Czsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wtek: Uszczelnienie silnika  (Przeczytany 3156 razy)

0 uytkownikw i 1 Go przeglda ten wtek.

Offline Foggy

  • Toyot Lecy
  • *
  • Wiadomoci: 18
  • Pe: Mczyzna
Uszczelnienie silnika
« dnia: 10-02-2009, 12:17:24 »
Witam
Dojrzaem powoli do decyzji o uszczelnieniu silnika a w zasadzie raczej pokryw zaworowych ,gdy to z pod nich cieknie olej.Nie jest to jaki megawyciek i nie znacz swojego miejsca parkingowego jak przysowiowy Reksio swojego rewiru.Tym niemniej razi mnie widok do obficie zapoconego aluminium.Wedug mnie przyczyn wycieku jest zaoenie pokrywy na star uszczelk ,wiadczy o tym wystajcy tu i wdzie silikon.Na razie chciabym zaj si tylko gowic przedni .Chc to zrobi we wasnym zakresie i zobacz jakie bd efekty.Koncentruj si na razie na jednej gowicy z tego wzgldu ,e do uszczelnienia drugiej gowicy dochodzi jeszcze sporo uszczelek na dolocie a nie chc na razie wpdza si w koszty.
I w zwizku z tym mam pytanie do Kolegw o to jakich konkretnie uszczelek uy.Wiem ,wiem zaraz rozlegn si gosy ,e tylko oryginay z ASO i nic poza tym.Ale kto moe ma dowiadczenie z zamiennikami ,w kocu dekiel zaworowy to nie gowica.W sklepach jest sporo zamiennikw uszczelek Nipparts ,Takoma ,Ajusa ,ceny te s rne (jako zapewne te).Moe kto stosowa konkretnie jaki zamiennik i moe co na ten temat powiedzie.Co do uszczelnie tulei wiec to ja zamiennikw nie znalazem ,moe kto wie czy takowe s .W zasadzie obecne nie ciekn ale jak ju uszczelnia to myl ,e te oringi te przydaoby si wymieni.W ASO ich cena wynosi okoo 15z sztuka ,niby cena zjadliwa ale razy 6 (1MZ-FE :)) daje spor sumk.Na koniec maa zagwozdka - mianowicie tzw. pksiyce ,ot dzisiaj bardzo si zdziwiem jak odkryem ,e s one aluminiowe ,pierwszy raz co takiego widziaem (tak ,wiem jeszcze mao w yciu widziaem) ,zawsze wydawao mi si e s one zrobione z gumy.Czy moe mi kto objani jak to z nimi jest ,w jaki sposb uszczelniaj one poczenie ,czy jest tam jeszcze jaka uszczelka ? W ASO krzyknli 35 zeta /sztuka ,dobrze ,e siedziaem.Czy jest jaki zamiennik ,bo je na pewno musz wymieni gdy w tym miejscu naprawd sporo leci.
Z gry dzikuj za pomoc i pozdrawiam.

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomoci: 963
  • Pe: Mczyzna
Odp: Uszczelnienie silnika
« Odpowied #1 dnia: 10-02-2009, 13:07:12 »
Witaj,
powodem wyciekow i zapocenia sie glowicy i bloku jest nadcisnienie panujace pod pokrywa glowicy.Nalezy sprawdzic zawor laczocy glowice z rura ssaca,byc moze jest zakoksowany.Kieys u siebie zmienialem wszystkie siemeringi na walku rozrzadu przod tez pochodzilo pocenie sie z tamtad.
Pzdr.Camry 2.2
P.S Podobna jest konstrukcja w Twoim silniku.

