukiem omijajcie ASO w Markach, które nie interesowały wyniki testów i chcieli mi wymieniać baterie za 8,5 tys zł!!!!! Dodam, że sama operacja wymiany baterii (gdybym sama sobie kupiła) w ASO Radość kosztuje około 500 zł więc też nie zdzierają skóry. Dodam bardzo życzliwą opiekę i zainteresowanie całej reszty załogi. Z desperacji napisałam też emaila do Toyota Japan (posaiadam meila dla zainteresowanych) na który dostałam odpowiedź następnego dnia. Za to Toyota Poland na moje 3 meile odpisała po 3 dniach z powodu mojej wizyty osobistej lub interwencji z Japonii. wcześniej mnie kompletnie zignorowała.....

Offline paba

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #10 dnia: 23-07-2014, 10:47:33 »
no dobra, ale skąd ten osad?
TIIDA '09

Offline przemas

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 403
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #11 dnia: 23-07-2014, 11:02:17 »
no dobra, ale skąd ten osad?

No właśnie. Dobre pytanie i czy nie pojawi się znowu za jakiś czas. Ciekawe...

Offline camila

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #12 dnia: 23-07-2014, 11:34:22 »
To jest taki osad jak na klemach w akumulatorze bo te blaszki tam pełnią identyczną rolę. Auto ma 4 lata i pochodzi w Włoch. Może było parkowane niedaleko morza? Nie było go wiele ale jednak mógł zakłócać przepływ prądu. Nie wiem czy było garażowane czy stało pod chmurką. Tarcze hamulcowe też rdzewieją jak się nie jeździi to nie jest objaw awarii. Jeśli ludzie wymieniają z takiego powodu baterie bo elektryk tylko potrafi czytać komunikaty i nie myśli samodzielnie to ja współczuję. Dadam, że żadnych wycieków nie ma bo baterie zostały dokładnie skontrolowane organoleptycznie. Słowem serwis stanął na wysokości zadania.

Offline Priusman

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #13 dnia: 23-07-2014, 12:32:20 »
Może było parkowane niedaleko morza?
To jest bardzo prawdopodobna przyczyna.

Offline camila

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: CHECK HYBRID SYSTEM
« Odpowiedź #14 dnia: 23-07-2014, 12:50:22 »
osad miał biały kolor więc może to sól? nie wpadłam na to, żeby spróbować ;) bo jak chciałam to siedzialam z elektrykiem i widziałam rozbebeszone baterie ;)


 

Beesafe.pl