Autor Wątek: Stozek czy wkladka?  (Przeczytany 20008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FOKA

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« dnia: 28-08-2004, 17:59:07 »
Witam!
Co polecacie i ew dlaczego do Yarisa?Stozek czy wkladke?
Zamierzam zrobic na dniach dolot i nie wiem co zamontowac.Slyszalem ze podobno w yarisie lepiej wkladke, inni mowia ze wkladka nic nei daje, tylko stozek cos daje.
Inna sprawa: Co powiecie o macie ceramicznej na kolektorze i ew obudowa kolektora z blachy nierdzewki?Zakladac?
Pozdrawiam

kalan

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #1 dnia: 30-08-2004, 02:15:24 »
Jak bede przerabial cos z filtrem powietrza to tylko stozek, ewentualnie mozna jeszcze dolozyc strumienice dolotu. Do wkladek nie mam zaufania.
Gdy zdecydujesz sie na stozek musisz go odpowiednio obudowac i doprowadzic zimne powietrze najlepiej z przodu autka, tak aby niezasysal cieplego powietrza z silnika i wszelkich szkodliwych mikropylkow, ktore gromadza sie w komorze, w szczegolnosci w letnie, suche, upalne dni :)

Pozdrawiam

Iceman

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #2 dnia: 30-08-2004, 08:23:23 »
Stożek fajna sprawa ale tracisz dół zyskując u góry ale za to musisz dobrać odpowiednio długość rury. Inaczej wiecej zepsujesz niż zyskas. Polecam zapoznanie sie z materiałami na ten temat.
Wkładka - zyskasz w pełnym zakresie a nie można zepsuć charakterystyki całego dolotu.

Jeżeli zakładasz stozek to pamiętać trzeba o odprężeniu układu wylotowego. Modyfikacja samego dolotu w tym momeńcie nie wiele da.

pankuba

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #3 dnia: 30-08-2004, 12:21:52 »
Jeżeli robisz większą przebudowę, całego układu (dolot i wydech) to wiadomo stożek.

Jak nie chcesz sie aż tak bawic wkładka, ale to nic nie zmieni (jeśli chodzi o osiągi) - czytaj ew. zmiany są tak naprawdęminimalne i nie odczuwalne. Zmieni tylko o tyle że np rzadziej możesz wymieniać filtr.

Iceman

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #4 dnia: 30-08-2004, 12:37:36 »
Cytat: pankuba
Jeżeli robisz większą przebudowę, całego układu (dolot i wydech) to wiadomo stożek.

Jak nie chcesz sie aż tak bawic wkładka, ale to nic nie zmieni (jeśli chodzi o osiągi) - czytaj ew. zmiany są tak naprawdęminimalne i nie odczuwalne. Zmieni tylko o tyle że np rzadziej możesz wymieniać filtr.

No i znowu sie zaczyna

Stozek - ale tylko w profesjonalnej zabudowie i z rurą powietrzną odpowiednio wyliczoną a nie tak sobie, tu założe bo mi tu pasuje. Zniszczysz wszystkie zjawiska jakie zachodzą w dolocie i stracisz wiecej niz na standardzie. Jedyne co zyskasz to dzwiek i tyle.

Wkładka - niewielka poprawa ale za to w człym zakresie obrotów, a do tego nie niszczysz zjawisk falowych w dolocie.

Jednym słowem stożek tak ale w pełni profesjonalnie inaczej nie ma sensu i wiecej stracisz niż zyskasz.

Proponuje zapoznać sie z tekstem Jacka Chojnackiego na ten temat  KLIK

FOKA

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #5 dnia: 30-08-2004, 20:54:57 »
juz wczesniej zdecydowalem sie an wkladke, w tym tygodniu prawdopodobnie bede juz mial. firmy BMC, dolot tez bedzie zrobiony, lapacz bedzie za kratka w zderzaku.dzis zrobilem oslone na kolektor zeby troche chlodniej bylo i zeby mneij ciepla lepciala na rure dolotowa do filtra :-)

CoOljaCk

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #6 dnia: 30-08-2004, 22:39:13 »
jedno i drugie nic nie daje w przypadku yarisa. testowalem na hamownii i najlepiej chodzi na seryjnym nowym filtrze. roznice sa rzedu +- 2 KM co moze sie miescic w tolerancji bledu hamownii

FOKA

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #7 dnia: 30-08-2004, 22:40:55 »
testowales sam filtr czy z dolotem?