Offline marcin

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomoci: 6289
  • Pe: Mczyzna
  • W kombi jed zombie.
    • 3vz.pl
  • Samochd: 3VZ
  • Skd: Maopolska
Odp: Uszczelnienie silnika
« Odpowied #2 dnia: 10-02-2009, 14:53:46 »
Witam
Dojrzaem powoli do decyzji o uszczelnieniu silnika a w zasadzie raczej pokryw zaworowych ,gdy to z pod nich cieknie olej.Nie jest to jaki megawyciek i nie znacz swojego miejsca parkingowego jak przysowiowy Reksio swojego rewiru.Tym niemniej razi mnie widok do obficie zapoconego aluminium.Wedug mnie przyczyn wycieku jest zaoenie pokrywy na star uszczelk ,wiadczy o tym wystajcy tu i wdzie silikon.Na razie chciabym zaj si tylko gowic przedni .Chc to zrobi we wasnym zakresie i zobacz jakie bd efekty.Koncentruj si na razie na jednej gowicy z tego wzgldu ,e do uszczelnienia drugiej gowicy dochodzi jeszcze sporo uszczelek na dolocie a nie chc na razie wpdza si w koszty.
I w zwizku z tym mam pytanie do Kolegw o to jakich konkretnie uszczelek uy.Wiem ,wiem zaraz rozlegn si gosy ,e tylko oryginay z ASO i nic poza tym.Ale kto moe ma dowiadczenie z zamiennikami ,w kocu dekiel zaworowy to nie gowica.W sklepach jest sporo zamiennikw uszczelek Nipparts ,Takoma ,Ajusa ,ceny te s rne (jako zapewne te).Moe kto stosowa konkretnie jaki zamiennik i moe co na ten temat powiedzie.Co do uszczelnie tulei wiec to ja zamiennikw nie znalazem ,moe kto wie czy takowe s .W zasadzie obecne nie ciekn ale jak ju uszczelnia to myl ,e te oringi te przydaoby si wymieni.W ASO ich cena wynosi okoo 15z sztuka ,niby cena zjadliwa ale razy 6 (1MZ-FE :)) daje spor sumk.Na koniec maa zagwozdka - mianowicie tzw. pksiyce ,ot dzisiaj bardzo si zdziwiem jak odkryem ,e s one aluminiowe ,pierwszy raz co takiego widziaem (tak ,wiem jeszcze mao w yciu widziaem) ,zawsze wydawao mi si e s one zrobione z gumy.Czy moe mi kto objani jak to z nimi jest ,w jaki sposb uszczelniaj one poczenie ,czy jest tam jeszcze jaka uszczelka ? W ASO krzyknli 35 zeta /sztuka ,dobrze ,e siedziaem.Czy jest jaki zamiennik ,bo je na pewno musz wymieni gdy w tym miejscu naprawd sporo leci.
Z gry dzikuj za pomoc i pozdrawiam.

Wybacz od razu troch zjadliwy ton mojej wypowiedzi, ale nie mog, po prostu nie mog.

Twoja wypowied brzmi dla mnie tak "kupiem V6, nie mam na jej utrzymanie, ratujcie!". Chcesz uszczelni przedni gowic, bo tylnej nie wida, i nie razi tak oczu, prawda ?

Swego czasu pojawio si kilka spalonych 3VZ na allegro, cz mniej, cz bardziej ugaszona. O dziwo, zawsze ogie zaczyna si z tylnego kolektora, a to przez brak osony, a to przez wiszcy gdzie kabel, a to przez kapicy olej...

Uszczelki polecam z ASO, wbrew pozorom, nie s wscale drogie, jeli kupowane w kompletach, a nie pojedynczo. Za komplet uszczelnie caego silnika do 3VZ( caego, czyli wszystkie uszczelki : pod gowice, kolektory, wszelkie simmeringi, o-ringi, itp, itd - spory karton ) zapaciem 1100z. To rwnowarto paliwa na 2-3 tygodnie. Jak dla mnie znona cena za wity spokj.

Ajus zapomnij, chyba, e pooysz je na silikonie.
Warto zainwestowa w Reinza, czy Elringa.

Pksiyce skada si na silikonie do flansz, lub misek. Polecam Loctite, oczywicie zaraz rozlegn si gosy, e 50z za 150 czy 120ml to drogo, ale raz zrobione i wity spokj.

Nie kupuje si ich nowych, tylko czyci dokadnie stare, i skada j/w.

Co rozumiesz przez "sporo uszczelek na dolocie" ? Uszczelk pod kolektor dolotowy za niecae 30z? Bo to jedyna rzecz, jak trzeba zdemontowa ( i niekoniecznie wymieni ), eby dosta si do tylnej gowicy.

