Autor Wątek: Problem z falującymi obrotami na luzie oraz nierówna praca silnika  (Przeczytany 2708 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jaglacci

• Początkujący
  • Samochód:: Toyota corolla
Witam, założyłem ten wątek na forum już w akcie desperacji. Pacjent : Toyota Corolla 2004r, 1.6 vvti 110km , przebieg ~250 tyś, LPG od 10 lat. Od jakiegoś czasu na jałowym biegu falują dość mocno obroty, spadając przy tym do dość niskich wartości tak, że trzepie całą budą - jednak nigdy nie zgasł. Silnik wtedy pracuje nierówno(?) - tak jakby działał nie na wszystkie cylindry?(jestem laikiem, wiec to tylko moje domysły i sugestie mechaników). Jakieś pomysły co można z tym zrobić? Byłem u 3 mechaników jednak każdy raczej nie chciał się angażować w problem i mnie zbywali - padały sugestie od potrzeby wymiany świec po remont silnika. Nikt nie przeprowadził diagnostyki komputerowej twierdzac, ze nie maja odpowiedniego oprogramowania. Może coś być w sugestii, że swiecami, bo kiedyś jedna się urwała i była "wkręcana" Na nowo więc może jest tam jakiś problem. Falowanie występuje i na benzynie i na LPG. Jakieś pomysły? Ew znacie mechanika, który podjąłby się diagnostyki w okolivach Legnicy (dolnośląskie). Z góry dziękuje za pomoc.

Offline piotr_the

• Toyot Pełzający
  • **
  • Samochód:: E12 1,6 T27 1,8
Odp: Problem z falującymi obrotami na luzie oraz nierówna praca silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Listopada 2022, 14:01:56 »
Tyle lat na gazie to pewnie zawory do roboty, w najgorszym razie to remont jak w programie z TVN Turbo naprawy nie do naprawy z Corollą e12 https://www.facebook.com/watch/?v=320669123550757, oczywiście mogą być świece, cewki, przepływomierz czy brudna przepustnica czy zaworek VVT, ale pewnie zaświecił by się błąd silnika. Zaczyna się od diagnozy czy nie ma błędu w ECU i sprawdza kompresje to karzy mechanik chyba potrafi?
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2022, 14:14:10 wysłana przez piotr_the »