Autor Wątek: Stuki w układzie kierowniczym  (Przeczytany 21508 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Artur

  • Gość
Stuki w układzie kierowniczym
« dnia: 18-11-2004, 11:22:45 »
Zauważyłem coś wg. mnie niepokojącego w "zachowaniu" kierownicy. Może ktoś będzie umiał mi pomóc. Otóż, zdarza mi się, że podczas jazdy po dość dużych nierównościach (z reguły po bruku) słychać stuki dochodzące jakby spod kierownicy (z okolicy plastikowej osłony kolumny, zaraz pod kierownicą). Jak uderzęręką w obręcz kierownicy od dołu (w kierunku prostopadłym do osi kolumny kierownicy) to słychać wtedy podobne stuknięcie jak przy wspomnianej jeździe po bruku.

No i nie wiem, czy jest gdzieś jakiś luz, czy tak ma być. Czy można i jak sprawdzić, czy nie mam jakiegoś zbyt dużego luzu?
Tylko nie piszcie "pojedź do ASO", bo z doświadczenia wiem, że do nich można jechać, jak już sięwie w czym tkwi problem. Wtedy naprawią. Ale żeby sami do czegoś doszli... coż, nie mam tyle czasu i cierpliwości.

Będęwdzięczny za wszelkie sugestie.
« Ostatnia zmiana: 25-02-2008, 10:50:15 wysłana przez Janmor »

Hicks

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #1 dnia: 18-11-2004, 11:25:41 »
Bardzo możliwe, że już sięwyrobiły końcówki drążków kierowniczych. Wtedy na luźnej gumie metal uderza o metal i stąd te stuki.
Często jeździsz po bruku ?

Artur

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #2 dnia: 18-11-2004, 11:34:18 »
Często, ale krótki odcinek drogi. Nie wydaje mi się, żeby to były drążki, bo dźwiek dochodzi wg. mnie wyraźnie spod kierownicy...

Hicks

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #3 dnia: 18-11-2004, 11:42:33 »
Drążki łatwo sprawdzić.
Przychodzi mi do głowy jeszcze zły stan maglownicy - ale to już hardcore  :roll:
Takie sprawy trafiają siępo dzwonach lub mega-wilekich przebiegach, hmm...

Artur

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #4 dnia: 18-11-2004, 11:47:29 »
Cytuj (zaznaczone)
Drążki łatwo sprawdzić.

W jaki sposób to zrobić samemu?

Hicks

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #5 dnia: 18-11-2004, 11:54:22 »
Na kanale, lub po zdjęciu przednich kół. Oceniasz stan gumy łącznika, czy nie ma przetarć i perforacji, i/lub tłustych plam na gumie. Zużyte końcówki są też odkształcone.
Przy założonych kołach i na podnośniku niektórzy też ruszają kołem tak aby ocenić luz, pewnie można też wtedy usłyszeć to stukanie.
Aha, ktoś na forum pisał też o wyrabiającym sięłączniku stabilizatora ale ja więcej na ten temat nie wiem jak to bywa w Yarisach.
Ile masz przebiegu ?

Artur

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #6 dnia: 18-11-2004, 11:59:32 »
Pooglądam łączniki w sobotę, przy okazji sprawdzenia klocków hamulcowych.
A przebiegu mam niecałe 60tys. z czego lwia część autostradą i głównymi (czytaj. dość dobrymi) drogami.

Hicks

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #7 dnia: 18-11-2004, 12:31:40 »
BTW: kilka dni temu przy zmianie kół miałem okazjęporównać sobie stan klocków i końcówek drążków w moim aucie (~25 kkm) i Yarisie AZAZELa (~6 kkm). Oj, widać różnicę- różnica w grubości klocków to ze 3 mm, końcówki też bardziej zużyte.
Niby oczywiste, a przypomina, że za jakiś czas trzeba będzie $$$...
prosze na temat

serwisSJ

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #8 dnia: 18-11-2004, 18:00:53 »
Hmm...drazki i koncówki to nic nie maja do kolumny kierowniczej.... Ja stawiam na tulejke w obudowie kolumny... sprawdz tylko czy jest tam luz promieniowy.

Artur

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #9 dnia: 18-11-2004, 20:41:02 »
Cytat: serwisSJ
Ja stawiam na tulejke w obudowie kolumny... sprawdz tylko czy jest tam luz promieniowy.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem - co to znaczy promieniowy? Jak to sprawdzić?

serwisSJ

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #10 dnia: 19-11-2004, 14:45:35 »
Wez wałek kierowniczy który jest nad pedałami w reke i poruszaj nim np. gora-dół, jezeli bedzie jakikolwiek luz to zle. Bo zakładam ze krzyzaki sa dobre..?

Artur

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #11 dnia: 22-11-2004, 11:55:53 »
Cytat: serwisSJ
Wez wałek kierowniczy który jest nad pedałami w reke i poruszaj nim np. gora-dół, jezeli bedzie jakikolwiek luz to zle. Bo zakładam ze krzyzaki sa dobre..?

Poruszam dzisiaj wałkiem.
A krzyżaki - cóż, nie wiem co to jest i jak sprawdzić. Ogólnie nic nie miałem robione z układem kierowniczym i nigdy nie był on sprawdzany. Jeśli masz jakieś sugestie co sprawdzić i w jakiej kolejności to będęci bardzo wdzięczny.

Artur

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #12 dnia: 07-12-2004, 10:56:37 »
No i skńczyło sięw ASO, na szczęście jeszcze wa ramach gwarancji. Moje obawy okazały sięuzasadnione, bo w kolumnie kierownicy jest mały luz. Tak więc cała kolumna do wymiany.

Ja już nie wiem, czy mam wyjątkowego pecha, czy te Yarisy jakieś są kiepskie. Żeby w 3-letniej Toyocie takie rzeczy sięzdarzały.... Może trzeba było sobie Pandękupić, to bym sięprzynajminej nie rozczarował  :cfiufiu

Artur

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #13 dnia: 10-12-2004, 10:22:49 »
Jestem po wymianie kolumny kierownicy. Pozwolęsobie przytoczyć kilka cyferek.
Cena kolumny kierownicy (łącznie ze wspomaganiem elektrycznym, bo to komplet) ok. 3600zł.
Cena uszczelki szyby w drzwiach kierowcy ok. 300zł.
Bez komentarza....

serwisSJ

  • Gość
Odp: Stuki w układzie kierowniczym
« Odpowiedź #14 dnia: 10-12-2004, 10:27:50 »
Cytuj (zaznaczone)
Moje obawy okazały sięuzasadnione, bo w kolumnie kierownicy jest mały luz. Tak więc cała kolumna do wymiany.

A jednak dobrze trafiłem :lol:  
p.s. swoja droga to mozna łatwo naprawić, ale skoro na gwarancji;)


 

Beesafe.pl