Jeszcze raz przepraszam za ton wypowiedzi, ale nie cierpi druciarni. Rozumiem oszczdnoci, ale druciarni ju nie. Jak si chce oszczdza na aucie, to si kupuje Golfa III 1.9 SDI, a nie narzeka, e jest  6 uszczelnie, ktre "daj spor sumk", caych 90 zotych, czyli, powiedzmy, rwnowartoci jednego, niecaego tankowania LPG.

pzdr

Czci. Poliuretany, sportowe ukady hamulcowe, przewody hamulcowe w oplocie, naprawy, poprawki, modyfikacje.

SPRZEDAM

Offline Foggy

  • Toyot Lecy
  • *
  • Wiadomoci: 18
  • Pe: Mczyzna
Odp: Uszczelnienie silnika
« Odpowied #3 dnia: 11-02-2009, 10:15:17 »
Witam
No faktycznie ,ton wypowiedzi kolegi Marcina jest troch ,a moe nawet bardziej ni troch zjadliwy :) .Kolega widz doczyta si midzy wierszami jakich "ukrytych treci" mojej wypowiedzi.Ot sta mnie na utrzymanie V6 ,gdyby tak nie byo nadal jedzibym Carin diesel .Nie sta mnie na razie na utrzymanie Lesia LS400 nad czym ubolewam.Nigdzie te nie napisaem ,e chc uszczelni tylko przedni gowic bo tylnej nie wida.Druga gowica zostanie uszczelniona przy okazji regulacji zaworw ju niedugo ,wic nie wiem po co miabym to robi dwa razy.Ceny uszczelek w ASO znam ,jeli okae si e to jedyne suszne rozwizanie to kupi uszczelki w ASO .W moich samochodach nie ma miejsca na druciarni i nie przypominam sobie abym gdziekolwiek wspomnia ,e jest inaczej.Pytanie o zamienniki to czysty pragmatyzm .1100 z za uszczelki silnika to cena uczciwa tylko nie rozumiem dlaczego miabym j paci skoro mog mie je znacznie taniej tyle e w sporym kartonie niestety bez logo Toyoty.swego czasu za czci do Kawasaki paciem znacznie wicej bez mrugnicia okiem .Powd - brak sensownej jakoci zamiennikw."To rwnowarto  paliwa na dwa-trzy tygodnie" ,no wanie tylko e ja na tym paliwie wolabym dojecha z moj rodzin na przykad nad morze ,bo jeszcze zim morza nigdy nie ogldaem.
Tak na marginesie poar rwnie mi nie grozi ,gdy jak pisaem olej nie kapie a jest to zapocenie.
To chyba na tyle jeeli chodzi o moje "druciarstwo" i "ubstwo" :)  ,a Golfa te miaem ,co prawda nie III ,bo wtedy jeszcze ich nie byo na wiecie ale diesla :):):)
Za porady merytoryczne dzikuj .czyli oprcz ASO jedyna alternatywa to Victor Reinz lub Elring .Oringi pod wiece - zostaje ASO ,mechanik radzi zaoy stare na silicon ale jako do siliconu nie mam przekonania.Pksiyce zostaj stare ,Loctite mam zostao mi po czym.
Opcji zatkania odmy nie sprawdzaem ,po odkrceniu korka wlewu oleju przedmuchw nie ma ,ale warto to zobaczy.
Jeszcze raz dzikuj za rzeczowe porady i pozdrawiam.

Offline marcin

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomoci: 6289
  • Pe: Mczyzna
  • W kombi jed zombie.
    • 3vz.pl
  • Samochd: 3VZ
  • Skd: Maopolska
Odp: Uszczelnienie silnika
« Odpowied #4 dnia: 11-02-2009, 11:26:10 »
Widocznie jestem przeczulony, albo po kupnie mojej V6-dawcy, gdzie "druciarnia" byoby komplementem, albo przez inne, tego typu, dowiadczenia.

eby nie by goosownym, to wrzucam kilka fotek "zaniedba" poprzedniego waciciela mojego dawcy :

 - wszechobecny, pikny, czerwony silikon - nawiasem mwic kto nie wpad na pomys, e olej rozpuszcza ten akurat typ silikonu, wskutek czego silnik by "zalany", o czym bdzie pniej ;)



 - kierunki z Poloneza ( bo oryginalne "drogo" - na Allegro bywaj po 20-30z/komplet



 - po co wymienia osony, skoro tak fajnie terkocze...  <diabel>



 - chodnic oleju wspomagania, zwan 'kaloryferem', te zdaoby si wymieni...



