Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Techniki jazdy hybrydą  (Przeczytany 13198 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AdrianekWWL

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
Techniki jazdy hybrydą
« dnia: 23-05-2019, 14:04:22 »
Witam szanownych forumowiczów!

Pomimo tego, iż przeszukałem sporą część forum nie znalazłem wątku, tłumaczącego jak poprawnie jezdzic hybrydą.

Od niedawna jestem uzytkownikiem Toyoty Auris 1.8 (TS bodajże) 2015r. Założyłem ten wątek, ponieważ spotkałem się ze stwierdzeniami, że są ludzie, ktorzy potrafią zejsc poniżej 4l/100km. Mnie natomiast nigdy nie udalo się zejść poniżej 4.5l co i tak.jest rzadkością. Najczęściej spalanie oscyluje w granicach 5.5l z komputera, a w korkach ponad 6l. Jezdze po Wrocławiu, praktycznie caly dzień spędzając w samochodzi, czesto jest to ok 200km dziennie.

Moja technika jazdy zakłada ruszenie na elektryku do ok 20km/h, rozpedzenie do prędkości 60-65 na pograniczu eco/pwr i dalej jade na elektryku. Poruszam sie w trybie normall bez klimy (choc nie wyobrażam sobie tego przy plus27st...).

Podpowiedzcie prosze co mogę usprawnić i jak wy jezdzicie w podobnych warunkach i jakie osiagacie spalanie.

Z góry jestem wdzięczny za wszekie wskazówki :)

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2129
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #1 dnia: 23-05-2019, 14:16:53 »
Popieram, ale jednocześnie polecam, żeby nie wyważać otwartych drzwi, przeczytać podwieszony wątek z działu Prius, z resztą założył go tam użytkownik Aurisa II HSD TS :cheesy: :

http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,31981.0.html

Jestem za zamknięciem tego wątku i rozwijania tamtego. Chyba że sa jakies szczególne rzeczy w jeździe Auris I i II HSD, które wyjatkowo nie wychodzą w Priusach..... :o

Jak poczytasz to wyłapiesz swoj pierwszy błąd czyli ruszanie na elektryku itp itd.
« Ostatnia zmiana: 23-05-2019, 14:22:33 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline wojtek_pl

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 188
    • Mój blog
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #2 dnia: 23-05-2019, 14:23:48 »
Akurat ruszenie na elektryku moim zdaniem nie jest błędem, bo silnik spalinowy właśnie przy ruszaniu zużywa gigantyczne ilości paliwa. Czyli od 0 do 20 km/h na prądzie potem więcej gazu i przyspieszanie z silnikiem spalinowym.

PS. tamten wątek ma 17 stron... Brakuje jakiegoś jednego vademecum czy krótkiego podsumowania w zamkniętym wątku. W jaki sposób osiągnąć niskie spalanie? Czy np kończyć jazdę na pustej baterii czy jednak naładowanej.  I takie tam porady.
Pozdrawiam
Wojtek
Auris HSD II FL 2016

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2129
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #3 dnia: 23-05-2019, 14:31:33 »
gigantyczne ilości paliwa
A ruszając na EV nie zyżywamy "gigantycznej ilosci" energii z baterii? Pytanie retoryczne.
Skad ją później odzyskasz?
Są lepsze sposoby jej spożytkowania do ekojazdy chociażby glide/szybowanie itp.
Dlatego po raz kolejny prosze o przeczytanie wątku z Priusa.

PS. tamten wątek ma 17 stron...

Jestem za vademecum chętnie to podczepię tu na forum. Czekam na propozycje.
« Ostatnia zmiana: 23-05-2019, 14:34:46 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline wojtek_pl

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 188
    • Mój blog
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #4 dnia: 23-05-2019, 14:36:24 »
gigantyczne ilości paliwa
A ruszając na EV nie zyżywamy "gigantycznej ilosci" energii z baterii? Pytanie retoryczne.
Skad ją później odzyskasz?
Są lepsze sposoby jej spożytkowania do ekojazdy chociażby glide/szybowanie itp.
Dlatego po raz kolejny prosze o przeczytanie wątku z Priusa.
Czytam, czytam.
Nie chodzi o to aby przyspieszać do 60 km/h zużywając prąd. A prąd odzyska się potem przy hamowaniu.

Jak patrzyłem na wskazania chwilowego zużycia paliwa w różnych samochodach to najgorsze było właśnie ruszanie. Minimalna prędkość, duże obroty silnika i wychodzi zużycie 333 l/100km. Taki mój rekord - trzysta trzydzieści trzy w Daci Duster 1.5 dCi.
I chyba jednak wolniejsze przyspieszanie wymaga mniejszej ilości energii niż gwałtowne. Nawet jeżeli trwa dłużej to i tak zużyjesz mniej paliwa.