Offline Kruchy

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1120
  • Płeć: Mężczyzna
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #8 dnia: 30-08-2004, 22:55:16 »
fłaśnie ????

ja jednak będęobstawał przy stożku ;)
... tak tylko żem sobie pomyślał...

Iceman

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #9 dnia: 31-08-2004, 08:15:03 »
Cytat: Kruchy
fłaśnie ????

ja jednak będęobstawał przy stożku ;)

Kruchy a co ty porównujesz uturbieńca do zwykłego silnika. Ty nie masz wyjścia bo zapotrzebowanie na powietrze masz znacznie wieksze. Poza tym u ciebie w silniku troche inaczej zachowuje sie powietrze niz u nas. Dotyczy to równiez wydechu.

FOKA

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #10 dnia: 07-10-2004, 09:00:47 »
No wiec wczoraj testowalem na hamowni stozek i sportowa wkladke z roznymi dlugosciami dolotu.
Wyniki:
stozek przy niskich obrotach (do 3500)zabiera okolo 20% momentu i 10% mocy a przy wyzszych obrotach podobnie jak wkladka, choc ciutke mniej (1KM i 2Nm)
wkladka przy krotkim dolocie i przy nawiewie zimnym powietrzem (przy otwartej masce) troche daje, jednak gdy jest kiepski dolot, czyli maska jest zamknieta niestety dolot grzeje sie bardzo szybko  i moc spada.
zrobienie za dlugiego dolotu tez odejmuje moc.
Najlepiej byloby zrobic krotki dolot z dobra izolacja termiczna zeby rura nie nagrzewala sie.
Ciezko cos poprawic po japoncach :-)

tomek_paseo

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #11 dnia: 07-10-2004, 09:19:10 »
Cytat: FOKA

Najlepiej byloby zrobic krotki dolot z dobra izolacja termiczna zeby rura nie nagrzewala sie.
Ciezko cos poprawic po japoncach :-)

Foka, napisz do Crita, On wie co nieco o dolotach do Yarisa 1.0 :)
Nie sądzę, żeby odebrało mu to konie mechaniczne, bo z tego, co ludzie mawiają, to jeden z szybszych Yarisków 1.0 (wiem wiem, kierowca też zacny  :roll: )
Natomiast co do samych przeróbek, to przyłączęsiędo opinii, że lepiej nic nie robić, niż robić byle jak. W toyotach bardzo łatwo zepsuć wykres mocy czy to przez nieodpowiedni filtr w nieodpowiednim miejscu, czy tez strumienicę, wycięcie kata, nie taki tłumik... (tutaj moglbys spytac Faworyta - On wie cos o tym - opisywał to dokładnie w którymś z wątków).
Pozdrawiam.

FAWORYT

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #12 dnia: 10-10-2004, 23:15:33 »
No dokladnie,strumienica to nieporozumienie i nawet zle zamontowanie koncowego przelotowego skutkowalo utrata 2KM.Jeszcze wkladki nieprzetestowalem na hamowni,bo niemialem wtedy filtra papierowego pod reka.Jak bede tam na hamowanku,to na bank sprawdze porównanie z wkladka,ale niechce tam jechac tylko poto,wiec kminie co by tu jeszcze poprawic,zeby miec cel lepszy do hamowanka niz zamiana filtrów tylko,no i do paru prób naukowych w tej cenie :D.Toyota anty tuningowa :lol:

simcom

  • Gość
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #13 dnia: 11-10-2004, 07:09:46 »
Gdzies ostatnio widziałem Yarisa z wlotem na masce dokładnie takim jak ma Mini Cooper...identycznym bym powiedział...  jako ze do góry jest puszka otwierana od frontu, mozna by sie pokusic o układ "ram air" czyli zrobic wlocik w masce (hehe, ale taki ze smakiem oczywiscie...) idealnie otworem na tą czarną obudowe filtra ( na upartego wystarczyło by wyciąć front tej puszki i układ gotowy.....

Wadą tego jest chyba to ze wszystkie paproszki z ulicy bedziemy mieli na filtrze...ale to przeciez mozna czyscić...

Co o tym myslicie????

Offline Sober

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
Stozek czy wkladka?
« Odpowiedź #14 dnia: 04-10-2005, 12:19:51 »
A coś takiego? Ponoć daje to 15 KM   :abadgrin  

http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=61121&t_id=61&d_id=96042
Seat Leon Cupra :D


 

Beesafe.pl