 - wyguszenie maski... sprawdziem, wiszca cz pali si  <diabel>



- tu nieznacznie wida stan nieuszczelnionego silnika, jak i to, e pani jedzia bez osony kolektora, czyli kwalifikowaa si do wesoego dymku pod mask  :grin:



- i bonusik - jeli gra silnika nie jest szczelna, to elementy lece niej czyste nie bd - skrzynia bya szczelna - jej stan, to jedynie kwestia wyciekw spod pokryw zaworw...



Dla porwnania, ta sama skrzynia po kilku zabiegach kosmetycznych :



O pknitej obudowie skrzyni, po dokrcaniu/odkrcaniu korka wlewu oleju przecinakiem, chyba jeszcze te nie wspominaem...  <diabel>

Btw, mam ostatnio kontakt na prv z uyszkodnikiem Toyoty, nie powiem jakiej, ale w podobnym stanie, ja ta, na zdjciach powyej, ktry zapodaje coraz ciekawsze wizje "naprawy" rnych niedomaga samochodu... wos si jey na gowie...

Take, jeli kogo ( Foggy ) uraziem, to jeszcze raz przepraszam, co ju czyniem, bo jestem "troch" przeczulony ;)  

Wracajc do tematu odmy - w przedniej gowicy idzie prosto w dolot, wic odkrcenie korka nie powie nam wiele, jedynie silnik ma prawo przygasn - przepywomierz jest przed wejciem odmy do dolotu, czyli auto nagle dostaje niezmierzone powietrze, przy niezmienionej iloci paliwa.

W tylnej gowicy jest sprytny zaworek, bardzo podobny do tego w 2.2 - warto sprawdzi, umy, lub wymieni, jeli mycie nie pomaga.

Do 1MZ jeszcze Goetze robi uszczelki pokryw zaworw, jednak 65z za sztuk w stosunku do 75z w ASO ( dane z dzisiaj, bo odbieraem graty do mnie, wic przy okazji zapytaem ) wydaje mi si miechem. Przy zamwieniu kada ASO da z 10% upustu, wic wychodzimy prawie na to samo, majc oryginay. Szkoda, e to nie dotyczy wszystkich czci, ale... ;)

Rwnie z ciekawostek : komplet uszczelnie do 3VZ Ajusa kosztuje 870z, a ASO yczy sobie 1100...

Reasumujc : uszczelki z ASO, a inne rzeczy w zalenoci od dostpnoci i jakoci zamiennikw, ale to ju temat na osobny wtek ( moe kto zaoy/wydzieli/przyklei nam temat "Zamienniki - jakie", gdzie monaby wpisywa zamienniki, ktre si sprawdziy, jak i te, ktre, mimo zapewnie sprzedawcy o ich jakoci, odday ducha po tygodniu/miesicu/10kkm ;) )


pzdr

Czci. Poliuretany, sportowe ukady hamulcowe, przewody hamulcowe w oplocie, naprawy, poprawki, modyfikacje.