Jestem za vademecum chętnie to podczepię tu na forum. Czekam na propozycje.
Za krótko jeżdżę hybrydą aby być AUTORYTETEM. Mam pewne spostrzeżenia z różnych samochodów ale nie są one jedyną słuszną PRAWDĄ.
Pozdrawiam
Wojtek
Auris HSD II FL 2016

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2129
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #5 dnia: 23-05-2019, 14:41:42 »
Mój rekord życiowy:



filmik:

https://photos.google.com/share/AF1QipP3TYbpylCQC8YMebhwvJezNIpi2018XLiMgKM20qfSyW2PR7hDoMXRgusRgxc3hg/photo/AF1QipNZ1xXUpmTTdAl4KEWwuaGv9HdD0JqIYfTs9he5?key=dWJId2xIWVpuc1Bza294VU92VUxBbWFXMXVMczJR

Zrobiony w trasie, w nocy pomiędzy godz 22 a 00. Cierpliwa jazda zgodnie z przepisami, wyprzedziłem nawet 2 samochody (1 TIR i 1 osobowy), droga krajowa 91 Bydgoszcz - Gdynia ze zjazdem do Grudziądza. Mogę podać inne szczegółowe dane jeżeli kogoś interesują (temp. zew., rozmiar buta itp.) Satysfakcja była ale......

Uwierz mi ruszanie na elektryku to marnowanie energii, spróbuj ją wykorzystać jak opanujesz glide (60-70km/h na EV) i płynną jazdę....(w warunkach miejskich trudne do osiągnięcia, za dużo zmiennych i przeszkadzajek) ale próbować trzeba. Ruszanie na spalinie na początku pola PWR, tam ma największą sprawność, "glide" i odzyskiwanie "glide" hamowaniem. Cudów nie ma i fizyki nie oszukasz, nie odzyskasz tego co włożyłeś w ruszanie na EV samym hamowaniem, straty będą zawsze....
wątek się rozwija a nie miał  :czerwona: dla mnie hahaha
« Ostatnia zmiana: 23-05-2019, 16:20:11 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline AdrianekWWL

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #6 dnia: 23-05-2019, 17:34:34 »
Dzięki wielkie za pomocne info i link, dzisiaj poczytam, zaczne wprowadzac pewne rzeczy i czekam na.efekty :)

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1222
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #7 dnia: 23-05-2019, 17:59:53 »
Silnik spalinowy potrzebuje najwięcej paliwa przy ruszaniu, ale jak ruszysz tak jak pisze fazibazi, na granicy pola ECO/POWER to komputer i tak wesprze się elektrykiem aby silnik nie palił wtedy za dużo paliwa. Dlatego fazibazi może mieć rację. Bo to nie jest tak, że działa albo jeden silnik albo drugi, ważne jest natomiast aby trzymać wskazówkę w odpowiednim polu.

Natomiast w korku, jeśli i tak nie ma się gdzie rozpędzić można się potoczyć na elektryku i ruszyć powoli, a gdy tylko pojawi się miejsce należy ruszyć dynamicznie.

@fazibazi, co do vademecum to moim skromnym zdaniem aby to działało na takim forum, to powinna być taka możliwość aby autor wątku mógł dowolnie modyfikować swój post (pierwszy). Wtedy może on regularnie aktualizować swoje kompendium wiedzy i je ulepszać o uwagi czytelników a jednocześnie inni użytkownicy forum mogą łatwo dotrzeć do treści bo jest w pierwszym poście. Przykład gdzie to działa dobrze:
https://forum.xda-developers.com/moto-x-play/general/17-10-t3227295

Bez tego to moim zdaniem nie da się robić bazy wiedzy ;) bo to jest kupka porozrzucanych informacji na wielu różnych stronach i setkach postów. Jedne posty są sprzeczne z drugimi i trzeba przeczytać wszystko aby wiedzieć co jest prawdą a co nie ;)
« Ostatnia zmiana: 23-05-2019, 18:10:45 wysłana przez mariuszs »

Offline fynooh

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 512
  • 1,6 Valvematic
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #8 dnia: 23-05-2019, 18:25:04 »
Mój rekord życiowy:

Ja tam nie wierzę w takie bajki, żeby takie niskie spalanie ktoś osiągnął. Takiego spalania nie osiągną nawet małe autka z silnikami od kosiarek. Fabryka nie podaje takiego niskiego, średniego wyniku w jeździe stałej, poza miastem. To podałeś wynik spalania chwilowego przy jeździe z jakiejś górki pewnie, a nie średniego na jakimś dłuższym odcinku. Taki wynik chwilowy to ja też osiągnę bez problemu, swoim 1,6, zjeżdżając z jakiejś górki i mogę wtedy kliknąć fotkę wyświetlacza i pokazać rewelacyjny rekord ;) A tak generalnie to mam życiowy rekord na długiej trasie 5,88 l/100 km, czyli tak, jak podaje instrukcja poza miastem. A są tu panowie, co chwalą się, że osiągają takim samym silnikiem 5 l/100, i ja w to też nie wierzę.
« Ostatnia zmiana: 23-05-2019, 18:30:25 wysłana przez fynooh »

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2129
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #9 dnia: 23-05-2019, 18:28:37 »
Jak ktoś jest chętny i zrobi takie Vademecum (korzystając z dziełu Priusa a nawet tłumaczeń z "priuschat") to tak jak napisałem mogę taki temat podczepić i go na życzenie zakładającego modyfikować, bo ja jako mod (póki co) mogę.