SPRZEDAM

Offline Foggy

  • Toyot Lecy
  • *
  • Wiadomoci: 18
  • Pe: Mczyzna
Odp: Uszczelnienie silnika
« Odpowied #5 dnia: 12-02-2009, 10:35:22 »
Ciekawe zdjcia ,ciekawe ; takiej bryy bota i oleju to ju dawno nie widziaem (ostatni raz chyba w moim p. golfie :) ale to byo wieki temu).Rozumiem ju   skd ten ton wypowiedzi Kolegi ,tylko faktycznie troch mnie dotkno to uoglnienie ,e jak kto szuka zamiennika to zapewne jest "druciarzem".Mj silnik i skrzynia zreszt te to pikna (zwaszcza ,e niedawno bya myta),aluminiowa rzeba po ktrej niestety spywa troszk oleju.Zadajc pytanie o zamiennik nie chodzio mi o jak najwiksz oszczdno kosztem jakoci.Szukam po prostu dobrego zamiennika za rozsdne pienidze.Pytanie std ,e dowiadczenia z uszczelkami do toyoty jeszcze nie miaem a to z tego wzgldu ,e ani corolli ani cariny uszczelnia nie musiaem.Niejako przez analogi pomylaem sobie ,e da si to zrobi taniej ni w oryginale bez utraty jakoci.Przykadw na pewno kady zna wiele ,ja przytocz tylko jeden - sprzgo do cariny e .Zamiennik aisin z tymi samymi numerami fabrycznymi ,nie mia nabite jedynie loga toyoty i by w kartonie aisin ,a tak poza tym to bya taka sama cz jak sprzedawana w aso kosztowa mnie jedynie 305 z a nie jakie chore pienidze .Jeszcze moe wspomn tylko wytwrc elementw gumowych nok ktry jest dostawc oemu do wielu marek (ale to ju wiem tylko ze syszenia) a sprzedawany pod wasn mark ma naprawd atrakcyjne ceny.
Ale tyle ju chyba wystarczy ,rozumiem koleg Marcina (zwaszcza w wietle jego dowiadcze) i myl ,e on te rozumie mj punkt widzenia.W kocu nikt nie lubi wydawa za duo pienidzy ,zwaszcza jak nie musi.
A teraz do rzeczy ,faktycznie powinienem sprawdzi odpowietrzenie silnika.Jak rozumiem w 3VZ-FE kada gowica jest odpowietrzana osobno .Nie przyszo mi to do gowy ,wydawao mi si e nadmiar cinienie w skrzyni korbowej ma jedno ujcie .Czy 1MZ te ma dwa ?Czy zaworek odmy w tylnej gowicy to jest to "kolanko"  skierowane w d ktre wida na pierwszym ze zdj ktre zamieci marcinm ? Na zapchany zaworek mogoby wskazywa to ,e uszczelka nie przepuszcza tylko w jednym miejscu a raczej na caym obwodzie jest rwnomierne pocenie .Takie samo zapocenie jest rwnie na zaworku odmy(jeeli to jest faktycznie to) na tylnej gowicy.
Uszczelki nabd drog kupna w aso :) (skoro si nie da inaczej...)
Pomys na nowy wtek dotyczcy czci jest genialny ,w dziale cariny jest co takiego - super sprawa.Ja od siebie dooybym ceny usug warsztatowych i polecane/niepolecane warsztaty.
Jeszcze moe kto podpowie mi jaki jest czas wizania/utwardzania si loctitea ?
Jeszcze raz bardzo dzikuj koledze Marcinowi za cenne wskazwki .Szkoda tylko ,e tyle klikania w klawisze zajo wyjanianie "samochodowego wiatopogldu".
Pozdrawiam
P.S.
To pierwsze zdjcie ktre zamieci marcinm jest straszne.Wszdzie siliconowe gluty.Nie twierdz e silicon to wynalazek szatana ale o ile to jest moliwe staram si go unika.Dawno temu jak dosiadaem jeszcze moj narowist ETZ251 uszczelniem czym takim kranik paliwa .Silicon tak doskonale uszczelni w kranik ,e po rozpuszczeniu si w benzynie wszelki przepyw paliwa usta :)

Offline marcin

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomoci: 6289
  • Pe: Mczyzna
  • W kombi jed zombie.
    • 3vz.pl
  • Samochd: 3VZ
  • Skd: Maopolska
Odp: Uszczelnienie silnika
« Odpowied #6 dnia: 12-02-2009, 11:00:49 »
Tak, to "kolanko" na tylnej gowicy, to wanie zaworek.

Silikony s rne - czerwony akurat reaguje z olejem, i olej go rozpuszcza.

Szary loctite do flansz jest bardzo dobry. Czarny jeszcze lepszy ( droszy ). Szary w zupenoci wystarczy.