Ja tam nie wierzę w takie bajki

To nie wierz.  <kawusia>  Nie chce mi się tego ponownie opisywać, poczytaj tu, a propos bajek to "Wiedźmin" też swoje zrobił ;) :

http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,39855.msg583165.html#msg583165

A co powiesz na takie bajki z oficjalnych zawodów ze zlotu?:

http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,41885.msg607769.html#msg607769
« Ostatnia zmiana: 23-05-2019, 18:54:14 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1222
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #10 dnia: 23-05-2019, 19:33:43 »
. Fabryka nie podaje takiego niskiego, średniego wyniku w jeździe stałej, poza miastem.
Od kiedy to "fabryka" podaje spalanie jako średnia wyniku podczas jazdy ze stałą prędkością? Poczytaj sobie o WLTP i NEDC

Offline fynooh

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 512
  • 1,6 Valvematic
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #11 dnia: 23-05-2019, 20:08:33 »
W instrukcji każdego auta jest podane spalanie np. w mieście i poza miastem i to mi ogólnie wystarcza. Nie ma mowy o jeździe ze stałą prędkością, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodzi o jazdę eksploatacyjną w warunkach pozamiejskich np. No, a z tych zawodów ze zlotu, to jak tam się mierzy i weryfikuje wyniki? Powinien być jakiś sędzia, bo chyba nie na słowo honoru to wszystko się odbywa? Mimo wszystko za niskie te wyniki, aż trudno uwierzyć. 4,3 to ok., może być, ale 3,3?  :o  :embarassed:
« Ostatnia zmiana: 23-05-2019, 20:30:20 wysłana przez fynooh »

Offline Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #12 dnia: 23-05-2019, 20:38:38 »
Mimo wszystko za niskie te wyniki, aż trudno uwierzyć. 4,3 to ok., może być, ale 3,3?  :o  :embarassed:

Bez jaj, no jakieś zalety hybryda musi mieć. Jak nie niskie spalanie, to jakie?
Uważam, że 3,3l w sprzyjających warunkach po płaskim powinno być bez problemu do osiągnięcia, skoro ja potrafię zejść poniżej 5l/100km 132KM Corollą ...

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1222
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #13 dnia: 23-05-2019, 21:11:27 »
W instrukcji każdego auta jest podane spalanie np. w mieście i poza miastem i to mi ogólnie wystarcza.

Ale podali jak je mierzą? W instrukcji to mogli sobie pofantazjować, teraz już nie mogą.

Jak sobie sprawdzisz jak teraz podaje Toyota te dane to zobaczysz że dla Aurisa podaje tylko jedną liczbę mierzoną wg NEDC.
Cytuj (zaznaczone)
Średnie zużycie paliwa 4,8-5,5
Podane wartości zużycia paliwa i emisja CO2 zostały zmierzone zgodnie z metodą badawczą WLTP określoną w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151.
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_auris_classic.pdf

Dla Corolli musieli już użyć bardziej realnej metody WLTP.

Cytuj (zaznaczone)
Zużycie paliwa (już nie średnie): 4,3-5,1
Podane wartości zużycia paliwa i emisja CO2 zostały zmierzone zgodnie z metodą badawczą WLTP określoną w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151

https://pdf.sites.toyota.pl/spec_nowa_corolla_hatchback.pdf

Jeśli nie wiesz skąd się wzięły wartości w instrukcji - nie podano jak zostały zmierzone, to nie warto się na nimi sugerować.

Offline faciulula

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 118
Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #14 dnia: 23-05-2019, 21:24:13 »
Podczas fazy S1 lepiej nie ?gazowac? hybrydy bo wtedy idzie duze obciazenie na baterie i szybciej spada jej pojemność. Do końca fazy S1 dobrze jest wiec jeździć spokojnie. Jazda na granicy skali Eco/Power raczej w tym nie pomaga. Tak pisza tworcy Hybrid Assistant na swoim blogu.

Ostatnio zrobilem ciekawy test z trybami jazdy. Wlaczylem żonie tryb Eco na 7 dni. O dziwo po tygodniu srednie spalanie z komputera bylo wyzsze o 0,5 l/100 km. Jazda tylko po miescie poniedzialek-piątek. Od soboty znowu jezdzi w trybie normal i spalanie spadło. Wniosek taki ze na Eco trzeba umiec jezdzic ...

Toyota Klub

Odp: Techniki jazdy hybrydą
« Odpowiedź #14 dnia: 23-05-2019, 21:24:13 »