Czas utwardzania - godzina, dwie, i ju mona jecha - Cakowite utwardzenie jest mierzone w duszych odcinkach - kiedy po prawie tygodniu cigaem misk pooon na loctite, jeszcze w 2.2. O ile bokami by suchy, o tyle w rodku jeszcze si klei ;)

Silikon jest dobry, byle by "dobry" i uyty z gow. U mnie skadaem kolektor dolotowy na nim ( mimo nowych uszczelek, notabene Ajusa, bo byy na miejscu a ASO powiedziaa 3 dni czekania ), bo byy tak due wery na kolektorze i gowicach ( nie wiem od czego, podejrzewam wod zamiast pynu chodniczego ), e sama uszczelka nie bya w stanie ich wypeni.


Tyle ( na razie ).

pzdr

Czci. Poliuretany, sportowe ukady hamulcowe, przewody hamulcowe w oplocie, naprawy, poprawki, modyfikacje.

SPRZEDAM

Offline Foggy

  • Toyot Lecy
  • *
  • Wiadomoci: 18
  • Pe: Mczyzna
Odp: Uszczelnienie silnika
« Odpowied #7 dnia: 12-02-2009, 12:36:35 »
Ok ,dziki czyli ju wiem wszystko co chciaem wiedzie.
Zaworek czyli "kolanko"  koniecznie sprawdzi .Domylam si m,e jest to jaki zawr jednostronnego dziaania.Co do odmy przedniej gowicy to...  :embarassed:wolabym przemilcze swoj spostrzegawczo .Faktycznie to jest pierwsza rzecz ktra rzucia mi si w oczy po otwarciu maski przed chwil.
Loctite posiadam szary ,czyli wystarczajcy.
Silikon ,nie mwi ,e jest zy .Oczywicie uyty z gow ,ale zawsze jest jakie ryzyko oderwania si jego fragmentu i wpadniciu nie tam gdzie trzeba.
I jeszcze jedno ,skoro na przedniej gowicy jest zwyky w do odpowietrzania to w jakim celu na gowicy tylnej jest zastosowany zaworek ?
Pozdrawiam

Offline marcin

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomoci: 6289
  • Pe: Mczyzna
  • W kombi jed zombie.
    • 3vz.pl
  • Samochd: 3VZ
  • Skd: Maopolska
Odp: Uszczelnienie silnika
« Odpowied #8 dnia: 13-02-2009, 02:00:47 »
skoro na przedniej gowicy jest zwyky w do odpowietrzania to w jakim celu na gowicy tylnej jest zastosowany zaworek ?


Dlatego, e w z przedniej gowicy jest raczej do napowietrzania, a nie do odpowietrzania.

Zaworek z tylnej gowicy ma wejcie w dolot za przepustnic, czyli moe nam podawa "dodatkowe" powietrze, ale wcale nie musi.

Szczegowe wyjanienie tutaj :

 

Jeli komu mao, to uoglniajc wentylacja skrzyni korbowej zasysa sobie powietrze z dolotu tym miesznym wykiem przez przedni gowic, mieli tym sobie w rodku, i oddaje przez tyln gowic, a raczej przez umieszczony w niej zaworek, oczywicie w zalenoci od aktualnych warunkw pracy silnika.

Bardzo podobny system jest w 2.2 - zasysa wykiem sprzed przepustnicy, a oddaje ( bd nie ) zaworkiem, ale za przepustnic.

Mam nadziej, e rozjaniem cokolwiek tym pokrtnym tumaczeniem  <diabel>

pzdr

Czci. Poliuretany, sportowe ukady hamulcowe, przewody hamulcowe w oplocie, naprawy, poprawki, modyfikacje.

SPRZEDAM

Offline Foggy

  • Toyot Lecy
  • *
  • Wiadomoci: 18
  • Pe: Mczyzna
Odp: Uszczelnienie silnika
« Odpowied #9 dnia: 13-02-2009, 10:09:28 »
Ju poniaem.
Oglnie oba wejcia/wyjcia su do zrwnowaenia cinienia w skrzyni korbowej jak i redukcji tlenkw wgla (chyba).
Z obrazkw wynika ,e najwiksz przepustowo zaworek ma w sytuacji mocnego przyspieszania ,a najmniejsz (nie liczc oczywicie sytuacji silnika wyczonego) przy hamowaniu silnikiem .
Nie wiem czy jasno opisaem mj tok rozumowania ale wydaje mi sie ,e pojem o co tam chodzi.
Pozdrawiam